Παρουσία αιρετών μελών κι εκπροσώπων από τον χώρο του Τουρισμού πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση απολογισμού – προγραμματισμού της Δημοτικής Αρχής για τις τουριστικές δράσεις προώθησης της Σύρου

Συνεχής η “μάχη” της τουριστικής ανάπτυξης

Τη συνεργασία και τη γόνιμη επικοινωνία με το σύνολο των επαγγελματιών του τουρισμού και των πολιτών της Σύρου υπογράμμισε η Δημοτική Αρχή ως την κύρια κι απαραίτητη προϋπόθεση τουριστικής ανάπτυξης της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, στο πλαίσιο της χθεσινής επίσημης εκδήλωσης απολογισμού – προγραμματισμού που πραγματοποίησε στο Επιμελητήριο Κυκλάδων, για την παρουσίαση του τουριστικού βηματισμού της, για τα έτη 2017 – 2018.

Παρουσία αιρετών μελών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, μελών της Τουριστική Επιτροπής, αλλά κι εκπροσώπων επαγγελματιών, επιχειρηματιών του τουρισμού και προσώπων από τον χώρο της εστίασης και της εμπορικής τάξης της Σύρου, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός, ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικος Σαγκινέτος, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Αθλητισμού, Γουλιέλμος Πρίντεζης προχώρησαν στη διατύπωση των βασικών κατευθύνσεων που ακολουθεί η Σύρος για την τουριστική ανάπτυξή της.

Με τον κ. Μαραγκό να καθιστά σαφές τον κύριο στόχο της Δημοτικής Αρχής για ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού, ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση των προσπαθειών που ήδη καταβάλλονται, αλλά και μελετώνται να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα, με σκοπό την κατάκτηση σημαντικών επιδόσεων στα πεδία του πολιτιστικού, θαλάσσιου, θρησκευτικού (πασχαλινού), αθλητικού, μαθητικού, συνεδριακού τουρισμού, καθώς επίσης και στην ενδυνάμωση της καλοκαιρινής σεζόν όπως και στην επέκτασή της, αλλά και στην ενίσχυση κι άλλων περιόδων εντός του έτους, όπως των Χριστουγέννων και του Καρναβαλιού.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως, μετά την τοποθέτηση των ανωτέρω προσώπων που μίλησαν για το πεδίο ευθύνης τους ο κάθε ένας εξ αυτών, ακολούθησαν ερωτήσεις από τα πρόσωπα που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση.

Σημειώνεται πως, μεταξύ άλλων, τον απολογισμό παρακολούθησαν ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβος Αρβανίτης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταλυματιών Σύρου, Αντώνης Καρατάσος, ο πρόεδρος των επιχειρήσεων εστίασης (Τερψιχόρη), Δημήτρης Αρβανίτης, καθώς επίσης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης.

Από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης παρόντες ήταν μόνον ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης, το μέλος, Κομνηνός Στρογγύλης, καθώς και το μέλος της μείζονος μειοψηφίας και της Τουριστικής Επιτροπής, Γιάννης Βρούτσης.

Διευκρινίζεται εξ αρχής πως, καθώς η Κοινή Γνώμη παρουσίασε στο χθεσινό φύλλο τον απολογισμό των τουριστικών ενεργειών και δράσεων όπως αυτές έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής, σήμερα φιλοξενείται ο προγραμματισμός της Δημοτικής Αρχής.

Θεματικός τουρισμός, συνεργασία και αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων

“Η αποψινή εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της υποχρέωσης που έχουμε να λογοδοτούμε για όλους τους τομείς ευθύνης μας και ιδιαίτερα για έναν κρίσιμο και σημαντικό τομέα όπως ο τουρισμός που αποτελεί και το στοίχημα του νησιού μας” σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικος Σαγκινέτος, επισημαίνοντας με αυτά τα λόγια πως ο τουρισμός παραμένει για τη Δημοτική Αρχή ένας υψηλός στόχος. Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση της ανάπτυξης του νησιού και της προσέλκυσης επισκεπτών, ο ίδιος σημείωσε πως η Δημοτική Αρχή δίνει έμφαση στα νέα εργαλεία που παρέχει το διαδίκτυο, υποστηρίζοντας μάλιστα την δουλειά που κάνει ο Δήμος μέσω των υπηρεσιών web marketing.

