Ο πρόεδρος της MTC Group αναλαμβάνει τη διαχείριση των θεμάτων τουρισμού της Σύρου

«Θα αναλάβω προσωπικά τα θέματα του τουρισμού του νησιού»

Μία προσωπική δέσμευση έρχεται να αναθεωρήσει την κακή επικοινωνιακή τακτική της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής Σύρου-Ερμούπολης και να αναπτερώσει τις ελπίδες για ουσιαστική και στοχευμένη τουριστική προώθηση του νησιού, από μία κορυφαία και με διαπιστωμένη αποτελεσματικότητα στον τομέα που πραγματεύεται, εταιρεία.

Αναστάτωση στον επιχειρηματικό, και όχι μόνο, κόσμο της Σύρου προκάλεσε η σύναψη σύμβασης του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης με μία μικρή εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην παροχή τουριστικής υποστήριξης, σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας.

Χρησιμοποιώντας ιδιαιτέρως υψηλούς τόνους, σε επικοινωνιακό επίπεδο, η απερχόμενη Δημοτική Αρχή, μέσω δημοσίων ανακοινώσεων της, δήλωνε ότι έγινε «Η ανάθεση στην MTC Group με σημαντική εξειδίκευση στα συγκεκριμένα αντικείμενα…», χωρίς να αναφέρει ότι η σύμβαση υπογράφηκε με την εταιρεία More Greece, η οποία ανήκει στο όμιλο της MTC Group και εδρεύει στη Μύκονο.

Η επικοινωνιακή τακτική εκ μέρους του Δήμου, να προβάλλεται η συνεργασία με την συγκεκριμένη εταιρεία και να αποσιωπάται η πρόθεση σύμβασης με μικρότερη εταιρεία μέλος του ομίλου της MTC Group, εδράζεται στη βαρύτητα που έχει η κορυφαία εταιρεία στον χώρο της.

Μία επιλεκτική διευκρινιστική αποσιώπηση, η οποία προκάλεσε εύλογες απορίες, αλλά και ανησυχία, καθώς τα εχέγγυα αποτελεσματικότητας και επιτυχούς τουριστικής προώθησης του νησιού, σχετίζονταν τόσο με το ισχυρό όνομα της MTC Group, όσο και με την ισχυρότερη παρουσία του προέδρου της κ. Ν. Μαρτάκη.

Ποια είναι η MTC Group

Συγκεκριμένα, η MTC Group είναι ένας όμιλος εταιριών συμβούλων εξειδικευμένος σε θέματα τουριστικού μάρκετινγκ και προβολής περιοχών και τουριστικών επιχειρήσεων. Λειτουργεί εδώ και 21 χρόνια και είναι στελεχωμένη με έμπειρους τεχνοκράτες της επικοινωνίας της προβολής και του μάρκετινγκ με πολυετή θητεία στον τουρισμό.

Οι υπηρεσίες που προσφέρει στις περιοχές-Δήμους είναι πολυεπίπεδες:

• Μελετά και καταγράφει το τουριστικό προϊόν

• Εντοπίζει τις αγορές και τις ομάδες του πληθυσμού που ενδιαφέρονται για τα στοιχεία που προσφέρει ο κάθε προορισμός.

• Επινοεί τρόπους «προσέγγισης» των αγορών και των ομάδων-στόχων χάρη στις διεθνείς διασυνδέσεις της.

• Επιλέγει και οργανώνει εκθεσιακές συμμετοχές, ειδικές προωθητικές ενέργειες προβολής, ταξίδια δημοσιογράφων και ταξιδιωτικών πρακτόρων και πρωτότυπες εκδηλώσεις για την ανάδειξη και την προβολή του προορισμού στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Οι χαμηλού κόστους αλλά υψηλού στόχου και αποτελέσματος υπηρεσίες της εταιρίας, την έχουν καθιερώσει σε επίπεδο ΟΤΑ αποσπώντας την εμπιστοσύνη σημαντικών τουριστικών προορισμών, όπως η Μύκονος, η Πάρος, η Μήλος, η Τήνος, η Σέριφος, η Αστυπάλαια, η Άνδρος κ.α. σε μια μακροχρόνια συνεργασία με σημαντικά αποτελέσματα.

Η προσφορά προς το Δήμο

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι η προσφορά για την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της τουριστικής υποστήριξης που κατατέθηκε στο Δήμο, έγινε από την εταιρεία λογισμικού More Greece και έφερε την υπογραφή της Σπ. Παπαδέα, μοναδικό εταίρο και διαχειριστή της, γεγονός το οποίο η Δημοτική Αρχή δεν θεώρησε σκόπιμο να αναφέρει.

Συγκεκριμένα, το σχετικό έγγραφο ανέφερε «ΠΡΟΣ ΔΗΜΟ ΣΥΡΟΥ-ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ                                

Αξιότιμοι κύριοι/ίες

Υποβάλλουμε σήμερα προσφορά για την παροχή υπηρεσιών προς το Δήμο σας για την προβολή και διαφήμιση της Σύρου ως προτιμητέου τουριστικού προορισμού με έμφαση στην αναζήτηση και προσέλκυση αγορών-στόχων  του εξωτερικού και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτών καθώς και η ολιστική προσέγγιση όλων των ενεργειών στην κατεύθυνση της αποτελεσματικής προβολής και προώθησης της Σύρου καθώς και του τουριστικού προϊόντος αυτής.

Η εξειδικευμένη παροχή υπηρεσιών  προβλέπει την κατάρτιση πενταετούς (5ετούς) Σχεδίου Μάρκετινγκ (Marketing Plan),  την υλοποίηση του σχεδίου Μάρκετινγκ και δράσης,   τις ενέργειες προβολής και διαφήμισης στον τομέα του τουρισμού και  την αναφορά αποτελεσματικότητας των δράσεων.

Συγκεκριμένα οι υπηρεσίες εξειδικεύονται στα παρακάτω πεδία:

1η Δράση/Ενέργεια: Η πρωτογενής έρευνα, καταγραφή και αξιολόγηση της επικρατούσας τουριστικής κατάστασης.

2η Δράση/Ενέργεια: Η σχεδίαση, κατάρτιση και υλοποίηση του πενταετούς (5ετούς) Σχεδίου Μάρκετινγκ (Marketing Plan).

3η Δράση/Ενέργεια: Η προβολή και διαφήμιση της νήσου Σύρου ως προτιμητέου τουριστικού προορισμού.

4η Δράση/ Ενέργεια: Η αναφορά αποτελεσματικότητας των δράσεων.

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης συνεργασίας θα παρέχεται επίσης:

 Διαρκής συμβουλευτική υποστήριξη σε θέματα άσκησης πολιτικής που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον Τουρισμό (σχέσεις με άλλους Δημόσιους Φορείς, με Κεντρική Κυβέρνηση κλπ).

 Διαχείριση κρίσεων σε επικοινωνιακό επίπεδο, για ζητήματα που πλήττουν τη φήμη του νησιού. 

 Προτάσεις και εισηγήσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των διαφημιστικών ενεργειών ( media planning ) 

 Εισηγήσεις επί προτάσεων που θα υποβάλλονται στο Δήμο με θέμα τη διαφήμιση του προορισμού σε Αγορές , Μέσα Ενημέρωσης, Ειδικές Εκδόσεις κλπ.

Για τις παραπάνω υπηρεσίες διάρκειας οκτώ μηνών προτείνεται ως αμοιβή το ποσόν των Ευρώ οκτώ χιλιάδων (8.000) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ πληρωτέων όπως θα οριστεί από τη σχετική σύμβαση.

Με εκτίμηση

ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΠΑΠΑΔΕΑ».

Προσωπική δέσμευση

Όπως ήταν αναμενόμενο, η δημοσιοποίηση της συγκεκριμένης σύμβασης, θορύβησε τον επιχειρηματικό κόσμο της Σύρου, καθώς όλοι ανέμεναν την ανάληψη του συνολικού έργου την τουριστικής προώθησης του νησιού από την MTC Group και τον κ. Μαρτάκη, καθώς προβλέπουν στην τουριστική ανάκαμψη, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω σχεδιασμού και δράσεων από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου.

Κατόπιν όλων των προαναφερόμενων, σε επίπεδο παροχής διευκρινίσεων, υπήρξε εκ μέρους του κ. Μαρτάκη η δέσμευση προσωπικής ανάληψης διαχείρισης των θεμάτων του τουρισμού που αφορούν στη Σύρο.

Ειδικά σε ότι αφορά στην εταιρεία More Greece, με την οποία έγινε η σύμβαση, ο κ. Μαρτάκης ενημέρωσε ότι είναι αυτή που «έχει συμβληθεί με όλους του Δήμους του Νοτίου Αιγαίου, με τους οποίους συνεργαζόμαστε και αυτό εντάσσεται στο επιχειρησιακό πλάνο του Ομίλου, πράγμα το οποίο δεν αλλάζει ούτε τη σύνθεση των στελεχών ούτε και την δεδομένη αποτελεσματικότητά μας».

Σε ότι αφορά στον δικό του ρόλο, σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες της εταιρείας στον τομέα του τουρισμού, ο κ. Μαρτάκης δήλωσε ρητά πως «Ως επικεφαλής του Ομίλου θα τιμήσω τη συνεργασία με το Δήμο και, όπως πράττω σε όλες τις συνεργασίες μου, θα αναλάβω προσωπικά τα θέματα του τουρισμού του νησιού, σύμφωνα με τις συμβατικές μας υποχρεώσεις».

Άλλωστε τις αμέσως προσεχείς ημέρες ο κ. Μαρτάκης με τους συνεργάτες πρόκειται να έρθουν στη Σύρο, προκειμένου να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με όλους εμπλεκόμενους, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι πρώτες προωθητικές ενέργειες, για να προληφθεί ο χαμένος χρόνος, καθώς έχει ξεκινήσει ήδη η θερινή τουριστική περίοδος.