Πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου Άνδρου για το 2022

«Να είναι μάχιμη και ανταγωνιστική η Άνδρος»

Ομόφωνα εγκρίθηκε το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής του 2022 από την Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Άνδρου, με έμφαση στις εναλλακτικές μεθόδους προβολής, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν λόγω Covid-19.

Σύμφωνα με την εισήγηση του προέδρου της τουριστικής επιτροπής του Δήμου, «τα βασικά χαρακτηριστικά της περιόδου που διανύουμε λόγω της πανδημίας, εξακολουθούν να είναι η ρευστότητα και η αβεβαιότητα κι αυτό επηρεάζει τις δράσεις και τις ενέργειες μας στον πανελλαδικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο τουριστικό χάρτη», με τον ίδιο να επισημαίνει, πως «μέλημα της δημοτικής αρχής είναι να προετοιμαστεί με τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να είναι μάχιμη και ανταγωνιστική η Άνδρος, σε επίπεδο προβολής και διαφήμισης με σύγχρονο, επίκαιρο και ποιοτικό υλικό».

Την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Άνδορυ ανέλαβαν οι εκπρόσωποι της συνεργαζόμενης με το Δήμο εταιρείας συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ, ενώ το πρόγραμμα, μαζί με το κόστος των δράσεων οφείλει να «περάσει» και από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.

Υφιστάμενα δεδομένα

Σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρείας, αν και με πολλά αινίγματα, εμπόδια και ερωτηματικά, η σεζόν του 2021 είχε θετικό πρόσημο με τον τρόπο που εξελίχθηκε για την Ελλάδα. Ειδικότερα, από τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την επιβατική κίνηση των αεροδρομίων το οκτάμηνο Ιανουαρίου -Σεπτεμβρίου 2021, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφθασε τα 27.063.506, παρουσιάζοντας άνοδο 62,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Οι εκτιμήσεις του ΣΕΤΕ μιλάνε για μέση πληρότητα 40% - 50% σε όλη τη χώρα σε σχέση με το 2019, υπερδιπλασιάζοντας τις επιδόσεις του 2020 και επίσης οι αφίξεις του 2021 πλησιάζουν το 50% του 2019.

Η τουριστική χρονιά ξεκίνησε προβληματικά με lockdowns ή τις προεκτάσεις τους σε πολλά ευρωπαϊκά κέντρα, ενώ μέχρι και τέλη Ιουνίου/αρχές Ιουλίου πολλοί tour operators από νευραλγικές αγορές όπως Σκανδιναβία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία κ.α. δεν είχαν ξεκινήσει ομαλά το πρόγραμμα τους. Η σεζόν απέκτησε δυναμική από τον Ιούλιο, ενώ τα αυξημένα ποσοστά που διατηρήθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο αποκαλύπτουν την ανοδική τάση που θα βρίσκεται ο Τουρισμός μέσα στο 2022.

Σε αυτό το κλίμα, οι εκπρόσωποι της εταιρείας τονίζουν πως η ανάγκη ενός περιεκτικού και ευέλικτου προγράμματος προβολής για το νέο έτος είναι επιτακτική, πόσο μάλλον όταν γίνεται εμφανές, πως η πανδημία επιμένει και οι μεταλλάξεις καθιστούν την κατάσταση ιδιαίτερα ευμετάβλητη.

Κλειδί της τουριστικής προβολής θα είναι και φέτος για την Άνδρο:

1. Η παρακολούθηση των αγορών ενδιαφέροντος και η πορεία της πανδημίας σε συνδυασμό με τον βαθμό κινητοποίησης της τουριστικής βιομηχανίας σε κάθε αγορά.

2. Η έρευνα και εξέταση όλων των διαθέσιμων εργαλείων προβολής σε κάθε χρονική περίοδο (πχ εκθέσεις, εικονικές εκθέσεις, webinars, παρουσιάσεις προορισμού, fan trips, κλπ).

3. Ο προγραμματισμός δράσεων (πχ εντοπισμός εκθέσεων τουρισμού που τελικά θα πραγματοποιηθούν).

4. Ο έλεγχος και η αναπροσαρμογή με βάση τις τρέχουσες συνθήκες και η πραγματοποίηση διορθωτικών κινήσεων.

Με βάση τους παραπάνω άξονες, διαμορφώθηκαν οι δράσεις προβολής οι οποίες θα ανήκουν στις κατηγορίες, όπως παρουσιάζονται παρακάτω.

Τουριστικές εκθέσεις

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίστηκε, οι εκθέσεις δεν αποκλείονται ως μέσο προσέγγισης των αγορών, υπό τις εξής προϋποθέσεις: Αφενός θα εξετάζεται κάθε φορά η δυνατότητα συμμετοχής τους και ταυτόχρονα θα διερευνάται η εναλλακτική παρουσία και σε virtual – εικονικές εκδοχές τους, ενώ αφετέρου, θα προτιμώνται εκθέσεις (είτε με φυσική είτε με virtual παρουσία) που θα εντάσσονται στον προγραμματισμό του ΕΟΤ ή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των δράσεων, τη διασφάλιση μεγαλύτερης συνοχής και την εξοικονόμηση πόρων.

Επιπλέον, η εταιρεία έχει καταρτίσει σχετική λίστα με διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις τουρισμού, στις οποίες μπορεί ο Δήμος να δηλώσει της συμμετοχή του, λαμβάνοντας υπόψιν όσων αναφέρθηκαν παραπάνω.

Δημοσιογραφικά ταξίδια ή ταξίδια πρακτόρων

Στο πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής, προβλέπεται η οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού και αποστολή ενημερωτικών για τον προορισμό αλλά και γνωστοποίηση προθέσεων για τη φιλοξενία, ταξιδιωτικών πρακτόρων, bloggers, δημοσιογράφων και άλλων επαγγελματιών ή influencers από τις αγορές ενδιαφέροντος, με έμφαση στις θεματικές μορφές Τουρισμού ή/και ένα συγκεκριμένο Τουριστικό «προϊόν» του προορισμού ή/και ένα event/ καθιερωμένο φεστιβάλ που θα προγραμματιστεί στο νησί και που μπορεί να λειτουργήσει ως πόλος έλξης.

Στόχος μέσα από την οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης (fam trips) είναι:

· Η πρόκληση δημοσιότητας σε επιλεγμένα ΜΜΕ.
· Η δημιουργία προϋποθέσεων για νέες συνεργασίες με tour operators, ταξιδιωτικά δίκτυα, τουριστικά γραφεία κ.α.
· Η ενίσχυση του ηλεκτρονικού «αποτυπώματος» του προορισμού μέσα από
δημοφιλή social media.
· Η ενίσχυση του προγράμματος προβολής με προσέλκυση αποστολών από νέες
και μη καθιερωμένες αγορές που ο Δήμος δεν μπορεί να συμμετέχει σε εκθέσεις/
παρουσιάσεις και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν όπως το Ισραήλ, οι ΗΠΑ, η
Κίνα κλπ.

Δημόσιες σχέσεις – Ειδικές εκδηλώσεις – παρουσιάσεις

Προβλέπεται η οργάνωση και υλοποίηση παρουσιάσεων του προορισμού με φυσική παρουσία σε επιλεγμένο κοινό από ταξιδιωτικούς πράκτορες, επαγγελματίες, εκπροσώπους ταξιδιωτικών δικτύων και Tour Operators, δημοσιογράφους, διαμορφωτές της κοινής γνώμης, influencers και άλλες ομάδες-στόχους με σκοπό την πληρέστερη τουριστική προβολή σε μια ή περισσότερες εκ των αγορών ενδιαφέροντος που αναφέρθηκαν ενδεικτικά σε προηγούμενη ενότητα.

Επίσης διερεύνηση για διοργάνωση προωθητικής δράσης σε κάποιο υπαίθριο σημείο ή δημόσιο χώρο κλπ.

Διαφήμιση και πρωτότυπες δράσεις

Προτείνεται ο συνδυασμός προβολής σε εύρος ΜΜΕ όπως έντυπα Μέσα, διαδίκτυο/μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και υπαίθρια – εξωτερική διαφήμιση (όπως για παράδειγμα διαφήμιση στο Μετρό Αττικής, λεωφορεία/ άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και εξωτερικούς ή δημόσιους χώρους). Θα προηγηθεί αναλυτική αξιολόγηση και διερεύνηση για την προβολή του προορισμού μέσα από πρωτότυπους και στοχευμένους τρόπους διαφήμισης με το ελάχιστο κόστος και σύμφωνα με τη στρατηγική του Δήμου.

Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού

Στην κατοχή του Δήμου, υπάρχει διαθέσιμο έντυπο υλικό καθώς και προωθητικό σε υλικό σε USB σε διαφορετικές γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά).

Προτείνεται η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού με την παραγωγή σειράς από video spots διάρκειας 1-2 λεπτών το καθένα για την προβολή του τουριστικού «προϊόντος» και των θεματικών μορφών του. Τα video spots θα διαθέτουν μοντέρνα αισθητική, υψηλή ποιότητα εικόνας, χρήση εναέριων και επίγειων πλάνων, μουσική πλαισίωση κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να διερευνηθεί η συνεργασία με επαγγελματία του νησιού που διαθέτει εμπειρία και υλικό σχετικά με τον προορισμό.

Συνεργασία με εταιρεία συμβούλων και προβολή μέσω social media

Όπως επισημαίνεται, η Άνδρος διαθέτει ένα πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν με πολλά στοιχεία και με προοπτικές ανάπτυξης ειδικά στο εξωτερικό.

Οι αγορές που μπορεί να στραφεί είναι πολυάριθμες και όχι μόνο Ευρωπαϊκές, καθώς η κοντινή απόσταση από την Αθήνα καθιστούν τον προορισμό εύκολα προσβάσιμο και για προγράμματα «2 ή multi centre holidays» με την Αττική.

Ταυτόχρονα, οι διαθέσιμοι μέθοδοι προβολής διαφοροποιούνται λόγω των ειδικών συνθηκών.

Προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά ο Δήμος στις προκλήσεις που προκύπτουν λόγω της πολυδιάστατης διάστασης του πεδίου αυτού σε συνδυασμό με τις διαφορετικές ειδικές κάθε φορά συνθήκες (όπως η πανδημία) θα προχωρήσει σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει τον Δήμο σε ένα εύρος πεδίων, όπως:

· Παρακολούθηση των δεδομένων της αγοράς λόγω Covid-19, αναπροσαρμογές και διορθωτικές κινήσεις βάσει των τρεχουσών κάθε φορά συνθηκών.
· Ανάλυση Τουριστικού προορισμού (προσφορά, ζήτηση, τάσεις, αντίληψη
επισκεπτών κλπ)
· Ανάλυση Τουριστικής ταυτότητας
· Ανάλυση στρατηγικής («Τί ; Πώς, Πού, Πότε;» κλπ)
· Συμβουλευτική υποστήριξη σε δράσεις προβολής
· Στήριξη στην οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης με δημοσιογράφους, bloggers,
επαγγελματίες
· Στήριξη στην οργάνωση παρουσιάσεων προορισμού σε ειδικά επιλεγμένο κοινό (τουριστικά πρακτορεία, TOs, εκπρόσωποι ΜΜΕ, social media influencers κλπ)

Επιπλέον, με βάση τη στρατηγική του προορισμού προτείνεται η διεύρυνση της συνεργασίας μέσα από την περαιτέρω ανάπτυξη και συντήρηση των τουριστικών λογαριασμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ενώ παράλληλα θα υπάρξει καθημερινή διαχείριση τους με συγκεκριμένες δημοσιεύσεις που θα αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του προορισμού, τις ειδικές μορφές τουρισμού και τα νέα τουριστικά προϊόντα.

Ετικέτες: