Στην κατάμεστη αίθουσα “Κωνσταντίνος Τουλούπης” στο συγκρότημα των Λυκείων στην περιοχή του Μάννα, πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί, η καθιερωμένη εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων των μαθητικών ροών του προγράμματος Erasmus+, του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου Σύρου, το 2026.
Στην εκδήλωση την οποία, εκτός από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, παραβρέθηκε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Ξενοφώντας Α. Βαμβακερός, καθώς και σύμβουλοι εκπαίδευσης.
Την εκδήλωση άνοιξε ο διευθυντής του ΠΕΠΑΛ, Επαμεινώνδας Λέστος, ο οποίος αναφέρθηκε στα τρία προγράμματα Erasmus+, που έλαβαν χώρα την τρέχουσα εκπαιδευτική χρονιά - πλην αυτών που λαμβάνουν μέρος οι εκπαιδευτικοί - και στα οποία πήραν μέρος δεκάδες μαθητές τριών αντίστοιχων ειδικοτήτων.
Να σημειωθεί ότι Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο (Π.ΕΠΑ.Λ.) Σύρου, για το σχολικό έτος 2025-2026, λειτουργεί με εξειδικευμένους τομείς που στοχεύουν στην επαγγελματική κατάρτιση, με βασικά τμήματα, όπως Τομέας Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας, Πληροφορικής, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού.
Τέλος, η σχολική μονάδα, έχει λάβει διαπίστευση Erasmus+, η οποία έχει ισχύ έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2027, ενώ παράλληλα, συμμετέχει και στο πρόγραμμα “Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου”, με πληθώρα εκδηλώσεων και δράσεων.
Παρουσίαση των προγραμμάτων
Κεντρικό σημείο της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση από τους υπεύθυνους καθηγητές φετινών ροών, οι οποίοι μέσα από αναλυτική εικονική και φωτογραφική περιήγηση, έδωσαν λεπτομερής αναφορά τόσο στις συμμετοχές των παιδιών μέσω του Erasmus+, τον Δεκέμβριο του 2025 και τους πρώτους μήνες του 2026, όσο και στα βασικά σημεία και χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών ταξιδιών σε Τσεχία, Ιταλία και Ισπανία.
Η πρώτη ροή, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και με τίτλο “Γεωγραφικά Συστήματα, Τρισδιάστατη Απεικόνιση και Βιοκλιματικός Σχεδιασμός Κτιρίων στη Σύγχρονη Αστική Ανάπτυξη”, πραγματοποιήθηκε από τη 1η έως και τις 12 Δεκεμβρίου του 2025.
Συγκριμένα, στην πρώτη φετινή μαθητική ροή κινητικότητας, στην Ισπανία και στις πόλεις Βαλένθια και Βαρκελώνη, συμμετείχαν 14 μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου του τομέα Δομικών Έργων με συνοδούς εκπαιδευτικούς.
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων στη ψηφιακή χαρτογραφία, τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και την τρισδιάστατη απεικόνιση κτηρίων, μέσα από στοχευμένες τεχνικές επισκέψεις σε εξειδικευμένους φορείς, ερευνητικά ινστιτούτα, αρχιτεκτονικά γραφεία και καινοτόμες κατασκευές. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι μαθητές επισκέφθηκαν, μεταξύ άλλων, χαρτογραφικά ινστιτούτα στη Βαλένθια και τη Βαρκελώνη, δομές “έξυπνης πόλης”, εμβληματικά αρχιτεκτονικά έργα, μουσεία και πολιτιστικούς χώρους, Προξενεία, συνδυάζοντας τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική μάθηση.
Παράλληλα με τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα ενός άλλου λαού, να βιώσουν τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα των πόλεων και να ενισχύσουν τη συνεργασία, την ομαδικότητα και τη συνοχή της ομάδας, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες ζωής.
Η δεύτερη κατά σειρά μαθητική ροή κινητικότητας πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 20 Φεβρουαρίου, στην Πράγα της Τσεχίας.
Πάντα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, 22 μαθητές και μαθήτριες της Γ' Λυκείου του τομέα Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας, ειδικοτήτων Νοσηλευτικής, Αισθητικής, Βρεφοκομίας και Φυσικοθεραπείας, με συνοδούς εκπαιδευτικούς συμμετείχαν στο πρόγραμμα με τίτλο “Kαινοτόμες πρακτικές Θεραπείας, Φροντίδας και Ευεξίας για μελλοντικούς Επαγγελματίες Υγείας'' - Innovative Treatment, Care and Wellness Practices for Future Health Professionals”.
Βασικός στόχος ήταν η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να έχουν οι μελλοντικοί επαγγελματίες υγείας, μέσα από στοχευμένες τεχνικές επισκέψεις σε εξειδικευμένους φορείς, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, κέντρα ευεξίας κλπ., συνδυάζοντας τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική μάθηση, σύμφωνα και με τους στόχους που έχουν τεθεί από το σχολείο. Παράλληλα με τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα ενός άλλου λαού, να βιώσουν το ρυθμό και το κλίμα μιας αρκετά διαφορετικής πόλης, αλλά και χώρας και να ενισχύσουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες ζωής.
Η τρίτη και τελευταία κινητικότητα των μαθητών του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου Σύρου, βασισμένο στο Πρόγραμμα Erasmus+, πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στις πόλεις Μιλάνο και Μπολόνια.
Δέκα έξι μαθητές της Γ' Λυκείου των Τομέων Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας, με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν, από τις 9 έως και τις 20 Μαρτίου στο πρόγραμμα με τίτλο “Καινοτόμες Πρακτικές Εξοικονόμησης Ενέργειας και Βιώσιμης Μηχανολογίας στην Ιταλία”.
Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ιταλία, συμμετείχαν στη συνάντηση γνωριμίας με το φορέα υποδοχής, ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα Erasmus, έκαναν guided tour στην πόλη του Μιλάνο, αλλά και πραγματοποίησαν τεχνική επίσκεψη στην πίστα F1 της Μόνζα.
Επίσης, το πρόγραμμα περιελάμβανε πολιτιστική επίσκεψη στο ναό του Duomo, στο Moυσείο Τεχνολογίας Leonardo da Vinci, στο κάστρο Sforza, Pinacoteka Brera, στο γήπεδο San Siro, στη στη λίμνη Como, καθώς επίσης και τεχνικές επισκέψεις στις εκθέσεις και τα μουσεία των Alfaromeo στο Μιλάνο και Ferrari, στο Mαρανέλο, στο εργοστάσιο Lamborghini, στην έκθεση Ducati, στο Πανεπιστήμιο Μπολόνια, στο Πάρκο Μαργαρίτα, ενώ τέλος, είχαν ενημέρωση για τη βιομηχανική κληρονομιά της Μπολόνια και επίσκεψη στο Museo del Patrimonio Industriale.
Βασικός στόχος της συγκεκριμένης κινητικότητας, ήταν η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων που θα πρέπει να έχουν οι μελλοντικοί επαγγελματίες σχετικά την εξοικονόμηση ενέργειας, τη βιωσιμότητα, τους αυτοματισμούς, μέσα από μαθήματα και στοχευμένες τεχνικές επισκέψεις σε εξειδικευμένους φορείς και επιχειρήσεις σε δύο πόλεις του Ιταλικού Βορρά με πλούσια βιομηχανική κληρονομιά, συνδυάζοντας τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική μάθηση. Παράλληλα με τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα ενός άλλου λαού, να βιώσουν το ρυθμό και το κλίμα μιας άλλης χώρας και να ενισχύσουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα.