Συνέντευξη της συνιδιοκτήτριας της Astra Airlines, Χαράς Ζλατάνη για τις απευθείας συνδέσεις των Κυκλάδων με τη συμπρωτεύουσα

Χωρίς χειμερινή αεροπορική σύνδεση με Θεσσαλονίκη

“Επιθυμούμε συνθήκες που θα μας επιτρέπουν πτήσεις όλον τον χρόνο” δηλώνει η ίδια

Σε απολογισμό των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων της Σύρου και των Κυκλάδων με τη Θεσσαλονίκη, αναφορικά με όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους και ειδικότερα της θερινής περιόδου προχωρά η συνιδιοκτήτρια της Astra Airlines, Χαρά Ζλατάνη, στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη”

Δίνοντας στοιχεία και ποσοστά της ζήτησης και της επιβατικής κίνησης, η ίδια γνωστοποιεί πως παύει η απευθείας σύνδεση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων με τη συμπρωτεύουσα καθώς και των άλλων νησιών του νομού, για λόγους μη βιωσιμότητας σε καθεστώς “προσιτών ναύλων”.

Παρόλα αυτά, η ίδια επισημαίνει πως στόχος κι επιθυμία της αεροπορικής εταιρείας αποτελεί η ύπαρξη συνθηκών τέτοιων, που θα ευνοούν τις απευθείας πτήσεις με Θεσσαλονίκη για όλον τον χρόνο.

Υπενθυμίζεται πως αρχές Οκτώβρη ολοκληρώνεται η σημερινή σύνδεση της Σύρου μέσω της Astra Airlines.

Συμπληρώθηκε η δεύτερη καλοκαιρινή περίοδος για την Astra Airlines και τις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις νησιών των Κυκλάδων με τη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε ένα πρώτο σχόλιο για την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού και τη ζήτηση στις συγκεκριμένες γραμμές.

“Οι Κυκλάδες αποτελούν ιδιαίτερα αγαπημένο προορισμό για αποδράσεις, και η επιβατική κίνηση το αποδεικνύει. Το 2016 προσθέσαμε στο καλοκαιρινό μας πρόγραμμα την Σύρο και την Μήλο, και το 2017 ανεβάσαμε τους κυκλαδίτικους προορισμούς από Θεσσαλονίκη σε 5, με την προσθήκη της Πάρου.”.

Επικεντρώνοντας την αναφορά σας στη Σύρο, δώστε μας ποσοστά ή αριθμητικά στοιχεία για τις πληρότητες που καταγράφηκαν στις πτήσεις τόσο από Σύρο προς Θεσσαλονίκη, όσο και το αντίστροφο. Είστε ικανοποιημένη ως εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας για την επιβατική κίνηση; Φαίνεται να ισχυροποιείται η σύνδεση Σύρου – Θεσσαλονίκης σε σχέση με πέρυσι;

“Την καλοκαιρινή περίοδο του 2016 (Ιούνιος-Σεπτέμβριος) η επιβατική κίνηση της γραμμής άγγιξε τους 3.000 επιβάτες, ενώ την ίδια περίοδο του 2017 ξεπέρασε τους 4.200 επιβάτες, με παράλληλη αύξηση του αριθμού των πτήσεων κατά 60%. Η πληρότητα το 2017 είναι μειωμένη κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2016, αλλά παραμένει σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, άνω του 85%.”.

Αντιστοίχως θα επιθυμούσαμε να μας δώσετε και κάποια στοιχεία για τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων που συνδέθηκαν φέτος μέσω της Astra με τη Θεσσαλονίκη. Ποιες ήταν οι πιο δυνατές γραμμές από άποψη επιβατικής ζήτησης;

“Η Μύκονος και η Σαντορίνη παραμένουν οι δημοφιλέστεροι προορισμοί από πλευράς κίνησης, αλλά η «έκπληξη» του 2017 ήταν η Πάρος, που τους πλησίασε αρκετά σε επιβάτες. Η Μήλος κράτησε τις ίδιες πληρότητες με το 2016.”.

Στη Σύρο άλλα και στα άλλα Κυκλάδονήσια, τη χειμερινή περίοδο θα διατηρηθεί κάποια γραμμή; Αν όχι, αυτό προκύπτει λόγω του τέλους της τουριστικής περιόδου, αφού μετά “πέφτει” η ζήτηση;

“Η κίνηση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Σύρου κατά την χειμερινή περίοδο ήταν ιδιαίτερα αναιμική, σε επίπεδα τέτοια, που δεν δικαιολογούν την συνέχισή της: το εξάμηνο Δεκεμβρίου 2016 - Μαίου 2017 συνολικά κινήθηκε χαμηλότερα από τον Ιούλιο 2017 (!). Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι με προσιτές τιμές ναύλων η συγκεκριμένη γραμμή δεν είναι βιώσιμη κατά την χειμερινή περίοδο, όπως ούτε και κάποια άλλη αντίστοιχη.”.

Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική της, η εταιρείας σας, έχει σταθερά στο πλάνο της να έχει κατά το μέτρο του εφικτού ελκυστικές τιμές;

“Εννοείται πως ναι, και οι προσπάθειές μας είναι συστηματικά στραμμένες προς αυτή την κατεύθυνση. Απλά να αναφέρω ότι από την τελική τιμή του εισιτηρίου, ποσοστό από 35% έως και 57% του κόστους είναι φόροι και τέλη αεροδρομίων (και όσο οικονομικότερος ο ναύλος, τόσο ανεβαίνει το συγκεκριμένο ποσοστό)”.

Ποια είναι η επιθυμία και ο στόχος σας για την πορεία της Astra στις Κυκλάδες και στην πρωτεύουσα του νομού, τη Σύρο; Επιδιώκετε την περαιτέρω εδραίωση της γραμμής με φόντο και τη δυνατότητα ανάπτυξης των νησιών;

“Θα επιθυμούσαμε πραγματικά να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον οι συνθήκες εκείνες, που θα μας επιτρέπουν να πετάμε καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας, που είναι να αναβαθμίσουμε τις περιφερειακές συνδέσεις στη χώρα μας, και καταβάλλουμε προσπάθειες με όλες μας τις δυνάμεις.”.