Το 6ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ερμούπολης ξεκίνησε φέτος τη λειτουργία του, στελεχωμένο εξ’ ολοκλήρου από αναπληρώτριες νηπιαγωγούς

Σε στάδιο προσαρμογής παιδιά και νηπιαγωγοί

Μία νέα εποχή ανέτειλε φέτος για το 6ο Νηπιαγωγείο Ερμούπολης, ένα από τα τρία σχολεία της Σύρου που από το τρέχον διδακτικό έτος λειτουργούν πλέον ως Πειραματικά.

Βασικοί σκοποί των Πειραματικών Σχολείων είναι η ανάπτυξη ερευνητικών, δημιουργικών δράσεων, η πιλοτική εφαρμογή και ο πειραματισμός σε προγράμματα σπουδών, μεθόδους διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές.

Το 6ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ερμούπολης αποτελεί το πρώτο πειραματικό νηπιαγωγείο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου και απώτερος σκοπός του σχολείου είναι η καλλιέργεια μίας υγιούς, σωματικά και ψυχικά, προσωπικότητας των μαθητών/ μαθητριών με ηθικές αξίες.

Πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους

 Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η στελέχωσή του εξ’ ολοκλήρου από αναπληρώτριες νηπιαγωγούς, πέντε στον αριθμό, οι οποίες μάλιστα υπηρετούν για πρώτη φορά σε τέτοιου τύπου σχολείο. Συνεπώς, τόσο τα παιδιά όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό διανύουν ένα στάδιο προσαρμογής μέχρι να βρουν τα πατήματά τους.  

«Χρειάζεται υπομονή και επιμονή καθώς και οι πέντε αναπληρώτριες που στελεχώνουμε το σχολείο, δεν έχουμε εργαστεί ξανά σε αντίστοιχη δομή και τα περισσότερα είναι πρωτόγνωρα για εμάς», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» η Προϊσταμένη του 6ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ερμούπολης, Ευγενία Σαγκινέτου.

Η ίδια εξηγεί, μεταξύ άλλων, τις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει μέχρι και σήμερα, ως προς την οργάνωση του σχολείου.

«Αρχικά δεν γνωρίζουμε τόσο διοικητικά όσο και οργανωτικά θέματα σχετικά με τα πειραματικά σχολεία και επειδή δεν έχει στελεχωθεί ακόμη η ομάδα εκείνη που θα μας κατευθύνει χάνουμε σημαντικό χρόνο στην εύρεση του ορθού από τον νόμο τρόπου δράσης. Πραγματοποιήθηκε μία επιμορφωτική συνάντηση από την ομάδα που έχει συσταθεί από το Υπουργείο και είναι υπεύθυνη για τα Πειραματικά Σχολεία όλης της Ελλάδας, η οποία όμως δεν κατάφερε να απαντήσει σε πολλά ερωτήματά μας. Επίσης, κάτι ακόμη που μας έχει δυσκολέψει είναι το θέμα των Ομίλων Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, τόσο η οργάνωση όσο και η λειτουργία αυτών, αλλά αναμένουμε περεταίρω σχετική ενημέρωση. Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι υπάρχει η αμέριστη βοήθεια από το συστεγαζόμενο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, όπου πρόθυμα τόσο ο  κ. Δημήτρης Τσαρτσάλης, όσο και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί βρίσκονται δίπλα μας κάθε φορά που τους χρειαζόμαστε».

Όμιλοι Δημιουργικότητας και Καινοτομίας

Όπως ορίζεται στο άρθρο 12 του νόμου (ν.4692/2020) για τη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οι “Όμιλοι  δημιουργικότητας και δημιουργικότητας” αποτελούν έναν μεταξύ των πολλών σκοπών των ΠΕΙ.Σ. και θεσμοθετήθηκαν με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών τόσο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., όσο και των άλλων δημόσιων σχολείων (Κανονισμός λειτουργίας ομίλων αριστείας – 2020).

Η λειτουργία των Ομίλων ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το πέρας του διδακτικού έτους. Το ωράριο λειτουργίας των ομίλων είναι από 2 έως 4 διδακτικές ώρες, μία με δύο φορές την εβδομάδα και μετά το πέρας των μαθημάτων, ενώ κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθεί έως 2 Ομίλους. Η επιλογή των μαθητών είναι δυνατόν να γίνεται με δοκιμασίες ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων ανάμεσα στους μαθητές ή με άλλον τρόπο που ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί.

Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε εκπαιδευόμενος/η αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με την ολοκλήρωση της επιτυχούς συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών (8 ή 16 απουσίες ετησίως ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας του Ομίλου), λαμβάνει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης.

Αιτήσεις παρακολούθησης υποβάλλονται από τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους στη Διεύθυνση του σχολείου.

Πολύπλευροι στόχοι

Στο 6ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ερμούπολης φοιτούν συνολικά 47 παιδιά. Συμπεριλαμβανομένων των νηπίων που συνεχίζουν τη φοίτησή τους από την προηγούμενη σχολική χρονιά, υπάρχουν μαθητές και μαθήτριες που κληρώθηκαν και προέρχονται από διάφορες περιοχές της Σύρου, χωρίς την ύπαρξη κριτηρίων.

Το πρόγραμμα του σχολείου, μέχρι στιγμής, βασίζεται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ), που ακολουθούν όλα τα νηπιαγωγεία. «Ωστόσο προσπαθούμε να οργανώσουμε και διάφορα σχέδια δράσης, βασιζόμενα κυρίως στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα των ίδιων των παιδιών. Οι στόχοι μας είναι μακροπρόθεσμοι και βραχυπρόθεσμοι: αυτονομία, ολόπλευρη ανάπτυξη, καλλιέργεια δεξιοτήτων, συναισθηματική νοημοσύνη (ενσυναίσθηση), συνεργατικότητα και καλλιέργεια ηθικών αξιών (ισότητα, αλληλεγγύη, δημοκρατία)». Επιπλέον, αποσκοπούμε στην εξωστρέφεια του σχολείου μας και στη σύνδεσή του με την τοπική κοινωνία», αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Σαγκινέτου.  

Όποιος ενδιαφέρεται για τη λειτουργία του 6ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ερμούπολης μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα του σχολείου 6nip-ermoup.kyk.sch.gr, η οποία βασίζεται στη νέα τεχνολογία ιστοσελίδων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και το περιεχόμενό της θα εμπλουτίζεται συνεχώς. «Το site μας δεν θα υπήρχε χωρίς την αμέριστη βοήθεια του κ. Μανώλη Αργυρού, ο οποίος όχι μόνο τοέστησε από την αρχή, αλλά αφιέρωσε και χρόνο για να μας δείξει βασικές λειτουργίες στο στήσιμο μιας ιστοσελίδας. Επί τη ευκαιρία τον ευχαριστούμε ειλικρινά για την πολύτιμη βοήθειά του», καταλήγει η προϊστάμενη του Νηπιαγωγείου.