Ο Λόγος του Θεού κάθε Κυριακή από την Καθολική εκκλησία

Αγαπάμε τους ανθρώπους, χρησιμοποιούμε τα αγαθά

  • Σάββατο, 13 Οκτωβρίου, 2018 - 08:30

Μετά την εξουσία, τη διαφορετικότητα, τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων και το διαζύγιο, ο Ευαγγελιστής Μάρκος αντιμετωπίζει στη σημερινή περικοπή το θέμα του πλούτου και της φτώχειας, όχι αφηρημένα, αλλά μέσα στο πλαίσιο μιας ερώτησης: τι πρέπει να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;

Όπως υπογραμμίζει ο π. Γιάννης Μαραγκός, η αιώνια ζωή δεν προσδιορίζεται από την ποσότητα, αλλά από την ποιότητα ζωής,  απεριόριστη στο χρόνο.

«Εκείνο τον καιρό Κι ενώ ο Ιησούς ήταν έτοιμος να φύγει, έτρεξε κάποιος και γονάτισε μπροστά του και τον ρώτησε: "Διδάσκαλε καλέ, τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;" Κι ο Ιησούς του είπε: "Γιατί με λες "καλό"; Κανένας δεν είναι καλός, παρά μόνο ένας, ο Θεός. Γνωρίζεις τις εντολές: μη σκοτώσεις, μη μοιχεύσεις, μην κλέψεις, μην ψευδομαρτυρήσεις, μην εξαπατήσεις, τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου. Κι εκείνος του είπε: "Διδάσκαλε, όλα αυτά τα φύλαξα από τα νιάτα μου". Τότε ο Ιησούς, κοιτάζοντάς τον, τον αγάπησε και του είπε: "Ένα λοιπόν σου λείπει. Πήγαινε, πούλησε όσα έχεις και δώστα στους φτωχούς και θα έχεις ένα θησαυρό στους ουρανούς και έλα ακολούθησέ με". Αλλά εκείνος έγινε σκυθρωπός εξαιτίας του λόγου αυτού και αναχώρησε λυπημένος. Είχε, πράγματι, μεγάλη περιουσία.

Στρέφοντας ολόγυρα το βλέμμα του ο Ιησούς, είπε στους μαθητές του: "Πόσο δύσκολα θα μπουν στη βασιλεία του Θεού αυτοί που έχουν τα χρήματα!". Οι μαθητές του απορούσαν για τα λόγια του. Τότε ο Ιησούς πάλι τους είπε: "Παιδιά μου, πόσο είναι δύσκολο να μπει κανείς στη βασιλεία του Θεού! Είναι ευκολότερο να περάσει καμήλα από την τρύπα μιας βελόνας, παρά πλούσιος να μπει στη βασιλεία του Θεού". Εκείνοι, ακόμα πιο κατάπληκτοι, έλεγαν μεταξύ τους: "Και ποιός θα μπορέσει να σωθεί;". Τότε ο Ιησούς, κοιτάζοντάς τους, είπε: "Ό,τι είναι αδύνατο για τους ανθρώπους, είναι δυνατό στο Θεό. Πράγματι, στο Θεό όλα είναι δυνατά".

Στην απάντηση του ο Ιησούς ξεφεύγει και πάλι δεν  αντιμετωπίζει το επί μέρους, και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του στη ρίζα του προβλήματος. Η απάντηση του: η σωστή ζωή για τον μαθητή δεν είναι απλά μια εκπλήρωση νόμων, αλλά μια νέα ζωή.

Η εναλλακτική λύση που προτείνει είναι ο μαθητής να αποκτήσει το πνεύμα του «μακάριοι οι πνευματικά οι φτωχοί διότι σ’ αυτούς ανήκει η Βασιλεία του Θεού» δηλαδή η νοοτροπία εκείνοι που ξέρει να δίνει ότι απόλυτη προτεραιότητα έχει Θεός και τα πάντα να κρίνει και να εκτιμά σύμφωνα πνεύμα του Θεού. Ένας τρόπος ζωής λιτός της δωρεάς και συμμερισμού, συμμετοχής και αλληλεγγύης.