Υψηλά ποσά από το ταμείο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το κόστος λειτουργίας των ποδηλατικών σταθμών και συντήρησης των ποδηλάτων

Κοστοβόρα συντήρηση για ελάχιστη χρήση

Απογοητευτικά τα απολογιστικά συνολικά στοιχεία χρήσης τους για το νησί, έως και σήμερα

Η έμμεση παραδοχή της Δημοτικής Αρχής σχετικά με το υψηλό κόστος σύμβασης για τη λειτουργία των ποδηλατικών σταθμών και τη συντήρηση των ποδηλάτων έρχεται στο προσκήνιο, με φόντο την προσπάθεια βελτίωσης της νέας σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, για τους επόμενους δώδεκα μήνες, δεδομένης της – μέχρι στιγμής - άκρως περιορισμένης ανταπόκρισης των πολιτών.

Το ποσό άνω των 5.000 ευρώ που καταβάλλεται για το πρώτο τετράμηνο του 2017 προς την εταιρεία διαχείρισης του συστήματος δημοτικών ποδηλάτων στη Σύρο σε σύγκριση με τον μικρό αριθμό διαδρομών που έχουν καταγραφεί, προδίδει την αναντιστοιχία κόστους και οφέλους για την πλευρά του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, η οποία προς εξυπηρέτηση και αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ποιότητας στην πόλη, οφείλει να αναζητήσει τρόπους ενδυνάμωσης της χρήσης των ποδηλάτων στη συνείδηση των πολιτών.

Το ετήσιο κόστος ξεπερνά το ποσό των 10.000 ευρώ. Προσπάθεια μείωσης του ύψους της νέας σύμβασης

Ειδικότερα, ποικίλα σχόλια θα μπορούσε να προκαλέσει το ύψος του ποσού που δίδεται προς την εταιρεία για τη λειτουργία και συντήρηση των ποδηλατικών σταθμών το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, το οποίο ανέρχεται σε 5.456 ευρώ βάσει του σχετικού χρηματικού εντάλματος πληρωμής, αν συνεκτιμήσει κάποιος την περιορισμένη χρήση ποδηλάτων.

Σε συνέχεια των σημαντικών ποσών που έχουν δοθεί δε, για τη χρήση του έτους 2016 προς την εταιρεία, με πρόσφατη δαπάνη να ανέρχεται σε 5.888 ευρώ, ο προβληματισμός αναφορικά με τη λειτουργία των σταθμών τίθεται στην πρώτη γραμμή με επιτακτικό τρόπο.

Κληθείς να ενημερώσει σχετικά με τις κοστοβόρες “συμφωνίες” της Δημοτικής Αρχής, για τις οποίες κατά το παρελθόν εισέπραξε έντονη κριτική επί του θέματος από τις παρατάξεις της δημοτικής αντιπολίτευσης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Παπαμανώλης δήλωσε κατηγορηματικά πως, “Θα επιχειρήσουμε να επαναδιαπραγματευτούμε τη σύμβαση για το επόμενο 12μηνο”, εξηγώντας παράλληλα πως, “οι εργασίες συντήρησης δεν γίνονται άπαξ”, αλλά και λέγοντας πως, αυτές αφορούν σε “μηνιαία τακτική συντήρηση, μεταφορά ποδηλάτων από σταθμό σε σταθμό, όποτε απαιτείται με όχημα της εταιρείας, αλλά και μηχανογραφική υποστήριξη για να λειτουργούν οι σταθμοί μεταξύ τους και σε πραγματικό χρόνο” (syros.cyclopolis.gr).

Ωστόσο, τα ανωτέρω ποσά, αν υπολογισθεί πως, αφορούν σε συντήρηση ήπιου χαρακτήρα, αφού τη χειμερινή περίοδο παρέμειναν διαθέσιμα μόνον δέκα από τα περίπου 60 που κατέχει ο Δήμος, τότε διαπιστώνεται πως, το συμφωνημένο κόστος είναι υπέρμετρα υψηλό.

Τον ανωτέρω συλλογισμό τεκμηριώνει εμμέσως και ο απολογισμός χρήσης των ποδηλάτων, από την έναρξη λειτουργίας των σταθμών έως και σήμερα, δηλαδή για διάστημα σχεδόν ενός έτους.

“Ετησίως η σύμβαση ανέρχεται σε περισσότερες από 10.000 ευρώ” σχολίασε ο κ. Παπαμανώλης, προσθέτοντας πως, “Η σύμβαση λήγει τον Μάιο και διαπραγματευόμαστε την καινούργια για να συνδεθεί κατά κάποιο τρόπο το κόστος με τα ποδήλατα που κυκλοφορούν, αφού παραμένει διαθέσιμος μικρότερος αριθμός τον χειμώνα”.

“Θα είναι μία σύμβαση βελτιωμένη” τονίζει χαρακτηριστικά ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, αφού σκοπός όπως επανέλαβε είναι “το κόστος να συνδέεται με τον αριθμό που κυκλοφορεί”.

Σε διάρκεια ενός έτους, 844 διαδρομές

Σε επίπεδο στοιχείων, ο κ. Παπαμανώλης γνωστοποίησε παρακάτω πως, “Τον χειμώνα φυλάχθηκαν αρκετά ποδήλατα και διαθέσιμα ήταν περίπου 10 με 12. Υπήρξε χρήση τους, αλλά περιορισμένη. Από την έναρξη της λειτουργίας των ποδηλατικών σταθμών καταγράφονται 336 εγγεγραμμένοι χρήστες έως και τέλος Μαρτίου του 2017”. Σκιαγραφώντας την ανταπόκριση του κόσμου το πρόσφατο χρονικό διάστημα, ο Αντιδήμαρχος τόνισε πως, “Είχαμε 35 διαδρομές τον Μάρτιο, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο υπήρξαν λιγότερες διαδρομές, κάτω από 20, ενώ τον Δεκέμβριο είχαμε 37 διαδρομές και 45 τον Νοέμβριο”. Ως εκ τούτου, σημείωσε πως, “Τον χειμώνα μιλάμε για δύο με τρία δρομολόγια την εβδομάδα” ενώ συνολικά καθ΄ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σταθμών, “έχουν μετρηθεί 844 διαδρομές”.

Ερωτηθείς να γνωστοποιήσει αν η χρήση τους από τους δημότες προσφέρει έσοδα στο δημοτικό ταμείο, ο κ. Παπαμανώλης εξήγησε πως, “Η χρέωση είναι τέτοια ώστε να επιτρέπουμε την εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων και να αποτρέπουμε την πολύωρη κράτηση του ποδηλάτου από έναν χρήστη. Γι αυτό και πολλαπλασιάζεται το κόστος ασύμφορα μετά από κάποιες ώρες”. Ενδεικτικά, ως στοιχείο, παρέθεσε την κίνηση του προηγούμενου μήνα. “Τον Μάρτιο που είχαμε 35 διαδρομές, το έσοδο για τον Δήμο ήταν μηδενικό. Που σημαίνει ότι κάνουν τα δρομολόγια σε διάρκεια κάτω της μίας ώρας, μετά την οποία ξεκινά η χρέωση”.

Δύο νέοι σταθμοί σε παραλιακές θέσεις

Δεδομένης της σταδιακής βελτίωσης των καιρικών συνθηκών, που με τη σειρά τους ευνοούν τη μετακίνηση με ποδήλατο στην πόλη, ο κ. Παπαμανώλης γνωστοποίησε πως θα ακολουθήσει συστηματικά η διάθεση ολοένα και περισσότερων ποδηλάτων. “Σταδιακά κάθε εβδομάδα πρέπει να διατίθενται τα ποδήλατα στους σταθμούς. Αναλόγως την ανταπόκριση και την κίνηση θα ενισχύουμε τα ποδήλατα” σημείωσε, στον βαθμό που ο ίδιος έχει ευθύνη να αναφερθεί επί του θέματος της διάθεσής τους.

Ωστόσο, καθώς η αυξημένη χρήση των ποδηλάτων θα περιόριζε έστω τις μετακινήσεις με οχήματα και δίκυκλα, κυρίως τους θερινούς μήνες, οπότε κι επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο, χρήσιμο θα ήταν να προωθούσε με ελκυστικούς τρόπους ο Δήμος τη χρήση των δημοτικών ποδηλάτων.

Προς το παρόν, δεν έχει γίνει γνωστή κάποια προωθητική δράση, παρά μόνο η πρόθεση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου να προμηθευτεί και να τοποθετήσει στο ύψος της πλ. Κανάρη και στη θέση στάθμευσης στο Καρνάγιο, δύο νέους σταθμούς. Στο πλαίσιο τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρη Κοσμά, ο ίδιος γνωστοποίησε πως, η τοποθέτηση των δύο νέων σταθμών στο μέσον ή στο τέλος καλοκαιριού, κινείται στην κατεύθυνση ενίσχυσης μίας άλλης κουλτούρας μετακίνησης, που βοηθά στην αποσυμφόρηση της πόλης. Τέλος, έκανε γνωστή την πρόθεσή του Λιμενικού Ταμείου να τοποθετήσει άμεσα σταθμούς ποδηλάτων για ιδιωτικά ποδήλατα σε κατάλληλες θέσεις στην παραλιακή ζώνη.