Σύσκεψη του συνόλου των εμπλεκομένων πλευρών στην έδρα της Περιφέρειας Ν.Αιγαίου για το σοβαρό θέμα του μη προσδιορισμού μέχρι σήμερα, της νέας πιάτσας ταξί στην Ερμούπολη

Τελικές αποφάσεις για την αφετηρία

Συνηγόρησαν οι παριστάμενοι να δρομολογηθεί άμεσα λύση

Οριστική απάντηση στο πολύμηνο κι επιτακτικό αίτημά τους περί προσδιορισμού νέας κατάλληλης κι ασφαλούς αφετηρίας για τα ταξί στην Ερμούπολη αναμένουν να λάβουν άμεσα τα μέλη του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος”, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, οπότε και προτάθηκαν δύο θέσεις προς επεξεργασία στο δημοτικό συμβούλιο.

Παρουσία εκπροσώπων του συνόλου των εμπλεκομένων πλευρών όπως του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, της ΠΝΑι, καθώς επίσης και της Αστυνομικής και Λιμενικής Αρχής, ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης υπογράμμισε την αναγκαιότητα δρομολόγησης λύσης του κρίσιμου θέματος της χωροθέτησης της νέας αφετηρίας των ταξί, αφού πρωτίστως όμως, γνωμοδοτήσει το δημοτικό συμβούλιο, ως συλλογικό όργανο έκφρασης της τοπικής κοινωνίας, επί δύο προτάσεων.

Όπως διαμορφώθηκαν οι συγκεκριμένες προτάσεις μετά τη διαλογική συζήτηση στο γραφείο του χωρικού Αντιπεριφερειάρχη, ο οποίος έχει εκ θέσεως υποχρέωση για την λήψη οριστικής απόφασης, καθώς η Σύρος είναι έδρα νομού, η νέα αφετηρία των ταξί θα λειτουργήσει είτε στο αντίθετο τμήμα της πλατείας Μιαούλη, από εκείνο που σήμερα παραμένει η πιάτσα, είτε στο αρχικό τμήμα της οδού Σταματίου Πρωίου στην Ερμούπολη.

 

Ζητείται όσο το δυνατόν αμεσότερα η θέση του δημοτικού συμβουλίου

Η πεποίθηση του χωρικού Αντιπεριφερειάρχη σχετικά με το ότι θα έπρεπε να έχει δοθεί ήδη λύση στο θέμα, με συγκεκριμένες προτάσεις προς τους “άστεγους” μέχρι σήμερα ιδιοκτήτες ταξί, μετά και την υλοποίηση του έργου της ανάπλασης, αφού απορρίπτουν συστηματικά την προβλεπόμενη και χωροθετημένη θέση στην παραλιακή ζώνη (ύψος Eurobank), οδήγησε στην πραγματοποίηση της εν λόγω σύσκεψης.

“Η τοπική κοινωνία πρέπει άμεσα να καταλήξει” σημείωσε χαρακτηριστικά, αιτιολογώντας την παρουσία των εκπροσώπων από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, για τη δρομολόγηση λύσης εντός των επόμενων ημερών, στο πλαίσιο της δημόσιας σύσκεψης που προκάλεσε κατόπιν του σχετικού έγγραφου αιτήματος του Σωματείου.

Έχοντας καταστήσει γνωστή τη θέση του εξ αρχής, όσον αφορά στην κατάθεση γνωμοδοτικών προτάσεων κι αποφάσεων από όλους τους εμπλεκόμενους με το σοβαρό θέμα, ο ίδιος, γνωστοποίησε πως, τις δύο προτάσεις, θα τις αποστείλει γραπτώς προς τη γραμματεία του δημοτικού συμβουλίου για τη δρομολόγηση συζήτησης στο συλλογικό όργανο, σε μία προσπάθεια να υπάρξει τοποθέτηση για τη νέα θέση της αφετηρίας, προ της λήψης και ανακοίνωσης της οριστικής απόφασης. Επισημαίνοντας τη σημασία του διαλόγου για το συγκεκριμένο ζήτημα, με τον τρόπο που δρομολόγησε τις εξελίξεις προ της θερινής περιόδου, έδειξε πως ζητά την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, για την πρόκληση ει δυνατόν, ελάχιστων και ήπιων αντιδράσεων. “H Περιφέρεια έρχεται με την υπογραφή της, να δώσει μία λύση για τη χωροθέτηση της πιάτσας των ταξί, την οποία δεν μπορεί να δώσει ο Δήμος” σχολίασε παρακάτω ο κ. Λεονταρίτης, υπογραμμίζοντας πως, δεν ωφελεί να διαιωνίζεται η συζήτηση, αλλά επιβάλλεται μετά τη διαβούλευση της σύσκεψης, να δοθεί απάντηση στο σημερινό πρόβλημα του πολυάριθμου κλάδου των ταξί.

Θέτοντας το περίγραμμα των δύο προτάσεων, όπως αυτές προέκυψαν κατόπιν του διαλόγου κι έτυχαν της ευρύτερης δυνατής συναίνεσης των παρισταμένων, τόνισε ότι παράλληλα με την επιλογή της μίας εκ των δύο θέσεων, θα πρέπει να ληφθούν και επιπλέον μέτρα για την κυκλοφοριακή τάξη, την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών και γενικώς την εύρυθμη λειτουργία της πόλης.

Αν και αυτά τα μέτρα θα προσδιοριστούν με την τελική απόφαση, αξίζει να αναφερθεί πως, μεταξύ άλλων, ζήτησε για την περίπτωση χωροθέτησης στην πλατεία Μιαούλη (αριστερά της εισόδου του Δημαρχείου), να διέρχονται μόνον οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και να μετακομίσει... ο σταθμός ποδηλάτων, ενώ για την περίπτωση της οδού Στ. Πρωίου (ανεξαρτήτως κατεύθυνσης, είσοδος ή από στενό Αθυμαρίτη (οδός Κέας) ή από οδό Ελ. Βενιζέλου) να προβλεφθεί η δυνατότητα ολιγόλεπτης στάσης οχημάτων και μέριμνα ανεφοδιασμού και φορτοεκφόρτωσης.

 

Αστυνομική Αρχή: Ακατάλληλη η σημερινή αφετηρία της πλ. Μιαούλη

Την αναγκαιότητα όσο το δυνατόν αμεσότερης δρομολόγησης του θέματος εντείνει και η διαπίστωση και επίσημη θέση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κυκλάδων κι Ερμούπολης σχετικά με την ακαταλληλότητα της θέσης της αφετηρίας των ταξί στην πλατεία Μιαούλη. Συγκεκριμένα, με έγγραφό της η Αστυνομική Αρχή έχει ενημερώσει τη δημοτική πλευρά και το Σωματείο για την επικινδυνότητα του σημείου, αφού τόσο οι παράνομες αναστροφές των ταξί, όσο όμως και η διέλευση των λεωφορείων mini bus, παράλληλα και με τον όγκο των οχημάτων και των δικύκλων που διέρχονται καθημερινά από τη συγκεκριμένη οδό που εξυπηρετεί την περιοχή του Αγίου Νικολάου και της Δόξας, διαμορφώνουν εκρηκτικό κυκλοφοριακό κλίμα.

Στα λεγόμενα του Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Ερμούπολης, συνηγόρησε και ο πρόεδρος του Σωματείου των ιδιοκτητών ταξί, εκφράζοντας δημοσίως πως, “η Αστυνομία και με το δίκιο της μας κυνηγά”, αν και δήλωσε παράλληλα πως, ορισμένες φορές “κάνει τα στραβά μάτια”, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που βιώνουν σε καθημερινή βάση οι οδηγοί.

Σωματείο: Απορρίπτεται κατηγορηματικά η παραλιακή ζώνη (πλευρά Eurobank)

Πέραν του ανωτέρω λόγου, δηλαδή της ακαταλληλότητας της υφιστάμενης θέσης της αφετηρίας στην πλ. Μιαούλη, ο πρόεδρος του Σωματείου, Κάρολος Βουτσίνος στην εκτενή τοποθέτησή του, επεσήμανε πως, η λύση που πρέπει να δοθεί, επ΄ ουδενί δεν πρέπει να αφορά στην προβλεπόμενη, του έργου της ανάπλασης. Αξίζει να υπενθυμιστεί πως, η αρχική χωροθέτηση στο τμήμα της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου Ερμούπολης, είχε προσδιοριστεί στην πλευρά της τράπεζας Eurobank, από το ύψος της οδού Κέας (στενό Αθυμαρίτη) έως και το τραπεζικό κατάστημα. Εκ μέρους του Σωματείου επισημάνθηκε πως, η μεταφορά της πιάτσας στο προτεινόμενο (από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου) σημείο, θα οδηγήσει σε παράνομες αναστροφές στην είσοδο κι έξοδο του λιμένα, αλλά κι άσκοπες μετακινήσεις στο παραλιακό μέτωπο, αν όπως επιβάλλεται τηρηθεί η νομιμότητα της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς, αφού δεν υφίσταται κόμβος στο ύψος της Πυροσβεστικής για την εξυπηρέτηση της κυκλοφοριακής ροής και των νόμιμων αναστροφών. Επενδύοντας να στηρίξει την επιχειρηματολογία του με συγκεκριμένο παράδειγμα σχετικά με την επισήμανση της αύξησης του ήδη επιβαρυμένου κυκλοφοριακά παραλιακού μετώπου, τόνισε μάλιστα, πως, τη θερινή περίοδο, που θα αυξηθεί ο όγκος των οχημάτων και των δικύκλων, για την μεταφορά πελατών προς τις περιοχές Δόξας και Αγίου Νικολάου, το ταξί θα πρέπει να διέρχεται άσκοπα από όλο το μήκος της παραλιακής ζώνης, μπροστά στο λιμάνι, να πραγματοποιεί αναστροφή και να επιστρέφει με κατεύθυνση τις δύο περιοχές.

Εκ μέρους του, εκφράστηκε η δυσαρέσκεια για την τροποποίηση του αρχικού σχεδίου της ανάπλασης που προέβλεπε κυκλοφοριακό κόμβο στο ύψος του αγάλματος της Νίκης (μνημείο Εθνικής Αντίστασης), τονίζοντας πως, αυτή η νέα κατεύθυνση που ακολουθήθηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, δεν έλαβε υπόψιν τις ανάγκες του κλάδου. Υπενθυμίζοντας πως, αρχική θέση του Σωματείου (προ της ανάπλασης) ήταν η μετακίνηση της πιάτσας στο παραλιακό τμήμα έναντι της Eurobank, ωστόσο, εκπροσωπώντας τα μέλη του Σωματείου τάχθηκε θετικά στις προτάσεις της αριστερής πλευράς της πλ. Μιαούλη και της οδού Στ. Πρωίου.

 

Δήμος και Λιμενικό Ταμείο: Επιμονή από τη δημοτική πλευρά για την παραλιακή ζώνη

Απουσία του δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργου Μαραγκού για σημαντικούς λόγους, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο κ. Λεονταρίτης κατά την έναρξη της σύσκεψης στο γραφείο του όπως ενημερώθηκε σχετικώς, τη δημοτική θέση εξέφρασε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και δημοτικός σύμβουλος, Δημήτρης Κοσμάς.

Εκ μέρους του, διατυπώθηκε η σταθερή άποψη της Δημοτικής Αρχής να λειτουργήσει η νέα αφετηρία των ταξί στην πλευρά της τράπεζας Eurobank, όπως έχει προβλεφθεί βάσει του σχεδίου της ανάπλασης, όπως αυτό εν τέλει υλοποιήθηκε.

Προτείνοντας για την αναστροφή των ταξί είτε την αξιοποίηση κάθετων οδών προς την παραλιακή ζώνη (οδ. Δωδεκανήσου και οδ. Φολεγάνδρου), πρόταση που απέρριψε η Λιμενική Αρχή βάσει της διπλής διαγράμμισης στο παραλιακό τμήμα, που δεν επιτρέπει την αριστερή στροφή, είτε την αξιοποίηση του χώρου kiss and ride (πλησίον των στεγάστρων αναμονής επιβατών πλοίων), αλλά κι εναλλακτικά, των οδών όπισθεν του κτιρίου του ΙΚΑ, επέμεινε σε κατηγορηματικό τόνο, στην αξιοποίηση της αρχικώς προσδιορισμένης θέσης αφετηρίας στο παραλιακό κομμάτι Ερμούπολης.

Μάλιστα από την πλευρά του, επεσήμανε πως, οι οδηγοί και οι ιδιοκτήτες ταξί δεν έχουν δοκιμάσει για επαρκές χρόνο την εν λόγω θέση (εκτός από μερικές ώρες την Μ. Παρασκευή) και την απορρίπτουν χωρίς πρωτίστως να έχουν διαμορφώσει τεκμηριωμένη θέση στην πράξη.

Πάντως, με λιτή αναφορά του, δεν τοποθετήθηκε πολέμιος των δύο προτάσεων, όπως αυτές προέκυψαν από τη διαλογική διαδικασία της σύσκεψης, αλλά διατύπωσε με σαφήνεια κι επανειλημμένως, την πρόταση του Δήμου.

 

Λιμενική Αρχή: Δεν θα ανεχθούμε παρανομίες

Δεδομένου ότι το Λιμεναρχείου Σύρου, όπως εκφράστηκε δια στόματος του Λιμενάρχη Σύρου, Ιάκωβου Γκύζη έχει αρμοδιότητα την τήρηση της κυκλοφοριακής τάξης και τη μέριμνα των νόμιμων μετακινήσεων κατά μήκος της παραλιακής ζώνης βάσει και του ΚΟΚ, ο ίδιος υπήρξε σαφής αναφορικά με τη στάση που θα διατηρηθεί, στην περίπτωση που η αφετηρία λειτουργήσει στην παραλιακή ζώνη.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε “δεν θα ανεχθούμε παράνομες αναστροφές” σε ένα παραλιακό τμήμα που όπως “φώτισε” ο κ. Λιμενάρχης, έχει αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων, δικύκλων, mini bus, αλλά και βαρέων οχημάτων όταν αυτά δε, εξέρχονται ή εισέρχονται στο λιμάνι, κατά τις ώρες αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων, προκειμένου να τηρηθεί ο ΚΟΚ, αλλά και να μην προκληθεί ενδεχόμενο ατύχημα.

Προς τιμήν του, αναγνώρισε πως, η Λιμενική Αρχή δεν έχει ρόλο συγκοινωνιολόγου για να καταθέσει πρόταση, περιορίζοντας την τοποθέτησή του, αποκλειστικά και μόνο στον ρόλο της λιμενικής δύναμης στην παραλιακή ζώνη της Ερμούπολης.

Ετικέτες: