Σύρα - Ερμούπολη και πάλι πίσω

Εικόνα Αντώνης Μπούμπας

Τα πράγματα είναι απλά. Απαντάτε σωστά και ειλικρινώς στην επόμενη ερώτηση και κερδίζετε το μαξιλαράκι των 2.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι με κάθε λάθος απάντηση, χάνετε και από πέντε πορτοκαλάδες για το δημοτικό συμβούλιο. Βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει, διαφορετικά αρχίστε από τώρα το στύψιμο.

“Τι ενέργειες έχει κάνει η νέα δημοτική αρχή για την προώθηση του μαθητικού τουρισμού”;

Δεν κοιτάζουμε τις μπούκλες της προέδρου εκ δεξιών, ούτε το αναψυκτικό του αντιδημάρχου εξ αριστερών. Αφοσιωθείτε στο σκοπό, αλλιώς θα σας φάει το τέρας. Μην ξεχνάτε πως παίζετε μόνος σας. Τη βοήθεια του κοινού την χρησιμοποιήσατε πριν επτά μήνες και επειδή μας έκοψαν το τηλέφωνο, μπορείτε να κάνετε μόνο κλήσεις ανάγκης. Αν θέλετε, δοκιμάστε το 166. Έξι χρόνια σπουδές, εκατό η ειδικότητα, κάτι θα γνωρίζουν παραπάνω στα εξωτερικά.

“Δεν ξέρω. Να τραγουδήσω κάτι με ντου-ντού”;

Έλα ντουντού στον τόπο σου. Άλλο παιχνίδι παίζουμε τώρα. Μην υπεκφεύγετε. Αν σας έλεγα να μου συλλαβίσετε τη λέξη “διαστασιολόγηση”, θα πετούσατε τη σκούφια σας. Τώρα, αρχίσατε τα “ποιος είμαι εγώ”, “ποιος είσαι εσύ”, ποιος πήγε κι άπλωσε τα ρούχα στου Μιαούλη; Δύο λέξεις περιμένουμε να ακούσουμε, όχι να αναπτύξετε έκθεση ιδεών.

“Τι ενέργειες έχετε κάνει για την προώθηση του μαθητικού τουρισμού”; Γιατί τρίζετε τα δόντια; Κρυώνετε; Γιατί λούζεστε στον ιδρώτα; Ζεσταίνεστε; Να το κοιτάξετε αυτό. Τα ίδια συμπτώματα είχε και η Άννα Βίσση και στο τέλος της ήρθαν κατακέφαλα οι καμπάνες του Edelweiss.

Θα κάνουμε ένα μουσικό διάλειμμα για να χαλαρώσετε. “Τίποτα δεν υπάρχει στο πρόγραμμα γι' αυτό, τίποτα να σου πω δεν υπάρχει, μη ζητάς “καλωσόρισμα” ή και ξεναγό, μη ζητάς μέχρι την ώρα που θα ασχοληθώ”.

Επιστρέψαμε και πάλι. Ξεχαστήκατε λίγο; Πάμε απ' την αρχή.

“Τι ενέργειες έχετε κάνει για την προώθηση του μαθητικού τουρισμού”; Στείλατε κάποιο έγγραφο στα σχολεία, σχετικά με τα πλεονεκτήματα του νησιού; Επικοινωνήσατε με διευθυντές και εκπαιδευτήρια; Αγγαρέψατε κάποιο περιστέρι να μεταφέρει το μήνυμα, ή ανάψατε φωτιά στην κορυφή του δημαρχείου για να μας δουν από μακριά;

Απαντήστε επιτέλους, γιατί έχουν σειρά κι άλλοι υποψήφιοι παίκτες.

“Πάσο”.

Και κάπως έτσι, θα έκλεινε ο γύρος του παιχνιδιού, εφόσον ο διαγωνιζόμενος θα δήλωνε ανοιχτά την άγνοιά του, χωρίς να δυσανασχετήσει ούτε για το είδος της ερώτησης, ούτε για το περιεχόμενο της απάντησης, που έχει ήδη δοθεί από κάποιον άλλο.

Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, αφού κανείς δεν θα παραδεχόταν την αλήθεια. Αντί για ένα απλό “τίποτα”, ο αρμόδιος επιδίδεται σε δικαιολογίες, προσπαθώντας για μία ακόμη φορά να εντοπίσει λάθος σε ξένα χωράφια. “Δεν ξέρω από πού προκύπτουν τα στοιχεία του ρεπορτάζ που αναφέρονται σε μείωση του μαθητικού τουρισμού. Σε επικοινωνία που είχα με δύο ταξιδιωτικά πρακτορεία, ενημερώθηκα για άφιξη των επισκέψεων”.

Τέλεια. Ανοίξτε σαμπάνιες να το γιορτάσουμε. Απέδωσαν οι προσπάθειές σας. Οι οποίες θυμήστε μου, ποιές είναι; Γιατί δεν θυμάμαι αυτή τη λεπτομέρεια; Ίσως γιατί δεν απαντήθηκε ποτέ. Ίσως γιατί ο μαθητικός τουρισμός αποτελεί πλέον ιδιωτική υπόθεση, η οποία αφορά αποκλειστικά ταξιδιωτικά πρακτορεία, ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις σίτισης. Παρότι η συγκεκριμένη μορφή θεματικού τουρισμού αποφέρει έσοδα στο δήμο, από εισιτήρια στο Θέατρο Απόλλων, στα μουσεία του και γενικότερα ενισχύει το νησί σε μία “νεκρή” τουριστικά σεζόν, οι καινούριοι δεν έχουν μελετήσει ακόμα τις σημειώσεις που εξασφάλισαν από τους απόφοιτους του τμήματος.

Κατά συνέπεια, όχι μόνο περνάμε τη τάξη με τη βάση, αλλά υπάρχει και μεγάλος κίνδυνος οι χαμηλές βαθμολογίες να μας επηρεάσουν τον γενικό μέσο όρο και να αποφοιτήσουμε τελευταίοι και καταϊδρωμένοι.

Διαβάστε ακόμα