Η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων θα επιφέρει πλήγμα στην τουριστική κίνηση ρεκόρ του Σεπτεμβρίου

Εμμονή της ΠΝΟ στην απεργία

Παρά τις πιέσεις που ασκούνται από το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων, ανένδοτη παραμένει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην απόφαση της για την πραγματοποίηση της σημερινής απεργιακής κινητοποίησης, παρά τις προσπάθειες των προηγούμενων ημερών για εκτόνωση της κατάστασης.

Μαζικές αναχωρήσεις επισκεπτών από τα νησιά καταγράφηκαν εντός του Σαββατοκύριακου, καθώς εκτός από την επίσημη λήξη της θερινής περιόδου, καθοριστικός ήταν ως προς αυτό και ο ρόλος της προκηρυγμένης απεργίας των ναυτικών, αφού ήταν σαφής η πρόθεση για κλιμάκωση της απεργίας.

Ούτε οι τουριστικές προκρατήσεις του Σεπτεμβρίου, που παρουσιάζουν αύξηση ρεκόρ για τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου, με την τουριστική κίνηση να αναμένεται να φτάσεις στα 3,5 εκ. επισκέπτες, φάνηκαν ικανές να κάμψουν την ΠΝΟ, που εμμένει στην απόφαση της, η οποία θα επιφέρει καίριο πλήγμα όχι μόνο στον τουρισμό της χώρας αλλά και στην αξιοπιστία της όσον αφορά στην απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων από και προς τα νησιά.

Η εξάντληση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ήταν το χαρακτηριστικό στοιχείο κατά την χθεσινή ημέρα των αυξημένων αναχωρήσεων, καθώς τα λιμάνια των νησιών ασφυκτιούσαν από επιβάτες και οχήματα.

Ασυμφωνία για τις αυξήσεις

Έντονη καταγράφηκε από την άλλη πλευρά και ο προβληματισμός που εξέφρασαν οι ακτοοπλόοι, καθώς παρά την πρόταση τους για αύξηση των μισθών των ναυτικών και υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, κατέληξε άκαρπη η συνάντηση των εμπλεκομένων πλευρών.   

Όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης, της τάξης του 1% στο παρόν και αντιστοίχως στο επόμενο 6μηνο, στις συλλογικές συμβάσεις που πρότειναν οι ακτοοπλόοι δεν ικανοποίησε την ΠΝΟ, η οποία εμμένει σε αύξηση τουλάχιστον 5%, καθώς δεν έχουν γίνει αυξήσεις την τελευταία 8ετία, αλλά δεν υπήρξε ούτε αποδοχή νέες συνάντησης, η οποία είχε προσυμφωνηθεί, για την συζήτηση νέας βελτιωμένης πρότασης από την πλευρά των ακτοοπλόων.

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η πλευρά των ακτοοπλόων, σε ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητούμενο σε κάθε περίπτωση αποτελεί η αποφυγή της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού, με την πλευρά της ΠΝΟ να αποχωρεί από τη συνάντηση, ενώ παράλληλα απαγορεύτηκε στον εκπρόσωπο των ακτοοπλόων να παράσχει ενημέρωση προς τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων.

Άξιο δε επισήμανσης εκ μέρους του ΣΕΕΝ αποτελεί το γεγονός ότι από τα συνολικά 14 αιτήματα που θέτει η ΠΝΟ μόνο τα 2 αφορούν στα πλοία της ακτοπλοΐας, παρ’ όλα αυτά η απεργία περιορίζεται μόνο σε αυτή την κατηγορία πλοίων, αφού, όπως σημειώνεται, όλα τα άλλα πλοία εκτελούν κανονικά τα δρομολόγια τους.

Ο ΣΕΕΝ «αδειάζει» την ΠΝΟ

«Εκφράζουμε την έκπληξή μας για τη σημερινή αδικαιολόγητη απόφαση της ΠΝΟ για την πραγματοποίηση απεργίας την 3η Σεπτεμβρίου.

Την 28/8 στο Υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Συνδέσμου μας με εκπροσώπους της ΠΝΟ, παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου και συγκεκριμένα του τ. Υπουργού κ. Κουρουμπλή, του Υφυπουργού κ. Σαντορινιού, των Γενικών Γραμματέων, καθώς και ανωτέρων αξιωματικών και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων.

Στη συνάντηση αντηλλάγησαν απόψεις για την υπογραφή των ΣΣΕ, με σκοπό τη ματαίωση της εξαγγελθείσας απεργίας την 3/9 προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων και παρά τις δυσκολίες που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου μας επανήλθαν με νέα βελτιωμένη πρόταση, την οποία οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ δεν ήθελαν να συζητήσουν και αποχώρησαν από τη συνάντηση.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου μας κ. Μιχάλης Σακέλλης κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης, επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της ΠΝΟ σε συμφωνημένη ώρα, με σκοπό να ενημερώσει την εκτελεστική επιτροπή που συνεδρίαζε για τις νέες προτάσεις του ΣΕΕΝ.

Δυστυχώς και περιέργως δεν επετράπη στον πρόεδρο του ΣΕΕΝ να ενημερώσει τους εκπροσώπους των ναυτεργατικών σωματείων για τη νέα βελτιωμένη πρόταση του Συνδέσμου και συγκεκριμένα για πρόταση υπογραφής ΣΣΕ για τα έτη 2018 και 2019 με αύξηση των μισθών των ναυτικών.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω εκφράζουμε την απορία μας για την ως άνω στάση της ΠΝΟ και για την απόφαση πραγματοποίησης της απεργίας, παρά τα προβλήματα που αυτή θα δημιουργήσει στο ταξιδιωτικό κοινό και παρά τις προσπάθειες του Συνδέσμου μας για την εξεύρεση κοινού τόπου με τους συνδικαλιστές της ΠΝΟ, οι οποίοι αρνήθηκαν μάλιστα έστω και να ακούσουν τις προτάσεις μας.

Σημειώνουμε δε, ότι οι ως άνω προτάσεις περί μισθολογικών αυξήσεων, αποτελούσαν μοναδική ίσως εξαίρεση στο σύνολο των ΣΣΕ στη χώρα μας, λαμβανομένου υπόψη ότι οι ΣΣΕ των λοιπών κλάδων προβλέπουν στην καλύτερη περίπτωση μηδενικές αυξήσεις.

Επίσης τονίζουμε ότι παρά το γεγονός ότι από τα 14 αιτήματα της ΠΝΟ μόνο τα δύο αφορούν τα Ακτοπλοϊκά πλοία, η απεργία περιορίζεται μόνο σε αυτά, ενώ άλλα όπως πχ τα ημερόπλοια κλπ, θα εκτελούν κανονικά τα δρομολόγιά τους.

Για μία ακόμα φορά καλούμε την ΠΝΟ να επανεξετάσει τη θέση της ακυρώνοντας τη σημερινή απόφασή της και να συμφωνήσει στην υπογραφή ΣΣΕ κατά τις προτάσεις του ΣΕΕΝ, οι οποίες όχι μόνο κατοχυρώνουν τα δικαιώματα αλλά και βελτιώνουν τις αποδοχές των ναυτικών μας, σε αντίθεση με τους λοιπούς εργαζομένους στη  χώρα».

«Να αποφευχθούν γεγονότα που δυσφημούν την Ελλάδα»

Και η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FEDΗΑΤΤΑ) «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου», απευθύνοντας με επιστολή της έκκληση στους αρμόδιους υπουργούς Ναυτιλίας και Τουρισμού να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα για την επίλυση των διαφορών και την ανάκληση της απεργίας της ΠΝΟ.

Συγκεκριμένα η FEDHATTA αναφέρει ότι για ακόμα μία φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία απεργιακή κινητοποίηση ενός κλάδου εργαζομένων μεσούσης της τουριστικής περιόδου. Για ακόμα ένα καλοκαίρι η ΠΝΟ προχωρά σε απεργίες παρακωλύοντας την μετακίνηση των Ελλήνων και των ξένων τουριστών. Οι κινητοποιήσεις αυτές θα προκαλέσουν τεράστια προβλήματα στα λιμάνια όλης της χώρας με μεγάλες καθυστερήσεις, αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων. Η χαοτική κατάσταση που θα δημιουργηθεί για ακόμα μία φορά, με τουρίστες να χάνουν τις πτήσεις τους ή να καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους και να υπόκεινται σε μεγάλη ταλαιπωρία θα οδηγήσει σε δυσφήμηση της χώρας μας και θα προκαλέσει πλήγμα στον τουρισμό. Άλλωστε όπως είναι γνωστό η ευρωπαϊκή πρακτική στα θέματα των ευθυνών και των αποζημιώσεων, έχει γίνει αυστηρότερη και θεωρούμε ότι δεν αργεί η στιγμή που οι τουρίστες θα στραφούν κατά των απεργών και στην ακτοπλοΐα.

Κάνουμε μακροχρόνιο αγώνα για την ανάδειξη των λιγότερων γνωστών τουριστικών προορισμών και νησιών μας και έχουμε πετύχει τα λιγότερο γνωστά στο εξωτερικό ελληνικά νησιά να δέχονται τουρισμό. Επίσης φέτος έχουμε διψήφιους αριθμούς αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού και κυρίως από μακρινούς προορισμούς (ΗΠΑ, Αυστραλία, Λατ. Αμερική, Κίνα και Ινδία).

Πρέπει επιτέλους να ληφθεί υπόψη η ιδιομορφία της χώρας μας, η ελληνική πολυνησία η οποία αποτελείται από εκατοντάδες διαφορετικούς τουριστικούς προορισμούς που δεν έχουν άλλο τρόπο σύνδεσης με τη χερσαία χώρα και τα αεροδρόμια, παρά μόνο την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Επομένως ελλείψει πλοίων (λόγω απεργίας) είναι σχεδόν αδύνατο οι τουρίστες να καταφέρουν να προλάβουν τις προγραμματισμένες πτήσεις τους, γεγονός που εκτός από ταλαιπωρία τους επιβαρύνει με τεράστια επιπλέον έξοδα αφού θα πρέπει να αγοράσουν νέα αεροπορικά εισιτήρια  με ακριβότερους ναύλους.

Όπως τονίζεται τέλος στην επιστολή πρέπει να βρεθεί λύση «με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά και στα δικαιώματα των καταναλωτών/τουριστών προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες για την απρόσκοπτη ροή τους λαμβάνοντας υπόψη το κοινό συμφέρον και τα οφέλη για τη χώρα, καθώς και να αποφευχθούν γεγονότα που δυσφημούν την Ελλάδα και ταλαιπωρούν τους επισκέπτες της.

Ετικέτες: