Την επιβολή τέλους τουριστικής προβολής, στις ενδιαφερόμενες τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού κρίνει σκόπιμη η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ιητών

Τουριστική προβολή με… αντίτιμο

Τέλος τουριστικής προβολής, αναμένεται να πληρώνουν πλέον, οι τουριστικοί επαγγελματίες, καθώς και όλοι, όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην προώθηση του νησιού, σύμφωνα με πρόταση που κατέθεσε ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ιητών.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του Προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής, Δήμος και επιχειρηματίες της Ίου αναμένεται να συμβάλλουν από κοινού για τη συνέχιση της διαρκούς παρουσίας του νησιού σε τουριστικές εκθέσεις και την προβολή του προορισμού σε όλα τα επίπεδα. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της Οικονομικής Επιτροπής, η επιβάρυνση για τη συμμετοχή και την υλοποίηση δράσεων, για την τουριστική προβολή είναι μεγαλύτερο κάθε χρόνο, ενώ τα οικονομικά όρια του Δήμου αντίστροφα, στενεύουν.

Μικρότερες οι δυνατότητες από τις απαιτήσεις

Ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου Ιητών μετά από δημόσιες συζητήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς μέσα στο 2016 και 2017 με όλους τους επαγγελματίες του νησιού και μετά την ανάρτηση της πρότασης για την επιβολή τέλους τουριστικής προβολής σε όλους τους επαγγελματίες του νησιού, για διαβούλευση στο site  του δήμου,  προτείνει την  λήψη απόφασης για την επιβολή του τέλους τουριστικής προβολής.

Τα τελευταία χρόνια ο δήμος Ιητών έχει επωμιστεί την τουριστική προβολή του νησιού μας σε όλα τα επίπεδα με την σκέψη ότι αφενός δεν υπάρχουν σύλλογοι για να αναλάβουν τέτοιες ενέργειες και αφετέρου το 95% περίπου του πληθυσμού του νησιού μας ασχολείται με τον τουρισμό.

Έτσι λοιπόν τα τελευταία έξι χρόνια ο δήμος Ιητών ήταν παρόν σε όλες σχεδόν τις μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις είτε συμμετέχοντας στο περίπτερο της Περ. Νοτίου Αιγαίου είτε με δικό του περίπτερο, προχώρησε σε καταχωρήσεις διαφημίσεων σε πολλά περιοδικά, site, blogs, εφημερίδες, φιλοξένησε δημοσιογράφους από διάφορες χώρες, έκανε εκδόσεις χαρτών, φυλλαδίων και άλλων εντύπων προβολής του νησιού κλπ.

Τα τελευταία χρόνια ο προβλεπόμενος και απαιτούμενος προϋπολογισμός για την τουριστική προβολή του νησιού μας ανέρχεται κατά μέσο όρο στα  110.000 ευρώ ετησίως. Το πραγματικό ποσό που διαθέτει ο δήμος είναι 24.000 ευρώ, για τη συμμετοχή του Δήμου σε εκθέσεις, 11.000 ευρώ, για τη σύμβαση με την εταιρεία, στην οποία έχει ανατεθεί το management, 15.000 ευρώ για την έκδοση όλων των συναφών εντύπων και 10.000 ευρώ για τις υπηρεσίες φιλοξενίας κλπ. Συνεπώς το σύνολο των δαπανών του Δήμου για την τουριστική προώθηση ανέρχεται σε 60.000 ευρώ.

Δυνατότητα για νέες ενέργειες

Όπως τονίζεται στην εισήγηση του προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής, αν «στο απαιτούμενο ποσό των 110.000 ευρώ προστεθούν και οι χορηγίες από τους δημότες τότε το συνολικό απαιτούμενο ποσό αγγίζει τα  120.000 ευρώ. Επίσης, αυτό το οποίο πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν είναι ότι πλέον η προβολή του νησιού μας πρέπει να περάσει και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον ηλεκτρονικό χώρο καθώς και στην ηλεκτρονική επικοινωνία με επισκέπτες του νησιού πράγμα που δεν έχει γίνει λόγω έλλειψης πόρων».

Για τους λόγους αυτούς και επειδή ο δήμος σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία έχει δικαίωμα να επιβάλλει τέλη μέσω κανονιστικής απόφασης, «προτείνεται να ψηφιστεί η επιβολή τουριστικού τέλους διαφήμισης σε όλες τους επιχειρήσεις». Το τέλος θα κυμαίνεται από 20 έως 100 ευρώ για κάθε επιχείρηση. Θα δημιουργηθεί αρχείο επιχειρήσεων και η Οικονομική Επιτροπή θα δήμου θα ορίσει τα ποσά. Επίσης, το τέλος θα είναι ετήσιο και θα καταβάλλεται  κατά τον μήνα Αύγουστο, ενώ θα μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί μόνο με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής. Το τέλος θα διατίθεται αποκλειστικά για την τουριστική προβολή του νησιού και για κάθε ενέργεια που υποστηρίζει την τουριστική προβολή.

Ανοίγει ο δρόμος για αντίστοιχες ενέργειες(;)

Δεδομένου, ότι πρόκειται για την πρώτη αντίστοιχου είδους πρωτοβουλία, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην περιοχή των Κυκλάδων, η Ίος «ανοίγει» το δρόμο, για ανάλογες αποφάσεις και από άλλα δημοτικά όργανα των Δήμων των νησιών, καθώς τα οικονομικά της αυτοδιοίκησης «στενεύουν» χρόνο με το χρόνο.

Παρ’ όλα αυτά, η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ιητών, προέρχεται κατόπιν πολύμηνης και σοβαρής διαβούλευσης, με όλους τους τουριστικούς φορείς του νησιού, οι οποίοι, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους, συμφώνησαν στην επιβολή του ετήσιου τέλους για την τουριστική προώθηση.

Οι αυτοδιοικητικές αρχές έχουν δείξει μέχρι στιγμής, πως έχουν αντιληφθεί την προστιθέμενη αξία του τουρισμού, ενώ δίδεται «μάχη» κάθε χρόνο, για τη νομή της «πίτας» των επισκεπτών, ανάμεσα στα νησιά. Μία προοπτική συνεισφοράς από τους άμεσα ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό των δράσεων τουριστικής ανάπτυξης, θα αποτελούσε ένα μέτρο, το οποίο αρκετές διοικήσεις, ειδικά ασθενέστερων οικονομικά δήμων, θα έβαζαν στο τραπέζι.

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, θα μπορούσε να φέρει αρνητικές αντιδράσεις από την πλευρά των ήδη πιεσμένων μικρο-μεσαίων επιχειρηματιών του τουρισμού, που έρχονται αντιμέτωποι με μία «φοροθύελλα» καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, για μερικούς μήνες έντονης δραστηριότητας, ωστόσο, κατόπιν ενός σωστού προγραμματισμού και μίας ανταποδοτικού χαρακτήρα υπόστασης του τέλους, θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δραστηριοποίηση στα ζητήματα της τουριστικής προώθησης και από τους ίδιους τους επιχειρηματίες, οι οποίοι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που επαφίενται στις δυνάμεις των Δήμων, για την προσέλκυση των επισκεπτών στον εκάστοτε προορισμό.

Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση αυτή, από τα δημοτικά όργανα του Δήμου Ιητών, καταδεικνύει το πεπερασμένο των δυνατοτήτων της αυτοδιοίκησης, ακόμη και αν πρόκειται για έναν αμιγώς τουριστικό Δήμο, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, κυρίως από το εξωτερικό, κάθε χρόνο, αν λάβει κανείς υπόψιν τις αυξημένες ευθύνες της αυτοδιοίκησης α’ βαθμού, σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των κρατικών τακτικών επιχορηγήσεων.

Ετικέτες: