Αναβλήθηκε θέμα στη Δημοτική Επιτροπή για παραχώρηση θέσεων στην πλατεία Ρεθύμνη, προκειμένου να καλύπτεται η άφιξη και αναχώρηση επισκεπτών από 5αστερο κατάλυμα στα Βαπόρια

Προβληματισμός για θέσεις στάσης προς εξυπηρέτηση των ξενοδοχείων

Υπέρ του προσδιορισμού θέσεων όπου είναι εφικτό, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Β. Χαλκιάς

Άλυτο ζήτημα παραμένει μέχρι και σήμερα η ομαλή άφιξη και αναχώρηση των επισκεπτών των ξενοδοχείων της Ερμούπολης και κυρίως τη θερινή - τουριστική σεζόν, καθώς το κυκλοφοριακό κομφούζιο και η έλλειψη χώρων στάσης στο ιστορικό κέντρο, οδηγούν τους επισκέπτες σε σχετική αναστάτωση μέχρι να μπουν ή να φύγουν από τα καταλύματα που έχουν κάνει κρατήσεις. 

Επισκέπτες με βαλίτσες στη μέση μικρών οδών με περιορισμένο πλάτος, ή ακόμη και πάνω σε επικίνδυνες στροφές, προκαλούν εύλογα την αγωνία τόσο των ίδιων, όσο όμως και των ξενοδόχων και των υπαλλήλων τους, που προσπαθούν ταχύτατα να τους εξυπηρετήσουν. 

Το θέμα ήρθε στο προσκήνιο για μία ακόμη φορά στη χθεσινή συνεδρίαση Δημοτικής Επιτροπής, οπότε και εκπρόσωπος 5αστερου ξενοδοχείου στα Βαπόρια, αιτήθηκε την παραχώρηση θέσεων στην πλατεία Ρεθύμνη, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να μεταβαίνουν στο κατάλυμα με ασφάλεια. 

Η σύνθεση των αιρετών στη Δημοτική Επιτροπή εξέφρασε διαφορετικές απόψεις, με αποτέλεσμα το θέμα να αναβληθεί για την επόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, σαφής ήταν η πρόταση της Επιτροπής Συγκοινωνιών, η οποία εισηγήθηκε την παραχώρηση μίας θέσης στον ανοιχτό και μη περιφραγμένο χώρο της πλατείας Ρεθύμνη. 

Διαφορετικές προσεγγίσεις στο πρόβλημα 

Ειδικότερα, το αίτημα του 5αστερου ξενοδοχείου αφορούσε σε δύο θέσεις έναντι αντιτίμου μάλιστα, προκειμένου, όπως εξήγησε ο εκπρόσωπός του, να εξυπηρετούνται με ασφάλεια οι πελάτες του καταλύματος, αρκετοί εκ των οποίων και πρέσβεις. Εξηγώντας πως η είσοδος του 5αστερου βρίσκεται επάνω σε στροφή με απότομη κλίση και άρα, σε σημείο με εξαιρετικά περιορισμένη έως και μηδενική ορατότητα, τόνισε την αναγκαιότητα “εξασφάλισης” δύο χώρων στάσης προκειμένου να γίνεται η άφιξη και αναχώρησή τους με ασφάλεια. 

Επί του θέματος, ο πρόεδρος της Επιτροπής και αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, αρχικά πρότεινε τη διάθεση μίας θέσης - αποκλειστικά για στάση - στην πλατεία Ρεθύμνη, ενώ στη συνέχεια, ακούγοντας και τις τοποθετήσεις άλλων δύο αιρετών, πρότεινε την αναβολή του θέματος.

Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της παράταξης “με σχέδιο για τη Σύρο”, Άρης Ρώτας τόνισε πως δεν μπορεί ο Δήμος να παραχωρεί θέσεις κατ΄ εξαίρεση για καταλύματα, καθώς εύλογα θα αρχίζουν να ζητάνε όλες οι επιχειρήσεις στον κλάδο της διαμονής. Επιπλέον, σημείωσε πως στην πλατεία Ρεθύμνη, μετά και την “αναχώρηση” της Αστυνομίας από το κτήριο που για χρόνια στεγαζόταν, ο χώρος έχει ελευθερωθεί από αρκετά οχήματα, άρα, υπάρχουν θέσεις για στάση. 

Στον αντίποδα, το μέλος της παράταξής του, Μαρία Μαυρίκου υποστήριξε πως πρέπει να δοθούν οι θέσεις γιατί υπάρχει επικινδυνότητα στο ύψος του συγκεκριμένου καταλύματος, λόγω απότομης στροφής. Η ίδια περιέγραψε, μάλιστα, πως πολλάκις επισκέπτες αποβιβάζονται επί του δρόμου, με αποτέλεσμα να διακόπτεται η ροή των οχημάτων. 

Το θέμα θα απασχολήσει εκ νέου την επόμενη εβδομάδα στη Δημοτική Επιτροπή. 

Βαγγέλης Χαλκιάς: “Αν μπορούμε να δίνουμε χώρο, θα το πραγματοποιούμε”

Επί του σοβαρού θέματος ρωτήθηκε από την “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης, Βαγγέλης Χαλκιάς και αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών. Πρωτίστως στην παρατήρηση πως κάποια ξενοδοχεία θίγουν κατά καιρούς το σοβαρό ζήτημα της έλλειψης χώρων στάσης για να εξυπηρετούνται οι πελάτες τους κατά τις ώρες άφιξης ή αναχώρησής τους από τα καταλύματα της πόλης, ο ίδιος απάντησε τα παρακάτω. “Αν υπάρχει χώρος και μπορούμε να τους δώσουμε, τότε θα δίνουμε”, δήλωσε, καθιστώντας σαφές εξ αρχής πως ο Δήμος δεδομένης της κατάστασης στην πόλη με τη στενότητα των δρόμων και το κυκλοφοριακό, θα αντιμετωπίζει το κάθε αίτημα διακριτά. 

“Φυσικά αν υπάρχει χώρος και δυνατότητα από εμάς, θα τους βοηθάμε”, συμπλήρωσε με σαφήνεια, λέγοντας πως “είναι επιχειρήσεις στον τουριστικό κλάδο και πρέπει να τις στηρίζουμε”. 

Δεν μπορούμε να έχουμε δίκαιη αντιμετώπιση”

Στον προβληματισμό σχετικά με το αν εξετάζεται μεμονωμένα η κάθε περίπτωση και άρα, ο Δήμος δεν θα έχει ενιαία αντιμετώπιση και στάση απέναντι στους ξενοδόχους, ο κ. Χαλκιάς υπήρξε συγκεκριμένος. 

“Δεν μπορείς να έχεις δίκαιη αντιμετώπιση. Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε δίκαιη αντιμετώπιση. Αλλά δεν γίνεται”, ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως “είναι μερικά σημεία που δεν μπορείς να δώσεις θέση”. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, αξιολογώντας πως είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, πρόσθεσε πως “όπου μπορούμε να δώσουμε, δίνουμε και θα το κάνουμε”.

Δύο θέσεις στάσης για τα ξενοδοχεία της οδού Απόλλωνος 

Σε συνέχεια των ανωτέρω και επειδή αρκετός λόγος έχει γίνει σχετικά με την περίπτωση της οδού Απόλλωνος που λειτουργούν καλά ξενοδοχεία με υψηλές παροχές, μέσα στην πόλη, ο κ. Χαλκιάς ρωτήθηκε για το τι στάση θα κρατήσει ο ίδιος και ποια θα είναι η πρόταση της Επιτροπής Συγκοινωνιών. Συγκεκριμένα, με αφορμή αιτήματα που έχουν τεθεί προς τη Δημοτική Αρχή και συχνά επαναλαμβάνονται και δημόσια, προφορικά, ο κ. Χαλκιάς μίλησε για την κατεύθυνσή του. 

“Θα προσδιοριστούν δύο θέσεις στάσης στο κάτω μέρος της οδού που ο δρόμος είναι πλατύτερος”, γνωστοποίησε και αυτό προκειμένου, όπως είπε, “να εξυπηρετούνται τα ξενοδοχεία της περιοχής”. 

Ξεκαθάρισε, μάλιστα, πως “στο συγκεκριμένο σημείο εξυπακούεται πως οι δύο θέσεις θα είναι αποκλειστικά για στάση και όχι για στάθμευση που απαγορεύεται”. 

Επιπλέον, για το πώς παραχωρούνται οι θέσεις, ο ίδιος συμπλήρωσε πως “κάνουν αίτημα και παραχωρούμε τον χώρο”, ενώ επανέλαβε πως “παρά το γεγονός πως πράγματι έχουμε πρόβλημα με το κυκλοφοριακό, πρέπει τις επιχειρήσεις να τις βοηθήσουμε”. Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε πως κινήθηκε και η θέση του για ξενοδοχείο στα Βαπόρια επί της οδού Μπαμπαγιώτου, σχετικά με χώρο στην πλατεία Ρεθύμνη και τόνισε τέλος πως “για τα ξενοδοχεία της Ερμούπολης θα εξετάζουμε κατά περίπτωση”.