Σοβαρός προβληματισμός έχει προκύψει στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης αναφορικά με τη λειτουργία των δημοτικών τουαλετών της οδού Ανάφης, καθώς περιστατικά βανδαλισμών, οδήγησαν τη Δημοτική Αρχή να βάζει καθημερινά “λουκέτο” στις εννέα και μισή, το βράδυ.
Το θέμα απασχόλησε πρόσφατη συζήτηση στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, οπότε και ο επικεφαλής της παράταξης “Σύρος εξ αρχής”, Νίκος Αλμπανόπουλος, όπως και η δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Μαρία Μαυρίκου άσκησαν κριτική για την “αυθαίρετη” απόφαση του αντιδημάρχου Περιβάλλοντος, Γιάννη Μαραγκού να προχωρήσει χωρίς απόφαση συλλογικού οργάνου στον περιορισμό του ωραρίου. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν, δεν νοείται κάτοικος ή επισκέπτης να αναζητάει δημοτικές τουαλέτες τις βραδινές ώρες και να συναντάει “λουκέτο”, τονίζοντας πως, δεν μπορεί να τιμωρείται η πλειοψηφία των πολιτών, επειδή ο Δήμος δεν έχει βρει τρόπο να εντοπίσει τους παραβάτες.
Για όλα τα παραπάνω, καθώς και για το αν θα επανέλθει το αρχικό ωράριο κατά τη θερινή περίοδο, που το νησί θα έχει αυξημένη επισκεψιμότητα, απάντησε ο αντιδήμαρχος. Ανάμεσα σε άλλα, ανέφερε πως προς το παρόν ο Δήμος δεν έχει βρει τρόπο να “πιάσει” τους ασυνείδητους που προβαίνουν σε βανδαλισμούς.
“Οι εργάτες διαπίστωναν τραγική κατάσταση”
Ο αντιδήμαρχος μίλησε αρχικά για τους λόγους που οδηγήθηκε στο να πάρει την απόφαση οι δημοτικές τουαλέτες να κλείνουν τελικά τις βραδινές ώρες στις 21.30. “Ο λόγος είναι οι βανδαλισμοί. Η πρόσφατη ανακοίνωση του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης αφορούσε στην τέταρτη φορά που έγιναν τέτοιες ενέργειες και βανδαλισμοί στις δημοτικές τουαλέτες. Βρήκαμε ακαθαρσίες παντού, ενώ πριν από αυτό το περιστατικό, κι άλλες ημέρες είχαμε βρει στις τουαλέτες, σφηνωμένα ξύλα, αναψυκτικά στο εσωτερικό τους και γενικά η κατάσταση ήταν απερίγραπτη”, περιέγραψε, λέγοντας παρακάτω πως όλα αυτά τα γεγονότα “μας ανάγκασαν να πούμε για περιορισμό του ωραρίου λειτουργίας”.
Επί της ουσίας, ο κ. Μαραγκός έδωσε απαντήσεις και για το ποια ήταν η πρόταση της Υπηρεσίας Καθαριότητας, καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, τέθηκε επί τάπητος η ιδέα να μπει οριστικό λουκέτο.
“Αν και η Υπηρεσία Καθαριότητας ήταν κάθετη και πρότεινε να τις κλείσουμε συνολικά, ωστόσο, εμείς διαφωνήσαμε. Ο προϊστάμενος, επειδή οι υπάλληλοι που πήγαιναν κάθε πρωί, διαπίστωναν μία κατάσταση τραγική, ανέφερε πως θα μπορούσαμε να τις κλείσουμε. Εμείς ως Δημοτική Αρχή δεν επιλέξαμε αυτή την τακτική”, σημείωσε συγκεκριμένα, τονίζοντας το σκεπτικό του να λειτουργούν έως και τις 21.30. “Επιλέξαμε να πάμε στις 21.30, δηλαδή με το ωράριο των καταστημάτων”, πρόσθεσε, λέγοντας πως “αυτή την απόφαση την έχουμε εφαρμόσει έναν μήνα και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα”. Κατάσταση που, όπως επισημαίνει, “σημαίνει συμπερασματικά πως όποια ενέργεια βανδαλισμού γινόταν, γινόταν μετά. Το τρέχον διάστημα δεν έχουμε αντιμετωπίσει κανένα θέμα”.
Περί καμερών και ελέγχων
Δεδομένου πως οι πολίτες ενημερώνονται για την ύπαρξη καμερών εξωτερικά των δημοτικών τουαλετών της οδού Ανάφης, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος ρωτήθηκε για το αν πράγματι βρίσκονται σε λειτουργία και αν θα μπορούσαν να δώσουν στοιχεία για το ποιοι είναι οι ασυνείδητοι που προκαλούν ζημιές και φθορές στη δημοτική περιουσία. “Είναι σε λειτουργία και καταγράφουν αποκλειστικά εξωτερικό χώρο. Άλλωστε δεν επιτρέπεται στον εσωτερικό χώρο να εγκαταστήσεις κάμερα. Δυστυχώς, επειδή μπαίνει αρκετός κόσμος μέσα στις δημοτικές τουαλέτες, δεν γνωρίζεις ποιος κόσμος ήταν μέσα, συγκεκριμένη ώρα”, δήλωσε, λέγοντας πως “μπορεί από τις κάμερες να δούμε κάποιες κινήσεις, αλλά δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ποιος είναι εκείνος που κάνει τη ζημιά”.
Σε συνέχεια των ανωτέρω και σχετικά με το αν έχει υπάρξει πρόστιμο σε παραβάτες, καθώς, ο κ. Μαραγκός τοποθετήθηκε συγκεκριμένα. “Όχι, μέχρι στιγμής δεν υπήρξε πρόστιμο γιατί δεν έχουμε εντοπίσει ποιοι ήταν οι παραβάτες”, ανέφερε, σημειώνοντας, μάλιστα, πως “και μία φορά με βανδαλισμούς με γκράφιτι που είχαμε δει κάτι στις κάμερες και το είχαμε προωθήσει στην Αστυνομία, δεν είχαμε ειδοποίηση για το αν ήταν όντως αυτά τα άτομα που είδαμε, οι παραβάτες”.
Προβληματισμός για Ιούλιο και Αύγουστο
Ο κ. Μαραγκός έδωσε απαντήσεις και για την κριτική που ασκήθηκε πρόσφατα στη Δημοτική Επιτροπή, από τον Νίκο Αλμπανόπουλο και τη Μαρία Μαυρίκου, οι οποίοι τόνισαν πως η απόφαση για περιορισμό του ωραρίου των δημοτικών τουαλετών πάρθηκε μόνο από τον αντιδήμαρχο, χωρίς συζήτηση ή απόφαση συλλογικών οργάνων, όταν το ζητούμενο είναι να βρεθεί λύση και για δέκα παραβάτες, να μην τιμωρούνται όλοι οι υπόλοιποι πολίτες.
Συγκεκριμένα, για το αν θα επανεξεταστεί η εν λόγω απόφαση όσον αφορά στη θερινή περίοδο, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος άφησε ανοιχτό ένα ενδεχόμενο. “Θα το δούμε. Δεν γνωρίζω τώρα. Για τους μήνες με την επισκεψιμότητα, δηλαδή τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο, θα το δούμε. Ίσως κάνουμε μία προσπάθεια να πάμε πάλι πίσω στο πρώτο ωράριο και αν τυχόν έχουμε τα ίδια αποτελέσματα με βανδαλισμούς και η κατάσταση συνεχίσει η ίδια και δεν αλλάξει, τότε θα επανέλθουμε στον περιορισμό”, υπογράμμισε, εκτιμώντας και ο ίδιος πως “σίγουρα Ιούλιο και Αύγουστο θα πρέπει να βρούμε μία λύση με το ωράριο”.
“Δεν έχουμε κόσμο για φύλαξη”
Ο αντιδήμαρχος αναφέρθηκε και στο κομμάτι της φύλαξης σαν σκέψη, ωστόσο, όπως εξήγησε λειτουργεί περιοριστικά το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού. “Μακάρι να είχαμε κόσμο ώστε να μπορούσαμε να διαθέσουμε ένα άτομο στον χώρο για φύλαξη, εξωτερικά. Αλλά δυστυχώς δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα”, δήλωσε, εξηγώντας πως “δεν υπάρχει προς το παρόν ένας τρόπος να ελέγξουμε ποιος προχωράει σε βανδαλισμούς”.
Επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο
Επί της ουσίας, για το αν θα θέσει το σοβαρό θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο προς συζήτηση με στόχο την προσπάθεια εύρεσης λύσης, ο Γιάννης Μαραγκός υπήρξε σαφής. “Θα εξετάσω αν χρειάζεται και αν πρέπει, θα το φέρω. Για να το συζητήσουμε και να βγάλουμε μία απόφαση που θα είναι και κοινή. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να το φέρω το θέμα και να το συζητήσουμε”, υπογράμμισε με σαφήνεια ο αντιδήμαρχος, αντιλαμβανόμενος πως “ναι, σίγουρα δεν γίνεται για δέκα πολίτες να την πληρώνουν οι υπόλοιποι. Αλλά κάποιος πρέπει να σκεφτεί και τους υπαλλήλους της Καθαριότητας γιατί όταν αντίκρισαν όσα αντίκρισαν, δεν μπορούσαν να μπουν μέσα από τη δυσοσμία”.
Μάλιστα, σημείωσε πως “σίγουρα είναι ένας πολύ μικρός αριθμός πολιτών και δεν μιλάω για όλους τους δημότες, αλλά το θέμα είναι πως αυτοί οι λίγοι κάνουν τη ζημιά. Άρα, αν πρέπει να έρθει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, θα το φέρω”.