Όλα τα λεφτά λουλούδια

Μόνο εμείς θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τον «λουλουδοπόλεμο» πριν ακόμα πάμε στα μπουζούκια, ή καλύτερα… πριν έρθουν αυτά σε εμάς. Τα πρώτα γαρύφαλλα εκτοξεύτηκαν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μεταξύ της δημοτικής αρχής και της αντιπολίτευσης. Αυτοί ξεκίνησαν το γλέντι πριν από εμάς, με κίνδυνο οι υπόλοιποι να φάμε κανένα κοτσάνι στο μάτι. Για την ώρα, τη γλιτώσαμε, αλλά πήραμε μία γεύση από το τζέρτζελο της 16ης Αυγούστου, όταν θα ανέβουν στη σκηνή του πολιτιστικού χώρου «Μάνος Ελευθερίου» η Δέσποινα Βανδή και η Έλενα Παπαρίζου.

Our number one. Ίσως αυτό πονάει περισσότερο… που η νούμερο 1 εκδήλωση του φετινού πολιτιστικού προγράμματος του Δήμου για το καλοκαίρι είναι μια λαϊκή συναυλία, με καλλιτέχνιδες που υπηρετούν το λεγόμενο εμπορικό είδος. Ερμηνεύτριες που η γενιά των 90s και η επόμενη έχουν «φάει» με το κουτάλι. Μπορεί να γνωρίζουμε τα τραγούδια τους απ’ έξω κι ανακατωτά ή να μη μας λείπει η παρουσία τους, καθώς το μισό ελληνικό πεντάγραμμο έχει παρελάσει από τα τηλεοπτικά talent shows με αποτέλεσμα, όλοι να αναρωτώνται τι κάνει ο Στόκας στο X-Factor και οι γονείς μου να αναγνωρίζουν την Ελένη Φουρέιρα αλλά όχι το τελευταίο παλικάρι της κριτικής επιλογής του «dance» - Ιωάννη Μελισσανίδη, αλλά ποτέ δεν τις έχουμε δει live στη Σύρο. «Και γιατί να τις δούμε;», θα σκεφτούν κάποιοι. «Γιατί υπάρχει και ένα μεγάλο κοινό που ακούει αυτό το είδος μουσικής», θα απαντήσουν κάποιοι άλλοι. Άλλωστε, θυμόμαστε τον πανικό στη συναυλία του Ρέμου, ο οποίος ανήκει στο ίδιο στρατόπεδο.

Καρδιά μου, στα ‘δωσα όλα κι έμεινα στον άσο. Με αυτόν ακριβώς το στίχο μεράκλωσε η αντιπολίτευση στο συμβούλιο. Σου λέει «αν δώσουμε 6.000 ευρώ στη διοργανώτρια εταιρεία και της παραχωρήσουμε δωρεάν το χώρο, δεν θα μείνει στη ψάθα ο Δήμος»; Μήπως να σκύψουμε για να μας καβαλήσουν κιόλας οι αοιδοί; Ο προβληματισμός της έχει μία βάση, αν σκεφτούμε ότι στον αρχικό σχεδιασμό του προγράμματος περιλαμβανόταν η αγορά μίας μόνο συναυλίας, εκείνης του Μύρωνα Στρατή και του Ησαΐα Ματιάμπα (6.300), η οποία θα είναι ανοιχτή στην πλατεία Μιαούλη. Γιατί τελικά θα δώσουμε χρήματα για μία συναυλία, που θα πραγματοποιηθεί σε κλειστό χώρο και με εισιτήριο, το οποίο θα εισπράξει η εταιρεία και όλο το «μπουρμπουτσουλούκι»; Σε αυτό το σημείο, άρχισαν να αδειάζουν τα πρώτα πανέρια. Από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας υποστηρίχτηκε ότι ο Δήμος θα μπορούσε να αγοράσει τη συναυλία, ώστε να έχει τη διαχείριση των εσόδων. Στο τσακίρ κέφι ήρθε και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, απαντώντας πως, η συναυλία θα κόστιζε 25.000-30.000 ευρώ με αποτέλεσμα μια πιθανή αγορά της να θεωρούταν ως το σκάνδαλο του αιώνα. Στόχευσε μάλιστα πως ανάλογες ενέργειες του παρελθόντος είχαν βάλει μέσα τον Δήμο πολλές χιλιάδες ευρώ με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη συναυλία Τσέρτου, Μπάση, Γλυκερία το 2012 και την επιχορήγηση των 45.000 ευρώ προς το Φεστιβάλ Αιγαίου.

Κι όλο κάνω σκέψεις, που δεν θα πιστέψεις, με περιεχόμενο οικονομικό. Η δική μου σκέψη, παρόλο που δεν με χαλάει το συγκεκριμένο event -παιδί των 90s είμαι κι εγώ- είναι γιατί χρηματοδοτούμε μία συναυλία, από την οποία ως Δήμος δεν θα έχουμε κανένα όφελος. Σε τι μπορεί να μας βοηθήσει; Θα διαφημιστεί το νησί μας, επειδή εντάσσεται στο πρόγραμμα της περιοδείας των δύο δημοφιλών ερμηνευτριών; Θα έρθουν επισκέπτες αποκλειστικά για τη συναυλία και θα δουλέψει ο επιχειρηματικός κόσμος; Σύμφωνα με τους υπεύθυνους «ο Δήμος δεν μπορεί να σκέφτεται σαν επιχειρηματίας με το τι κέρδος θα έχει, κυρίως στο κομμάτι του πολιτισμού...πόσω μάλλον όταν είναι αδιαμφισβήτητη η μείωση των δαπανών (30%), αλλά ένα κριτήριο είναι και η ικανοποίηση των περισσότερων».

Συνεπώς, η ανησυχία της αντιπολίτευσης και όχι μόνο είναι «μήπως, τελικά, η διοργανώτρια εταιρεία μας έπιασε κότσους». Εξ’ ου και η δυσαρέσκεια. Και ενδεχομένως να μας έπιασε λιγάκι, από τη στιγμή που βάσει και των προθέσεων των αρμοδίων, η εν λόγω συναυλία προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο για τη διασκέδαση του κοινού. Κοινώς… «άρτος και θεάματα». Ωστόσο, το αν ήταν επιτυχημένες ή όχι το σύνολο των επιλογών του Δήμου, αυτό θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Κοντός ψαλμός αλληλούια. Μέχρι τότε…. «Γεια». 

Διαβάστε ακόμα