Kατόπιν των ανωτέρω, ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός δήλωσε κατηγορηματικά πως, “Θέλουμε να προχωρήσουμε με έναν πολύ στοχευμένο τρόπο στην ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού”, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως, “Η τουριστική ανάπτυξη και η προβολή ενός τόπου είναι υπόθεση όλων μας. Είναι συλλογική υπόθεση”. Ως εκ τούτου, όπως υπογράμμισε, “απαιτείται εκ μέρους όλων, πρωτίστως συμμετοχή, συνεργασία, συνέργεια, συμπληρωματικότητα προκειμένου πάνω στη βάση ενός συγκροτημένου πλάνου να καταφέρουμε να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα, τα οποία όλοι επιδιώκουμε”. Πριν την αναλυτική παρουσίαση των στόχων της εκδήλωσης και των δράσεων της Δημοτικής Αρχής, πρόσθεσε πως, “Θέλω λοιπόν να ευχαριστήσω όλους εσάς που βρίσκεστε εδώ σήμερα και να πω πως ο Δήμος είναι ένας από τους φορείς που συμμετέχουν σε αυτήν την προσπάθεια που λέγεται τουριστική ανάπτυξη και προβολή”.

Μεταξύ των ομιλητών του πάνελ και η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού η οποία αφού επεσήμανε πως, καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους στο νησί πραγματοποιούνται περισσότερες από 250 εκδηλώσεις, έδωσε έμφαση στην προσπάθεια του τμήματος πολιτισμού να προγραμματίσει έγκαιρα την πολιτιστική ατζέντα του τόπου, με στόχο τη δυναμική προώθησή της, στον άξονα της ανάδειξης της πλούσιας πολιτιστικής ταυτότητας της Σύρου, αλλά και της προσέλκυσης επισκεπτών.

Προτεραιότητες, γενικοί κι επικοινωνιακοί στόχοι

Ειδικότερα, σαφής υπήρξε η αναφορά του δημάρχου στο κομμάτι των προτεραιοτήτων που έχει θέσει η Δημοτική Αρχή σχετικά με την προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης της Σύρου. Σε αυτές τις προτεραιότητες εντάσσεται η αξιολόγηση των τουριστικών τάσεων, η ισχυροποίηση και ο εμπλουτισμός των υπαρχόντων δράσεων (πολιτιστικές, αθλητικές και τουριστικές), καθώς επίσης η υλοποίηση νέων και στοχευμένων (καινοτόμων) δράσεων προώθησης και αναμφισβήτητα η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα – δίκτυα. Κατά την παρουσίαση του προγραμματισμού, δόθηκε έμφαση στη συμμετοχή των δημοτών και των επιχειρηματιών του κλάδου, στο κομμάτι της αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της Σύρου, στην κατεύθυνση που οι ίδιοι γίνονται πρεσβευτές διαφημιστικών εκστρατειών, στηρίζουν και συμμετέχουν στις προωθητικές ενέργειες.

Σταθερός στόχος για τη Δημοτική Αρχή αποτελεί η αύξηση της επισκεψιμότητας μέσα από τα ανωτέρω καθώς όμως και η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου για το νησί. Στη συνολική προσπάθεια για τουριστική ανάπτυξη, σημαντικό ρόλο έχει και το κομμάτι της επεξεργασίας των επικοινωνιακών στόχων. Κατά συνέπεια, αυτοί οι στόχοι κατευθύνονται στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του νησιού εκτός Ελλάδας, στη συντήρηση της φήμης εντός χώρας και στην καλή διαχείριση αυτής της φήμης. Θέμα που εκ νέου επισημάνθηκε κατά τη διαδικασία του προγραμματισμού είναι και η άμβλυνση αδυναμιών του τόπου, όπως για παράδειγμα η μικρή δυναμική κλινών.

Ψηφιακή προβολή – ψηφιακό Marketing

Αναφορικά με την απαίτηση προώθησης της Σύρου, η Δημοτική Αρχή μετ΄ επιτάσεως έχει υποστηρίξει κι έχει υπεραμυνθεί των αποφάσεών της για την ανάπτυξη του web marketing και της αξιοποίησης σύγχρονων εργαλείων ψηφιακής προβολής. Ως εκ τούτου, στο πλάνο του προγραμματισμού της καταγράφει τον σχεδιασμό στρατηγικής ψηφιακού marketing για την Ελλάδα και το εξωτερικό (Ιούλιος 2017 – Ιούνιος 2018), υπηρεσίες που πρέπει να υπενθυμιστεί πως βρίσκονται εδώ και καιρό σε εξέλιξη.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται ήδη η δημιουργική ιδέα του σλόγκαν “Moore than an island” (σύμβολο που δηλώνει το άπειρο), ενώ ακόμη στο πλαίσιο των υπηρεσιών της αναδόχου εταιρείας για το web marketing έχει προγραμματισθεί η ανάπτυξη πέντε δημιουργικών εφαρμογών των θεματικών εμπειριών της Σύρου σε τρεις γλώσσες.

Επιπλέον, στο κομμάτι της ψηφιακής προβολής για τις ταξιδιωτικές εμπειρίες προορισμού προβλέπονται 20 νέες ιστορίες θεματικών εμπειριών σε τρεις γλώσσες, η φωτογραφική αποτύπωση τουριστικών εμπειριών, αλλά και ένα βίντεο διάρκεια έως 60'', δέκα θεματικά clips διάρκειας 30'', τα οποία και στοχεύουν στην ανάδειξη στιγμών και εμπειριών στη Σύρο.

Ιστοσελίδα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ξεχωριστή “ενότητα” στην ψηφιακή προβολή της Σύρου αποτελεί και η διαχείριση της ιστοσελίδας syrosisland, η κατασκευή και η αρχική λειτουργία της οποίας, υπενθυμίζεται πως, είχε συνοδευτεί από σοβαρές και μεγάλες αντιδράσεις, αφού το κόστος που αυτή “απαίτησε” ήταν υπερβολικό και αναντίστοιχο με το αποτέλεσμα σε επίπεδο περιεχομένου.

Σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν στην εκδήλωηση, η επικαιροποίηση και βελτίωσή της είναι επιβεβλημένη και εντάσσεται στο κομμάτι των υπηρεσιών του web marketing. Βάσει των όσων αναφέρθηκαν για την επισκεψιμότητα αυτής, προέκυψε μία άνοδος κατά 72%, με μεγαλύτερη αύξηση αυτών των επισκέψεων να έχουν καταγραφεί από Ελλάδα, Ισπανία, Ολλανδία, Αυστρία,

Σουηδία, Ιταλία, Αμερική και Αγγλία. Οι σελίδες με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα είναι οι εξής: Rooms-Syros: 416% , places/beaches (163%) , place/agathopes-beach (954%), place/delagratsia-neoclassicalvillas (44%).

Πέραν των ανωτέρω, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εκδήλωση απολογισμού – προγραμματισμού και στο κομμάτι της αξιοποίησης των social media. Μέσω αυτών των σελίδων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης σκοπός της Δημοτικής Αρχής παραμένει η διείσδυση του τόπου μέσω της διαδικτυακής δύναμης σε όσο το δυνατόν μεγάλη δεξαμενή χρηστών, αλλά με στοχευμένο τρόπο.

Η εν λόγω προσπάθεια εστιάζεται στην ανάδειξη του ξεχωριστού τουριστικού προϊόντος της Σύρου, στη δημιουργία online κοινότητας, στην εξέλιξη σε “lovemark page”, ενώ έμφαση δίδεται στους στόχους των διάφορων posts, που συνοψίζονται στις ακόλουθες κατευθύνσεις: Ουσία, Follow, Κοινοποίηση, Αξιοπιστία. Σχετικά με την θεματολογία των αναρτήσεων, τονίσθηκε πως θα προβάλλονται ιδιαίτερα σημεία ενδιαφέροντος κι επισκέψιμα σημεία (καθημερινότητα, νησί, εκκλησίες, μονοπάτια, φυσική ομορφιά, αρχιτεκτονική, πολιτισμός, ξενοδοχεία κτλ.) #visitsyros, όπως θα δίδεται έμφαση και σε ιστορικά στοιχεία για τη Σύρο, για τη γαστρονομία της και της εκδηλώσεις (#mythicsyros, #syrostraveller, #Syrosgastronomy, #Syrosevents).

Ως εκ τούτου, η συνεχής επικαιροποίηση αξιολογείται επιβεβλημένη τόσο στη σελίδα του facebook και στην αντίστοιχη του twitter αλλά και του instagram ενώ επισημάνθηκε και το κανάλι του Δήμου με τίτλο “Moore than an island” στο youtube.

Σχετικά με το θέμα της επισκεψιμότητας των social media για το facebook καταγράφηκε αύξηση των fans: κατά 2.046 (από 2.644/7 σε 4.690/10), οι συνολικές εμφανίσεις δημοσιεύσεων(impressions) προέκυψαν σε 1.443.405 άτομα και η συνολική απήχηση(reach) σε 830.531 μοναδικούς χρήστες. Στο twitter την παρούσα φάση υπάρχουν 486 followers (ακόλουθοι) και έχουν υπάρξει 150.581 Tweet Impressions.

Αξιοποίηση της καμπάνιας #Discover Syros Project

Η Σύρος φάνηκε να επενδύει ήδη και στην προσπάθεια προβολής μέσω φιλοξενίας bloggers στο νησί, καθώς αποτελεί έναν σύγχρονο τρόπο προώθησης προορισμών στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τα social media. Ειδικότερα, οι 15 παγκοσμίως καταξιωμένοι travel bloggers/writers, food bloggers που επισκέφθηκαν τον τόπο για την καμπάνια #Discover Syros Project ήταν από Αμερική, Αυστραλία, Ν. Αφρική, Κύπρο, Ισραήλ, Ρουμανία και Ελλάδα, διέμειναν στο νησί τέσσερις ημέρες και μερίμνησαν για την καταγραφή και προώθηση βιωματικών εμπειριών. Αξιοποιώντας ειδικό εξοπλισμό για την “αποτύπωση στιγμών” στο νησί, πραγματοποίησαν και αναπαράγουν καθημερινά αναρτήσεις. Στόχος της δουλειάς της ομάδας, ήταν η ανακάλυψη της μοναδικότητας της Σύρου με έναν ξεχωριστό τρόπο και η ανάδειξή της σε έναν από τους τουριστικούς προορισμούς που αξίζει να επισκεφθεί κάποιος. Τονίζεται πως, στόχος αποτέλεσε η δημιουργία άνω των 50 εκατ. εμπειριών στο διαδίκτυο.

Διατήρηση σημαντικών εκδηλώσεων και νέες δράσεις

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος στην ατζέντα της Δημοτικής Αρχής παραμένει η αξιοποίηση των δημοσίων σχέσεων, η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, η προβολή μέσω της διαφήμισης, καθώς όμως και η σύνδεση με τη γενική καμπάνια aegeanislands.

Πρόθεση όπως επισημάνθηκε είναι η υλοποίηση ταξιδιών γνωριμίας για bloggers και η φιλοξενία τηλεοπτικών και ραδιοφωννικών μέσων με σκοπό την προβολή της Σύρου, καθώς επίσης και η διαφήμιση του τόπου μέσω έντυπου κατάλληλου υλικού.

Τέλος, δεν παραλήφθηκε η αναφορά στις αθλητικές εκδηλώσεις και διοργανώσεις του Ιουνίου, οι οποίες τυγχάνουν απήχησης σε κάθε επίπεδο. Σαφής υπήρξε η βούληση του δημάρχου αυτές (LG AegeanBall Festival, Trimore Syros Triathlon, Hellas Beetles Synchro Cup κλπ) να διατηρηθούν, αφού συμβάλλουν στην κατεύθυνση της τουριστικής προβολή της Σύρου.