Συνολική ενημέρωση του Διευθυντή της περιοχής Σύρου του ΔΕΔΔΗΕ για τις διακοπές ρεύματος και τα προβλήματα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

“Την περίοδο της υγρασίας δοκιμάζεται έντονα το δίκτυο”

Απαντήσεις στην εύλογη ανησυχία και αγανάκτηση των κατοίκων της Σύρου αναφορικά με τις διακοπές ηλεκτροδότησης δίνει ο Διευθυντής της περιοχής Σύρου του ΔΕΔΔΗΕ, Μιχάλης Κωβαίος, με φόντο την πρόσφατη ταλαιπωρία των πολιτών σε αρκετές περιοχές του νησιού, όπου και η υγρασία “απαίτησε” διακοπές ρεύματος.

Ο ίδιος, εξηγώντας πως η ολιγόωρη παύση της προηγούμενης εβδομάδας, οφείλεται σε διαφορετικούς λόγους από εκείνους των προχθεσινών διακοπών ρεύματος σε αρκετές περιοχές της Σύρου, μίλησε αναλυτικά στην εφημερίδα, με σκοπό την πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Κωβαίος επεσήμανε πως, την παρούσα περίοδο της έντονης υγρασίας, το δίκτυο δοκιμάζεται σημαντικά κι ως εκ τούτου, έργο κι ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ είναι η έγκαιρη μέριμνα φροντίδας και “πλυσίματος” του δικτύου.

Οριστική... αντιμετώπιση των προβλημάτων της υγρασίας, τα πρωτοβρόχια”

O κ. Κωβαίος έδωσε πρωτίστως απαντήσεις για τα προβλήματα του δικτύου κατά την προηγούμενη εβδομάδα, τονίζοντας πως αυτά έχουν τη ρίζα τους στην έντονη υγρασία. “Οι διακοπές που είχαν παρατηρηθεί προ εβδομάδας οφείλονταν στην πολλή έντονη υγρασία που είχε επικρατήσει εκείνες τις ημέρες και από αυτήν την έντονη υγρασία είχε προκύψει ένα πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίστηκε σχετικά γρήγορα” σχολίασε αρχικά, εξηγώντας παράλληλα πως, “αυτή την εποχή στα νησιά που δεν έχει βρέξει και φέρει το δίκτυο αρκετή ρύπανση από την παρατεταμένη και πολύμηνη περίοδο ανομβρίας, όταν επικρατήσουν έντονες συνθήκες υγρασίας της τάξης του 50 – 100%, υπάρχει ένα ενδεχόμενο κάποιες κατασκευές όπως λέμε, κάποιος εξοπλισμός του δικτύου να έχει αυτό το φορτίο της ρύπανσης επάνω του, που είναι σκόνη και αλάτι και να δημιουργήσει κάποια προσωρινά βραχυκυκλώματα”.

Όπως σημείωσε μάλιστα, όταν παρατηρούνται αυτά τα προβλήματα, ενεργοποιούνται “συστήματα προστασίας του δικτύου που για λόγους ασφαλείας και καλής λειτουργίας και προκειμένου να μην προκύψουν χειρότερες βλάβες”, σύμφωνα με όσα πρόσθεσε, “γίνονται διακοπές ρεύματος”.

Στην ερώτηση αν μπορεί να αντιμετωπιστεί το θέμα, ώστε να αποφεύγεται και η ταλαιπωρία των καταναλωτών, ο κ. Κωβαίος σημείωσε πως, “Η οριστική αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου λύνεται μετά τα πρωτοβρόχια” αφού όπως διευκρίνισε, “Μέχρι τότε όταν μας το επιτρέπει ο καιρός προσπαθούμε να κρατήσουμε τις επιβαρυμένες περιοχές με ένα τοπικό πλύσιμο του εξοπλισμού”. Αυτή η διαδικασία / εργασία πραγματοποιείται “με ένα όχημα που πετά νερό επάνω στο δίκτυο”, ώστε όπως ανέφερε παρακάτω ο κ. Κωβαίος, “προσπάθειά μας είναι να κρατήσουμε καθαρά τα σημεία εκείνα που είναι περισσότερο επιβαρυμένα, όπως αυτά που είναι κοντά στη θάλασσα”.

Ερωτηθείς αν έχει προχωρήσει η απαραίτητη φροντίδα εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ για την τρέχουσα περίοδο, εξήγησε πως, “για να γίνει αυτή η διαδικασία αποτελεσματικά πρέπει να μη φυσάει. Τον Αύγουστο επικράτησαν άνεμοι. Είναι δώρο άδωρο να προσπαθήσεις να κάνεις κάτι με αυτόν τον καιρό. Οπότε περιμένουμε να εκμεταλλευθούμε τις πρώτες μπουνάτσες αυτής της περιόδου. Αυτό κάνουμε τώρα”.

Επανέλαβε μάλιστα για το θέμα της προηγούμενης περιόδου, πως, “Οι διακοπές που έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα οδήγησαν και σε μερικά σημεία του δικτύου σε πρόκληση λάμψης στους στύλους”.

 

Υπήρξε βλάβη πριν τη διακοπή ρεύματος της Κυριακής

Λακωνικός πλην όμως περιεκτικός ως προς το θέμα της αιτίας για τις διακοπές της Κυριακής, ο Μιχάλης Κωβαίος επεσήμανε πως, έχουν τη ρίζα τους σε πρόβλημα που προέκυψε σε εξοπλισμό του δικτύου.

“Η βλάβη της Κυριακής οφείλεται σε μία αστοχία κάποιου συγκεκριμένου εξοπλισμού που χρειάστηκε να τον απομονώσουμε για να αποκαταστήσουμε την ηλεκτροδότηση μέσα στη νύχτα. Προχωρήσαμε στην κίνηση αυτή ώστε να εντοπίσουμε και το πρόβλημα” εξήγησε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως, “η μέγιστη διάρκεια και στις περιοχές που προέκυψε διακοπή ήταν περίπου στη μιάμιση ώρα”.

Εστιάζοντας και ειδικότερα στις εν λόγω περιοχές, ανέφερε συγκεκριμένα πως, “Την Κυριακή είχαμε μία διακοπή γύρω στις 22.30 έως και τα μεσάνυχτα που επηρέασε κυρίως την περιοχή της Βάρης, του Μέγα Γιαλού και της Αζολίμνου” ενώ όπως πρόσθεσε, “για μισή ώρα περίπου επηρέασε την περιοχή του Φοίνικα, του Γαλησσά, της Μεσαριάς και των Ταλάντων, δηλαδή το νοτιοδυτικό τμήμα της Σύρου κατά κύριο λόγο”.

Ως εκ τούτου, κατέστησε σαφές πως, “είχαμε μία συγκυρία διαφορετικών βλαβών. Άλλη ήταν η αιτία της προηγούμενη εβδομάδας”.

Καθαρισμός δικτύου και σχετικές εργασίες

Αναφορικά με τις υποχρεώσεις του ΔΕΔΔΗΕ, ο Μιχάλης Κωβαίος θέλησε να απαντήσει και για τις σχετικές εργασίες συντήρησης του δικτύου. “Σε αυτήν την εβδομάδα που ο καιρός μας το επέτρεψε έχουμε κάνει αρκετά εκτεταμένη δουλειά. Έχουμε πλύνει κι έχουμε καθαρίσει αρκετά σημεία του δικτύου. Πιστεύουμε ότι οι υγρασίες από εδώ και πέρα δεν θα μας επηρεάσουν σημαντικά” εκτίμησε, σημειώνοντας επιπλέον πως, “Χωρίς να είναι κανείς απόλυτα κατηγορηματικός, δεν αναμένεται να έχουμε κάποια συνέχεια αυτής της ενοχλητικής κατάστασης, της δυσάρεστης μάλιστα για τους καταναλωτές”. Ωστόσο όπως εξήγησε, “πάντα μιλάμε βέβαια για ένα μεγάλο δίκτυο που είναι εκτεθειμένο σε πολλούς παράγοντες. Προσωπικά δεν έχω λόγους να πιστεύω ότι θα υπάρξει συνέχιση αυτών των ανωμαλιών”.

Προτού ολοκληρώσει την ενημέρωσή του, ανέφερε πως, στο εξής και “για όσο μας το επιτρέπει ο καιρός θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό το τοπικό πλύσιμο σε όσα σημεία ακόμη δεν έχουμε προλάβει, αλλά δεν μπορούμε να καλύψουμε το σύνολο του νησιού. Φανταστείτε ότι πλησιάζουμε εκεί που πηγαίνει όχημα. Δεν μπορούμε να πλησιάσουμε παντού”.

Έκλεισε τις δηλώσεις του, επισημαίνοντας μάλιστα πως, σε αυτό το πλαίσιο εργασιών συντήρησης του δικτύου εντάσσονται και οι ανακοινώσεις του ΔΕΔΔΗΕ για τις διακοπές ρεύματος. “Αυτές οι δουλειές που γίνονται είναι προγραμματισμένες. Για εμάς αυτή η περίοδος είναι η χειρότερη εποχή που δοκιμάζεται το δίκτυο. Έχει περιοριστεί σε σχέση με το παρελθόν αλλά να το εξαλείψουμε απολύτως, ακόμη δεν το έχουμε καταφέρει”.