Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μ. Παπαβασιλείου μιλά για τις ενέργειες προβολής του Ν. Αιγαίου σε τουριστικές εκθέσεις

“Αναδεικνύουμε τον χαρακτήρα του Νοτίου Αιγαίου”

Στόχευση και “άνοιγμα” σε νέες αγορές για αύξηση τουριστικού ρεύματος

Σπουδαίο κεφάλαιο για τον χώρο του Νοτίου Αιγαίου αποτελεί ο Τουρισμός, αφού αποδεικνύεται χρόνο με τον χρόνο οικονομικό γρανάζι για την ανάπτυξη του νησιώτικου περιβάλλοντος, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την προβολή του συνόλου των νησιών, ώστε να εξασφαλίζεται όσο περισσότερο γίνεται ένα μεγάλο ποσοστό τουριστικού ρεύματος που επιλέγει την Ελλάδα.

Αναφορικά με τις ενέργειες και τις προσπάθειες που έχουν καταγραφεί έως σήμερα για την προβολή του Νοτίου Αιγαίου, μιλά στην “Κοινή Γνώμη”, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μαριέτα Παπαβασιλείου, ξεκινώντας από την παρουσία της ΠΝΑΙ σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

Μίνι απολογισμός των πρώτων μηνών σε εκθέσεις

Ήδη η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει να παρουσιάσει άξιες λόγους συμμετοχές σε γνωστές εκθέσεις διεθνούς εμβέλειας, στις οποίες έχει παραστεί είτε αυτόνομα, είτε υπό την “ομπρέλα” του ΕΟΤ. Ειδικότερα στην τουριστική έκθεση WTM του Λονδίνου, προβλήθηκε η Ρόδος καθώς και η πολιτιστική και ιστορική πορεία της με τη “σφραγίδα” του Μουσείου του Λούβρου ενώ ακολούθησε στο Παρίσι συνέντευξη Τύπου, παρουσία έγκυρων και διεθνώς αναγμωρισμένων ΜΜΕ για την απαιτούμενη προβολή του Νοτίου Αιγαίου, μέσω της Ρόδου. Επόμενος σταθμός ήταν η έκθεση International Luxury Travel Market στις Κάννες, στο πλαίσιο της οποίας, δόθηκε η δυνατότητα σε πολλά νησιά να προβάλουν τα πολυτελή ξενοδοχεία τους λόγω της αυτόνομης παρουσίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με την αντιπεριφερειάρχη, να σημειώνει πως, “ευελπιστούμε το επόμενο έτος να έχουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουν περισσότερα ξενοδοχεία, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερος ορίζοντας στην προσέλκυση τουρισμού υψηλότερης ποιότητας”.

Των ανωτέρω, ακολούθησε το περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Greek Tourism Expo 2014, με πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων να δηλώνουν το “παρών”. Ορμώμενη από αυτή τη συμμετοχή, η κ. Παπαβασιλείου, γνωστοποίησε πως δρομολογείται για την επόμενη χρονιά, “μία σημαντική διοργάνωση ώστε να προβάλουμε τα νησιά μας και στον Ελλαδικό χώρο”. Πέραν των προαναφερομένων, η Ουτρέχτη αποτέλεσε ένα ακόμη τουριστικό βήμα προβολής του Νοτίου Αιγαίου, με την σπουδαία παρουσία της – υπό τον ΕΟΤ - στη διεθνή τουριστική έκθεση “Vakantiebeurs”, δίνοντας την ευκαιρία σε τουριστικούς παράγοντες να επικοινωνήσουν το τουριστικό προϊόν τους.

Προσεχείς συμμετοχές και ορίζοντας σε νέες αγορές

Η προβολή του Νοτίου Αιγαίου πρόκειται να συνεχιστεί με τις επόμενες προγραμματισμένες “αφίξεις” να είναι η Bit 2015 στο Μιλάνο. Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη, θα έχουν τη δυνατότητα κι εκεί, να προβληθούν αρκετά νησιά τόσο σε αυτήν την έκθεση, όσο και στην Grekland Panorama στη Στοκχόλμη, με την επιτροπή Τουρισμού να συνεδριάζει για την έγκριση της συμμετοχής της Περιφέρειας τέλος του μήνα, ενώ προβλέπεται να ακολουθήσει η παρουσία και στη διεθνή έκθεση, ITB Berlin στο Βερολίνο, στη MITT της Μόσχας ενώ αναλόγως με τις συμμετοχές, θα εξετασθεί αν η Περιφέρεια θα ταξιδέψει στο Πεκίνο στις 26-28/6, καθώς και στο Μαϊάμι στις 16-19/ 3.

“Αυτές είναι οι εκθέσεις που διοργανώνουμε για φέτος, οι οποίες κινούνται στα περυσινά δεδομένα, βάσει και του ΕΟΤ” δηλώνει η αντιπεριφερειάρχης, εξηγώντας πως, πέραν των εν λόγω συμμετοχών, “θα προσπαθήσουμε να αναδειχθούμε σε νέες αγορές, όπως η Τουρκία και αυτό που θα κάνουμε είναι να προγραμματίσουμε αρκετές εκδηλώσεις”. Επίσης, στόχος αποτελεί η αγορά της Σαουδικής Αραβίας, όπου το Νότιο Αιγαίο θα δώσει το “παρών” με ανάλογο τρόπο. “Χτυπάμε τις αγορές της Τουρκίας, της Σαουδικής Αραβίας, του Ιράν – καθώς υπάρχει μία συνεργασία και με το Υπουργείο Τουρισμού και με αεροπορική εταιρεία και θα φθάνουν πτήσεις charter ως την Αθήνα και καλό θα είναι να πάρουμε μερίδα των αφίξεων από το Ιράν” σημειώνει κατηγορηματικά.

Πρόθεση της αντιπεριφερειάρχη σύμφωνα με το πλάνο της Περιφερειακής Αρχής είναι επίσης, να παραστεί στην έκθεση Dubai Airshow, τέλη του 2015, στο πλαίσιο της οποίας δίνουν “ραντεβού” όλες οι αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να υπάρξει άμεση επικοινωνία με εκπροσώπους αυτών, προκειμένου να ανοίξει δίαυλος επικοινωνίας με tour operators και agents (πράκτορες).

Επιπρόσθετα, η κ. Παπαβασιλείου αναφέρθηκε και στην αγορά της Κίνας, εξηγώντας πως πρόκειται για ένα “δύσκολο έργο”. Ωστόσο, σε συνεργασία με κάποια πρόσωπα “κλειδιά” στο τουριστικό πεδίο που σχετίζονται με την Ελλάδα, επιθυμία είναι να γίνουν κάποιες οργανωμένες προσπάθειες για ένα ακόμη τουριστικό άνοιγμα.

Προβληματισμός για μειώσεις αφίξεων από Ρωσία

Επιχειρηματολογώντας για τις προσπάθειες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και ιδιαίτερα του Τμήματος Τουρισμού όσον αφορά στο “άνοιγμα” σε νέες αγορές, η κ. Παπαβασιλείου κατέστησε με σαφήνεια, πως επιβάλλεται εκ των συνθηκών, αναφερόμενη στις εκτιμήσεις που θέλουν για φέτος, μειωμένες αφίξεις κατά ένα μεγάλο ποσοστό. “Υπάρχει μεγάλο ζήτημα με τη Ρωσία. Μεγάλο ποσοστό που ταξίδεψε πέρυσι από τη Ρωσία προς το εξωτερικό, δε θα ταξιδέψει το 2015 βάσει τωρινών στοιχείων”. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία των tour operators, “αν καταφέρουμε αντί 70% να έχουμε περίπου 40% μείωση των αφίξεων, θα είναι υπέρ μας”. Ως εκ τούτου, εξηγεί ότι, “το κενό που μένει θα πρέπει να καλυφθεί από άλλες αγορές και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η παρουσία μας σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Θέλουμε να φέρουμε στο Νότιο Αιγαίο περισσότερους επισκέπτες”.

Πύλες αφίξεων για τα μικρά νησιά, οι αναγνωρισμένοι προορισμοί

Μέσω της προβολής του Νοτίου Αιγαίου αναμφισβήτητα ενισχύονται οι ήδη αναγνωρισμένοι τουριστικοί προορισμοί. Βάσει αυτού του δεδομένου, η κ. Παπαβασιλείου στην ερώτηση, αν υπάρχει ανταπόκριση στις εκθέσεις από μικρά νησιά και αν αξιολογεί η ίδια ότι, αυτές οι κινήσεις, βοηθούν κι ενισχύουν τα φειδωλά βήματα των μικρών νησιών στο τουριστικό πεδίο, απάντησε, “Δυστυχώς, τα νησιά που μπορούν αυτή τη στιγμή να φέρουν περισσότερο κόσμο λόγω υποδομών και αεροπορικών συνδέσεων είναι μόνον η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Ρόδος και η Κως. Κατά συνέπεια, πρέπει μέσω αυτών των νησιών, να διοχετευθεί κόσμος και στα υπόλοιπα, εφόσον αυτά τα τέσσερα ενισχυθούν σε επίπεδο πτήσεων charter από χώρες του εξωτερικού”. Για να επιτευχθεί αυτό όμως, η αντιπεριφερειάρχης, επισημαίνει ως αναγκαία προϋπόθεση, την ανάδειξη του ιδιαίτερου χαρακτήρα του κάθε νησιού. “Έχουμε συγκεντρώσει τα στοιχεία που καθιστούν ξεχωριστά τα νησιά και θέλουμε να βοηθήσουμε τον κάθε τόπο να προβάλλει αυτό που τον διακρίνει” σημειώνει, εξηγώντας πως, “αν κατανοήσουν όλα τα νησιά ότι πρέπει να αναδείξουν τον χαρακτήρα τους, τότε θα υπάρξει συλλογικό κέρδος”.

Θετικό βήμα η κατασκευή υδατοδρομίων

Προκειμένου να καταστεί εφικτή η διοχέτευση τουριστών σε άλλα μικρότερα νησιά σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, η κ. Παπαβασιλείου, συμπληρώνει πως θα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Πλην αυτών όμως, στις δηλώσεις της, επισημαίνει ως μία ακόμη δυνατότητα, τη δημιουργία υδατοδρομίων. “Ενδέχεται κάποιος κόσμος να επιλέγει μελλοντικά αυτό το μέσον ώστε να ταξιδέψει στα μικρά νησιά πιο εύκολα και είναι σημαντικό για την Περιφέρεια να προχωρά οργανωμένα σε αυτό το θέμα” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιβεβλημένη η σταθερότητα στην πολιτική σκηνή

Αξίζει να σημειωθεί, πως σε πρόσφατη παρέμβασή της, η κ. Παπαβασιλείου είχε υποστηρίξει πως το πεδίο της τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να συναντά τη δέουσα πολιτική σταθερότητα σε μία χώρα, ώστε να μπορέσει να προχωρά. Σε σχετική ερώτηση, με φόντο τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις της χώρας και την αλλαγή κυβέρνησης, η ίδια αναφέρει, “Αυτό είναι το αυτονόητο. Νομίζω πως το γνωρίζουν όλοι, ακόμη και οι άνθρωποι που βρίσκονται σήμερα στην κυβέρνηση. Θέλω να πιστεύω ότι θα κάνουν τα αδύνατα, δυνατά έτσι ώστε να έχουμε πολιτική σταθερότητα. Μπορεί να θέλουν λίγο χρόνο ενδεχομένως, αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα το καταφέρουν, καθώς είναι βέβαιο πως αν έχουμε προβλήματα σε πολιτικό επίπεδο, σίγουρα θα επηρεάσουν και το πεδίο του Τουρισμού”.

Ετικέτες: