Τις προγραμματικές συμβάσεις με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, ώστε να προχωρήσουν τα έργα κατασκευής και ίδρυσης υδατοδρομίων σε Κέα και Κύθνο ενέκρινε το ΔΛΤ Σύρου

Συγκρατημένα αισιόδοξα πρώτα βήματα

Το νέο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, για την εκτέλεση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και άδεια ίδρυσης και λειτουργία υδατοδρομίου σε Κέα και Κύθνο, ενέκρινε το ΔΛΤ Σύρου.

Το πολυαναμενόμενο έργο της κατασκευής και λειτουργίας υδατοδρομίων στα νησιά του Αιγαίου, φαίνεται να παίρνει σταδιακά σάρκα και οστά, καθώς προχωρά, σύμφωνα με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το σχέδιο νόμου, που θα οριστικοποιήσει το θεσμικό πλαίσιο, ενώ παράλληλα, από τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία, εγκρίνονται, για ακόμη μία φορά οι Προγραμματικές Συμβάσεις με την ΠΝΑι, ώστε με την ολοκλήρωση των νομοθετικών διαδικασιών, να υπάρξει άμεση υλοποίηση των έργων.

Συγκοινωνιακή ενίσχυση

Αξίζει να υπενθυμιστεί, πως για την Περιφέρεια, είναι αποδεδειγμένο πως ένα τέτοιο εγχείρηµα, ήτοι η ίδρυση Υδατοδροµίων, θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της αποµόνωσης των αποµακρυσµένων νησιωτικών περιοχών, την σύσφιξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών µε τον κυρίως εθνικό κορµό της χώρας, αλλά και µεταξύ τους, καθώς και την εµπορική και κοινωνική ανάπτυξη νησιών και τόπων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που σήµερα δικαιολογηµένα αισθάνονται στο περιθώριο.

Η δραστηριοποίηση υδροπλάνων, δύναται να λειτουργήσει ως ένας εναλλακτικός τρόπος µετακίνησης, µία επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή, επικουρικά και συµπληρωµατικά µε τις υπηρεσίες που παρέχονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους από την ακτοπλοΐα και τις αεροµεταφορές. Η λειτουργία υδατοδροµίων δηµιουργεί µια σηµαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τοµέας του τουρισµού που αποτελεί για τα νησιά, βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δηµιουργείται ένα σηµαντικό πεδίο επένδυσης µε σηµαντικά οφέλη ιδιαίτερα για τις νησιωτικές µας κοινωνίες.

Επιπρόσθετα, η αξιοποίηση των υδροπλάνων εκτιµάται ότι θα ενισχύσει την προσπάθεια για άρση της αποµόνωσης σηµαντικών τµηµάτων της ελληνικής επικράτειας και θα συµβάλλει στο να αντιµετωπιστούν οι ολοένα αυξανόµενες απαιτήσεις των µετακινήσεων, δεδοµένου ότι τα υδροπλάνα δύνανται να εκτελούν πτήσεις για τη µεταφορά επιβατών (τακτικές ή έκτακτες), για περιηγητικές εκδροµές, για τη µεταφορά φορτίου (φαρµάκων, τροφίµων, τύπου) κα.

Προκειμένου να υλοποιηθεί επιτέλους η επιδίωξη δεκαετιών των νησιωτικών φορέων και κοινωνιών, μετά και το τελευταίο «ναυάγιο» της πρωτοβουλίας της ΠΝΑι το 2015, με την βοήθεια του Υφυπουργού Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριου Σαντορινιού, προετοιμάζεται νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα είναι ιδιαίτερα φιλικό, για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των υδατοδρομίων και που, σύμφωνα με τον ίδιο τον κ. Σαντορινιό, έχει ήδη ολοκληρωθεί κι έχει δοθεί στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παρατηρήσεις, προκειμένου διορθωμένο πλέον, να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Διστακτική στάση από την Κέα

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 23 Μαΐου, το Συμβούλιο κλήθηκε να εγκρίνει τις προγραμματικές συμβάσεις, για τα υδατοδρόμια της Κέας και της Κύθνου.

