Με καθυστέρηση ενός μήνα η έγκριση της νέας βραχυπρόθεσμης σύμβασης για την εκτέλεση των δρομολογίων των mini bus στη Σύρο

Μεταφορικό έργο με κενά νομιμότητας

Προσωρινή λύση αφού εκκρεμεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την τετραετή σύμβαση ανάμεσα σε Δήμο και ΚΤΕΛ

Άνευ εγκεκριμένης σύμβασης εκτελέσθηκαν τα δρομολόγια των mini bus στη Σύρο τον μήνα Μάρτιο κατόπιν της λήξης της προηγούμενης στο τέλος του Φεβρουαρίου, με τον Δήμο να προχώρησε μόλις προχθές στην υπερψήφιση της νέας τρίμηνης σύμβασης με την ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ, καθώς βρίσκεται εν αναμονή της έγκρισης της τετραετούς σύμβασης από το αρμόδιο κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Τα κενά σε επίπεδο νομιμότητας της εκτέλεσης του μεταφορικού έργου με τα mini bus εντόπισε και σχολίασε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Γιαλόγλου, καταθέτοντας μάλιστα ερώτηση προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, Γιώργο Παπαμανώλη σχετικά με τους λόγους της μη έγκρισης - έως και σήμερα -, της πολυετούς σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Κατόπιν της απάντησης του αντιδημάρχου, ο κ. Γιαλόγλου υπενθυμίζοντας τις διαφωνίες του σχετικά και με το ζήτημα της μη αποκατάστασης των υλικών φθορών των μικρών λεωφορείων από την ΚΤΕΛ έως την παρούσα χρονική στιγμή, γνωστοποίησε πως η παράταξή του καταψηφίζει τη σχετική εισήγηση της νέας βραχυπρόθεσμης σύμβασης, στο περιεχόμενο της οποίας ζητείται νέα παράταση χρόνου για την επισκευή των mini bus.

Τονίζεται πως, ο συνολικός προϋπολογισμός της τρέχουσας - πλέον - σύμβασης ανέρχεται με ΦΠΑ στο ποσό των 134.687,04 ευρώ. Την εισήγηση καταψήφισε η παράταξη Γιαλόγλου και η παράταξη Καΐλη, ενώ λευκό ψήφισε η παράταξη Χρυσαφίδη.

Προσωρινή λύση η βραχυπρόθεσμη σύμβαση

Ειδικότερα, η Δημοτική Αρχή με τη νέα τρίμηνης διάρκειας σύμβαση που έθεσε προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο επιδιώκει να καλύψει το τυπικό κενό που προκύπτει από τη μη έγκριση της πολυετούς σύμβασης εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να μπορέσει να εκτελείται απρόσκοπτα και στο πλαίσιο της νομιμότητας το μεταφορικό έργο στο νησί, έως ότου ξεκινήσει η ισχύς της κανονικής σύμβασης.

Σύμφωνα με όσα εισηγήθηκε ο Γιώργος Παπαμανώλης, η εν λόγω σύμβαση προβλέπει την κάλυψη του μεταφορικού έργου για τους μήνες Μάρτιο (παρήλθε), Απρίλιο και Μάιο και τέθηκε εκτάκτως προς συζήτηση, ακριβώς λόγω της συμπλήρωσης του πρώτου μήνα, καθώς ακόμη και σήμερα δεν έχει εγκριθεί η πολυετής σύμβαση. Μάλιστα, εξήγησε πως, οι όροι που περιλαμβάνονται στο περιεχόμενό της δεν σημειώνουν κάποια μεταβολή από τους αντίστοιχους της προηγούμενης δίμηνης σύμβασης, ώστε να τύχουν εκ νέου αναλυτικής συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο ενώ σχετικά με το νομικό κομμάτι παρέχεται και η γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του Δήμου προκειμένου να προβεί στη έγκρισή της ο Δήμος.

“Να πω ότι οι όροι της είναι οι ίδιοι που είχε εγκρίνει το δημοτικό συμβούλιο τον Δεκέμβριο του 2015 για το πρώτο δίμηνο του έτους (σσ 2016)” δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαμανώλης, αναφερόμενος ταυτόχρονα στο θέμα της πολυετούς σύμβασης, για την οποία επεσήμανε πως, “Έχει σταλεί εγκαίρως από τον Νοέμβριο του 2015 και αφού δεν έχει εγκριθεί ακόμη, αναγκαστικά κάνουμε αυτή τη σύμβαση”.

Θα πρέπει να τονισθεί πως, στην εισήγηση έχει συμπεριληφθεί και σχετικό έγγραφο με τη σύμφωνη γνώμη της πλευράς της ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ.

Από το μήνα Νοέμβριο σε εκκρεμότητα η τετραετής σύμβαση

Σχετικά με τους λόγους της καθυστέρησης του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε επίπεδο έγκρισης της νέας σύμβασης η οποία είχε “περάσει” κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο, θέλησε να ενημερωθεί ο κ. Γιαλόγλου μέσω σχετικής παρέμβασής του. “Στο Ελεγκτικό Συνέδριο έχουμε κάποιου είδους εμπλοκή κι έχουν ζητηθεί συμπληρωματικά στοιχεία και γι αυτόν το λόγο καθυστερεί;” ρώτησε συγκεκριμένα, θίγοντας παράλληλα και το θέμα της ετεροχρονισμένης εισήγησης για την τριμηνιαία σύμβαση, κίνηση της Δημοτικής Αρχής, η οποία άφησε “στον αέρα” ουσιαστικά το μεταφορικό έργο για έναν μήνα, με την εκτέλεσή του να μην τυγχάνει της τυπικής και απαραίτητης κάλυψης που απαιτείται. “Το δεύτερο εύλογο ερώτημα είναι πώς εκτελείται τον Μάρτιο η αστική συγκοινωνία από τη στιγμή που δεν έχουμε εγκρίνει μέχρι στιγμής αυτή την παράταση. Δηλαδή είμαστε στον αέρα. Καταλαβαίνετε ότι αυτό δημιουργεί σοβαρό ζήτημα ως προς την εγκυρότητα και τη νομιμότητα του πράγματος”.

Κατόπιν της ενημέρωσης του αντιδημάρχου σχετικά με ορισμένα συμπληρωματικά στοιχεία που ζήτησε το Ελεγκτικό Συνέδριο, ο κ. Παπαμανώλης εξήγησε πως, έως και σήμερα δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για την απόφαση που σχετίζεται με τη νέα τετραετή σύμβαση. “Το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Δεκέμβριο ζήτησε κάποια συμπληρωματικά στοιχεία και αυτά τα στοιχεία ήταν τυπικά και συγκεντρώθηκαν κατά κύριο λόγο από την Τεχνική Υπηρεσία και δευτερευόντως από το ΚΤΕΛ και απεστάλησαν εντός 14 ημερών που είχε θέσει προθεσμία το Ελεγκτικό Συνέδριο για να προωθηθεί η αξιολόγηση. Δεν υπήρχε κάποιο σχόλιο, παρά μόνο αίτημα για συμπλήρωση του φακέλου με συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία και συγκεντρώθηκαν” ανέφερε, καθιστώντας σαφές πως, “Από τότε έως σήμερα δεν είχαμε καμία γραπτή απάντηση, παρά μόνο σε δική μας τηλεφωνική όχληση πηγαίναμε από εβδομάδα σε εβδομάδα πίσω για την έγκριση”.

Βάσει της στασιμότητας που παρατηρείται, ο κ. Παπαμανώλης, πρόσθεσε δε, πως όμως, “δεν έχουμε κάποια αρνητική εξέλιξη” απαντώντας με κριτικό τόνο προς τον κ. Γιαλόγλου, σχετικά με το ότι ο ίδιος δεν προέβη σε αντίστοιχα σχόλια για τα κενά σύμβασης στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου κατά το έτος 2014, αφήνοντας να εννοηθεί μάλιστα πως, η τοποθέτησή του είχε αντιπολιτευτικό και όχι ουσιαστικό χαρακτήρα. “Βέβαια να θυμίσω στον συνάδελφο ότι τον χειμώνα του 2014 ήταν τρεις μήνες δρομολόγια σε κάποια εκκρεμότητα, καθώς και τότε η σύμβαση που είχε εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο ήρθε τέλος Μαρτίου. Δεν μιλάμε για κάποιες ημέρες όπως τώρα, αλλά για τρεις ολόκληρους μήνες. Παρόλα αυτά δεν σας είχα ακούσει και τότε να σχολιάζετε την κατάσταση” ανταπάντησε ο κ. Παπαμανώλης.

Νέα παράταση στην αποκατάσταση φθορών στα mini bus

Προτού ολοκληρωθεί η συζήτηση του θέματος, ο κ. Γιαλόγλου τεκμηριώνοντας την αρνητική ψήφο της δημοτικής παράταξής του, έκανε λόγο για τη νέα παράταση που χαρίζει ο Δήμος στην ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ σε επίπεδο αποκατάστασης φθορών και συντήρησης των mini bus, εξηγώντας πως, η εταιρεία κακώς δεν έχει τηρήσει τις συμβατικές υποχρεώσεις της. Πέραν του τυπικού λόγου της νομιμότητας, σημείωσε ειδικότερα πως, “η μειοψηφία που έχουμε διατυπώσει και κατά την έγκριση της τετραετούς σύμβασης, άπτεται του γεγονότος ότι δεν έχουν ικανοποιηθεί οι συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου όσον αφορά την επισκευή των λεωφορείων”.

Αξίζει να τονισθεί πως, με σχετικό έγγραφό της, η ΚΤΕΛ Σύρου ΑΕ ζήτησε παράταση με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης στη νέα τριετή σύμβαση που είναι πλέον σε ισχύ, να δίνει περιθώριο για τρία mini bus όσον αφορά στην αποκατάστασή τους έως τις ακόλουθες ημερομηνίες του τρέχοντος έτους (31/6, 30/5 και 1/5).

Ετικέτες: