Ελλείψεις σε διασώστες - πληρώματα περιορίζουν την επιχειρησιακή ανταπόκριση πρωινές και βραδυνές ώρες

Αδύνατη η κάλυψη ταυτόχρονων περιστατικών από το ΕΚΑΒ στη Σύρο

Ανησυχία ενόψει υψηλής σεζόν, οπότε και τα έκτακτα περιστατικά αυξάνονται, ενώ παραμένει η αναγκαιότητα μεταφοράς ασθενών από πλωτές διακομιδές και πλοία από όλες τις Κυκλάδες

Χωρίς τη δυνατότητα ταυτόχρονης κάλυψης περιστατικών από το ΕΚΑΒ, παραμένει η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, κατά τις πρωινές και βραδινές ώρες, καθώς ελλείψεις σε πληρώματα, “καθηλώνουν” την επιχειρησιακή ανταπόκρισή της. 

Το θέμα φέρνει στο προσκήνιο η “Κοινή Γνώμη” με σχετικό ρεπορτάζ της, με αφορμή την αδυναμία ταυτόχρονης μεταφοράς τραυματισμένων πολιτών, μετά από τροχαίο στη Βάρη, αργά το βράδυ της Δευτέρας προς ξημερώματα Τρίτης. Συγκεκριμένα, ενώ ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ κλήθηκε για άμεση μετακίνηση νεαρού στην περιοχή της Φάμπρικας, κατέστη αδύνατη η μετακίνηση ενός ακόμη τραυματισμένου πολίτη από το κέντρο της Ερμούπολης προς το Νοσοκομείο Σύρου. Μάλιστα, ο δεύτερος πολίτης μετακινήθηκε με ταξί προς το “Βαρδάκειο και Πρώιο”. 

Ο τομέας του ΕΚΑΒ στη Σύρο (παράτημα Μυτιλήνης) με οκτώ μόνιμους διασώστες και ενισχυμένος κατά πέντε ακόμη άτομα (με μετακίνηση), φαίνεται πως δεν μπορεί να ενεργοποιεί 24 ώρες το 24ωρο δεύτερο ασθενοφόρο, με αποτέλεσμα η πρωτεύουσα των Κυκλάδων να έχει παράλληλη κάλυψη μόνον κατά το μεσημέρι, δηλαδή από τις 14.00 έως και τις 22.00. 

Από τα παραπάνω, καθίσταται σαφές πως τα έκτακτα περιστατικά που προκύπτουν εκτός του ανωτέρω ωραρίου, δυστυχώς, παραμένουν χωρίς άμεση ανταπόκριση, αν το ένα ασθενοφόρο είναι ήδη σε διαδικασία μετακίνησης άλλου πολίτη. 

Σημειώνεται πως η Σύρος διαθέτει τρία ασθενοφόρα, στις εγκαταστάσεις του Νοσοκομείου Σύρου, όπου και στεγάζεται το ΕΚΑΒ. 

Η αγωνία αυξάνεται την καλοκαιρινή περίοδο, καθώς οι επισκέπτες ανεβάζουν τον αριθμό των περιστατικών που προκύπτουν, ενώ σταθερές παραμένουν οι ανάγκες μεταφοράς ασθενών τόσο από τα πλοία, όσο και από πλωτές διακομιδές από όλες τις Κυκλάδες. Επιπλέον, το ΕΚΑΒ συνδράμει το Νοσοκομείο στο θέμα της μεταφοράς ασθενών για επανεξέταση, όπως επίσης και στην κάλυψη των εξιτηρίων, κάτι που δεν προβλέπεται στο καταστατικό του. 

Σημειώνεται πως διακριτά υπάρχουν και τέσσερα άτομα διασώστες για την πτητική βάση του ΕΚΑΒ στη Σύρο και κάθε καλοκαίρι, αν χρειαστεί να επιχειρήσει και δεύτερο ασθενοφόρο, συνδράμει ένας εξ αυτών. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το ΕΚΑΒ, στατιστικά θεωρεί πως οι μεγαλύτερες ανάγκες για ενεργοποίηση δεύτερου ασθενοφόρου, παρουσιάζονται από τις 2 το μεσημέρι με τις 10 το βράδυ. 

Σοβαρό πρόβλημα η έλλειψη διασωστών και η μη παροχή επιδόματος για στέγη 

Σήμερα ο τομέας της Σύρου αποτελείται από οκτώ άτομα, συν πέντε άτομα ως ενίσχυση που μετακινούνται σε μηνιαία βάση από άλλες περιοχές και με σημαντικό κόστος (300 χιλ. ευρώ ετησίως). Με τα 13 άτομα στη Σύρο είναι εφικτό να καλύπτονται δύο ασθενοφόρα (ένα σε 24ωρη βάση) για τα έκτακτα, αλλά και για τα χρόνια περιστατικά που χρειάζεται το Νοσοκομείο. Αυτά τα περιστατικά αφορούν σε εξιτήρια και επανεξετάσεις ασθενών. 

Προκειμένου να βγουν δύο ασθενοφόρα όλο το 24ωρο, ο τομέας του ΕΚΑΒ στη Σύρο χρειάζεται 22 άτομα, καθώς απαιτούνται 11 άτομα για ένα 24ωρο ώστε να καλύπτονται καθημερινά όλα τα περιστατικά και να “βγαίνουν” τα ωράρια και οι άδειες. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, μπορεί να βγαίνουν στον “αέρα” προκηρύξεις για επικουρικό προσωπικό για θέσεις διασωστών και οδηγών για τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, ωστόσο, αυτές παραμένουν άκαρπες. Βάσει έγκυρης πηγής της “Κοινής Γνώμης”, εντός Ιουνίου αναμένεται να βγει και άλλη προκήρυξη, καθώς οι σχετικές ανάγκες δηλώνονται από το ΕΚΑΒ. 

Κατά συνέπεια, παραμένει ζήτημα προς επίλυση η παρουσία διασωστών, καθώς η μη ανταπόκριση στις σχετικές προσκλήσεις οφείλεται στην αδυναμία κάλυψης των υψηλών ενοικίων για στέγη στο νησί. Η πλευρά του ΕΚΑΒ, μάλιστα, θεωρεί πως σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να στηρίξει έμπρακτα η τοπική αυτοδιοίκηση με παροχή κάποιου επιδόματος ή και κατοικίας, αν αυτό είναι εφικτό, καθώς, το κόστος ζωής για έναν διασώστη που θα μετακινηθεί στο νησί είναι αυξημένο. 

Το Νοσοκομείο οδεύει σε σύμβαση με ιδιώτη για ασθενοφόρο 

Με φόντο τα παραπάνω, πληροφορίες της εφημερίδας θέλουν τον διοικητή του Νοσοκομείου Σύρου, Σωτήρη Λαμπρόπουλο να έχει προχωρήσει σε διαδικασίες για σύμβαση με ιδιώτη για ασθενοφόρο σχετικά με την κάλυψη αναγκών για εξιτήρια. Άλλωστε, παρέχεται η συγκεκριμένη δυνατότητα από τη νομοθεσία για να μπορέσει να “απεγκλωβίζεται” ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και να καλύπτει τα δικά του περιστατικά. Αυτός ο σχεδιασμός πρόκειται να λειτουργήσει μετά τις 15 Ιουνίου. 

Για τα παραπάνω, η εφημερίδα επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον κ. Λαμπρόπουλο, με τον ίδιο να επιβεβαιώνει πως κινείται προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ειδικότερα, όμως, από την πλευρά του, υποστήριξε πως βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο οι σχετικές ενέργειες. “Θέλουμε να το ψάξουμε γιατί έχουμε πρόβλημα που χωρίς να είναι μεγάλο, είναι σημαντικό. Δεν μπορούμε να κάνουμε τα εξιτήρια του Νοσοκομείου, ομαλά”, σημείωσε, λέγοντας πως “το ΕΚΑΒ δεν έχει ρόλο να κάνει τα εξιτήρια και τις εξετάσεις. Δεν είναι καταστατικός σκοπός του, οπότε, θα δούμε τι θα γίνει. Αυτή τη στιγμή, για να είμαστε κατοχυρωμένοι πρέπει να ψάξουμε για λύση”. Συγκεκριμένα, για συνεργασία με ιδιώτη, ο διοικητής συμπλήρωσε πως “το εξετάζουμε προς αυτή την κατεύθυνση”. 

Αναζήτηση στέγης για αυτόνομη λειτουργία του ΕΚΑΒ στο νησί 

Όσον αφορά στη Σύρο, το ρεπορτάζ της εφημερίδας θέλει το ΕΚΑΒ να έχει ασκήσει πιέσεις για να αναζητήσει χώρο, ώστε να μπορέσει να στεγαστεί ο τομέας σε καταλληλότερο χώρο και να μην παραμένει στο Νοσοκομείο. Αυτό θα βοηθήσει στην πιο ολοκληρωμένη και αυτόνομη λειτουργία του. Οι κρούσεις έχουν γίνει προς Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ενώ αναμένεται να γίνει και προς την Εκκλησία μήπως και υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα. Μέχρι στιγμής, δεν έχει καταγραφεί κάποια ανταπόκριση από την πλευρά της αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού και αυτό δημιουργεί προβληματισμό. Ο χώρος που παρέχει εναλλακτικά το Νοσοκομείο δεν βοηθάει για να επιχειρήσουν τα ασθενοφόρα και η σωστή στέγαση του ΕΚΑΒ στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων και έδρα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου κρίνεται απαραίτητη για να αναβαθμιστεί η λειτουργία του στο νησί. Οι πιέσεις αναμένεται να συνεχιστούν για να εξευρεθεί έστω και κοινόχρηστος χώρος.