Υποψήφια στα Βραβεία «Κάρολος Κουν» 2016 η -made in Syros- παράσταση «Μedusa»

Σημαντική αναγνώριση για το Χοροθέατρο «Ακροποδητί»

Το μύθο ότι “ο μικρός τόπος εγκλωβίζει και «καταπίνει» κάθε καλλιτεχνική δημιουργία που αξίζει να γκρεμίσει τα τείχη και να κατακτήσει μία θέση στον εγχώριο και διεθνή πολιτιστικό χάρτη” καταρρίπτει το Χοροθέατρο Ακροποδητί με έδρα τη Σύρο, με την υποψηφιότητά του στα φετινά Βραβεία «Κάρολος Κουν» για την παράσταση «Medusa».

H “Medusa” σε σκηνοθεσία και χορογραφία της Αγγελικής Σιγούρου, που παρουσιάστηκε στο Θέατρο Απόλλων τον Οκτώβριο του 2014, διεκδικεί το Βραβείο Χορού μαζί με την παράσταση «Ντυμένοι-Γυμνοί/Dressed-Undressed» σε χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου και τη χορογραφία του Αντώνη Φωνιαδάκη «LINKS».

Η Τελετή απονομής των Βραβείων «Κάρολος Κουν», καθώς και των Βραβείων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2016, που διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι της Δευτέρας 28 Νοεμβρίου στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

«Διαβατήριο» για τη μεταφορά της στην Αθήνα

Σημειώνεται ότι το «Βραβείο Χορού» καθιερώθηκε για πρώτη φορά στην 20ετή πορεία του θεσμού το 2014 και η «Medusa» του Κέντρου Χορού, Σύγχρονης Έκφρασης & Δημιουργίας «Ακροποδητί» αποτελεί μία από τις ελάχιστες παραγωγές -αν όχι η μόνη- που προέρχεται από την επαρχία, χωρίς να έχει αναζητήσει ακόμη την τύχη της στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις.

Η σκοτεινή, ατμοσφαιρική και υποβλητική συμπαραγωγή του Χοροθεάτρου Ακροποδητί και της Ορχήστρας Κυκλάδων, που συστήθηκε πριν από δύο χρόνια στο φιλότεχνο κοινό της Σύρο, καταπιάνεται με τον μύθο της Μέδουσας, της καταραμένης γοργόνας με το θανάσιμο βλέμμα, που απασχόλησε με τη σημειολογία και το συμβολισμό του τη μοντέρνα τέχνη.

Η σκηνοθέτης και χορογράφος Αγγελική Σιγούρου συνέπραξε με τον συνθέτη και μαέστρο Νίκο Κυπουργό σε μία παράσταση όπου η μουσική συνδιαλέγεται ζωντανά με τους χορευτές, δημιουργώντας έτσι την ατμόσφαιρα μέσα από την οποία γεννάται και παρουσιάζεται η φοβερή μορφή της Μέδουσας και ό,τι αυτή συμβολίζει.

Πέρα από την ατέρμονη διαμάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό, η διασκευή της κ. Σιγούρου εστιάζει επίσης στην απομόνωση από το θυμό, στις αντιφατικές ιδιότητες της ομορφιάς και της ασχήμιας, της απειλής και της προστασίας, του θανάτου και της ζωής, στην αντανάκλαση και το είδωλο, στο θυμό και την επιθυμία, στην απολίθωση ως ένας τρόπο μετάβασης από τη μία διάσταση στην άλλη, αλλά και στη συνάντηση της κίνησης με τη μουσική.

Υπογραμμίζεται ότι την παράσταση στο ιστορικό θέατρο της Ερμούπολης παρακολούθησε, μεταξύ άλλων, ο κριτικός Ανδρέας Ρικάκης, ο οποίος συμμετέχει στην Επιτροπή Θεάτρου και Χορού με πρόεδρο την Αριστούλα Ελληνούδη και μέλη, τους Κωστή Δ. Μπίτσιο, Λέανδρο Πολενάκη και Ανδρέα Ρικάκη.

Ειδικό βραβείο για τον Χορό

Τα «Βραβεία Κάρολος Κουν» και τα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής αναδεικνύουν την καλλιτεχνική δημιουργία και συμβάλλουν στη διατήρηση της κοινωνικής και πολιτιστικής φυσιογνωμίας της πόλης των Αθηνών. Στην πάροδο των ετών, η διοργάνωση διεύρυνε την απήχησή της στη συνείδηση του καλλιτεχνικού κόσμου αλλά και του πιστού κοινού των παραστατικών τεχνών, στις οποίες πριν από δύο χρόνια προστέθηκε και ο Χορός με ειδικό βραβείο.

Γιορτάζοντας την επέτειο της 20ετίας, ο Δήμος Αθηναίων και η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών τιμούν εκείνους που συνέλαβαν και πραγματοποίησαν το όραμα αυτής της συνεργασίας, τον τότε δήμαρχο Αθηναίων, Δημήτρη Αβραμόπουλο, την τότε πρόεδρο του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου, Έλλη Ευαγγελίδου, και τον τότε πρόεδρο της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, τον αείμνηστο Κώστα Χαραλαμπίδη.

Αγγελική Σιγούρου: «Έτοιμοι να ανοίξουμε τα φτερά μας»

Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη» η σκηνοθέτης και χορογράφος Αγγελική Σιγούρου αναφέρεται στην υποψηφιότητα των Ακροποδητί στα φετινά βραβεία, σημειώνοντας ότι πρόκειται για μία σημαντική αναγνώριση του έργου της ομάδας, η οποία ανοίγει το δρόμο για την παρουσίαση της «Μέδουσας» στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. «Η υποψηφιότητα αυτή με κάνει να σκέφτομαι το μετά. Γιατί η «Medusa» κόλλησε στη Σύρο, επειδή ήταν μεγάλη παραγωγή. Οπότε θεωρώ ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει το διαβατήριο για να ανοίξει ο κύκλος της και εκτός νησιού». Όπως τονίζει, στα προσεχή σχέδιά της περιλαμβάνεται η προσαρμογή της παράστασης, προκειμένου να καταστεί πιο εύκολη η μεταφορά της. Στην καινούρια σεζόν θα συνεχιστεί η συνεργασία με την Ορχήστρα των Κυκλάδων είτε με τη live συμμετοχή λιγότερων μουσικών είτε με ηχογραφημένες τις συνθέσεις του Νίκου Κυπουργού. Παρά το γεγονός ότι στα σκαριά των Ακροποδητί υπάρχει ένα καινούριο πρότζεκτ, η κ. Σιγούρου δηλώνει αποφασισμένη να ρίξει το βάρος της στην ανανεωμένη «Medusa» που προσδοκά να ανοίξει τα φτερά της για νέες πολιτείες, καλλιτεχνικές. «Αν δω ότι το έδαφος είναι πρόσφορο, θα δώσουμε προτεραιότητα στη Μέδουσα, η οποία θα παρουσιαστεί ξανά στη Σύρο και αλλού».