Η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου για την καθίζηση στον παραλιακό δρόμο του Φοίνικα και τις ενέργειες του ΔΛΤ για την αποκατάσταση του προβλήματος στο παραλιακό μέτωπο της περιοχής

«Δε χωράει άλλη αναβολή»

Συνολικότερη μέριμνα, σχετικά με τη διάβρωση, που προκαλείται από τη θάλασσα και τους κυματισμούς αναμένεται να δοθεί από πλευράς του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, όπως τόνισε η πρόεδρός του, με αφορμή την καθίζηση – ξανά – του παραλιακού δρόμου του Φοίνικα, που σημειώθηκε τις προηγούμενες ημέρες.

Το σοβαρό πρόβλημα των καθιζήσεων στο δρόμο του Φοίνικα, λόγω της έντονης διάβρωσης που προκαλεί η θάλασσα και ιδιαίτερα όσο πνέουν άνεμοι από νότιες διευθύνσεις, προσπαθεί να καταπολεμήσει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, καθώς την παραμονή των Χριστουγέννων, σημειώθηκε μεγάλης έκτασης σπηλαίωση στην παραλιακή οδό του χωριού, με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η κυκλοφορία έως την αποκατάστασή της.

Στη σχετική ενημέρωση που έκανε η πρόεδρος του ΔΛΤ Σύρου, κ. Κανδιώ Μαραγκού, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου – Ερμούπολης την Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, η ίδια σημείωσε, ότι η διάβρωση των ακτών αποτελεί σοβαρότατο πρόβλημα, το οποίο αφενός θα έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί γρηγορότερα και αφετέρου δεν αφήνει κανένα περιθώριο για περαιτέρω αναβολή στην θεραπεία του.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο δρόμος του Φοίνικα αντιμετώπισε το ίδιο ακριβώς πρόβλημα πριν από μερικούς μήνες και πιο συγκεκριμένα στις αρχές Απριλίου 2019, όταν η σπηλαίωση είχε ως συνέπεια να “ανοίξει” και τρύπα στο οδόστρωμα.

Ο έγκαιρος εντοπισμός οδηγεί σε άμεση αποκατάσταση παρά τον “αιφνιδιασμό”

Η κ. Μαραγκού προχώρησε στην ενημέρωση των Δημοτικών Συμβούλων σχετικά με το πρόβλημα που εμφανίστηκε στις 24 Δεκεμβρίου, λέγοντας, πως «λόγω των καιρικών φαινομένων των προηγούμενων ημερών, με ισχυρούς νότιους ανέμους, δημιουργήθηκε μία εκτεταμένη σπηλαίωση στον κεντρικό παραλιακό δρόμο. Η σπηλαίωση αυτή έχει άνοιγμα ένα μέτρο περίπου και βάθος ενδεχομένως και όσο το πλάτος του δρόμου. Αυτή τη στιγμή, ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο και στις διαστάσεις που σας προανέφερα, ουσιαστικά, “κρατιέται” από την άσφαλτο, από κάτω δηλαδή, είναι όλο κούφιο».

Όπως είχε διευκρινίσει και σε επικοινωνία της εφημερίδας την ίδια ημέρα που έγινε αντιληπτό το φαινόμενο, η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου επανέλαβε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, ότι ο δρόμος, δυστυχώς, θα παραμείνει κλειστός έως τις 7 Ιανουαρίου, καθώς έως τότε, οι εταιρείες παραγωγής σκυροδέματος θα παραμένουν κλειστές. «Ο δρόμος προληπτικά έχει κλείσει και θα παραμείνει κλειστός, από το ύψος του ξενοδοχείου “Brazzera”, όπου υπάρχει παρακαμπτήρια οδός έως και την ταβέρνα “Το Κύμα”. Θα παραμείνει κλειστός τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, οπότε και αναμένεται να ανοίξουν οι επιχειρήσεις, από τις οποίες θα προμηθευτούμε σκυρόδεμα. Ευελπιστώ, μέχρι τότε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και η σχετική γραφειοκρατία, προκειμένου να υπάρξει άμεσα αποκατάσταση. [...] Θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τοποθέτησης σακκόλιθων, ώστε να ανακοπεί η επιπλέον επιβάρυνση του φαινομένου της σπηλαίωσης», είπε η κ. Μαραγκού.

«Ευτυχώς, ως νέα διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, είχαμε εντοπίσει εξ αρχής κάποια προβλήματα σπηλαιώσεων στον παραλιακό δρόμο του Φοίνικα, μέχρι και την παραλία του Βούλγαρη», επεσήμανε η πρόεδρος, επισημαίνοντας, ότι «γι' αυτό, άμεσα αφότου αναλάβαμε, τον Οκτώβριο δηλαδή, είχαμε προβεί σε σχετική αναμόρφωση του Τεχνικού Προγράμματος και του προϋπολογισμού και είχαμε εντάξει το συγκεκριμένο έργο. Δυστυχώς μας πρόλαβε ο καιρός. Είχαμε προβλέψει όμως και έχουμε αναλάβει σχετική πολυετή δέσμευση, οπότε τις πρώτες ημέρες του Γενάρη θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση».

Διερεύνηση δυνατοτήτων για συνολική θωράκιση

Παράλληλα, όμως, η κ. Μαραγκού αναφέρθηκε και στο συνολικότερο ζήτημα της διάβρωσης των ακτών, που ενδεχομένως μεν αποτελεί προτεραιότητα για το παραλιακό μέτωπο του Φοίνικα, αλλά “απειλεί” και όλες τις υπόλοιπες παραλιακές περιοχές.

Μάλιστα η ανάγκη για θωράκιση των παραλιακών μετώπων από τη διάβρωση έχει διατυπωθεί και σε εθνικό επίπεδο, αφού στην Ελλάδα το 28,6% της ακτογραμμής βρίσκεται υπό συνθήκες διάβρωσης, σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τον Οκτώβριο του 2017.

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σχετικά προβλήματα που προκύπτουν από το φαινόμενο αυτό, στη χώρα μας είχε “ανοίξει” χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που προέβλεπε μελέτες και έργα για την αποκατάσταση των φαινομένων διάβρωσης σε παραλίες και λιμενικά έργα.

Η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου συνεχίζοντας την ενημέρωσή της προς το Σώμα, ανέφερε, ότι «ερευνούμε, σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία και την εκπόνηση ενός μεγαλύτερου έργου στην περιοχή άμεσα και εννοώ τους πρώτους μήνες του 2020, που θα θωρακίσει όλο το μέτωπο εκεί με μπετόν, αλλά εσωτερικά, όχι από την πλευρά της θάλασσας. Από την πλατεία του Φοίνικα, έως και το ύψος του “Calmo Mare” περίπου. Αυτό όμως, είναι κάτι που ερευνούμε και σας το λέω με επιφύλαξη».

«Όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, τα γεγονότα μας προλαβαίνουν και πλέον είναι σαφές, ότι δε χωράει άλλη αναβολή στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης της ακτής του Φοίνικα και των ακτών γενικότερα. Γι' αυτό, όπως έχετε ήδη ενημερωθεί, και σε προηγούμενη συνεδρίαση το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει υποβάλλει σχετική πρόταση στο πρόγραμμα ΦιλόΔημος για την εκπόνηση μελέτης προστασίας από τη διάβρωση των ακτών του Φοίνικα. Στόχος είναι, στο νέο ΕΣΠΑ που θα ανοίξει, να είμαστε έτοιμοι, έχοντας εγκεκριμένες μελέτες, ώστε να υποβάλουμε σχετική πρόταση για το συγκεκριμένο έργο», εξήγησε η κ. Μαραγκού.

Κλείνοντας την ενημέρωση, η ίδια σχολίασε ωστόσο, πως «αν η προηγούμενη διοίκηση είχε δείξει ανάλογο ενδιαφέρον και το 2018, όταν υπήρχε για έξι μήνες ανοικτή πρόσκληση στο ΕΣΠΑ, τόσο για μελέτες, όσο και για έργα προστασίας διάβρωσης των ακτών, αν είχε υποβάλει σχετική πρόταση, τώρα ίσως να εκτελούσαμε ένα έργο, όπως σε λίγους μήνες θα εκτελέσουμε το έργο του εμπορικού κρηπιδώματος».


Σχόλια

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΛΕΖΙΟΣ Δευ, 30 Δεκ. 2019 - 11:40

Όλα καλά όσα αναφέρει η κ. Μαραγκού αλλά όταν κλείνεις ένα δρόμο πρέπει να έχεις εναλλακτική λύση και να έχει την κατάλληλη σηματοδότη. Εδώ κλείνουμε τον δρόμο, γιατί πρέπει να κλείσει, χωρίς καμιά ενημέρωση των οδηγών. Από την μεριά του ξενοδοχείου Μπετσέρα η σήμανση λέει ότι «Η κυκλοφορία γίνεται με ευθύνη των οδηγών» ενώ απ’ την άλλη τίποτα. Δεν θε έπρεπε στην διασταύρωση για Βήσα να υπάρχουν πινακίδες ενημέρωσής; Θέλω να αναφέρω ότι είμαι Συριανός και αγανάκτησα, σκεφθείτε κάποιον μη Συριανό που έρχεται για πρώτη φορά. Γ. Δαλέζιος