Ετήσια συνάντηση των λιμεναρχών της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ στη Νάξο

Οργάνωση λόγω λιμενικού... “Καλλικράτη”

Να προετοιμαστούν και να εφαρμόσουν στις ανάγκες τους - στο μέτρο του εφικτού - τον λιμενικό “Καλλικράτη” λόγω καλοκαιρινής περιόδου επιχειρούν οι Λιμενικές Αρχές της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ. - ΕΛ. ΑΚΤ. με τη συνάντηση που πραγματοποίησαν στη Νάξο.

Πρόκειται για την ετήσια προετοιμασία των λιμεναρχών, η οποία εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια που καταβάλλουν οι ίδιοι αλλά και συνολικά οι δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος, ώστε να ανταποκριθούν στις αυξημένες αρμοδιότητές τους, κυρίως τους θερινούς μήνες λόγω της τουριστικής κίνησης που παρατηρείται.

Ενόψει της εφαρμογής μάλιστα της νέας αναδιάρθρωσης που αποφασίστηκε με σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, οι αλλαγές της οποίας θα ισχύσουν από τέλη Αυγούστου, οι Λιμενικές Αρχές καλούνται να αντεπεξέλθουν σε μία νέα πραγματικότητα με προσωπικό που δεν ξεπερνά τα 550 άτομα για τις υποχρεώσεις της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης σήμερα.

Κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης που έλαβε χώρα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με την αρωγή της Δημοτικής Αρχής, απηύθυναν χαιρετισμό ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, ο επιθεωρητής, ο περιφερειακός διοικητής και ο δήμαρχος του νησιού, ενώ με επιστολή τους απέστειλαν ευχές ο Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος και ο Μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β΄.

“Ατζέντα” εφ΄ όλης της ύλης

Ο στόχος της συνάντησης – η οποία διήρκησε πέντε ώρες - ήταν κατά κύριο λόγο ενημερωτικός. Σκοπός αποτέλεσε να δοθούν οι κατευθυντήριες γραμμές από τον διοικητή της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., Χαράλαμπο Αϊβαλιώτη για την εύρυθμη λειτουργία των Λιμενικών Αρχών, το συντονισμό αλλά και την αποτελεσματικότερη δράση τους στα νησιά υπαγωγής. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι λιμενάρχες Σύρου, Μυκόνου, Θήρας, Πάρου, Άνδρου, Ίου, Τήνου και Μήλου ανέπτυξαν διάλογο μιλώντας για την εμπειρία που αποκομίζουν οι ίδιοι από τις υποθέσεις που συναντούν στα νησιά, ενώ τέθηκαν προβληματισμοί και απόψεις περί υπηρεσιακών θεμάτων. Ειδικότερα, οι λιμενάρχες αναφέρθηκαν στο υπάρχον προσωπικό και στην αξιοποίησή του με κατάλληλο τρόπο ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των υποθέσεων ενώ ειδική μνεία υπήρξε για τα πλωτά και χερσαία μέσα του Λιμενικού Σώματος. Επίσης, αναλύθηκαν ζητήματα που σχετίζονται με την έρευνα και τη διάσωση αλλά και την αστυνόμευση σε περιοχές αρμοδιότητας της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης και των κατά τόπους Λιμεναρχείων με “φόντο” και τις υποδομές που διαθέτει κάθε λιμάνι. Πεδίο συζήτησης αποτέλεσε επιπλέον και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αλλά και η διακίνηση επιβατών, οχημάτων και δικύκλων καθώς όμως και θέματα που συνδέονται με κτιριακές εγκαταστάσεις.

Αποφορτίζει η αναδιάρθρωση

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, με όσα ορίζονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα, καθίσταται σαφές πως, η 6η Περιφερειακή Διοίκηση αποφορτίζεται από το θέμα του ελέγχου της παράνομης μετανάστευσης αφού οι αρμοδιότητες της Σάμου που μέχρι σήμερα ανήκουν στην 6η Περιφερειακή Διοίκηση, μεταφέρονται πλέον στην 9η Περιφερειακή Διοίκηση. Τονίστηκε μάλιστα, πως πλέον, η προσοχή των Λιμενικών Αρχών επικεντρώνεται στη λίστα θεμάτων των Κυκλάδων αλλά και στις μικρές αλλαγές που προβλέπει ο λιμενικός “Καλλικράτης”, δίνοντας μάλιστα έμφαση στην ομαλή διεκπεραίωση των υποθέσεων σε άκρως τουριστικούς προορισμούς, με το υπάρχον δυναμικό να οργανώνεται με τέτοιο τρόπο που να έχει τη δυνατότητα να “απαντήσει” σε οποιοδήποτε περιστατικό προκύψει.

Αξίζει να υπογραμμισθεί, πως στη γενική τοποθέτησή του συνολικά για τα ζητήματα ο γενικός επιθεωρητής τόνισε προς τους λιμενάρχες ότι εργάζονται και παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε ένα πολύ σημαντικό τμήμα της Ελλάδας που συνδέεται με τον Τουρισμό και τη θάλασσα και λόγω αυτού, θα πρέπει καθημερινά να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό ώστε να εξυπηρετείται ο πολίτης και ο επισκέπτης κάθε νησιού.

Σε ακινησία... πλωτά μέσα

Θέμα διαλόγου και συζήτησης αποτέλεσε ωστόσο και ό,τι αφορά στα πλωτά μέσα που διαθέτουν οι Λιμενικές Αρχές στα νησιά. Κάθε Λιμεναρχείο έχει ένα σκάφος, πλην της Σύρου που διαθέτει τέσσερα. Σημείο όμως που εστίασαν την προσοχή τους οι συμμετέχοντες στη συνάντηση ήταν η ενίσχυση των Λιμενικών Αρχών σε αυτό το πεδίο, καθώς κάποιες εξ αυτών είχαν μείνει χωρίς κάποιο πλωτό μέσο εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς σε σκάφη που διέθεταν,. Τόσο η Μήλος, όσο και η Άνδρος μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν το συγκεκριμένο ζήτημα, θέμα για το οποίο αποφασίστηκε η ενεργοποίηση των σκαφών που βρίσκονταν σε ακινησία.

Υποστελέχωση και οικονομικά θέματα

Έντονος “πονοκέφαλος” που απασχολεί την 6η Περιφερειακή Διοίκηση είναι και το θέμα της υποστελέχωσης, αφού τα περισσότερα Λιμεναρχεία δεν έχουν την οργανική σύνθεση που προβλέπεται αλλά και απαιτείται με δεδομένες τις παρουσιαζόμενες ανάγκες. Στα περισσότερα εξ αυτών δε, το δυναμικό δεν ξεπερνά σε αριθμό τα 2/3 των προβλεπόμενων θέσεων, γεγονός που ωθεί τους άνδρες και τις γυναίκες που απαρτίζουν τις υπηρεσίες και όχι μόνο να υπερβάλλουν εαυτόν για να ανταποκριθούν. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι οι δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης κυρίως σε νησιά που ανήκουν στον κατάλογο των κορυφαίων τουριστικών προορισμών αφού αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα διαμονής.

Με τη νέα αναδιάρθρωση ειπώθηκε πως πρόκειται να γίνουν μετακινήσεις προσωπικού κυρίως από το βόρειο τμήμα της χώρας προς τα νησιά ενώ υπογραμμίσθηκε ότι για την καλοκαιρινή σεζόν πρέπει να υπάρξουν μικρές μετακινήσεις σε μικρά νησιά που όμως προσελκύουν επισκέπτες όπως η Σίκινος, η Σχοινούσα, η Ηρακλειά, το Κουφονήσι ώστε ανά πάσα στιγμή να υπάρχει η παρουσία του Λιμενικού Σώματος

Περιορισμός δαπανών

Η εξοικονόμηση πόρων από τον λιμενικό “Καλλικράτη” δε θα μπορούσε να μη συμπεριληφθεί ως θέμα στο τραπέζι διαλόγου. Η συζήτηση συνδέθηκε κατά κύριο λόγο με τη λειτουργία των κτιρίων που στεγάζονται τα Λιμεναρχεία στα νησιά και συγκεκριμένα στις Κυκλάδες, καθώς στόχευση του αρμόδιου υπουργείου είναι όσα εκ των κτιρίων δεν ανήκουν στο Δημόσιο και άρα καταβάλλεται χρηματικό αντίτιμο για την ενοικίασή τους, να “μετακομίσουν” στο άμεσο μέλλον, περιορίζοντας τις λειτουργικές δαπάνες που χρειάζονται. Σημειώνεται πως, ο ακριβής αριθμός αυτών, δεν αναφέρθηκε, ωστόσο, κατέστη σαφές πως τα περισσότερα Λιμεναρχεία και οι υπηρεσίες τους στεγάζονται σε κτίρια ιδιωτών.

Ετικέτες: