Αποκτά και τυπικά κανονισμό για τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης

Πολιτική αντιπαράθεση με φόντο το κυκλοφοριακό

Πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, κατά τη διάρκεια της οποίας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία ο νέος κανονισμός ρύθμισης της κυκλοφοριακής λειτουργίας της πόλης, ο οποίος παρά το ότι δεν περιλαμβάνει καμία ουσιαστική διαφορά αναφορικά με όσα γνωρίζουν ήδη οι δημότες, ωστόσο, αποτέλεσε αφορμή για να επισημανθεί εκ νέου η μη ύπαρξη πολιτικού σχεδίου εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, έστω και για τη στοιχειώδη βελτίωση της σημερινής κατάστασης.

Οι δηλώσεις του Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης στο “περιθώριο” της συζήτησης, περί ανυπαρξίας πολιτικής βούλησης της πρώην Δημοτικής Αρχής για την υλοποίηση του έργου της ανάπλασης, κατόπιν της εκτέλεσης του οποίου “βελτιώθηκε η λειτουργία της πόλης” όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο ίδιος, προσέδωσε “άρωμα” προεκλογικού χαρακτήρα στη συνεδρίαση, με τη μείζονα αντιπολίτευση να απαντά με σαφήνεια απέναντι στις μηδενιστικές αναφορές του Γιώργου Μαραγκού.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γιαλόγλου υπενθύμισε πως η νυν Δημοτική Αρχή παρέλαβε ένα έργο σχεδόν ώριμο προς υλοποίηση, με τις κυριότερες και πιο δύσκολες ενέργειες να τις έχει “τρέξει” ο ίδιος ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κατά το παρελθόν, γεγονός που όπως υποστήριξε, κάθε άλλο μαρτυρά, παρά το ότι το εν λόγω έργο θα έμενε “στο συρτάρι”.

Προ της μεγάλης αντιπαράθεσης που καταγράφηκε με φόντο ένα εκ των πιο σοβαρών προβλημάτων που συνδέεται με τη λειτουργία της πόλης, υπήρξε αναφορά από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκο Βακόνδιο σχετικά με τη μία και μοναδική αλλαγή που έρχεται στην οδό Σταματίου Πρωίου, βάσει του νέου σχεδίου κανονισμού, ενώ πρέπει να σημειωθεί πως, δριμεία κριτική άσκησε και το μέλος της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Κομνηνός Στρογγύλης προς τη Δημοτική Αρχή όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, απουσία του επικεφαλής της παράταξης, Παύλου Χρυσαφίδη.

Μοναδική αλλαγή στην οδό Στ. Πρωίου: Εκ περιτροπής η στάση στην είσοδο και την έξοδό της

Ειδικότερα, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος αφού πραγματοποίησε για μία ακόμη φορά σύντομη ιστορική αναδρομή στα γεγονότα που οδήγησαν τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης να προβεί στη σύνταξη ενός νέου σχεδίου Κανονισμού α. Ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας και στάθμευσης, β. Εφαρμογής συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης και γ. πεζοδρόμων, κάνοντας λόγο για την προσφυγή πολιτών στο ΣτΕ που ακύρωσαν τα κυκλοφοριακά, προχώρησε σε διευκρινίσεις σχετικά με τη μοναδική αλλαγή που προκύπτει για την οδό Σταματίου Πρωίου στο κέντρο της Ερμούπολης.

“Τα κυκλοφοριακά είχαν ακυρωθεί λόγω του ότι δεν είχαν γίνει ΦΕΚ” σχολίασε μεταξύ άλλων ο Φραγκίσκος Βακόνδιος, τονίζοντας σχετικά με την εισήγηση που τέθηκε προς ψήφιση, πως, αυτή βασίζεται στις τελευταίες κυκλοφοριακές μελέτες που έχει στη διάθεσή του ο Δήμος (το 2017 η τελευταία, μετά την ανάπλαση) κι ως εκ τούτου, προκειμένου να γνωρίζουν οι δημότες “δεν αλλάζουμε κάτι στην κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης”.

Όπως πρόσθεσε, “όπου υπήρχαν και ίσχυαν οι πεζόδρομοι, παραμένουν, όπου υπήρχαν θέσεις στάθμευσης, παραμένουν”.

Στα ανωτέρω όμως, συμπλήρωσε πως, “κάποια αλλαγή μόνον γίνεται στο κομμάτι της στάσης στην αρχή της οδού Σταματίου Πρωίου, από την οδό Ελ. Βενιζέλου μέχρι και την οδό Κέας καθώς και στο τέλος της οδού Σταματίου Πρωίου, από το ύψος σχεδόν του Ψητοπωλείου ως το ΙΚΑ”.

Αυτή η τροποποίηση που θέλει πλέον, στα δύο τμήματα της συγκεκριμένης οδού να επιτρέπεται εκ περιτροπής η στάση μόνον, υπενθύμισε πως, προκύπτει “από αίτημα των καταστηματαρχών κυρίως που ζητούσαν τους μονούς μήνες να πραγματοποιείται στάση από τη μία πλευρά και τους ζυγούς από την άλλη”.

Ο κ. Βακόνδιος διευκρίνισε πως, επειδή στον ΚΟΚ δεν περιλαμβάνεται σχετική σήμανση, η Τεχνική Υπηρεσία ήρθε σε επικοινωνία με τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές, ώστε “να τοποθετηθεί πινακίδα Ρ40 και από κάτω αναιρετική” και άρα, να καθίσταται ξεκάθαρο ποιους μήνες επιτρέπεται η στάση από τη δεξιά πλευρά και ποιους από την αριστερή.

Διευκρινίσεις για τον ρόλο Επιτροπών. Δυνατότητα κατάθεσης αιτημάτων

Αμέσως μετά, τέθηκαν ερωτήσεις προς τον κ. Βακόνδιο σχετικά με την αξιοποίηση και τον ουσιαστικό ή μη(;) χαρακτήρα των Επιτροπών, οι οποίες προ της τελικής συζήτησης του κανονισμού της κυκλοφοριακής λειτουργίας της πόλης στο δημοτικό συμβούλιο, κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν επί του περιεχομένου του.

Συγκεκριμένα, ο Ανδρέας Γιαλόγλου αιτήθηκε να πληροφορηθεί σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, καθώς στην εισήγηση δεν υπήρξε η γνωμοδότησή της, ενώ ερώτημα τέθηκε επίσης και για τον ρόλο της Ομάδας Εργασίας που είχε συσταθεί προ μηνών με σκοπό να εξετάσει και να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο κυκλοφοριακό πλάνο – πρόταση για την Ερμούπολη.

Αφού πρωτίστως διευκρινίσθηκε πως πράγματι, στην εισήγηση δεν συμπεριλήφθηκε η γνωμοδότηση της Επιτροπής Συγκοινωνιών, η οποία αν και διατύπωσε τη θέση της, ωστόσο – κατά δήλωση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου – δεν έφθασε ποτέ στο γραφείο του, δόθηκε έμφαση από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών στη λειτουργία της Ομάδας Εργασίας.

“Η Επιτροπή συστάθηκε ουσιαστικά για να κωδικοποιήσει όλες τις παλιές αποφάσεις και ότι είχε εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο και τη Δημοτική Κοινότητα της Ερμούπολης και από τη Δημοτική Επιτροπή Συγκοινωνιών. Αυτό έγινε” πρόσθεσε κατηγορηματικά ο Φραγκίσκος Βακόνδιος, τονίζοντας πως, “λειτούργησε πάρα πολύ καλά”.

Ωστόσο, ο ίδιος θέλησε να σημειώσει πως, “η λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Ερμούπολης είναι αποτέλεσμα όχι μόνον μίας Επιτροπής, αλλά μίας κυκλοφοριακής μελέτης” προσθέτοντας μάλιστα πως, “αν οποιαδήποτε παρατήρηση ή αίτημα από πολίτες υπάρξει, μπορούμε να αποφασίσουμε να γίνει μία νέα κυκλοφοριακή μελέτη που θα υποδείξει τους πιθανούς τρόπους βελτίωσης της κυκλοφοριακής λειτουργίας της πόλης”.

