Ολοκληρωμένες οι διαδικασίες σχετικά με τη ναυαγοσωστική κάλυψη των πολυσύχναστων παραλιών, οι καθαρισμοί, η εγκατάσταση εξοπλισμού ΑμεΑ, για τη θερινή τουριστική περίοδο

“Καθ' όλα έτοιμοι για το καλοκαίρι”

Εντός των επόμενων ημερών η μίσθωση χώρων στάθμευσης, αλλά και η ενίσχυση του συστήματος πληροφόρησης των επισκεπτών

 

Σε καλούς ρυθμούς βαίνει η προετοιμασία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, για την υποδοχή της τουριστικής σεζόν, η οποία ξεκίνησε ήδη, με αρκετούς επισκέπτες να έχουν προτιμήσει το νησί ήδη από τις πρώτες ημέρες του καλοκαιριού.

Προκειμένου οι επισκέπτες της Σύρου, αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι, να εξυπηρετηθούν άρτια, κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, βρίσκονται στα τελικά στάδια για μερικές, ενώ έχουν ολοκληρώσει τις περισσότερες διαδικασίες, για την προετοιμασία των παραλιών προς χρήση από όλους, τη μίσθωση χώρων στάθμευσης, την πρόσληψη ναυαγοσωστών, τη μέριμνα για την ενημέρωση των επισκεπτών κ.α.

Σύμφωνα με τα όσα σημειώνουν οι αιρετοί υπεύθυνοι για τις ενέργειες αυτές, υπάρχει πλήρης ετοιμότητα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα δημοτικά καθήκοντα, με το χρονοδιάγραμμα να τηρείται και για το φετινό καλοκαίρι, παρά το γεγονός, ότι η προεκλογική περίοδος του προηγούμενου μήνα “πάγωσε” τις διαδικασίες.

Προετοιμασία παραλιών και ναυαγοσωστική κάλυψη

Δεδομένης της υποχρεωτικότητας, που προκύπτει από το θεσμικό πλαίσιο, οι διαδικασίες για την πρόσληψη ναυαγοσωστών στις πολυσύχναστες παραλίες της Σύρου, πραγματοποιήθηκε εγκαίρως, όπως σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, κ. Αλέξης Αθανασίου, με την ανάθεση της υπηρεσίας σε ανάδοχο, εξασφαλίζοντας, ότι αφενός θα υπάρχει απρόσκοπτη επίβλεψη των παραλιών και αφετέρου, ότι οι εργαζόμενοι θα έχουν διασφαλισμένη δυνατότητα να έχουν τα νόμιμα ρεπό και αντικαταστάτες, στην περίπτωση άλλης έκτακτης ανάγκης.

Όπως εξήγησε ο κ. Αθανασίου, “έχουμε τελειώσει από τις 25 Μαΐου τον διαγωνισμό και οι ναυαγοσώστες εγκαταστάθηκαν ήδη από 1η Ιουνίου και στις τρεις παραλίες της ευθύνης του Δήμου, δηλαδή Γαλησσά, Βάρη και Αγκαθωπές”.

Διευκρίνισε μάλιστα, ότι η διαδικασία “έτρεξε” με γρήγορους ρυθμούς, αποφεύγοντας έτσι τα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί το 2017, αφού όπως και πέρσι, η με “fast-track” διαγωνιστική διαδικασία, ενώ ο ανάδοχος που επιλέχθηκε “είναι υποχρεωμένος να τους καλύπτει όλους. Κατ' αρχάς, δεδομένου ότι πρόκειται για τρεις παραλίες έχει προσλάβει περισσότερο προσωπικό. Από τα 85.000 ευρώ της σύμβασης, τα 50.000 περίπου ο ανάδοχος τα δίνει σε μισθοδοσία, γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, ότι δηλαδή οφείλει να μπορεί να καλύψει με άλλο ναυαγοσώστη, κάποιον που ασθένησε, ή για να μπορεί να καλύψει τις άδειες των παιδιών. Όλα αυτά τα καλύπτει ο ανάδοχος και είναι εντός των υποχρεώσεών του”, έως και το τέλος της σύμβασης την τελευταία ημέρα του Σεπτέμβρη.

Εξίσου έγκαιρη προετοιμασία, φαίνεται να έχει γίνει και από την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου, καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρό του, κ. Δημήτρη Κοσμά, “είμαστε καθ' όλα έτοιμοι για το καλοκαίρι. Από 1η Ιουνίου, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος, έχει εγκατασταθεί ναυαγοσώστης στην παραλία ευθύνης μας, το Κίνι, σύμφωνα με όλες τις νόμιμες διαδικασίες”.

Παράλληλα, οι παραλίες έχουν καθαριστεί, με ειδικά οχήματα, εντός των προηγούμενων μηνών. Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, “οι καθαρισμοί των παραλιών έγιναν και από την Υπηρεσία Καθαριότητας και έγιναν κατ' αρχάς με ίδιες δυνάμεις. Το μεγάλο μηχάνημα του ακτοκαθαριστή μπήκε σε Αγκαθωπές και Γαλησσά. Είχαμε δύο είδη μηχανημάτων, ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο. Το μικρότερο μηχάνημα μπήκε στις υπόλοιπες παραλίες, όπου δεν χωρούσε ο μεγάλος ακτοκαθαριστής, όπως τις παραλίες της Βάρης, του Φοίνικα, του Μέγα Γιαλού, του Βούλγαρη, της Αζολίμνου. Σχεδόν όλες οι παραλίες καθαρίστηκαν”.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις φωνές που θέλουν οι ακτοκαθαρισμοί με μηχανήματα να μην είναι ωφέλιμοι για το οικοσύστημα των παραλιών, ο κ. Αθανασίου υποστήριξε, ότι “θεωρούνται ασφαλείς, διότι, τουλάχιστον το συγκεκριμένο μηχάνημα που χρησιμοποιήθηκε, αυτό που κάνει είναι να σκάβει από 10-30 εκατοστά, μαζεύει όσα σκουπίδια υπάρχουν, τα οποία πηγαίνουν σε χωριστό κάδο, ενώ πέτρες, χαλίκια και άλλα υλικά, πηγαίνουν στα ανακυκλωτήρια μπάζων. Από τη στιγμή που μπαίνει σε χώρο αμμώδη μόνο και δεν πλησιάζει σε φυτά και δέντρα, όπως είναι τα κρινάκια ή τα αρμυρίκια, είναι περιβαλλοντικά ωφέλιμο, δεν είναι κακό. Επίσης, κοσκινίζει την άμμο σε βάθος, καθώς τα περισσότερα σκουπίδια βρίσκονται θαμμένα στην άμμο και όχι στην επιφάνεια, καθώς τα σκουπίδια της επιφάνειας τα εντοπίζει και τα καθαρίζει η Υπηρεσία Καθαριότητας”.

Ταυτόχρονα, έχει τοποθετηθεί σε παραλίες του νησιού εξοπλισμός για ΑμεΑ, προκειμένου να υπάρχει προσβασιμότητα στη θάλασσα για όλους. Όπως υπενθυμίζει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Φραγκίσκος Βακόνδιος, “έχει εγκατασταθεί εξοπλισμός ΑμεΑ στην παραλία της Βάρης και στην παραλία Βούλγαρη, τα λεγόμενα Sea Track. Αντίστοιχα υπάρχουν μηχανήματα γυμναστικής προσβάσιμα σε ΑμεΑ στην παραλία του Γαλησσά και στην παραλία της Βάρης”. Μάλιστα, στην παραλία Βούλγαρη έχει τοποθετηθεί και χημική τουαλέτα ΑμεΑ, ενώ πρόκειται εντός του επόμενου διαστήματος να αντικατασταθεί ο ξύλινος διάδρομος με σταθερότερα υλικά, ώστε να υπάρχει πρόσβαση, ακόμη και σε όχημα ΑμεΑ, ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η προσβασιμότητα.

Ο κ. Βακόνδιος εξήγησε, ότι “ο εξοπλισμός για την είσοδο των ΑμεΑ στη θάλασσα είναι πλήρως αυτοματοποιημένος και ο χρήστης μπορεί κατευθείαν να τον χρησιμοποιήσει. Ο ναυαγοσώστης, που υπάρχει και στις δύο παραλίες έχει τα απαραίτητα, ώστε αν χρειαστεί κάτι, σε έκτακτη ανάγκη, να παρέμβει. Γενικά όμως, τα μηχανήματα είναι αυτόματα και οι χρήστες μπορούν εύκολα να τα χρησιμοποιήσουν για να κάνουν το μπάνιο τους”.

Ολοκληρώνεται η διαδικασία μίσθωσης χώρων στάθμευσης

Σε ό,τι αφορά τους χώρους στάθμευσης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών τόνισε, πως πρόκειται για διαδικασία διαγωνισμού, η οποία πάντοτε απαιτεί περισσότερο χρόνο. Το γεγονός, ότι μεσολάβησε η προεκλογική περίοδος, όπου οι οικονομικές αποφάσεις είχαν “παγώσει” για ένα μήνα, αλλά και η καθυστέρηση της έγκρισης του οικονομικού προϋπολογισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2019, που σχεδόν συνέπεσε με την παύση πριν τις εκλογές, οδήγησαν σε μία μικρή καθυστέρηση, χωρίς αυτό ωστόσο να σημαίνει, πως η διαδικασία βρίσκεται εκτός χρονοδιαγράμματος, αφού η μίσθωση των πάρκινγκ είναι συνήθως τρίμηνη και σχεδόν κάθε χρόνο αφορά στους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο, όπου παρατηρείται και η μεγαλύτερη ανάγκη. “Μόνο δύο πάρκινγκ μισθώνονται κάθε χρόνο για 6 μήνες και πρόκειται για το μεγάλο πάρκινγκ στο Φοίνικα και το πάρκινγκ στο Αχλάδι. Όλοι οι υπόλοιποι χώροι στάθμευσης μισθώνονται για τρεις μήνες”.

“Αυτή τη στιγμή, η Υπηρεσία συγκεντρώνει τα δικαιολογητικά από τους ενδιαφερόμενους. Έχει προηγηθεί η έκδοση πρόσκλησης και η δημοσίευση στα μέσα. Είχαμε εμβόλιμα και την προεκλογική περίοδο, που για ένα μήνα πριν τις εκλογές δεν μπορούσαμε να κάνουμε τέτοιες διαδικασίες”, επεσήμανε ο κ. Αθανασίου. “Κάθε χρόνο ο Δήμος δαπανά περίπου 10.000 ευρώ για τα πάρκινγκ, μαζί με το Λιμενικό Ταμείο και προς τιμήν τους οι ιδιοκτήτες, στις περισσότερες των περιπτώσεων, συνεχίζουν να έχουν ανοιχτά τα πάρκινγκ καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και για ακόμη μία φορά τους ευχαριστούμε θερμά”.

Επίσης εξήγησε, ότι “η διαδικασία δεν θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει πριν την προεκλογική περίοδο, καθώς υπήρχε εκκρεμότητα με την πρώτη μεγάλη αναμόρφωση του προϋπολογισμού του Δήμου, την οποία, ουσιαστικά περάσαμε στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, που έγινε την Τετάρτη. Αυτό, όμως, είναι μία λεπτομέρεια, που δεν κάνει τη διαφορά στη διαδικασία μίσθωσης των χώρων στάθμευσης, εφόσον, όπως και πέρσι, θα μισθωθούν από την 1η Ιουλίου έως και τις 30 Σεπτέμβρη”.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου επίσης διαβεβαίωσε, πως η διαδικασία μίσθωσης έχει προχωρήσει κανονικά και πως οι παραλίες ευθύνης του Λ.Τ., θα έχουν διαθέσιμους χώρους στάθμευσης για τη θερινή περίοδο. Ωστόσο, για τον κ. Κοσμά, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός, πως κάθε χρόνο, παρατηρείται το φαινόμενο οι νόμιμοι χώροι στάθμευσης να έχουν θέσεις και οι οδηγοί των οχημάτων να προτιμούν, χάριν ευκολίας, να σταθμεύουν τα οχήματά τους επί των δρόμων, κοντά στις παραλίες ή τις επιχειρήσεις εστίασης, που επισκέπτονται, γεγονός, που σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί ένδειξη κακής οδηγικής νοοτροπίας, την οποία δεν θεραπεύουν οι χώροι στάθμευσης.

Για το λόγο αυτό, όπως υπογράμμισε, το Λιμενικό Ταμείο έχει προχωρήσει σε εγκατάσταση πλαστικών κολονακίων όπου κρίνεται απαραίτητο, ώστε να περιοριστούν στο μέτρο του δυνατού τα φαινόμενα παράνομης στάθμευσης και πάλι χωρίς να υπάρχει παντού ιδανικό αποτέλεσμα. Ο κ. Κοσμάς, απαντώντας σε όσους έχουν στο παρελθόν κρίνει το Λιμενικό Ταμείο, σχετικά με την αισθητική των παρεμβάσεων, όσον αφορά τα πορτοκαλί κολονάκια, τονίζει πως η κατάσταση της παράνομης στάθμευσης των οχημάτων, που ενδεχομένως να παρεμπόδιζαν και την ομαλή κυκλοφορία, θα ήταν χειρότερη και ως εκ τούτου ακόμη πιο αντιαισθητική για τις παραλίες του νησιού.

Ενημέρωση του επισκέπτη

Δεδομένου, ότι πάγιο αίτημα αποτελεί η ύπαρξη σημείων ενημέρωσης των επισκεπτών, τόσο για σημεία ενδιαφέροντος του νησιού, εκδηλώσεις, συγκοινωνία κλπ, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ενημέρωσε, πως υπάρχει εν εξελίξει δράση του φορέα, προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθεί το κιόσκι, το οποίο πριν από αρκετά χρόνια χρησιμοποιούνταν από την Ένωση Καταλυμάτων Σύρου, ως σημείο ενημέρωσης των τουριστών, σχετικά με τις επιχειρήσεις και που τα τελευταία χρόνια παραμένει κλειστό.

Λαμβάνοντας υπόψιν, ότι η ενημέρωση του επισκέπτη αποτελεί ιδιαίτερα επιτακτικό ζήτημα, για έναν ανερχόμενο τουριστικά προορισμό, ο κ. Κοσμάς σημείωσε, πως “οι οθόνες που έχει εγκαταστήσει το Λιμενικό Ταμείο και βρίσκονται στο λιμάνι και στις στάσεις των Mini Bus δίνουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Ακόμη σημαντικότερο, όμως, είναι ότι έχουμε ξεκινήσει μία δράση, η οποία ελπίζω μέχρι τα μέσα Ιουλίου να έχει υλοποιηθεί. Στο ύψος του κτιρίου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στο λιμάνι, υπάρχει ένα περίπτερο, το οποίο παλαιότερα ενοικιάζονταν από ιδιώτες για πληροφορίες. Σε αυτό το περίπτερο θα εγκατασταθούν δύο οθόνες, όπου θα μπορεί ο καθένας να βλέπει σημεία ενδιαφέροντος του νησιού, σποτάκια που ήδη έχουν φτιάξει ο Δήμος και το Λιμενικό Ταμείο. Επιπλέον όμως, θα υπάρχει σύστημα QR, ένα σύστημα που διαβάζει barcode – ας το πούμε έτσι – μέσω του οποίου, ο επισκέπτης με το κινητό του τηλέφωνο ή tablet, θα μπορεί να επιλέγει και να βλέπει οποιουδήποτε είδους πληροφορία επιθυμεί, για το πού μπορεί να φάει, πού μπορεί να κάνει μπάνιο, τα αξιοθέατα του νησιού, πού μπορεί να διασκεδάσει και πολλά άλλα, στο πλαίσιο της μεγάλης γκάμας πληροφοριών, ενώ θα μπορεί να 'κατεβάζει' υλικό, για χρήση αργότερα. Τέλος, υπάρχει και η ιστοσελίδα του Λιμενικού Ταμείου, που δίνει, τουλάχιστον στους επισκέπτες που έρχονται με τα σκάφη, οποιαδήποτε πληροφορία ζητούν”.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο, “Ήδη, σε ό,τι αφορά τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, υπάρχει ενημέρωση στις οθόνες που υπάρχουν στο λιμάνι. Προσπαθήσαμε και βελτιώσαμε το σύστημα πληροφοριών και καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στις επόμενες ημέρες θα έχουμε και κάτι ακόμη καλύτερο να παρουσιάσουμε σε αυτό τον τομέα, ως Λιμενικό Ταμείο”.

“Η ευημερία εναπόκειται σε όλους μας”

Για τη γενικότερη εικόνα προετοιμασίας του Δήμου, για την καλοκαιρινή σεζόν, ο Αντιδήμαρχος, κ. Αθανασίου, κατέληξε, πως “παρ' όλα τα θέματα, όπως οι εκλογές, η καθυστέρηση της τελικής έγκρισης του προϋπολογισμού, ο Δήμος ήταν καθ' όλα έτοιμος, όπως επίσης το Λιμενικό Ταμείο και όλοι οι φορείς, που καλύπτουν όλα αυτά τα ζητήματα”.

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου συμπλήρωσε, ότι “η ανάπτυξη και ευημερία του νησιού εναπόκειται σε όλους μας. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε, ότι είμαστε μέρος της λύσης των όποιων προβλημάτων. Ας ευαισθητοποιηθούμε όλοι, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε και πώς. Οι χώροι είναι δεδομένοι. Η Ερμούπολη είναι μία πόλη που χτίστηκε το 1827, με άλλες προδιαγραφές. Βλέπουμε ότι έχει αναπτυχθεί τόσο πολύ και πρέπει να καταλάβουμε και να σεβαστούμε αυτά που έχουμε και να διαχειριστούμε αυτά που υπάρχουν”.

Ετικέτες: 

Σχόλια

Γιώργος Αντωνίο... Σάβ, 22 Ιουν. 2019 - 19:42

Και για να λέμε και κάποια θετικά, σας ενημερώνω ότι το Πάρκιν στη Φάμπρικα είναι δωρεάν παραχώρηση από τους ιδιοκτήτες, για το καλό της περιοχής . Όμως, οι αρμόδιοι του Δήμου πρέπει, κάθε χρόνο, να ενημερώνονται από τους ιδιοκτήτες ότι οφείλουν, τυπικά τουλάχιστον, να ζητούν εγγράφως αυτήν την παραχώρηση, διότι δεν είναι δεδομένη. Για εφέτος,π.χ. δεν έχουμε ακόμη λάβει σχετικό αίτημα......... Πότε θα γίνει;;;;