Επιτυχημένη συνολικά η εξειδικευμένη καμπάνια της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου “Happening Now in Cyclades” και “Happening Now in Dodecanese” για τον Τουρισμό

Το ψηφιακό ενδιαφέρον για τις Κυκλάδες

- Απολογιστικά στοιχεία για το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου σε συνεργασία με την Marketing Greece - Περισσότερες από 7.000.000 θεάσεις για το Νότιο Αιγαίο

Το αυξημένο ενδιαφέρον των χρηστών των social media απέσπασε συνολικά το Νότιο Αιγαίο το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου, με τα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων να καταγράφουν περισσότερες από 7.000.000 θεάσεις στο πλαίσιο της εξειδικευμένης καμπάνιας “Happening Now in Cyclades” και “Happening Now in Dodecanese” που προώθησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με την Marketing Greece.

Τα αριθμητικά στοιχεία για τον κάθε προορισμό που έδωσε στη δημοσιότητα η Περιφερειακή Αρχή μέσω ενός πολυσέλιδου απολογισμού, παρουσιάζουν το ψηφιακό ενδιαφέρον που προέκυψε για κάθε νησί ξεχωριστά, κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να επεκταθεί το τουριστικό ρεύμα στο νησιώτικο χώρο του Νοτίου Αιγαίου, με φόντο ένα οικονομικά και πολιτικά δύσκολο καλοκαίρι.

Σκοπός υπήρξε η προβολή των νησιών σε σημαντικές αγορές στόχους όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Αγγλία μέσω της αξιοποίησης της ψηφιακής επικοινωνίας, με τους δύο νομούς μάλιστα να αποτελούν κορυφαία ανάρτηση για οκτώ εβδομάδες στον τουριστικό “οδηγό” για την Ελλάδα “DiscoverGreece”.

Στην παρούσα αναφορά, ακολουθούν τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν στη Σύρο, τις Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο καθώς και η δήλωση της αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Μαριέττας Παπαβασιλείου – Βακιάνη για το γεγονός της τόνωσης του τουριστικού ενδιαφέροντος που – όπως υποστήριξε - επετεύχθη.

Το Νότιο Αιγαίο στον ψηφιακό αγώνα τουριστικής προβολής

Ειδικότερα, η συγκεκριμένη καμπάνια χωρίστηκε σε δύο θεματικές ενότητες (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) με την έναρξή της να ορίζεται την 1η Αυγούστου και το τέλος της, στις 30 Σεπτεμβρίου. Στο πλαίσιο αυτής, υπήρξαν συνολικά 84 αναρτήσεις μέσω social media εφαρμογών, ειδικών ψηφιακών banners, αποστολή newsletter και διαφημιστικών video.

Για κάθε προορισμό υπήρξε η χαρακτηριστική εικόνα που προέβαλλε το τουριστικό προϊόν - χαρακτήρα του, αλλά και η σχετική λιτή περιγραφή που τη συνόδευε απευθύνοντας “πρόσκληση” στους χρήστες, ώστε με τη σειρά τους, να μοιράσουν τις αναρτήσεις στις προσωπικές σελίδες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως facebook και twitter. Το ελληνικό καλοκαίρι, όπως το βιώνει ο κάθε επισκέπτης των νησιών του Νοτίου Αιγαίου κατάφερε να κερδίσει συνολικά 7.162.100 θεάσεις, μέσα από τις μοναδικές εικόνες που σύστησαν τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα σε Έλληνες αλλά και ξένους χρήστες – επισκέπτες. Με αυτή την ενέργεια, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου απέδειξε πως η οργανωμένη διαδικτυακή προβολή του νησιώτικου χώρου μπορεί να αποσπάσει ένα σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον, το οποίο – ανάλογα των προτιμήσεων – κατανέμεται σε κάθε προορισμό.

Μ. Παπαβασιλείου – Βακιάνη: Τόνωση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής

Βάσει των απολογιστικών στοιχείων, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μαριέττα Παπαβασιλείου – Βακιάνη εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία της καμπάνιας, υποστηρίζοντας πως, το ψηφιακό ενδιαφέρον μεταφράστηκε και σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής ενώ κατάφερε να “απαλύνει” κάποια μικρά ποσοστά απωλειών για μερικούς προορισμούς. “Η περιοχή μας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν η μοναδική που κινήθηκε γρήγορα, έδρασε άμεσα και “έτρεξε” την καμπάνια που εξειδικεύτηκε για τα νησιά της Περιφέρειάς μας. Η προβολή των νησιών μας μέσα από την σύγχρονη αυτή καμπάνια στα social media και σε ψηφιακά μέσα, συνέβαλε αποτελεσματικά στο να τονωθεί το ενδιαφέρον των τουριστών προς τους προορισμούς μας, αλλά και στην αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής” ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας παράλληλα πως, “Ο Σεπτέμβριος κατέγραψε την αύξηση αυτή και μάλιστα σε αγορές που τους προηγούμενους μήνες είχαν σημειώσει απώλειες ή κυμάνθηκαν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα όπως της Αγγλίας της Γερμανίας και της Γαλλίας, χώρες στις οποίες στόχευε η καμπάνια”.

Αξίζει να επισημανθεί, πως, η καμπάνια επάνω στην οποία εξειδικεύθηκε η αντίστοιχη για το Νότιο Αιγαίου φέρει τίτλο “Happening Now in Greece” και αποτέλεσε πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, με τη συνεργασία του ΣΕΤΕ και της εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα “Marketing Greece”, στόχος της οποίας ήταν να προσελκύσει τα βλέμματα του εισερχόμενου τουρισμού από Μ. Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία και Σκανδιναβικές χώρες.

Πέντε αναρτήσεις για το Happening Now in Cyclades και προωθητικό video

Ο νησιώτικος χώρος των Κυκλάδων κατέγραψε ως συνολική παρουσίαση 421.600 θεάσεις αλλά και 25.003 κοινοποιήσεις, like και σχόλια μέσω πέντε αναρτήσεων που υπήρξαν σε διαφορετικές ημερομηνίες εντός του διμήνου που διήρκησε η καμπάνια.

Συγκεκριμένα, την 1η Αυγούστου έγινε η πρώτη προωθητική ενέργεια η οποία απέσπασε 118.000 θεάσεις και 7.335 κοινοποιήσεις, like και σχόλια ενώ το δεύτερο social media post καταγράφηκε στις 8 Αυγούστου αποσπώντας 101.500 θεάσεις και 5.878 κοινοποιήσεις, like και σχόλια. Δέκα ημέρες μετά, στις 18 Αυγούστου ακολούθησε η τρίτη ανάρτηση με 71.400 θεάσεις και 3.649 share, like και comments και στο τέλος Αυγούστου (30/8) υπήρξε η τέταρτη ανάρτηση με 76.100 θεάσεις και 4.679 σχόλια, like και share. Εντός Σεπτεμβρίου υπήρξε ακόμη μία ανάρτηση για τις Κυκλάδες ως συνολική επιλογή, η οποία ήταν η τελευταία και έγινε στις 23 Σεπτεμβρίου. Αυτή έτυχε 54.600 θεάσεων ενώ προκάλεσε και 3.462 κοινοποιήσεις, like και σχόλια.

Πέραν των ανωτέρω, η καμπάνια περιελάμβανε και τη δημιουργία video για τις Κυκλάδες (διάρκειας 1.07'') με χαρακτηριστικά πλάνα των νησιών που αποκάλυπταν τη μαγεία του νησιώτικου τοπίου. Έμφαση δόθηκε σε εικόνες από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, τους δύο κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς του νομού. Ο αριθμός των συνολικών προβολών για το εν λόγω video ανήλθε στις 80.083 ενώ η ανάρτησή του μέσω post έγινε την 1η Σεπτεμβρίου κερδίζοντας 65.100 θεάσεις και 1.679 σχόλια, like και share.

Δημιουργία ενός post για το αρχοντικό – ηγεμονικό καλοκαίρι στη Σύρο

Με τίτλο “Happening Now on Syros” αλλά και σχόλιο “A regal summer on Syros”, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων προβλήθηκε μέσω μίας μόνον ανάρτησης στις 26 Αυγούστου κερδίζοντας 108.500 θεάσεις και 7.782 κοινοποιήσεις, σχόλια και like. Ο ξεχωριστός – αρχοντικός χαρακτήρας της Σύρου αποκαλύφθηκε μέσω μίας φωτογραφία που παρουσίαζε την περιοχή Βαπόρια, την πρώτη εικόνα που παρατηρεί ο κάθε επισκέπτης κατά την άφιξή του με πλοίο στο νησί. Η λιτή περιγραφή που συνόδευε την ανάρτηση που προσκαλούσε τους επισκέπτες τελευταίας στιγμής να επιλέξουν την πρωτεύουσα των Κυκλάδων για διακοπές, έκανε λόγο για ένα “κομψό νησί” με πλούσια αρχιτεκτονική κληρονομιά που διαφοροποιείται ριζικά από μεγάλα αστικά κέντρα, διατηρώντας ωστόσο τη δική της - αστικού χαρακτήρα - φιλοξενία κι ευγένεια.

Προορισμοί που τράβηξαν το βλέμμα των χρηστών

Εντύπωση προκαλούν τα αριθμητικά στοιχεία που καταδεικνύουν το ενδιαφέρον των χρηστών στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων, με την Αμοργό μάλιστα, να κόβει το νήμα σε επίπεδο ψηφιακής προτίμησης. Η πρώτη ανάρτηση για το νησί υπήρξε στις 2 Αυγούστου κερδίζοντας 187.600 θεάσεις αλλά και 13.391 share, like και comments ενώ η δεύτερη στις 16 Σεπτεμβρίου αποσπώντας ακόμη 131.000 θεάσεις αλλά και 10.429 κοινοποιήσεις, σχόλια και like. To “καλοκαίρι στην Αμοργό” συνοδεύτηκε από το σχόλιο “διαχρονική αξία τώρα” μέσω φωτογραφικού υλικού που προβάλλει τον γαλήνιο χαρακτήρα του τόπου και το απέραντο γαλάζιο, καθώς όμως και το κατεξοχήν παραδοσιακό τοπίο που συνθέτουν τα ολόλευκα σπίτια.

Στον κατάλογο των απολογιστικών στοιχείων των Κυκλάδων ξεχώρισε και η ανάρτηση της Νάξου στις 16 Αυγούστου, η οποία έτυχε 145.200 θεάσεων αλλά και 9.740 κοινοποιήσεων, σχολίων και like με κεντρική φωτογραφία τον “λαβύρινθο” που αντικρίζει ο επισκέπτης απολαμβάνοντας τον περίπατό του στα σοκάκια, καθώς επίσης και το νησί της Σίφνου με 111.100 θεάσεις και 7.971 κοινοποιήσεις στις 28 Αυγούστου.

Πρωταγωνιστές αναδείχθηκαν και οι Μικρές Κυκλάδες, από τις οποίες, η Ηρακλειά και τα Κουφονήσια απέδειξαν ότι προσελκύουν το τουριστικό ενδιαφέρον. Για τους συγκεκριμένους προορισμούς υπήρξαν συνολικά τέσσερα posts (από δύο για τον κάθε έναν). Η Ηρακλειά στις 12 Σεπτεμβρίου απέσπασε 100.000 θεάσεις ενώ στις 29/9, 73.700 και τα Κουφονήσια στις 2 Σεπτεμβρίου, 60.400 θεάσεις ενώ προς το τέλος Σεπτεμβρίου (26/9) έφτασαν στις 100.100.

Αναφορικά με τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς του νομού, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο δημιουργήθηκαν δύο social media posts. Της Μυκόνου στις 3 Σεπτεμβρίου και της Σαντορίνης στις 17 Σεπτεμβρίου, με τον αριθμό των θεάσεων να αγγίζει τις 106.500 και 110.100 αντίστοιχα.

Σημειώνεται πως, προβολή υπήρξε συνολικά για όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, με τα σχετικά στοιχεία τους να προβάλλονται αναλυτικά στην ηλεκτρονική έκδοση.