Ανάφη: Ευκολότερη πρόσβαση σε κτήματα και ανεκμετάλλευτες παραλίες

Ένα εξαιρετικής σημασίας έργο για την αγροτική οδοποιία της Ανάφης, εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», και αφορά δύο βασικά οδικά τμήματα, συνολικού ποσού 2.318.000,00 ευρώ. Την είδηση έκανε γνωστή ο δήμαρχος του νησιού, Ιάκωβος Ρούσσος, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου μέσω του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. Το έργο «Αγροτική Οδοποιία δύο οδικών τμημάτων στη νήσο Ανάφη», το οποίο εντάχθηκε, αξιολογήθηκε με βάση το στάδιο ωριμότητάς του αλλά και το αναμενόμενο όφελος για τους κατοίκους και επισκέπτες της Ανάφης και αφορά στις ασφαλτοστρώσεις των εξής τμημάτων οδοποιίας: Άξινα – Πλάτανος – Βρύση και Ελικοδρόμιο – Σταυρός.

Ο δήμαρχος Ανάφης, απευθύνοντας ευχαριστίες σε  όσους συνέβαλαν και εργάσθηκαν, για την επίτευξη του στόχου ένταξης, ενός τόσο σημαντικού έργου για το νησί, σημειώνει ότι η υλοποίησή του θα ωφελήσει ποικιλοτρόπως την αναπτυξιακή πορεία του, καταλήγοντας, «Ευελπιστούμε στην ανάδειξη αναδόχου με στόχο την άμεση έναρξη υλοποίησης του έργου».

Μ. Γαβαλάς: “Το συγκεκριμένο έργο για τους κατοίκους των περιοχών είναι ένα όνειρο ζωής”

Ο αντιδήμαρχος Ανάφης,  Μανώλης Γαβαλάς,  μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για το πολύ σημαντικό αυτό έργο πνοής που θα πραγματοποιηθεί στο νησί, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως “σίγουρα είναι ένα πολύ αναγκαίο έργο. Ειδικά για όσους έχουν χωράφια και περιβόλια στις συγκεκριμένες περιοχές πού θα γίνουν τα έργα, καθώς και για τους ιδιοκτήτες σπιτιών και εξοχικών σε αυτά τα μέρη,  το συγκεκριμένο έργο για όλους αυτούς είναι ένα όνειρο ζωής, καθώς θα μπορούν πλέον να πηγαίνουν στα κτήματα και στα σπίτια τους με πολύ μεγαλύτερη ευκολία. Σίγουρα θα φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμο και εξυπηρετικό και για ανθρώπους που έχουν κάποια κινητικά προβλήματα και γενικότερα προβλήματα υγείας, και η μέχρι τώρα κατάσταση του δρόμου, δεν τους επέτρεπε να πάνε σε αυτές τις περιοχές, λόγω των έντονων κραδασμών. Για όλους αυτούς, αυτό το έργο, θα τους δώσει μία ευκαιρία, να πάνε στα μέρη που είχαν να επισκεφτούν, πάρα πολλά χρόνια.”

Η αξιοποίηση ανεκμετάλλευτων παραλιών της Ανάφης

Παράλληλα ανέφερε ότι η συγκεκριμένες αλλαγές θα δώσουν πιο εύκολη πρόσβαση και σε μέχρι τώρα αναξιοποίητες παραλίες, επισημαίνοντας πως “τα έργα που θα γίνουν προς την περιοχή της Βρύσης, θα σταθούν αφορμή να αξιοποιηθούν κάποιες παραλίες. Οι οποίες έως τώρα έμεναν ανεκμετάλλευτες λόγω της κακής οδοποιίας. Όπως καταλαβαίνει κάποιος, όταν πηγαίνεις σε χωματόδρομο,  η ταχύτητα που χρησιμοποιείς είναι πολύ χαμηλότερη,  άρα χρόνος να φτάσεις είναι πολύ μεγαλύτερος.  Εκτός αυτού, μπορείς να προκαλέσεις και ζημιά στο όχημά σου, καθώς αν δεν έχεις τζιπ ή γουρούνα, δεν θα ήταν εύκολο να πας σε αυτές τις περιοχές και οι περισσότεροι δεν το κάνουν. Άρα σε αυτές τις περιοχές θα έπρεπε να πηγαίνεις σημειωτόν και να προσέχεις πάρα πολύ. Για όλους αυτούς τους λόγους που προανέφερα, το έργο αυτό θα προσφέρει πάρα πολλά και όλοι στο νησί το περιμένουμε πώς και πώς. Αυτό το έργο, θα δώσει πολλά στην καθημερινότητα των μονίμων κατοίκων.” 

Ο ανοιχτός διαγωνισμός

Η ΜΟΔ Α.Ε. για λογαριασμό του Δήμου Ανάφης προκηρύσσει ανοικτό διαγωνισμό για την

ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «Αγροτική Οδοποιία δύο οδικών τμημάτων στη

νήσο Ανάφη» προϋπολογισμού 1.869.354,84 ευρώ (με ΓΕ & ΟΕ, απρόβλεπτα και αναθεώρηση,

χωρίς Φ.Π.Α.) με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά

αποκλειστικά βάσει τιμής (χαμηλότερη τιμή), μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών

Δημόσιων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.). Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ή ενώσεις αυτών που δραστηριοποιούνται σε έργα κατηγορίας οδοποιίας. Η λήξη της προθεσμίας υποβολής των προσφορών είναι 2 Μαΐου 2023.

Οι λεπτομέρειες του έργου

Το έργο αφορά την βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και την ασφαλτόστρωση δύο ανεξάρτητων τμημάτων αγροτικών οδών. Τα δύο αυτά τμήματα χωροθετούνται στο κεντρικό  τμήμα της νήσου και συνδέουν την επαρχιακή οδό με μικ ρότερες αγροτικές οδούς και με παρακείμενες των οδών ιδιοκτησίες που έχουν αγροτικό/κτηνοτροφικό χαρακτήρα. Τα δύο αυτά οδικά τμήματα είναι τα παρακάτω: α) «Ελικοδρόμιο Ψάθη Άσπρο Χωριό Σταυρός» μήκους 2.366,28μ β) «Παναγία Αξινών Χορεύτρα Βρύση» μήκους 2.200,63μ Στη παρούσα φάση το μεγαλύτερο μέρος του μήκους τους (περίπου 80%) είναι χωμάτινο ενώ υπάρχουν και ορισμένα μικρά τμήματα ασφαλτοστρωμένα ή σκυροδετημένα τα οποία και πρόκειται να αποξηλωθούν. 

2 βασικά υποέργα

Το φυσικό αντικείμενο της προγραμματικής σύμβασης χωρίζεται σε δύο υποέργα και συγκεκριμένα:

Υποέργο 1: Την επίβλεψη και παραλαβή από το τμήμα ειδικών μελετών της τεχνικής υπηρεσίας της ΜΟΔ των οριστικών μελετών οδοποιίας, των τοπογραφικών και των περιβαλλοντικών μελετών για το κάθε τμήμα αγροτικής οδού ξεχωριστά, που θα εκπονηθούν από αναδόχους που θα επιλέξει και θα αναθέσει ο Δήμος Ανάφης

Υποέργο 2: Τις εργασίες βελτίωσης της αγροτικής οδοποιίας δύο οδικών ανεξάρτητων τμημάτων στη νήσο Ανάφη, ήτοι χωματουργικές εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης, τεχνικά και εργασίες σήμανσης.

Οι παρεμβάσεις και οι εργασίες βελτίωσης αγροτικών οδών

Σκοπός του έργου είναι η ασφαλτόστρωση και βελτίωση των χαρακτηριστικών των δύο υφιστάμενων οδών, έτσι ώστε η πρόσβαση στις παρόδιες ιδιοκτησίες αγροτικού χαρακτήρα να γίνεται ευκολότερα, ταχύτερα αλλά πληρώντας ταυτόχρονα και όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας διέλευσης των οχημάτων.

Στο σύνολο και των δύο οδικών τμημάτων θα εκτελεστούν χωματουργικές εργασίες διαμόρφωσης «σκάφης» σύμφωνα με τη μελέτη. Το κατάστρωμα της τυπικής διατομής καιτων δύο οδικών τμημάτων θα αποτελείται από δύο λωρίδες πλάτους 2,75μ. έκαστη, ενώ μετά το πέρας των λωρίδων κυκλοφορίας θα υπάρχει έρεισμα από θραυστό υλικό πλάτους μισού μέτρου εκατέρωθεν της οδού.

Για την οδοστρωσία και ασφαλτόστρωση και των δύο οδικών τμημάτων προβλέπεται η τοποθέτηση τριών στρώσεων, καθώς και ασφαλτικές στρώσεις. Επιπλέον θα υλοποιηθούν τα απαραίτητα τεχνικά έργα που απαιτούνται για τη σωστή απορροή των όμβριων υδάτων και τέλος, κατά μήκος και των δύο οδικών τμημάτων θα γίνουν εργασίες κατακόρυφης σήμανσης (τοποθέτηση πινακίδων αναγγελίας κινδύνου και πινακίδες μέγιστου ορίου ταχύτητας) και οριζόντιας σήμανσης (πλαστικοί οριοδείκτες και διαγράμμιση με ανακλαστική βαφή).