Τον Απρίλιο του 2025 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου, πραγματοποίησε για πρώτη φορά ένα Φεστιβάλ “γιορτής” για τα παιδιά της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα και μετά την επιτυχία της πρώτης αυτής δράσης, ο Σύλλογος επανήλθε πραγματοποιώντας και πάλι τα “Παιχνιδομαζέματα”, μετατρέποντας τον χώρο της έπαυλης Τσιροπινά, σε ένα σημείο γνωριμίας και φιλίας μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση και τη φαντασία.
“Είναι ωραίο να γίνονται πράγματα για το νησί και να τα στηρίζουμε με κάθε τρόπο. Ειδικά για τα μικρά παιδιά που έχουν ανάγκη να ασχοληθούν με διάφορες δράσεις”, δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη”, η πρόεδρος του Συλλόγου, Άννα Δελασούδα.
Μια γεμάτη μέρα δραστηριοτήτων και εργαστηρίων
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Άνω Σύρου, διοργάνωσε την Κυριακή 10 Μαΐου από τις 11 το πρωί έως και τις 7 το απόγευμα, σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Σύρου - Ερμούπολης, το 2ο Φεστιβάλ “Παιχνιδομαζέματα”.
Επρόκειτο για ένα Φεστιβάλ γνωριμίας και φιλίας μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση και τη φαντασία, που στόχο είχε τα παιδιά της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας και όχι μόνο, να συναντηθούν, να περάσουν τη μέρα μαζί, να μάθουν, να χορέψουν, να τρέξουν, να αθληθούν, να διασκεδάσουν.
“Είναι το 2ο Φεστιβάλ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου, όπου είχαμε τη χαρά φέτος να συνεργαστούμε και με το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Σύρου Ερμούπολης (ΚΕΠΕΑ)”, σημείωσε αρχικά στην εφημερίδα, η κα Δελασούδα.
Μάλιστα, όπως είπε, σκοπός του Συλλόγου είναι να διοργανώνουν δράσεις οι οποίες να αφορούν κυρίως στα παιδιά, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ασχοληθούν με το παιχνίδι και όχι μόνο.
“Ένα Φεστιβάλ γνωριμίας και φιλίας μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση και τη φαντασία. Κύριος στόχος του είναι τα παιδιά του σχολείου μας, και όχι μόνο, να διασκεδάσουν και να συναντηθούν με τους συμμαθητές τους και παράλληλα να γνωριστούν οι γονείς, να νιώσουν την ομαδικότητα που εμπνέει η σχολική κοινότητα. Θέλουμε, όμως, ταυτόχρονα να περάσουμε και ένα μήνυμα στα παιδιά, υπέρ του πολιτισμού και του αθλητισμού, καθώς θεωρούμε ότι με τέτοια ερεθίσματα διευρύνεται η φαντασία των παιδιών και μαθαίνουν να αγαπούν και να προσέχουν το σώμα και το πνεύμα τους”, επεσήμανε η κα. Δελασούδα, προσθέτοντας παράλληλα πως “και γι’ αυτό, είμαστε πολύ χαρούμενοι που καταφέραμε και πάλι να κάνουμε τη δράση, με πολύ αγάπη για τα παιδιά. Είναι ωραίο να γίνονται πράγματα για το νησί και να τα στηρίζουμε με κάθε τρόπο. Ειδικά για τα μικρά παιδιά που έχουν ανάγκη να ασχοληθούν με διάφορες δράσεις. Έρχονται με πολύ χαρά και αυτό για εμάς είναι το σημαντικότερο”.
Στην ερώτηση για τις δράσεις που είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μικροί συμμετέχοντες, η πρόεδρος του Συλλόγου σημείωσε πως “εκτός από τα παιχνίδια, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος να φτιάξουν τι δική τους ευχετήρια κάρτα, αλλά και να μεταφυτέψουν, ζωγραφίσουν και να διακοσμήσουν ένα πήλινο γλαστράκι για την Ημέρα της Μητέρας. Επίσης, σχεδιάσαμε και μία μουσικοκινητική δράση, όπως και πειράματα, αφήγηση παραμυθιού, αθλήματα και πολλά άλλα. Μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων και εργαστηρίων, τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν και να προσέχουν το σώμα και το πνεύμα τους. Ουσιαστικά μιλάμε για μία ολόκληρη ημέρα αφιερωμένη στα παιδιά και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό, αλλά και που είμαστε μία δεμένη ομάδα με ένα κοινό σκοπό. Δηλαδή, να περνάνε καλά τα παιδιά”, ευχόμενη παράλληλα το συγκεκριμένο Φεστιβάλ να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.
Την ίδια ώρα, ωστόσο, η κα. Δελασούδα έκανε και μία εκτενή παρουσίαση όλων των δράσεων, οι οποίες έλαβαν χώρα από το πρωί έως και το απόγευμα της Κυριακής στην έπαυλη Τσιροπινά, που διαθέτει τον καταλληλότερο χώρο για εκδηλώσεις που αφορούν κυρίως μικρές ηλικίες.
Συγκεκριμένα, το Φεστιβάλ άνοιξε τις πόρτες του στις 11 το πρωί, με δύο δράσεις αφιερωμένες στην Ημέρα της Μητέρας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία με τη συνδρομή των μεγαλυτέρων, να φυτέψουν ένα λουλούδι σε ένα πήλινο γλαστράκι και να το διακοσμήσουν, με σκοπό να το δωρίσουν στις αγαπημένες τους μαμάδες. Παράλληλα και εκτός από το γλαστράκι, έκοψαν, σχεδίασαν, χρωμάτισαν και έγραψαν και την ευχετήρια κάρτα.
Οι δράσεις συνεχίστηκαν με την “Παιχνιδοκατασκευή”, όπου με τη συνδρομή της πρόεδρου του Συλλόγου Γονέων κας Δελασούδα, τα παιδιά έφτιαξαν τη δικής τους τρίλιζα από τσόχα και την οποία είχαν τη δυνατότητα να την πάρουν φεύγοντας μαζί τους.
Όμως εκτός από τις δράσεις, υπήρξαν και τα άπειρα παιχνίδια, όπως ποδόσφαιρο και πιο συγκεκριμένα τα σουτάκια, αλλά και αθλοπαιδιές.
Φυσικά σημαντικό ρόλο είχαν και τα εργαστήρια, όπως ο “τροχός της τρίχας”, με την Νάντια Καβουρίδου να κληρώνει λοταρία παιχνιδιών, αλλά και με την Νίκη Στεργίου να ενδυναμώνει τη σχέση γονιού - παιδιού με τον πιο παιχνιδιάρικο τρόπο.
Από το Φεστιβάλ δεν έλειψαν τα παραμύθια, όπου επί μία ώρα η Ειρήνη Βούλγαρη αφηγήθηκε παραμύθια με μουσική από τη Γεσθημανή Μπατιλίδου, ενώ ακολούθησε σε αίθουσα της έπαυλης και η προβολή ταινιών κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους.
Το απόγευμα της Κυριακής αφιερώθηκε στα πειράματα, όπου η Ξενιώ Δρόσου σύστησε στα μικρά παιδιά στο κόσμο της “μαγείας” της χημείας, ενώ δεν έλειψε και το μυστήριο του μικρότερου κρυμμένου βιβλίου με την Ευτυχία Ηλιάδου.
Τέλος, δεν έλειψε η επίδειξη κατασκευής σαπουνιού από τη Μαρία Κακρυωνίτου, αλλά και το survivor, όπου με τη βοήθεια του Γιώργου Ρούσσου, τα παιδιά πήραν μέρος σε παιχνίδια επιβίωσης.
