Εντός Νοεμβρίου θα “τρέξουν” οι διαδικασίες από τη Δημοτική Αρχή μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας για την κάλυψη θέσης συντονιστή των Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Γενικό Γραμματέα αποκτά ο Δήμος

Στην κάλυψη της θέσης του συντονιστή της δράσης των Υπηρεσιών του Δήμου βάσει του προγράμματος και των κατευθύνσεων της Δημοτικής Αρχής θα προχωρήσει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, προωθώντας άμεσα όλες τις διαδικασίες για την απόκτηση Γενικού Γραμματέα.

Πρόκειται για πρόσωπο που θα αναδειχθεί μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας στις αρχές Νοεμβρίου, όπως γνωστοποίησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Αλέξης Αθανασίου στο πλαίσιο της χθεσινής συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής, τα μέλη της οποίας ενέκριναν στην προτεινόμενη ένατη αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2017 και το ποσόν για την αμοιβή του.

Κληθείς να μιλήσει στην εφημερίδα αναλυτικότερα, ο κ. Αθανασίου επεσήμανε πως ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα θα είναι επιτελικός και θα αποτελεί ουσιαστικά και πρακτικά τον συνδετικό κρίκο μεταξύ της Δημοτικής Αρχής και των δημοτικών Υπηρεσιών με σκοπό την οργάνωση και τον συντονισμό του έργου προς όφελος πρωτίστως του τόπου και των δημοτών.

Τα βασικά καθήκοντά του

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ο Γενικός Γραμματέας μπορεί να έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες με απόφαση δημάρχου.

Μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας θα προΐσταται στον Δήμο - μετά από τον Δήμαρχο - όλων των υπηρεσιών του Δήμου και θα υποστηρίζει τον Δήμαρχο στα διοικητικά καθήκοντά του υλοποιώντας τις αρμοδιότητες που μπορεί να του εκχωρήσει ο Γιώργος Μαραγκός με απόφασή του.

Οι αρμοδιότητες αυτές, αφορούν κυρίως τον συντονισμό των δημοτικών Υπηρεσιών έτσι ώστε να εξασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των περιοδικών στόχων και προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου, δηλαδή το δημοτικό συμβούλιο, την Οικονομική Επιτροπή, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και τα ΔΣ των Τοπικών και Δημοτικών Κοινοτήτων.

Επίσης, προβλέπεται ο ίδιος να μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες Επιτροπές των θεμάτων που θα είναι προς συζήτηση ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου, της Εκτελεστικής Επιτροπής, της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη και μάλιστα θα μπορεί να παρίσταται και ο ίδιος.

Πέραν των ανωτέρω, δίδεται η δυνατότητα να παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δήμου και ειδικότερα όλων των Οργάνων που προαναφέρθηκαν και να συμμετέχει στις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου, των ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου, καθώς όμως και να παρακολουθεί την επίτευξη των γενικών στόχων και τη στοχοθεσία συνολικά του Δήμου.

Σημαντική είναι και η πρόβλεψη που τον θέλει να οργανώνει κάθε νέα Υπηρεσία που δημιουργείται στον Δήμο και να εξετάζει τις ανάγκες της κοινωνίας από κοινού βέβαια με τη Δημοτική Αρχή, ενώ επιπλέον, θα παρακολουθεί και θα ευθύνεται για την εφαρμογή των διάφορων κανονισμών (πχ. Κανονισμός Υπηρεσίας Καθαριότητας).

Τέλος, σε συνεργασία με την Υπηρεσία Προγραμματισμού που έχει τον επιτελικό ρόλο, θα συντονίζει όλες τις υπόλοιπες Υπηρεσίες.

Θα είναι ο συνδετικός κρίκος Δημοτικής Αρχής και υπαλλήλων”

Ερωτηθείς ο Αλέξης Αθανασίου να προσδιορίσει τον χρόνο της πλήρωσης της συγκεκριμένης θέσης, διευκρίνισε πως, κατά πάσα πιθανότητα “αρχές Νοεμβρίου θα βγει ο διαγωνισμός για να προχωρήσουμε” και “σε διάστημα δέκα ημερών θα έχουμε συγκεντρώσει τα βιογραφικά”. Σημειώνοντας μάλιστα και σε απάντηση προς το μέλος της αντιπολίτευσης, Νικόλαο Φωτεινιά πως, ο Δήμος “έχει το ποσόν” για την κάλυψη της αμοιβής του, τόσο έως το τέλος του έτους, ενώ όπως συμπλήρωσε προς την εφημερίδα, “θα υπάρξει ποσό και για τον επόμενο προϋπολογισμό”, θέλησε να προσθέσει πως, “για την ανάδειξη του προσώπου θα γίνει η πρόσκληση και θα ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία”.

Δεδομένου ότι η Δημοτική Αρχή έχει συμπληρώσει ήδη τα τρία πρώτα χρόνια θητείας της, ο κ. Αθανασίου κλήθηκε να διευκρινίσει τον λόγο που σήμερα κρίνεται απαραίτητη η κάλυψη της θέσης. “Υπήρχε ανάγκη εξ αρχής. Ήταν γνωστό από την πλευρά μας και μάλιστα είχαμε προσπαθήσει για τον κ. Δρυμπέτα που έχει σοβαρή πορεία” σημείωσε και στη δημόσια συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, εξηγώντας πως, “ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα θα είναι συντονιστικός και θα είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αιρετών της Δημοτικής Αρχής και των υπαλλήλων των υπηρεσιών”.

Μιλώντας με παράδειγμα μάλιστα, πρόσθεσε πως, “Πολλές φορές φέρνουμε προς έγκριση έναν κανονισμό και πρέπει να υπάρχει συμμετοχή διάφορων Τμημάτων και Υπηρεσιών. Είναι ο άνθρωπος στον οποίο θα καταλήγουν όλα αυτά και θα τα συντονίζει ούτως ώστε να μη φαίνεται ασύνδετη μία εισήγηση της Οικονομικής, της Τεχνικής ή της Διοικητικής Υπηρεσίας. Θα είναι ο σημαντικότερος μετακλητός υπάλληλος του Δήμου”.

Ερωτηθείς μέχρι σήμερα, στον Δήμο, ποιος είχε τον συγκεκριμένο ρόλο, διευκρίνισε πως, “είτε επιτυχημένα, είτε όχι, εγώ ως πρώην Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών προσπαθούσα να συντονίσω αυτό το έργο, κάτι που όμως δεν γίνεται πλέον γιατί ως αντιδήμαρχος με άλλες ευθύνες και υπηρεσίες, δεν μπορώ να είμαι και συντονιστής των υπολοίπων”. Υπενθυμίζοντας μάλιστα ότι έγιναν αλλαγές τον τελευταίο καιρό σε θέσεις ευθύνης, επανέλαβε πως, “Χρειάζεται αυτός ο συντονισμός. Μας λείπει”.

Χρήσιμο αυτός ο άνθρωπος να είναι άξιος και αποδεκτός”

Με αφορμή τη δήλωσή του πως ο Γενικός Γραμματέας θα αποτελεί και τον συνδετικό κρίκο με τους υπαλλήλους για τη Δημοτική Αρχή, ρωτήθηκε αν προτού ληφθεί η απόφαση διεξαγωγής της διαγωνιστικής διαδικασίας υπήρξε συζήτηση με την πλευρά των υπαλλήλων σχετικά με το αν και οι ίδιοι αναγνωρίζουν την ανάγκη πρόσληψης ενός τέτοιου προσώπου.

“Όχι δεν έχουμε κάνει συζήτηση. Δεν νομίζω ότι είναι θέμα του Σωματείου αυτό. Αλλά σαφώς μπορούμε να κάνουμε μία κουβέντα με το προεδρείο. Θα είναι ένας συνδετικός κρίκος. Δεν νομίζω ότι θα έχουν πρόβλημα. Και δε θα έπρεπε να έχουν” απάντησε κατηγορηματικά ο Αλέξης Αθανασίου, εξηγώντας πως, “Χρήσιμο είναι αυτός ο άνθρωπος να είναι άξιος και αποδεκτός. Δεν μπορεί να είναι άνθρωπος που δεν έχει εμπειρία στο Δημόσιο” και όπως πρόσθεσε, “Πρέπει να γίνει ό,τι χρειάζεται για την καλύτερη λειτουργία του Δήμου και το συντονισμό των Υπηρεσιών. Μας δίνει ο νομοθέτης αυτή τη δυνατότητα και θα την αξιοποιήσουμε”.

Εκτός των ανωτέρω, ερωτηθείς αν ένας ακόμη λόγος που συντρέχει στην κάλυψη της συγκεκριμένης θέσης είναι και ο αυξημένος... ΟΕΥ, ο Αντιδήμαρχος υπήρξε σαφής. “Φυσικά και σε αυτό το κομμάτι θα έρθει να βοηθήσει ο Γενικός Γραμματέας, από τη στιγμή που θα είναι συντονιστής όλων των Υπηρεσιών. Απορροφήσαμε πολλές αρμοδιότητες από τον ΟΠΑΣ και τον ΟΠΚΑ και αυτή την κατάσταση τη βρήκαμε μπροστά μας. Κάναμε την καλύτερη δυνατή διαχείριση για να μη γιγαντωθεί ο ΟΕΥ σε συνδυασμό με όσες αρμοδιότητες ήρθαν στον Δήμο” σημείωσε ο Αλέξης Αθανασίου, λέγοντας τέλος πως, “Πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει”.