Τα σοβαρά προβλήματα που έφερε στην επιφάνεια η πρόσφατη κακοκαιρία αποτέλεσαν για τους μαθητές του Γυμνασίου Τ.Λ. Κορθίου τη «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι»

«Η κατάσταση έγινε πλέον ανυπόφορη»

Συνέντευξη του προέδρου του 15μελους μαθητικού συμβουλίου, Λεωνίδα Τσορτανίδη, για την απόφαση των μαθητών να κλείσουν συμβολικά το σχολείο τους για δύο ημέρες

Αποφασισμένοι να μη μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια μέχρι τη συνολική αποκατάσταση των κτιριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζει επί σειρά ετών το σχολείο τους, δηλώνουν οι μαθητές του Γυμνασίου Τ.Λ. Κορθίου, που προχώρησαν σε κατάληψη, μετά τις νέες και παλαιές «πληγές» που άνοιξαν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών.   

Στο κείμενο διαμαρτυρίας που ανήρτησαν σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, οι μαθητές παραθέτουν τους λόγους για τους οποίους οδηγήθηκαν στο διήμερο κλείσιμο του σχολείου τους, ευελπιστώντας πως η «κραυγή αγωνίας» τους δεν θα τύχει και πάλι αδιαφορίας από τους ιθύνοντες.

«Ένας χρόνος πέρασε από την προηγούμενη κατάληψη, στην οποία προέβησαν οι μαθητές τον Φεβρουάριο του 2018 με βασικό αίτημα τότε το ενδεχόμενο να αποχαρακτηριστεί το σχολείο από δυσπρόσιτο. Αφού επισκεφτήκαμε το Υπουργείο Παιδείας και συναντηθήκαμε με τον Υφυπουργό, λαμβάνοντας υποσχέσεις και μόνο, το σχολείο αποχαρακτηρίστηκε. Καμία αντίδραση από κανέναν! Η κοινωνία του Κορθίου γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας. Κατά καιρούς γίνονται κάποιες προσπάθειες από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αλλά δεν αρκούν, διότι τα προβλήματα είναι τεράστια. Πρόσφατα αντικαταστάθηκαν ορισμένα σάπια παράθυρα, αλλά ούτε αυτό στάθηκε αρκετό», αναφέρουν οι μαθητές.

Αποσπασματικές και περιορισμένες οι μέχρι σήμερα συντηρήσεις

Σε συνέντευξή του στην «Κοινή Γνώμη», ο πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου, Λεωνίδας Τσορτανίδης, εξηγεί πως, το Γυμνάσιο Τ.Λ. Κορθίου στην Άνδρο, από την αρχή της λειτουργίας του, αρχές του ’80, παρουσίαζε δυσλειτουργίες και όπως αποδείχθηκε στο πέρασμα των ετών, κακοτεχνίες.

«Το πρόβλημα είναι πολύ παλιό. Κατά καιρούς από την πλευρά των μαθητών γίνονταν και γίνονται κινητοποιήσεις για το θέμα αυτό και επίσης όλοι οι διευθυντές όπως και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων κάνουν ενέργειες για το κτιριακό μας πρόβλημα. Η αλήθεια όμως είναι ότι το σχολείο παρέμεινε για πολλά χρόνια χωρίς ουσιαστική συντήρηση, ενώ τα τελευταία χρόνια οι παρεμβάσεις είναι αποσπασματικές και περιορισμένες».

Ο πρόεδρος κάνει λόγο για μακροσκελή λίστα ηλεκτρολογικών και υδραυλικών προβλημάτων, τα οποία συνεχώς επιδεινώνονται.

«Το κτίριο δεν έχει στεγανότητα καθώς τα κουφώματα είναι 35 ετών και ξύλινα. Η φθορά τους πλέον είναι σχεδόν ολοκληρωτική. Πριν λίγους μήνες αντικαταστάθηκαν ορισμένα αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Τα προβλήματα στεγανότητας είναι πιο έντονα στις τέσσερις προκάτ αίθουσες όπου τρέχουν νερά από τα ταβάνια, νερά μέσα από πίνακα ηλεκτροδότησης και λόγω της έλλειψης συντήρησης οι μεντεσέδες είναι όλοι σκουριασμένοι, οι σιδερένιες πόρτες των αιθουσών έχουν τρυπήσει και τα παράθυρα κατεστραμμένα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σωρεία προβλημάτων και αναγκών

Οι φθορές απαριθμούνται και στο κείμενο διαμαρτυρίας των μαθητών, οι οποίοι πιστεύουν ότι μία καλή λύση θα ήταν η άμεση ενεργοποίηση των αρμόδιων φορέων για την εξασφάλιση μιας γενναίας χρηματοδότησης που θα αξιοποιηθεί αποκλειστικά για μια συνολική και αποδοτική αποκατάσταση των προβλημάτων.

1) Προαύλιο πλημμυρισμένο

2) Στην Αίθουσα 13, το ένα από τα τρία καινούρια παράθυρα μπάζει νερά

3) Στην Αίθουσα της Γ’ Λυκείου υπάρχει σπασμένο παράθυρο, λείπουν πλακάκια από το πάτωμα, το ταβάνι και ο πίνακας ρεύματος στάζουν νερά, με αποτέλεσμα να πέσουν δύο φορές οι ασφάλειες.

4) Όλες οι πόρτες των αιθουσών εκτός κεντρικού κτιρίου έχουν κατεστραμμένους και σκουριασμένους μεντεσέδες.

5) Στην Αίθουσα της Β’ Λυκείου επικρατεί ψύχος, καθώς η πόρτα δεν κλείνει, ενώ απουσιάζουν και οι μηχανισμοί από τα παράθυρα αλουμινίου.

6) Στην αίθουσα της Β’ Γυμνασίου ένα παράθυρο δεν κλείνει και από το ένα καλοριφέρ στάζουν νερά.

7) Πρόβλημα στεγανότητας εντοπίζεται επίσης στο Χημείο.

8) Δεν υπάρχουν πόμολα σε καμία τουαλέτα (αγοριών – κοριτσιών)

9) Όλα τα παλαιά κουφώματα και οι πόρτες είναι πλέον σάπια.

10) Λόγω έλλειψης πετρελαίου, το καλοριφέρ λειτουργεί μόνο για δύο-δυόμιση ώρες (8:00-10:30)

11) Γυμνές πρίζες και γυμνοί διακόπτες σε τάξεις και τουαλέτες.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν τους μαθητές στην απόφαση να κλείσουν συμβολικά το σχολείο τους για δύο ημέρες και να γνωστοποιήσουν την υφιστάμενη κατάσταση, η οποία έγινε ανυπόφορη με την πρόσφατη κακοκαιρία.

«Δεν επιθυμούμε απλά να χάσουμε δύο ημέρες μάθημα και όποιος υποστηρίξει ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι αντίδρασης, είναι υποκριτής, καθώς όσοι εμπλέκονται στο χώρο του σχολείου, γνωρίζουν πολύ καλά όλα τα προβλήματα, αλλά τελικά η αδιαφορία και η «συνήθεια» είναι ό,τι χειρότερο. Θεωρούμε ότι αξίζουμε καλύτερες συνθήκες και υπεύθυνή αντιμετώπιση από όποιους έχουν αρμοδιότητες στο σχολείο μας, επισημαίνουν στο κείμενό τους.

Άγχος για τη μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων στην Άνδρο

Το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Κορθίου αριθμεί 75 μαθητές. Όπως εξηγεί στην «Κοινή Γνώμη» ο πρόεδρος του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου, Λεωνίδας Τσορτανίδης, τα κτιριακά προβλήματα δεν αποτελούν το μοναδικό ζήτημα που απασχολεί τα παιδιά.

«Μέχρι πέρυσι, το σχολείο ήταν χαρακτηρισμένο ως δυσπρόσιτο κι αυτό σήμαινε ότι, οι καθηγητές που έρχονταν στο Κόρθι έπαιρναν διπλή μοριοδότηση και συνήθως το σχολείο μας στελεχώνονταν έγκαιρα διότι το "κυνηγούσαν" οι εκπαιδευτικοί. Από φέτος που αποχαρακτηρίστηκε από δυσπρόσιτο είχαμε μια σχετική δυσκολία στη στελέχωση καθώς χάσαμε ήδη μια θέση φιλολόγου από το σχολείο μας, ενώ 4 ή 5 ειδικότητες εμφανίστηκαν λίγες ημέρες πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Επίσης αντιμετωπίζουμε δυσκολίες και στη θέρμανση καθώς το κονδύλι για το θέμα αυτό είναι περιορισμένο. Το βασικότερο όμως θέμα που απασχολεί τους μαθητές είναι το γεγονός ότι παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι απόφοιτοι σπουδάζουν και γίνονται κάτοχοι πτυχίων, δεν υπάρχει δυνατότητα στην Άνδρο να επιστρέψουν και να δουλέψουν στο νησί πάνω στο αντικείμενο τους».