Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της παράστασης «Θα βρεθούμε ξανά», με θέμα το προσφυγικό, από τη θεατρική ομάδα του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής

Φάνηκε στο… χειροκρότημα

Την παράσταση «Θα βρεθούμε ξανά», η οποία αγγίζει το ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα του προσφυγικού, παρουσίασε η θεατρική ομάδα του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου, την Πέμπτη και την Παρασκευή, στην Αίθουσα Κων. Τουλούπη, του σχολικού συγκροτήματος του Μάννα.

Το θερμό χειροκρότημα των γονέων, καθηγητών και συμμαθητών τους απ’ όλα τα σχολεία, απέσπασαν οι μαθητές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου, για την αξιέπαινη προσπάθειά τους στο θεατρικό «σανίδι».

Παρά το γεγονός, πως ο χρόνος προετοιμασίας της θεατρικής ομάδας υπήρξε ελάχιστος (περίπου ένας μήνας), οι μαθητές απέδειξαν, πως οι όποιες δυσκολίες ξεπερνιούνται, αρκεί να διαθέτει κανείς τη θέληση να τα καταφέρει.

Το θέμα της παράστασης, αν και αρκετά σκληρό και δύσκολο, αποδόθηκε από τους μαθητές άψογα επί σκηνής, καθώς είχαν εντρυφήσει στις αντιξοότητες, που μπορεί να έχει υποστεί ένας πρόσφυγας, ώσπου να φτάσει στον τελικό – ή προσωρινό – προορισμό του, μέσω ειδικών μαθημάτων και βιωματικών δράσεων, που πραγματοποιήθηκαν, κατά τη διάρκεια του προγράμματος «Θα βρεθούμε ξανά», του οποίου μόνο ένα μέρος, ήταν η συγκεκριμένη παράσταση.

«Το χάρηκαν πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι»

Σύμφωνα με τον διευθυντή του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου, κ. Παυλάκου Μαυροειδή, η θεατρική παράσταση «ήταν η κατάληξη ενός προγράμματος, που “έτρεξε” στο σχολείο φέτος, με τίτλο “Θα βρεθούμε ξανά”, όπως και της παράστασης, με θέμα το προσφυγικό», συμπληρώνοντας, πως αν και το θεατρικό δρώμενο προβλέπονταν προαιρετικά από το πρόγραμμα, δεν ήταν και ο κύριος στόχος του.

«Τα παιδιά έδειξαν, κυρίως στους συμμαθητές τους, αυτή τη δουλειά, κάτι το οποίο το είχαν χαρεί πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι πάρα πολύ, το είχαν αγαπήσει, το είχαν προετοιμάσει και είχαν το θάρρος να βγουν στη σκηνή να παίξουν», τόνισε ο κ. Μαυροειδής, «ήταν αρκετά συγκινητικό».

Την πρώτη ημέρα των παραστάσεων, Πέμπτη, 21 Απριλίου, τη θεατρική ομάδα “καμάρωσαν” γονείς, φίλοι και καθηγητές, ενώ τη δεύτερη ημέρα, Παρασκευή, το αμφιθέατρο της Αίθουσας Κωνσταντίνου Τουλούπη κατακλύστηκε από μαθητές όλων των τάξεων, από τα σχολεία του συγκροτήματος, τα οποία και χάρισαν ένα θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα στους “ηθοποιούς”.

Βιωματική προσέγγιση του προσφυγικού

«Τα παιδιά κατάφεραν πολλά πράγματα. Αρχικά, κατάφεραν να γίνουν μία πολύ καλή ομάδα, η οποία αποτελείται από μαθητές διαφορετικών τάξεων, από την 1η έως και την 5η, σε εύρος ηλικιών, από 13, έως και 18 ετών, τα οποία κατάφεραν να “δέσουν” πολύ καλά μεταξύ τους. Κατάλαβαν τα μηνύματα, που προσπαθήσαμε να τους “περάσουμε” εμείς κι εκείνα, με τη σειρά τους, κατάφεραν να τα “περάσουν” στον κόσμο», σημείωσε ο Διευθυντής.

Όπως εξήγησε, «τα μηνύματα που περάστηκαν στους μαθητές, ήταν απλά και κατανοητά. Μάλιστα, όχι μόνο τα κατάλαβαν μια χαρά, αλλά μπορέσαμε και να τα βιώσουμε και μέσα από δράσεις, στο πλαίσιο του προγράμματος», αναφέροντας ενδεικτικά το παράδειγμα μίας εκ των δράσεων, με τίτλο «Περάσματα», όπου οι μαθητές, εντός των ορίων του σχολείου, κλήθηκαν να κάνουν τη διαδρομή, που ακολουθεί ένας πρόσφυγας. «Στήθηκε στην αυλή του σχολείου μία προσφυγική πορεία. Ξεκινούσε από το σπίτι του πρόσφυγα, που γκρεμίστηκε από βομβαρδισμούς – συνοδευμένη από ήχους και σχετική προσομοίωση της κατάστασης, στη συνέχεια σε έναν πρόχειρο καταυλισμό, όπου είχαν στηθεί πρόχειρα κάποιες σκηνές, στις οποίες μπήκαν τα παιδιά, υπό την επίβλεψη των καθηγητών και τέλος κατέληγε στην προσομοίωση περάσματος των συνόρων, όπου είχαν τοποθετηθεί γραμμές, κορδέλες, τις οποίες πριν περάσουν, έπρεπε να δώσουν τα στοιχεία τους, έως ότου να φτάσουν στον καταυλισμό, που θα τους φιλοξενούσε, στην χώρα προορισμού. Σκοπός ήταν να αντιληφθούν τα παιδιά, όσο καλύτερα γίνεται, πόσα περνούν αυτοί οι άνθρωποι, από τη στιγμή που ξεκινούν να φύγουν από τον τόπο τους, για να πάνε σε έναν άλλο».

Ύψιστη αμοιβή η αποδοχή των συμμαθητών τους

Όπως ανέφερε ο κ. Παυλάκος, «νομίζω ότι μία θεατρική παράσταση, αποτελεί κορυφαία μορφή έκφρασης», υπογραμμίζοντας, πως κύριος σύμμαχος για την πραγματοποίηση θεατρικών δρώμενων, είναι η αποδοχή τους από τα ίδια τα παιδιά. Ωστόσο, σημείωσε, πως στόχος των εκπαιδευτικών του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, είναι η κοινωνικοποίηση των παιδιών και γι’ αυτό το λόγο, εκτός της θεατρικής παράστασης, γίνονται τα ανοιχτά παζάρια του σχολείου, η συμμετοχή σε αθλητικές διοργανώσεις. «Είναι αυτό που πρέπει να μάθουν, περισσότερο απ’ όλα. Να εκθέτουν τον εαυτό τους άφοβα και να δείχνουν, ότι δεν υστερούν σε τίποτε, απ’ όλους τους υπόλοιπους. Ότι μπορούν να κάνουν, ό,τι μπορούν να κάνουν και όλοι οι άλλοι», τονίζει, συμπληρώνοντας, πως «έχουμε μία τάση, ως κλειστή κοινωνία, σε όλους, όσοι διαφέρουν, έστω και λίγο, να τους “κολλάμε” και από ένα χαρακτηρισμό, δυστυχώς, τις περισσότερες φορές, υποτιμητικό».

Ο Διευθυντής του ΤΕΕ, ωστόσο, επεσήμανε, πως «μόνο και μόνο το χειροκρότημα, που πήραν την Παρασκευή από τα άλλα σχολεία, απέδειξε περίτρανα στα παιδιά την αποδοχή των συμμαθητών τους και ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαν να πάρουν, για τη φετινή χρονιά».

Συντελεστές

Στην παράσταση «Θα βρεθούμε ξανά» έπαιξαν οι μαθητές, Σφακιανάκης Ελευθέριος, Ψαραδέλης Δημήτριος, Τάκου Χριστιάννα, Βαμβακάρη Ελευθερία, Ψαραδέλη Ειρήνη Νικολέτα, Καραμολέγκου Μαριάνθη, Μάρκου Χριστίνα, Πρίντεζης Ιωάννης, Κουράτορα Μαρία Χριστίνα, Σκαλίμης Νικόλαος, Πιτσικάλης Σταμάτης. Μπουζούκι έπαιξε ο εκπαιδευτικός, κ. Νομικός Ευάγγελος και στο τραγούδι ήταν ο μαθητής Σφακιανάκης Ελευθέριος.

Βασικοί συντελεστές της παράστασης, ήταν οι εκπαιδευτικοί, κ.κ. Κοντογιάννη Βασιλική, Ζυγοπούλου Στεργιανή, Χικιμτζής Δημήτριος, Σιούγγαρη Φωτεινή, ενώ βοήθησαν οι εκπαιδευτικοί, κ.κ. Τζανετής Ιωακείμ, Νίκου Νικόλαος, Ράπτη Φωτεινή.