Syros Secret Concert

Εικόνα Αντώνης Μπούμπας

Πουν' τη, πουν' τη, η συναυλία; Ψάξε, ψάξε δεν θα τη βρεις. Δεν θα τη βρεις, δεν θα τη βρεις, τη συναυλία που ζητείς. Κόπιασε λίγο, καλό μου παιδί. Αν στη δώσουμε στο πιάτο, τι σόι secret concert θα είναι; Οι άλλοι είκοσι μέρες έψαχναν το κρυμμένο λουκούμι και δεν μπορείς να χύσεις δύο στάλες ιδρώτα για το “La bohème” του Πουτσίνι; Εδώ κάνουμε “αμάν και πώς” να δούμε λίγο Πουτσίνι. Καταβάλλονται τόσες προσπάθειες από το δήμο για να γίνει η όπερα κομμάτι της ζωής μας και εσύ δεν ακολουθείς τα ίχνη για την κρυμμένη “όπερα της βαλίτσας” στο Θέατρο Απόλλων;

Τι πάει να πει “τα δοκίμασες όλα”; Τα νύχια σου τα μύρισες; Αν το έκανες, κάτι θα έπαιρνες χαμπάρι. Καταρχάς, κοτζάμ φορτηγό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κυκλοφορούσε στους δρόμους της Ερμούπολης. Τι νόμιζες; Ότι ήρθε ο Καρυοθραύστης να μαζέψει τα καρύδια που δεν έσπασε τον Δεκέμβρη; Υπήρχε ολόκληρο σχέδιο. Θα περιφερόταν το φορτηγό και όλοι θα αναρωτιόνταν: “ποια κρύβεται μέσα; Η Μποέμ ή η Κάρμεν”; Του Μπιζέ καλέ, όχι η Ρουγγέρη.

Στο κόλπο ήταν και οι ηθοποιοί της παράστασης. Θα ανέβαζαν φωτογραφίες του θεάτρου στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο διαδίκτυο, συνοδευόμενες από γρίφους του τύπου: Μποέμ 2015 – Syros Island. Αν το δικό σου μυαλό, πήγε σε κάποιο παραλιακό μαγαζί, τι να σου πω; Έχασες το έργο, αλλά, ένα μπυρόνι το ήπιες. Τι σε μπέρδεψε βέβαια, ένας Θεός ξέρει. Εκτός κι αν στην οροφογραφία του Απόλλωνα, δεν διέκρινες τον Ντονιτσέτι, τον Βέρντι και τον Μπελλίνι, αλλά τον Τζόνι Γουόκερ, τον Τζακ Ντάνιελς και τον Χοσέ Κουέρβο.

Αν ήσουν πιο παρατηρητικός στο facebook, θα είχες βρει τη λύση. Δεν είσαι φίλος με τραγουδιστές της Λυρικής; Τον Άκη Πετρετζίκη όμως τον ακολουθείς για να δεις με πόσα τατουάζ φτιάχνονται τα εμπανάδας. Μα είναι δυνατόν να παρουσιάζεται κάτω από τη μύτη σου η θρυλική όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι και εσύ να μην παίρνεις χαμπάρι; Τι ήθελες; Να στη φέρναμε κάτω από το μπαλκόνι σου, να σου κάνουμε καντάδα; Ή να βγαίναμε με τον τηλεβόα στους δρόμους να φωνάζουμε: “La bohème” από την Εθνική Λυρική Σκηνή απόψε στην πόλη σας;

Δεν μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό. Πρώτον, γιατί δεν μας επέστρεψαν ακόμα τη ντουντούκα από το “Τσίρκο του Καραγκιόζη” και δεύτερον, γιατί η συναυλία ήταν κλειστή. Οι ερμηνευτές, ο σκηνοθέτης, οι κουμπάροι και τρία άτομα απ' το σόι του γαμπρού. Αν όμως είχες μυρίσει τα κουφέτα και ερχόσουν στο θέατρο, μια μπομπονιέρα θα στη δίναμε για το καλό. Άκου να μαθαίνεις. Η συναυλία αυτή έγινε ινκόγκνιτο. Πώς είχε έρθει πριν δύο χρόνια η Lady Gaga και εκεί που έκανες το σταυρό σου έξω από την Κοίμηση, είδες μια τρελή με εικοσάποντα να προσπαθεί να σκαρφαλώσει στα σκαλιά του Καζίνου για να μπήξει το σημαιάκι της στην κορυφή της ρουλέτας; Έτσι ακριβώς.

Μόνο που η παράσταση δεν ήρθε μόνη της. Την έφερε το “11ο Συνέδριο Εαριναί Παιδιατρικαί Ημέραι” που διοργανώθηκε στη Σύρο, επίσης εν κρυπτώ. Εάν δεν ήσουν σύνεδρος, δεν μπορούσες να γνωρίζεις για την εκδήλωση. Ήταν μια ευχάριστη “έκπληξη” για τους Συριανούς, όπως και ολόκληρο το συνέδριο. Παρατηρώντας κάποιος, έστω και καθυστερημένα τη σχετική αφίσα στον πίνακα εκδηλώσεων του θεάτρου, έκανε αισιόδοξες σκέψεις. Ότι αυτό το συγκεκριμένο τετραήμερο συνέδριο, αποτελεί ένα πρώτο βήμα για να καθιερωθεί η Σύρος ως ένας συνεδριακός προορισμός.

Ωστόσο, το συνέδριο, όχι μόνο έμεινε στην αφάνεια με την αιτιολογία ότι διοργανώθηκε από ιδιωτική εταιρεία, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε ούτε στο ελάχιστο από τους αρμόδιους δημόσιους φορείς ως “πάτημα” για την προώθηση της θεματικής αυτής μορφής τουρισμού. Συνεπώς, τόσο οι παιδίατροι όλης της χώρας, όσο και οι συντελεστές του “La bohème” επισκέφτηκαν το νησί, χωρίς κανείς να είναι ενήμερος για το τι συμβαίνει στον ίδιο του τον τόπο. Αυτό είναι το κόνσεπτ των φετινών secret διοργανώσεων. Εκεί που προχωράς, θα εμφανίζονται μπροστά σου. Για παράδειγμα, κάνεις πεζοπορία προς τον Άγιο Δημήτριο και φτάνει στα αυτιά σου το “Μemory” του Άντριου Λόιντ Γουέμπερ ; Τρέχα, παίζεται το “Cats”.

Αυτό πια δεν είναι πολιτισμός, το “μάντεψε ποιος” είναι.

Διαβάστε ακόμα