Κατά τη συζήτηση του θέματος, τα μέλη του Δ.Σ. φάνηκαν συγκρατημένα αισιόδοξα, σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη του θέματος, δεδομένου, ότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, στις οποίες, ενώ είχαν «πέσει» όλες οι σχετικές υπογραφές και εγκρίσεις από τους τοπικούς φορείς, το έργο «ναυαγούσε» την τελευταία στιγμή.

Παρά το γεγονός, ότι από τους εκπροσώπους της Κύθνου δεν εκφράστηκε καμία αντίρρηση, σχετικά με την έγκριση της Προγραμματικής Σύμβασης, από την πλευρά εκπροσώπου της Κέας και συγκεκριμένα του κ. Παούρη, σημειώθηκε δισταγμός, καθώς, όπως ο ίδιος ανέφερε, πιθανόν να ήταν προτιμότερη μία έγκριση πρώτα από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κέας, αναφορικά με την προβλεπόμενη χωροθέτηση του υδατοδρομίου, αφού αυτό θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο master plan του λιμένα και ως εκ τούτου ενδέχεται να εκτοπίσει άλλα σχέδια, που πιθανόν να προτίθεται να υλοποιήσει ο Δήμος, προτείνοντας να περάσει από Δ.Σ. και να επανέλθει προς ψήφιση στο Λιμενικό Ταμείο.

Απαντώντας στον κ. Παούρη, ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, σημείωσε, πως δεδομένου, ότι το master plan του λιμένα της Κέας δεν έχει ακόμη ανατεθεί προς εκπόνηση, η χωροθέτηση μπορεί να γίνει οπουδήποτε, ενώ μπορεί να χωροθετηθούν περισσότερες από μία θέσεις, προτείνοντας από την πλευρά του, η προγραμματική να προχωρήσει και στη συνέχεια, στο πλαίσιο του master plan, να διατυπωθούν οι όποιες προτάσεις.

Ο κ. Παούρης επέμεινε στη θέση του, ότι ενδέχεται να υπάρχουν καλύτερες θέσεις χωροθέτησης, που να βρίσκονται στην αρμοδιότητα του Δήμου Κέας, εντούτοις το Σώμα ενέκρινε τις δύο προγραμματικές συμβάσεις, καθώς κρίθηκε, πως σοφότερη είναι η στάση ετοιμότητας.

Επιβάρυνση της ΠΝΑ τα υδατοδρόμια

Σε ερώτηση μέλους του Δ.Σ., σχετικά με το ποιες αρμοδιότητες αναλαμβάνει ο κάθε φορέας, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης, αλλά και ποιος αναλαμβάνει το κόστος των εργασιών, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, κ. Δημήτρης Κοσμάς, αναγιγνώσκοντας από το κείμενο της ΠΣ, ενημέρωσε, ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει τις απαραίτητες ενέργειες ανάθεσης εκπόνησης των απαιτούµενων Τεχνικών Μελετών καθώς και των απαιτούµενων Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται για την έκδοση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας, την προµήθεια και εγκατάσταση κατάλληλου εξοπλισµού για το σταθµό προσθαλάσσωσης - αποθαλάσσωσης Υδροπλάνων (Σ.Π.Α.Υ.), σύµφωνα µε τα απαιτούµενα από τη σχετική νοµοθεσία και τα προβλεπόµενα από τις τεχνικές µελέτες, όπως και το κόστος για την έκδοση των αδειών αλλά και κάθε παράβολο ή φόρο που θα προκύψει για την έκδοσή της και θα καλυφθεί από το Τεχνικό Πρόγραµµα της Π.Ν.Α. και από τον ΚΑΕ 071.9479στ12 ή από άλλο ενδεδειγµένο Κ.Α.Ε., σε περίπτωση αλλαγής πηγής χρηµατοδότησης.

Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης, το ΔΛΤ Σύρου αναλαµβάνει να προσδιορίσει και να διαθέσει χώρο – για τις ανάγκες χωροθέτησης – εντός του λιµένα, καθώς και εγκαταστάσεων, µηχανηµάτων και µέσων που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση της προµήθειας και εγκατάστασης εξοπλισµού για τη λειτουργία σταθµού ΣΠΑΥ, καθώς και ότι άλλο απαιτείται για συµπλήρωση του τεχνικού φακέλου και των φακέλων των αδειών. 

Ετικέτες: