Ενημέρωση περί απορριμμάτων από το Δήμο Μήλου

  • Τρίτη, 26 Ιουνίου, 2018 - 06:26

Το Τμήμα Περιβάλλοντος & Καθαριότητας του Δήμου Μήλου, κατόπιν σχολιασμών και δημοσιευμάτων σε τοπικά ηλεκτρονικά μέσα, για τον τρόπο που γίνεται η  αποκομιδή των απορριμμάτων, προχώρησε σε δημόσια ενημέρωση κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σχετικά με το θέμα.

Για την ομαλή και αποτελεσματική αποκομιδή των απορριμμάτων του νησιού, σε κανονικές συνθήκες, (χειμώνας…. κανονικός πληθυσμός), απαιτούνται  κατ’ ελάχιστον 4 εργάτες στην καθαριότητα, εργαζόμενοι 5 ημέρες την βδομάδα.

Με έγκαιρο προγραμματισμό για την κάλυψη των αναγκών της θερινής περιόδου, η Διεύθυνση Προσωπικού, με το ΑΠ. 2672/08-05-2018 διαβίβασε έγκαιρα στον ΑΣΕΠ  προς έλεγχο και τελική έγκριση, την με Α.Π. 2616/07.05.2018 Ανακοίνωση Σύμβασης ΣΟΧ του Δήμου Μήλου που αφορά την πρόσληψη εποχικού προσωπικού για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών της καλοκαιρινής περιόδου.

Ειδικότερα η Ανακοίνωση αφορούσε: 2 οδηγούς , 7 εργατών Καθαριότητας ΥΕ και έναν ΔΕ  ηλεκτρολόγο.

Δυστυχώς, έπρεπε να περάσουν 48 ημέρες (!!!) από την αποστολή του αιτήματος στον ΑΣΕΠ και να μεσολαβήσουν πολλές τηλεφωνικές υπενθυμίσεις και πιέσεις, ώστε να μας αποσταλεί, μόλις σήμερα, η πολυπόθητη έγκριση για την πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού, κάτι που προηγούμενα έτη ολοκληρωνόταν εντός 4-5 ημερών! Σημειώνουμε ότι, από την έγκριση και για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης, απαιτούνται τουλάχιστον 15 ημέρες ακόμα, ώστε οι νεοπροσλαμβανόμενοι  να μπορούν να αναλάβουν καθήκοντα.

Για την κάλυψη των ήδη μεγάλων αναγκών του νησιού, που βρίσκεται ήδη με πλήθος επισκεπτών, οι λιγοστοί εργαζόμενοι του τμήματος Καθαριότητας του Δήμου, μόλις 7 εργάτες, καταβάλουν φιλότιμη προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στις συνθήκες.

Με στενό προγραμματισμό του τμήματος Καθαριότητας, οι άνθρωποι αυτοί με προσωπικό μόχθο, εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας και σε αντίξοες συνθήκες,  προσπαθούν καθημερινά να προσφέρουν το αδύνατο… δυνατό.

7 άνθρωποι να βγάλουν εις πέρας δουλειά 17 ατόμων.

Στην προσπάθειά τους αυτή έρχονται αντιμέτωποι με σχολιασμό….για τον σχολιασμό και τη δημιουργία εντυπώσεων, όταν την ίδια στιγμή γίνεται, από κάποιους, προκλητική καταπάτηση του κανονισμού καθαριότητας.

Δυστυχώς στην συλλογική αυτή προσπάθεια υπάρχει ένας μικρός αριθμός ασυνείδητων, οι οποίοι με παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος για το νησί κάνουν οτιδήποτε για να παρεμποδίσουν και σίγουρα όχι να διευκολύνουν το δύσκολο έργο της αποκομιδής.

Αναφερόμαστε σε αυτούς, που πετάνε μπάζα μέσα στους κάδους, που γεμίζουν τους κάδους με χόρτα και κλαδιά με αποτέλεσμα τα σκουπίδια να μένουν απέξω, που δεν δένουν τις σακούλες, που δεν σηκώνουν τα καπάκια… που παρατάνε τα σκουπίδια έξω από τους κάδους, που παρκάρουν τα αμάξια μπροστά από τους κάδους και κάνουν αδύνατη την αποκομιδή, που απορρίπτουν όπου βρουν στρώματα, οικιακές συσκευές και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί ο ανθρώπινος νους, με αποτέλεσμα το δύσκολο έργο της αποκομιδής να γίνεται ακόμα δυσκολότερο.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Δήμος υποχρεούται να συλλέγει οικιακά απορρίμματα ενώ για όλα τα άλλα ( χόρτα, κλαδιά, μπάζα, καρέκλες, στρώματα, λευκές συσκευές, και γενικά ογκώδη αντικείμενα) θα πρέπει να ενημερώνεται τηλεφωνικά πρώτα η υπηρεσία καθαριότητας.

Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι η προσπάθεια για ένα νησί καθαρό είναι συλλογική!

Η συμμετοχή των εργαζομένων του Δήμου στην προσπάθεια που κάνει η Δημοτική Αρχή είναι δεδομένη και έμπρακτα αποδεικνύεται. Έμπρακτα αποδεικνύεται και η ενεργή συμμετοχή της μεγάλης μερίδας του κόσμου.

Για την σωστή λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου χρειάζονται χέρια, τα οποία εγκαίρως φροντίσαμε να εξασφαλίσουμε, τόσο με την έγκαιρη διαδικασία για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού, όσο και με την κάλυψη κάποιων θέσεων από τους προσωρινούς πίνακες της προκήρυξης 3Κ/2018 (3 άτομα), που δυστυχώς παρά τις πιέσεις των Δήμων όλης της χώρας ακόμα δεν έχει φέρει οριστικά αποτελέσματα.

Προς διευκόλυνση της κατάστασης και μέχρι την πρόσληψη του απαιτούμενου εποχικού προσωπικού, ζητάμε την κατανόηση όλων σας και σε κάθε περίπτωση την πιστή τήρηση του κανονισμού καθαριότητας.