Διεθνής αναγνώριση για την παράσταση “Sebastian” του Χοροθεάτρου Ακροποδητί

Ο “αόρατος” ήρωας που κατέκτησε την καρδιά των Ισπανών

Συνέντευξη της δημιουργού, Αγγελικής Σιγούρου

Την ενέργεια της σύγχρονης έκφρασης και δημιουργίας μετέδωσε στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα της γειτονικής Ισπανίας το Χοροθέατρο Ακροποδητί, παρουσιάζοντας το επιτυχημένο “Sebastian”, ένα performance, βασισμένο στον αόρατο ήρωα από το “Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι” του Τενεσί Ουίλιαμς.

“Η παράσταση ανέβηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, στο πλαίσιο του 12ου Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, τον Ιούλιο του 2013. Στη συνέχεια ήρθε στο Θέατρο Απόλλων της Σύρου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Σύρος-Πολιτισμός, τον ίδιο μήνα. Στην πρώτη του μορφή, το έργο ερμηνεύτηκε από εννέα χορευτές και είχε διάρκεια 45 λεπτά” εξηγεί η δημιουργός της παράστασης, Αγγελική Σιγούρου.

Από τον Ιανουάριο του 2015, ο Sebastian ξεκίνησε εκ νέου να δουλεύεται με τέσσερις χορευτές και διάρκεια 35 λεπτών, ώστε να ταξιδέψει στο Φεστιβάλ Χορού Amb la Dansa, στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, στις 17 Απριλίου του 2015.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, το έργο παρουσιάστηκε στο Σύγχρονο Θέατρο στην Αθήνα (Project Scale #1:100), όπου θα βρεθεί και πάλι στις 2 Μαΐου για τις ανάγκες του 14ου Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Στις 9 Ιουλίου, ο Sebastian θα παρουσιαστεί στο Κέντρο Χορού Ακροποδητί, στο πλαίσιο του Akropoditi DanceFest 2015, στις 25 Ιουλίου στα Χανιά (Dance Days 5), ενώ στις 11 και 12 Αυγούστου επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Απόλλων στη Σύρο για δύο βραδιές.

Το αναπόφευκτο της παντοδυναμίας της φύσης

“Το γεγονός ότι ο Sebastian “επανήλθε” σχεδόν δύο χρόνια μετά, ήταν πάρα πολύ σημαντικό για μας, καθώς έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα να ταξιδέψει για πρώτη φορά στο εξωτερικό. Μα και για μένα προσωπικά ήταν μια ιδιαίτερη και καινούργια εμπειρία αφού χρειαζόταν να προσαρμόσω ένα έργο ήδη έτοιμο σε πολύ λιγότερους χορευτές, πράγμα που έκανα για πρώτη φορά. Αναπόφευκτα συνειδητοποίησα επίσης ότι στη νέα του μορφή ο Sebastian έγινε μια παράσταση πιο “ευκίνητη” που εντέλει κατάφερε να ταξιδέψει περισσότερο από όλες τις προηγούμενες παραστάσεις μας” δηλώνει η κ. Σιγούρου.

Όπως υπογραμμίζει, πρόκειται για ένα έργο σκληρό και σχετικά βίαιο. “Ωστόσο κυρίαρχο θέμα του είναι η ίδια η σκληρότητα της φύσης, αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη φύση σκληρή. Το αναπόφευκτο της παντοδυναμίας της φύσης είναι πως είναι συγκλονιστικά δίκαιη απέναντι σε όλα της τα πλάσματα. Μια φύση που γεννά αλλά και κατασπαράζει, γενναιόδωρη μα και στερητική, τρυφερή αλλά και σαρκοβόρα. Αυτό ακριβώς πραγματεύεται ο Sebastian”.

Ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον Σεμπάστιαν Βέναμπλ που περιγράφει ο Τενεσί Ουίλιαμς και σε αυτόν που “βλέπουμε” για πρώτη φορά με “σάρκα και οστά” μέσα από την παράσταση των Ακροποδητί; “Στο έργο του Τ. Ουίλιαμς, ο Σεμπάστιαν Βέναμπλ είναι ένας πρωταγωνιστής αόρατος, ήδη νεκρός από την αρχή. Όλο το κείμενο στήνεται γύρω από το θάνατό του και ταλαντεύεται ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, καθώς σε όλη τη διάρκεια του έργου υπονοείται και εντέλει ομολογείται μία φριχτή ιστορία, αυτή της άγριας δολοφονίας και ανθρωποφαγίας του Σεμπάστιαν. Στον δικό μας Sebastian, ο ήρωας είναι ορατός, παρών, αλλά το έργο εστιάζει κυρίως στις αθέατες πτυχές της ιστορίας του, στον πολυσύνθετο ψυχισμό του και στις τρομαχτικές του αντιφάσεις. Στις δύο πλευρές ενός ανθρώπου: από την ανάλαφρη και κομψή παρουσία ενός gentleman, στο κυρτωμένο και βαρύ σαν καβούκι σώμα ενός ζητιάνου”.

Ανάδειξη και επικοινωνία της τέχνης του χορού

Αναφερόμενη στο ταξίδι στην Ισπανία, η κ. Σιγούρου κάνει λόγο για μία εμπειρία δυνατή και γεμάτη. “Το Φεστιβάλ είχε πολλές, ενδιαφέρουσες και ποικίλες παρουσίες από διάφορες χώρες της Ευρώπης και το κοινό ήταν θερμό, πρόθυμο και ανοιχτό σε νέες εικόνες και πληροφορίες. Ο χώρος όπου έγινε η παράσταση ταίριαζε απόλυτα με το έργο, αφού ήταν μια παλιά υπόγεια δεξαμενή νερού, που πλέον ανήκει στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Μαγιόρκας. Ένας χώρος εξαιρετικά υποβλητικός που έφερνε πάρα πολύ στο μυαλό το θερμοκήπιο του Σεμπάστιαν”. Καταλήγοντας, εξηγεί πως “η δράση της ομάδας, τόσο ως Κέντρο Χορού όσο και ως Χοροθέατρο Ακροποδητί στη Σύρο, αποτελεί μια σταθερή, διαρκώς εξελισσόμενη και έμπρακτη προσπάθεια στήριξης της εκπαίδευσης, ανάδειξης και επικοινωνίας της τέχνης του χορού και του χοροθεάτρου. Γι’ αυτό και η συνεργασία με ανάλογους φορείς στο νησί, την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, είναι καλοδεχούμενη και απαραίτητη για όλους μας”.

Ετικέτες: