Νέες απευθείας αναθέσεις έργων

Έργα πολιτισμού

Συνεχίζει απτόητη η Δημοτική Αρχή την προσφιλή της τακτική των απευθείας αναθέσεων, που αφορούν σε κάθε είδους έργο, με επαναλαμβανόμενη επιλογή συγκεκριμένων ατόμων και επιχειρήσεων, αποκλείοντας από τη διαγωνιστική διαδικασία το σύνολο των επιχειρήσεων του νησιού, γεγονός που αφήνει περιθώρια πλήθους ερμηνειών και εκτιμήσεων.

Νέες απευθείας αναθέσεις επαναλήφθηκαν από τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης, όσον αφορά στην «παροχή υπηρεσιών οργάνωσης επετειακών εκδηλώσεων για τις ανάγκες των 150 ετών του Θεάτρου Απόλλων», προς συγκεκριμένη εταιρεία που έχει άρρηκτους δεσμούς με δημοτικά πρόσωπα.

Η συνεχιζόμενη επί σειρά ετών προώθηση έργων προς φίλα προσκείμενα ή συγγενικά πρόσωπα, μέσω της οδού των απευθείας αναθέσεων, ξεπερνά σε πολλές περιπτώσεις την ανοχή και την υπομονή των πολιτών, όταν επαναλαμβάνεται αποκάλυπτα.

Συγγενικοί δεσμοί

Μπορεί οι Δήμοι να νομιμοποιούνται να λειτουργούν με απευθείας αναθέσεις έργων, όμως γίνεται ιδιαιτέρως προκλητικό, όταν αυτή η τακτική επιλέγεται προκειμένου να προωθηθεί το όποιο έργο προς συγκεκριμένα πρόσωπα, αποκλείοντας αντίστοιχες επιχειρήσεις της Σύρου.

Για την συγκεκριμένη παροχή υπηρεσιών, δεν ζητήθηκε τιμή από καμία επιχείρηση ανάλογου δημιουργικού, στο νησί, όπως καταγράφηκε από τη σχετική έρευνα της εφημερίδας.

Αποκλείστηκαν στο σύνολο τους οι αντίστοιχες επιχειρήσεις του νησιού, χωρίς καν να τους δοθεί από τον Δήμο η ευκαιρία να προσφέρουν τιμές για το συγκεκριμένο έργο, ώστε μέσω των προσφορών αυτών να επιλεγεί η οικονομικότερη.

Αντιθέτως επελέγη η απευθείας ανάθεση, προκειμένου μέσω της νομότυπης αυτής διαδικασίας να δοθεί το έργο σε εταιρεία εκπρόσωπος της οποίας είναι συγγενής προσώπου που έχει σχέση εργασίας με τον Δήμο.

Επί σειρά ετών το άτομο στο οποίο δόθηκε το έργο, έχει άμεση σχέση με τις εκδηλώσεις του θεάτρου Απόλλων και τώρα, ακόμα και την ύστατη ώρα, λίγο πριν τις εκλογές, κατοχυρώθηκε υπέρ του και μονοπωλιακά, η νέα ανάθεση.

 

Νέα πληρωμή για τα υπάρχοντα

Όπως αναφέρεται στη σύμβαση του Δήμου με τον ιδιώτη, αντικείμενο του έργου είναι «η ένταξη όλων των πολιτιστικών δράσεων του νησιού (συμπεριλαμβανομένου του Θεάτρου Απόλλων) σε εξειδικευμένο λογισμικό διαχείρισης πολιτιστικών χώρων (venue management) με βέλτιστο τρόπο, με διαφάνεια και εύχρηστο περιβάλλον. Ταυτόχρονα αντικείμενο είναι και η παροχή υπηρεσιών σε θέματα branding, προβολής μέσω ιστοσελίδας και social media, για την επέτειο των 150 ετών του Θεάτρου Απόλλων».

Σε καιρούς που όπως οι Δημοτικοί εκπρόσωποι διατείνονται τα οικονομικά του Δήμου είναι ιδιαιτέρως περιορισμένα, εντύπωση προκαλεί γιατί να μην γίνει χρήση του λογισμικού που ήδη υπάρχει, έχει κατασκευαστεί δωρεάν και έχει παραχωρηθεί και κατοχυρωθεί στον ΟΠΑΣ, για το Θέατρο Απόλλων και του οποίου γινόταν χρήση μέχρι πρότινος.

Ποιός ο λόγος κατασκευής νέου λογισμικού, όταν ο Δήμος ήδη βρίσκεται σε οριακή οικονομική κατάσταση;

Μήπως θα δούμε να χρησιμοποιείται το ήδη υπάρχον λογισμικό και απλά θα έχει πληρωθεί άνευ λόγου;

Εν αναμονή.

Πολιτιστικές προσπάθειες

Με ποιό σκεπτικό λαμβάνονται ανάλογες αποφάσεις, όταν για ενέργειες που ο ίδιος ο Δήμαρχος διαφήμιζε ως την απόλυτη πολιτιστική προώθηση του νησιού και σχετίζονται με την υποψηφιότητα της Σύρου ως πολιτιστική πρωτεύουσα, δεν υποστηρίζονται οικονομικά ούτε στο ελάχιστο;

Τόσοι εθελοντές λειτουργούν υπέρ αυτού του σκοπού και εκ μέρους του Δήμου δεν υπήρξε η παραμικρή οικονομική στήριξη της προσπάθειας αυτής, ούτε καν χρηματοδότηση για την δημιουργία του σχετικού φακέλου, το κόστος του οποίου ανέρχεται στις 25.000 ευρώ, όταν για το έργο της απευθείας ανάθεσης βρέθηκαν συνολικά πάνω από 36.000 ευρώ.

Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο 60 εθελοντές για να παλέψει η Σύρος για τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021, κατέθεσαν σχετικό αίτημα στον Δήμο αλλά δεν εισακούστηκαν.

Πέραν αυτών αξίζει να σημειωθεί ότι προ διετίας είχε γίνει παρουσίαση για το ειδικό μάθημα για branding του Πανεπιστημίου, στο οποίο, κάλλιστα θα μπορούσε να έχει απευθυνθεί ο Δήμος.

Και αυτή η εναλλακτική έμεινε ανεκμετάλλευτη, με τον Δήμο να προτιμά να επιλέγει και σε αυτή την περίπτωση την πληρωμή.

Επειδή και σε αυτή την περίπτωση, αντί άλλης απάντησης, αναμένεται εκ μέρους του Δήμου να εκδοθεί κάποιο δελτίο τύπου, που θα προσπαθεί να παρουσιάσει ανεστραμμένη την κατάσταση, γεγονός που θα οδηγήσει σε χαρτοπόλεμο ανταπαντήσεων, καλό θα είναι να δοθούν, εάν υπάρχουν, ακριβείς απαντήσεις όσον αφορά στις δύο αποφάσεις, η πρώτη στις 16/4/2014 με ΑΔΑ: ΒΙΗΝΩΗΟ-Δ9Δ και η δεύτερη στις 6/5/2014 με ΑΔΑ: ΒΙΙ9ΩΗΟ-ΝΑ9.

Ετικέτες: