Συνέντευξη στον πρόεδρο της ΔΕΥΑ Σύρου, Ν. Σκευοφύλακα ενόψει θερινής περιόδου

“Να μην ξεχνάμε πως το νερό είναι βιομηχανικό προϊόν”

Καθησυχαστικός ως προς το θέμα της επάρκειας και σε περιόδους με υψηλή τουριστική κίνηση
Έντυπη Έκδοση
Διαφήμιση

Την απαιτούμενη προετοιμασία για την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης νερού στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων την αμέσως επόμενη περίοδο του καλοκαιριού, έχει προχωρήσει η ΔΕΥΑ Σύρου, σύμφωνα με όσα δήλωσε στη συνέντευξή του, στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρός της, Νίκος Σκευοφύλακας. 

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξη της θερινής σεζόν και η ΔΕΥΑ Σύρου σταδιακά θα αυξάνει την παραγωγή του νερού, αναλόγως της ζήτησης που θα καταγράφεται, ώστε Ερμούπολη, Άνω Σύρος αλλά και περιφέρεια, να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Οι συντηρήσεις στις δεξαμενές προχωρούν, ενώ επίσης ολοκληρώθηκε και το έργο αντικατάστασης του δικτύου υδροδότησης στην περιοχή του Αξού, για να τροφοδοτείται η περιοχή των Ταλάντων από το δίκτυο της πόλης. 

Έμφαση δίνει η ΔΕΥΑ Σύρου και στο κομμάτι της πλήρωσης των πισινών, ελέγχοντας πλήρως τις χρεώσεις, ενώ επιπλέον, παρουσιάζει αυξημένα αντανακλαστικά και για τις διαρροές.

Κύριο μήνυμα του κ. Σκευοφύλακα προς τους καταναλωτές του νησιού, αποτελεί η προτροπή πως η χρήση του νερού πρέπει να γίνεται λελογισμένα. 

Καθησυχαστικός για τη ζήτηση του καλοκαιριού 

Αναλυτικά, για το θέμα της διαχείρισης της υδροδότησης και της σχετικής προετοιμασίας για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, από πλευράς ΔΕΥΑ Σύρου ενόψει και καλοκαιρινής περιόδου, ο κ. Σκευοφύλακας ανέφερε τα παρακάτω. “Με τις μονάδες αφαλάτωσης έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε μέχρι και 10.000 κυβικά νερού ημερησίως ως παραγωγή, ημερησίως. Σήμερα, βγάζουμε περίπου 6.800 κυβικά νερού, εκ των οποίων τα 3.800 είναι για Ερμούπολη και τα υπόλοιπα 3.000 για χωριά. Το καλοκαίρι με αυξημένη ζήτηση και με την παρουσία επισκεπτών, η παραγωγή ημερησίως μπορεί να φθάσει και 9.500 κυβικά, μπορεί και 10.000 κυβικά. Μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες”, σημείωσε, προσθέτοντας ακόμη πως “με τον σχεδιασμό που έχουμε κάνει έως τώρα, θεωρούμε πως φέτος θα έχουμε επάρκεια νερού και η μόνη μας πηγή είναι η αφαλάτωση. Άρα, με όλες τις μονάδες που έχουμε και με τις συντηρήσεις που γίνονται, θα έχουμε επάρκεια νερού, χωρίς κανένα πρόβλημα”. 

Κατά συνέπεια, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Σύρου τόνισε πως για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, “είμαστε καθησυχαστικοί με αισιοδοξία”. 

Υπογράμμισε, ακόμη, πως την υψηλή σεζόν θα είναι σε λειτουργία το σύνολο των μονάδων αφαλάτωσης. “Μερικές φορές δεν δουλεύουν, αλλά τις έχουμε σε ενέργεια χωρίς λειτουργικότητα. Επίσης, μπορούμε να κάνουμε είτε από το απόθεμα που κρατάμε στις δεξαμενές, είτε να αλλάξουμε το δίκτυο γιατί αν για παράδειγμα έχει πρόβλημα η Ποσειδωνία, θα μπορούμε να ενισχύσουμε”. 

Επιπλέον, διαβεβαίωσε πως και με το απόθεμα “είμαστε καλυμμένοι σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω”. 

Ολοκληρώθηκε το έργο στον Αξό 

Την ίδια ώρα, ο Νίκος Σκευοφύλακας μίλησε και για την ολοκλήρωση του έργου της αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης στη δημοτική οδό Γρηγορίου Λαμπράκη στην Ερμούπολη και συγκεκριμένα από τη διασταύρωση “Αξός” μέχρι και την εκκλησία του Αγίου Ιακώβου στα Τάλαντα. 

“Τελειώσαμε και με το έργο στην περιοχή του Αξού. Με αυτό το έργο η περιοχή των Ταλάντων μπορεί να παίρνει νερό από την Ερμούπολη και το δίκτυό της, χωρίς να επιβαρύνει τα χωριά. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο”, ανέφερε, λέγοντας πως “έγινε και αυτό και σε χρόνο συντομότερο από αυτόν που υπολογίζαμε”. 

Ο πρόεδρος θέλησε να ευχαριστήσει όσους βοήθησαν για το έργο. “Θέλω να ευχαριστήσω όλους αυτούς που ασχολήθηκαν και μάλιστα και υπηρεσιακούς παράγοντες της ΔΕΥΑ Σύρου, αλλά και τη συγκεκριμένη εργολαβία, που έδειξε μία συνέπεια και μάλιστα γιατί τελείωσε και νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Πήγε καλά”. 

Απόλυτος έλεγχος στις χρεώσεις για τις πισίνες στο νησί 

Ο ίδιος ρωτήθηκε για το ζήτημα με τις πισίνες στο νησί της Σύρου και την πλήρωσή τους με νερό. Συγκεκριμένα, για το αν παρουσιάζεται πρόβλημα με τις πισίνες και τη ζήτηση νερού, δήλωσε τα παρακάτω. “Έχει παρατηρηθεί πως έχουν γίνει πάρα πολλά καταλύματα που έχουν και πισίνες. Αυτό ως κατάσταση στο νησί δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, ελέγχουμε πλήρως και δεν φοβόμαστε”, υπογράμμισε, καθώς πρόσθεσε πως “η πισίνα έχει το ίδιο οικιακό τιμολόγιο με τα σπίτια. Άρα, ή έρχεται ο ιδιοκτήτης και το δηλώνει – γιατί τον μήνα Μάιο γίνεται η υδροδότηση των περισσότερων υδατοδεξαμενών – και μετράει στο τιμολόγιο. Εμείς σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική που έχουμε, χρεώνουμε αρμοδίως. Δηλαδή, αν βλέπουμε και ανεβαίνει η κατανάλωση, ανεβαίνει και η χρέωση”. Ο κ. Σκευοφύλακας υπογράμμισε σε απόλυτο τόνο πως “δεν το γλιτώνει ο ιδιοκτήτης της πισίνας, είτε το δηλώσει, είτε δεν το δηλώσει. Μετράει κανονικά το ρολόι και είμαστε σε σωστή κατάσταση”. Επί του συγκεκριμένου θέματος, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Σύρου επεσήμανε πως “αν ένας ιδιοκτήτης τη γεμίσει Μάιο, κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, έχει παρατηρηθεί πως αναπληρώνει 1 με 2 κυβικά”. 

Να ενημερώνουν άμεσα οι πολίτες για τις διαρροές”

Σημαντική υπήρξε η αναφορά του και στο θέμα των διαρροών. Όπως ανέφερε, οι καταναλωτές είναι απαραίτητο και χρήσιμο να ενημερώνουν τη ΔΕΥΑ Σύρου, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπίζεται στην “πηγή” του και άμεσα. “Υπάρχουν διαρροές που έχουν γίνει και υπάρχουν και πολίτες που μας ενημερώνουν. Προσπαθούμε όσο μπορούμε να πιάσουμε τις διαρροές”, γνωστοποίησε, διευκρινίζοντας, μάλιστα, πως “υπάρχουν διαρροές που είναι πολύ εύκολες, αλλά και διαρροές που δεν είναι εύκολες”. 

Για το αν εντοπίζονται δια γυμνού οφθαλμού στον δρόμο και στα φρεάτια ή μπορούν να ελεγχθούν και από τη ΔΕΥΑ Σύρου μέσα από κάποιο σύστημα, συμπλήρωσε πως “το βλέπουν και από σύστημα και ο τεχνικός διευθυντής και ο γενικός διευθυντής που έχουν καθημερινή παρακολούθηση, αλλά πολλές φορές μας βοηθάει και ένας καταναλωτής που τυγχάνει και μας ενημερώνει”. 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Σκευοφύλακας γνωστοποίησε πως το τελευταίο διάστημα “έχω δεχθεί τηλεφωνήματα και πολίτες στέλνουν και φωτογραφίες για να δούμε πού πρέπει να πάει το συνεργείο και πρέπει να πω πως μας ευχαριστούν και για την άμεση ανταπόκριση”. Υπογράμμισε πως “από την πλευρά μας κάνουμε το καλύτερο και πρέπει να ευχαριστήσω τόσο τη ΔΕΥΑ Σύρου, το διοικητικό κομμάτι, τον τεχνικό διευθυντή, όσο και τους εργαζόμενους του συνεργείου και του εργοστασίου αφαλάτωσης”. 

Προτρέπουμε σε λελογισμένη κατανάλωση τους κατοίκους”

Παρά την προετοιμασία για την επάρκεια της υδροδότησης στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, ο κ. Σκευοφύλακας θέλησε να απευθύνει ένα γενικότερο μήνυμα προς τους κατοίκους του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου. 

“Το νερό στη Σύρο είναι βιομηχανικό προϊόν. Ζητάμε από τους καταναλωτές να υπάρχει λελογισμένη χρήση γιατί το νερό είναι πολύτιμο αγαθό”, δήλωσε, λέγοντας πως “πρέπει όλοι να προσέχουμε πότε ανοίγουμε τη βρύση. Να μην ξεχνάμε να την κλείνουμε. Και ζητάμε από τον πολίτη όταν διαπιστώνει μία διαρροή να μην ξεχνάει να μας την αναφέρει προκειμένου να παρεμβαίνουμε”.