Απουσία αυτοκριτικής για τη “διχοτόμηση της πόλης το 2015”

Κατόπιν των ανωτέρω και μετά από την ήπια συζήτηση των τυπικών θεμάτων του κανονισμού, ο Ανδρέας Γιαλόγλου τοποθετούμενος πολιτικά επί του ζητήματος της κυκλοφοριακής λειτουργίας, υποστήριξε πως, από τις εισηγήσεις της Δημοτικής Αρχής απουσιάζει η αυτοκριτική.

Με φόντο την δήλωση του Δημάρχου πως, κατόπιν της ανάπλασης και του συγκεκριμένου έργου, που έχει εισάγει στην πόλη αρκετές βελτιώσεις και δη στη χερσαία ζώνη του λιμένα Ερμούπολης, αλλά και στην “καρδιά” της, ο κ. Γιαλόγλου υπήρξε σαφής στην κριτική του με δεδομένες τις κατηγορηματικές αναφορές του Γιώργου Μαραγκού.

“Δεν υπάρχει η τέλεια λύση, αλλά υπάρχει η εκπεφρασμένη βούληση της Δημοτικής Αρχής να προσπαθήσουμε στο μέτρο του δυνατού να λάβουμε τις αποφάσεις εκείνες που θα αμβλύνουν κι όχι θα επιλύσουν οριστικά το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη μας” ανέφερε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος, με τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας να εστιάζει στην απουσία απολογισμού πεπραγμένων και ενεργειών από την πλευρά του Δημάρχου, με φόντο μάλιστα “τη διχοτόμηση της πόλης κατά το καλοκαίρι του 2015”.

Ξεκινώντας από το γεγονός πως με τον νέο κανονισμό “γίνεται επιστροφή και στροφή στον ρεαλισμό όσον αφορά στη λειτουργία της πόλης”, ο Ανδρέας Γιαλόλγου τόνισε πως, “ταυτόχρονα ο νέος κανονισμός αποτελεί και μία ομολογία ότι αυτό που έγινε στην πόλη μας το 2015, που την διχοτόμησε και ταλαιπώρησε αφάνταστα τόσο τους επισκέπτες όσο και τους κατοίκους της πόλης είναι μία ομολογία λάθους”.

Συμπλήρωσε δε, πως, “καθώς και προ της ανάπλασης ίσχυε ο κανονισμός (σσ. τρόπος λειτουργίας πόλης) που τώρα ψηφίζουμε, καλό είναι να αντιλαμβανόμαστε τα λάθη μας”. Ολοκλήρωσε την πρωτολογία του, σημειώνοντας μάλιστα πως, “περίμενα σήμερα να ακούσω πως προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι ήταν λανθασμένο και γι αυτό αφουγκραζόμενοι την κοινωνία επιστρέφουμε και κάνουμε κάτι που είναι ρεαλιστικό”.

Επίθεση προεκλογικού... ύφους, αντί τοποθέτησης

Στα λεγόμενα του Ανδρέα Γιαλόγλου, θέλησε να απαντήσει σε έντονο ύφος ο Γιώργος Μαραγκός, με τον τόνο του να παραπέμπει σε αντιπαράθεση προεκλογικού χαρακτήρα και ύφους, αντί μίας ήπιας τοποθέτησης.

“Εγώ θα έλεγα κ. Γιαλόγλου ότι δεν υπάρχει καμία ομολογία λάθους, αλλά υπάρχει ομολογία τόλμης να κλείσουμε την πόλη το 2015 δεδομένου ότι δεν υπήρχε το έργο της ανάπλασης, το οποίο οφείλουμε όλοι να ομολογήσουμε ότι με τόλμη αυτή η Δημοτική Αρχή πήρε την πολιτική απόφαση, πήρε το ρίσκο, πήγε κόντρα στις προβλέψεις και τα προγνωστικά και δικαιώθηκε με ένα έργο που παρέμεινε επί πάρα πολλά χρόνια στα συρτάρια” δήλωσε ο Γιώργος Μαραγκός στο πλαίσιο της συζήτησης, υποστηρίζοντας μάλιστα πως, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή δεν είχε την πολιτική βούληση να προωθήσει το εν λόγω έργο.

Ξεχνάτε ποιος εξασφάλισε χρηματοδότηση και περιβαλλοντικούς όρους”

Στους ισχυρισμούς του Δημάρχου θέλησε να ανταπαντήσει ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, ο οποίος όχι μόνον έθιξε το θέμα του χρόνου κατά τον οποίο κατοχυρώθηκε η χρηματοδότηση για το έργο της ανάπλασης και της υλοποίησης των σχετικών παρεμβάσεων, αλλά μάλιστα υπογράμμισε λακωνικά και τις προσπάθειες που ο ίδιος κατέβαλε για την απόκτηση περιβαλλοντικών εγκρίσεων.

“Ποιος ήταν αυτός - και δεν το λέω για να καυχηθώ - που έφερε τα 3 εκατ. ευρώ στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης (ΟΣΑΑ) μέσα από το οποίο κάνατε την ανάπλαση της παραλίας; Ποιος ήταν αυτός που εξασφάλισε με μία ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία πρωτοπόρα την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, μέσα από την τροποποίηση υφιστάμενων περιβαλλοντικών όρων την οποία επίσης, χρησιμοποιήσατε τώρα για τη ΜΕΤΚΑ” σημείωσε κατηγορηματικά ο Ανδρέας Γιαλόγλου, επισημαίνοντας προς τον Δήμαρχο πως ξεχνά τί παρέλαβε και “φωτογραφίζοντας” παράλληλα, πως, σήμερα, επιδίδεται σε μία τακτική μηδενισμού.

Απουσία αναπτυξιακού πλάνου για το κυκλοφοριακό από τη νυν Δημοτική Αρχή

Σε κριτικό τόνο κινήθηκε και η Κίνηση Πολιτών Σύρου, η πλευρά της οποίας, όπως δήλωσε ο κ. Στρογγύλης καταψήφισε τον κανονισμό, με φόντο τη μη ύπαρξη και παρουσίασης σχεδίου ή έστω μέτρων για τη βελτίωση της σημερινής κυκλοφοριακής πραγματικότητας στην Ερμούπολη.

“Μιλάμε για ένα θέμα που έχει ταλανίσει πολλά χρόνια την πόλη” σχολίασε αρχικά ο Κομνηνός Στρογγύλης, ο οποίος επιπρόσθετα, καυτηρίασε την πολιτική της νυν Δημοτικής Αρχής αναφορικά με ένα τόσο σημαντικό θέμα.

“Αυτό που με λυπεί ιδιαίτερα κε πρόεδρε είναι ότι δεν υπάρχει όραμα. Παρακολουθώ μία στενή διαχείριση των ζητημάτων της τελευταίας δεκαετίας. Που είναι το όραμα κε Δήμαρχε της δικής σας δημοτικής παράταξης; Έστω στοιχειωδώς ένα μέτρο, το οποίο να ανακούφιζε όλο αυτό το ζήτημα, το οποίο κληρονομήσατε κ εσείς;” σχολίασε σχετικά, προσθέτοντας μάλιστα πως, “το θέμα είναι ότι μιλάμε για ένα τρομακτικό μείζονος σημασίας ζήτημα για αυτό το νησί και αυτήν την πόλη”.

Ο κ. Στρογγύλης έκλεισε την κριτική του δε, επισημαίνοντας προς τον Δήμαρχο πως, “Δυστυχώς, αποδεικνύεται με την πολιτική διαχείριση και πράξη ότι δεν κάνατε τίποτα. Ούτε απλοί διαχειριστές των ζητημάτων της καθημερινότητας δεν είστε ικανοί να λύσετε”.

 

Ετικέτες: