Οι επιχειρηματίες της Ερμούπολης μιλούν για το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης

“Ας μας αφήσουν να δουλέψουμε”

- Τάσσονται αντίθετοι με την επιβολή αντιτίμου σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο- Υπεραμύνονται της θέσης ότι πρέπει να μπει “τάξη” στο κυκλοφοριακό χάος

Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνεται ο προβληματισμός των επιχειρηματιών της Ερμούπολης αναφορικά με την προσεχή εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και την υποχρεωτική επιβολή αντιτίμου καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η “Κοινή Γνώμη” πραγματοποίησε σχετικό ρεπορτάζ μιλώντας με επιχειρηματίες του κέντρου, προκειμένου να καταγράψει τις θέσεις και τις παρατηρήσεις τους. “Ας μας αφήσουν να δουλέψουμε”, δήλωσαν χαρακτηριστικά αρκετοί από όσους παραχώρησαν δηλώσεις, επισημαίνοντας πως σε μία κρίσιμη οικονομικά περίοδο, “ο δήμος μεταφέροντας την ευθύνη στο Λιμενικό Ταμείο” επιθυμεί να θέσει σε εφαρμογή “ένα ακριβοπληρωμένο μέτρο”, που εν τέλει αφού πρώτα “αποτελέσει νέο χαράτσι για κατοίκους και επισκέπτες”, σε δεύτερο χρόνο “θα νεκρώσει την πόλη”, σύμφωνα με όσα καταθέτουν. Αντιλαμβανόμενοι ωστόσο τη χαοτική εικόνα που δημιουργείται στην πόλη, ορισμένοι προτείνουν “τη λήψη σημαντικών αποφάσεων”, με τις οποίες “θα δρομολογηθούν ανά 5 λεπτά mini bus” και “θα αξιοποιηθεί κατάλληλα χώρος κοντά στην πόλη” ώστε οι επιχειρηματίες “να σταθμεύουν εκτός κέντρου τα οχήματά τους”.

Νέο χαράτσι για Συριανούς και επισκέπτες

Ειδικότερα, επιχειρηματίας της οδού Πρωτοπαπαδάκη κληθείς να σχολιάσει την εφαρμογή του μέτρου, τόνισε, “Θα είναι ένα νέο χαράτσι. Όταν τα συσσίτια “πηγαίνουν κι έρχονται”, μειώνονται μισθοί και συντάξεις, βάζουμε αντίτιμο και στην αστική συγκοινωνία, τώρα θα εφαρμόσουμε και την ελεγχόμενη στάθμευση;”, ρωτά, λέγοντας παράλληλα ότι “αυτά τα μέτρα πρέπει για ένα διάστημα να “παγώσουν””, αφού καθημερινά ένας πολίτης ή ένας επιχειρηματίας αυτά που θα χρειάζεται να πληρώνει για να σταθμεύσει, είναι τα χρήματα για το καθημερινό ψωμί του”.

Στο ίδιο πλαίσιο, προσθέτουν κάποιοι εξ αυτών που παραχώρησαν τις δηλώσεις τους, πως, “Εκτός από εμάς θα επιβαρυνθούν και οι επισκέπτες με αυτόν τον τρόπο. Σε κανένα άλλο νησί από τα γειτονικά δεν γίνεται αυτό. Πουθενά. Είναι δυσφήμιση για το νησί, να έρχονται κάποιοι τουρίστες και να τους καλείς να πληρώσουν”.

Δηλώνουν κάθετα αντίθετοι

Παράλληλα, καταστηματάρχες της παραλίας και του πεζόδρομου, εκφράζοντας τη θέση τους για το αντίτιμο των 0,50 λεπτών ανά ώρα που έχει αποφασισθεί να επιβληθεί αφού το μέτρο έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, σημείωσαν, “Την ελεγχόμενη στάθμευση την έχουμε πληρώσει δύο φορές. Εξαιτίας της υγρασίας από τη θάλασσα και της κακοκαιρίας και λόγω του ότι είναι ακριβός εξοπλισμός που δεν έχει λειτουργήσει ορθά μέχρι σήμερα. Δείτε τις ηλεκτρονικές πινακίδες. Θυμάστε να εξυπηρέτησαν ποτέ;”.

Ωστόσο, η πλειοψηφία εξ αυτών, σχολιάζοντας περαιτέρω το ίδιο ζήτημα υπογράμμισε, “Δεν μπορούμε να πληρώνουμε καθημερινά έξι ευρώ για να λειτουργήσει το κατάστημά μας δώδεκα ώρες. Είναι παράλογο. Πρέπει να μεριμνήσει ο δήμος για εμάς, να πάρει απόφαση ανάλογη με εκείνη που αφορά στους μόνιμους κατοίκους με την κάρτα στάθμευσης. Επιτέλους ας μας αφήσουν να δουλέψουμε και ας αφήσουν τον κόσμο να έρθει στην πόλη”.

Ένα ακόμη κομμάτι του παζλ που συμπληρώνει την εικόνα που επικρατεί καθημερινά στην Ερμούπολη είναι και η “ανεξέλεγκτη στάση των οχημάτων που εφοδιάζουν τα καταστήματα”. “Πώς να μην προκαλείται αλαλούμ αφού ακόμη και οι οδηγοί των φορτηγών που προμηθεύουν τα καταστήματα, αφαιρούν τη σήμανση οποιαδήποτε ώρα από το πρωί έως και το μεσημέρι και δεν τοποθετούν ξανά τα σήματα στη θέση τους. Άρα οι επισκέπτες που δεν γνωρίζουν, βλέπουν τον πεζόδρομο ανοιχτό και περνούν”, σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Ζήτημα βέβαια που δεν παρέλειψαν ορισμένοι να στηλιτεύσουν είναι και η κατάληψη θέσεων στάθμευσης από τις επιχειρήσεις ενοικιαζομένων οχημάτων. “Είναι θεμιτό να θέλουν να δουλέψουν κι εκείνοι, όμως κρατούν κατειλημμένες πάρα πολλές θέσεις έξω από τις επιχειρήσεις τους. Πού να σταθμεύσουμε κι εμείς; Δεν υπάρχει χώρος στην Ερμούπολη”, αναφέρουν συγκεκριμένα.

“Θα νεκρώσει η αγορά”

Ταυτόχρονα, οι ίδιοι, εξέφρασαν έντονα την ανησυχία τους για τους επόμενους μήνες του χειμώνα. “Είναι δυνατόν να λειτουργήσουν το μέτρο κατά τη διάρκεια του χειμώνα; Δε θα μπορούμε να έχουμε στις επιχειρήσεις μας ούτε έναν πελάτη”, υποστηρίζει επιχειρηματίας, εκτιμώντας πως, “Περιμένουμε πως θα είναι δραματική η κατάσταση αν εφαρμοστεί το μέτρο αφού τα καταστήματά μας, θα ερημώσουν”. Στα λεγόμενα του πρώτου, ένας μία ακόμη επιχειρηματίας, προσθέτει, “θα νεκρώσει η αγορά. Άλλωστε οι Συριανοί αγορές μπορούν να κάνουν και από τα περιφερειακά καταστήματα. Ο δήμος και το Λιμενικό Ταμείο που έχει την ευθύνη τώρα, πρέπει να κατανοήσουν ότι έχουν υποχρέωση να στηρίξουν και όχι να διαλύσουν την τοπική οικονομία. Και αυτό θα γίνει μόνο αν πάρουν αποφάσεις χωρίς να ζυγίζουν πόσους θα στεναχωρήσουν και πόσους θα ευχαριστήσουν. Με αυτή τη λογική επιβιώνουν πολιτικά σε βάρος μας, αδιαφορώντας για τα προβλήματά μας. Δεν γνωρίζουν τί βιώνουμε”.

Ερμούπολη: “Ανοχύρωτο αμπέλι”

Οι επιχειρηματίες, διατύπωσαν την άποψη τους σχετικά και με τη γενικότερη λειτουργία του πεζόδρομου και κατ΄ επέκταση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Χαρακτηριστικό σχόλιο ενός επιχειρηματία είναι ότι, “οι ευθύνες έχουν μετατεθεί από το δήμο στο Λιμενικό Ταμείο και το αντιφατικό της υπόθεσης είναι πως εννέα και μισή το βράδυ περνά mini bus από την παραλιακή οδό ενώ μία ώρα μετά πεζοδρομείται για την ασφάλεια των πολιτών. Δεν υπάρχει λογική στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, παρά μόνο προχειρότητα”.

Επιπλέον, καταστηματάρχης της Θυμάτων Σπερχειού, περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση καθημερινά τις πρωινές ώρες, επισημαίνει, “Επικρατεί σύγχυση, χαμός. Ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα περνούν από τον πεζόδρομο ενώ πολλές φορές πηγαίνουν ακόμη και ανάποδα. Είναι επικίνδυνη κατάσταση για τους πεζούς”, συμπληρώνοντας πως, “Και στην Πρωτοπαπαδάκη γνωρίζουν όλοι καλά ότι περνούν συνέχεια αυτοκίνητα. Από τη στιγμή που δε θα υπάρχει και δημοτική αστυνομία, ειλικρινά σας μιλάω είμαι περίεργος να δω την εξέλιξη στην υπόθεση κυκλοφοριακό. Η Ερμούπολη είναι ένα ανοχύρωτο αμπέλι”.

Κάποιες προτάσεις που καταθέτουν

Οι επιχειρηματίες ωστόσο, δε στάθηκαν μόνο στο στάδιο των παραπόνων. Αντίθετα, διατύπωσαν ορισμένες προτάσεις. “Θεωρώ ότι θα ήταν καλύτερο να υπάρχει ένας χώρος στάθμευσης κοντά στην πόλη, ώστε να μπορεί να διανύσει με τα πόδια κάποιος την απόσταση και να δρομολογηθούν τα mini bus κάθε πέντε λεπτά”, τονίζει ένας εκ των δημοτών, προτείνοντας ως πιθανή λύση, “να αξιοποιηθεί κατάλληλα ο χώρος απέναντι από το ΙΚΑ και να διαμορφωθεί ένα τριώροφο parking με το ελάχιστο δυνατό τίμημα, το οποίο θα λειτουργεί ο δήμος και όχι κάποιος ιδιώτης”. Η ανωτέρω πρόταση εντάσσεται στο πλαίσιο της ανακούφισης της πόλης από τα οχήματα και τα δίκυκλα, όπως εξηγεί ένας ακόμη επιχειρηματίας. “Πρέπει να γίνουν έργα και να ληφθούν αποφάσεις. Η στάθμευση εκτός Ερμούπολης θα επιτευχθεί μόνο αν η δημοτική συγκοινωνία πραγματοποιεί πολύ συχνότερα δρομολόγια μέσα στην πόλη. Ίσως με αυτό τον τρόπο η πόλη αποσυμφορηθεί. Χώρος εντός του κέντρου, δεν υπάρχει, ώστε να μετατραπεί σε parking. Αν φρόντιζαν όμως να λειτουργήσουν σωστά έναν χώρο, τότε σίγουρα θα ανταποκρίνονταν και οι επιχειρηματίες, οι οποίοι στιβάζουμε αναγκαστικά στην πόλη τα οχήματά μας”.


Σχόλια

Krystallhs Dimitrios Πέμ, 8 Αυγ. 2013 - 19:36

Αυτές είναι οι θέσεις των καταστηματαρχών και επιχειρηματιών της Ερμουπόλεως. Ποίες είναι οι θέσεις της εφημερίδος τόσο για την ελεγχομένη στάθμευση οσο και για την πεζοδρόμηση ; Σε κανένα σημείο του ρεπορτάζ δεν αναφέρονται οι θέσεις της. Εκτός και εάν η "Κοινή Γνώμη" δεν έχει δική της γνώμη διότι θέλει να τα έχει καλά τόσο με τον Κον αστυφύλαξ, όσο και με τον Κον χωροφύλαξ, οπως λέει ο θυμόσοφος λαός.