Παρουσίαση κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου του πλάνου τουριστικών δράσεων για το 2022 και απολογισμός δράσεων του 2021

Περιεκτικό και ευέλικτο πρόγραμμα προβολής

Σε μία ιδιαίτερα κατατοπιστική αναλυτική παρουσίαση, τόσο του πλάνου δράσεων τουριστικής προβολής του Δήμου Άνδρου για το 2022 όσο και του απολογισμού δράσεων του 2021 προχώρησε εκπρόσωπος της εταιρείας συμβούλων του Δήμου προς το Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των δημοτικών συμβούλων, σχετικά με την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Άνδρου να εγκρίνει το πρόγραμμα δράσεων τουριστικής προβολής για το 2022, εκπρόσωπος των συνεργατών του Δήμου στην τουριστική προώθηση του νησιού, συμμετείχε στην τηλεδιάσκεψη της συνεδρίασης και παρουσίασε αναλυτικά τις δράσεις, αλλά και τα αποτελέσματα των ενεργειών της εταιρείας μέσα στο 2021.

Διατήρηση εντυπωσιακού μεριδίου από το 2019 και ανάπτυξη σε σχέση με το 2020

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της ReMAKE, κ. Ευθύμιο Αθανασιά, παρακολουθήθηκε η διαχρονική πορεία των ακτοπλοϊκών αφίξεων (περίοδος από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο). Το 2019 η Άνδρος είχε 183.611 αφίξεις, το 2020 116.213, ενώ το 2021 οι αφίξεις ανήλθαν σε 149.625. Συμπερασματικά, για τη σεζόν του 2020 προκύπτει μία διατήρηση μεριδίου της τάξης του 63,2% του 2019, ενώ για τη σεζόν του 2021 παρατηρείται αύξηση αφίξεων κατά 30% σε σχέση με το 2020, αλλά και διατήρηση «εντυπωσιακού» μεριδίου της τάξης του 81,4% του 2019.

Συνεκτιμήθηκε και λήφθηκε υπόψιν η αεροπορική κίνηση που υπήρχε στη «γειτονιά» της Άνδρου, δηλαδή τους διεθνείς αερολιμένες Αθηνών, Μυκόνου και Θήρας, τα οποία αποτελούν τους βασικούς «τροφοδότες» του προορισμού με τουρισμό από το εξωτερικό.

Για την καταγραφή ταξιδιωτικής συμπεριφοράς 2021, έγινε επεξεργασία 3.334 ηλεκτρονικών κριτικών από Trip Advisor και Booking, χρήση στατιστικών μοντέλων για τον μετριασμό και εξομάλυνση από πλασματικές κριτικές και σύγκριση συμπεριφοράς προ και μετά Covid. Όπως είπε ο κ. Αθανασιάς, «στόχος μας είναι να προσπαθούμε να μπούμε στο μυαλό του επισκέπτη του νησιού, να καταλάβουμε τι σκέφτεται, να δούμε και ποσοτικοποιημένα και μετρήσιμα κάποια στοιχεία».

Όσον αφορά στα καταλύματα, το συντριπτικό ποσοστό των επισκεπτών αξιολογούν ως εξαιρετικά ή πολύ καλά τα καταλύματά τους και εκτιμούν σε πολύ υψηλό ποσοστό το αίσθημα φιλοξενίας.

Και στον τομέα της εστίασης, σε επίπεδο βαθμού ικανοποίησης το 81% εμφανίζεται πολύ ικανοποιημένο με μόλις 7% δυσαρέσκεια.

Προκειμένου να αξιολογηθεί ο προορισμός, σύμφωνα με τον κ. Αθανασιά, «μία άλλη προσπάθεια που επιχειρήσαμε έχει να κάνει με μία απόπειρα πρωτογενούς έρευνας με επεξεργασία ερωτηματολογίων ειδικά καταρτισμένων, από καταλύματα του νησιού σε έναν σημαντικό αριθμό κλινών. [...] Συνδυαστικά με τα προηγούμενα να δημιουργήσουμε ένα άτυπο τουριστικό παρατηρητήριο με σύγκριση ανάμεσα στο 2020 και το 2021 αλλά και των επόμενων σεζόν που θα ακολουθήσουν». Τόνισε δε πως «αυτές οι έρευνες δε διεκδικούν το αλάθητο», είναι ωστόσο χρήσιμες για τους φορείς του Δήμου, των επιχειρηματιών κλπ.

Ο κύριος όγκος των επισκεπτών της Άνδρου το 2021 προήλθε από την Ελλάδα με ποσοστό 67% επί του συνόλου, ενώ ακολούθησαν οι αγορές της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Ισραήλ, της Αγγλίας κλπ.

Σε σχέση με το 2020 παρατηρείται μία εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου για τα ηλικιακά στρώματα 50-60, ενώ και οι κατηγορίες 18-23, 24-30 και 61+ έλαβαν υψηλότερα ποσοστά και μειώθηκαν αναλογικά τα ποσοστά των ηλικιών 39-49 και 31-38, με τον κ. Αθανασιά να σχολιάζει, πως «μέσα στο 2021 που είχαμε μπει σε μία ομαλότερη ροή, βλέπουμε ποια ηλικιακά ποσοστά πήραν τα πάνω τους». Επιπλέον, τα ζευγάρια παρέδωσαν την πρωτιά στις οικογένειες που έκαναν άλμα και επίσης μειώθηκε το μερίδιο για τις παρέες.

Όσον αφορά στον τύπο του ταξιδιού, οι συσχετισμοί παραμένουν οι ίδιοι, με υπερδιπλασιασμό όμως των group, δεδομένο αξιόλογο, καθώς φέτος αυξήθηκε και ο αριθμός των αφίξεων.

Περιορίστηκε το μερίδιο για τις 2-3 διανυκτερεύσεις, πρώτευσε το διάστημα 4-6 διανυκτερεύσεων και πήραν μεγαλύτερα ποσοστά και τα διαστήματα 7-10 και άνω των 10 διανυκτερεύσεων.

Τα κίνητρα της επίσκεψης στην Άνδρο, αφορούν κυρίως στην κοντινή απόσταση από Αθήνα, στο αίσθημα ασφάλειας, στις παραλίες, τη χαλάρωση, τα αξιοθέατα, αλλά και τα μονοπάτια της. Όσον αφορά στα κριτήρια επιλογής καταλύματος, οι επισκέπτες αποφασίζουν με βάση το εύρος υπηρεσιών και καθαριότητα – υγιεινή στις πρώτες θέσεις και ακολουθούν άλλοι παράγοντες όπως οι χαμηλές τιμές.

Τέλος, ο κ. Αθανασιάς έκανε μία αναλυτικότατη ενημέρωση σχετικά με τις διαφημιστικές δράσεις (π.χ. ΜΜΜ Αθηνών), αλλά και τα προβεβλημένα δημοσιεύματα σε ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ, που πραγματοποιήθηκαν και δημοσιεύτηκαν εντός του 2021, προετοιμάζοντας ουσιαστικά και την σεζόν του 2022.

Πρόγραμμα τουριστικής προβολής 2022

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασιά, το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που καταρτίστηκε για την Άνδρο μέσα στο 2022, «πατά» σε πέντε άξονες και συγκεκριμένα:

  • Αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που δημιούργησε η Άνδρος
  • Καλό προηγούμενο σε επίπεδο πορείας κρουσμάτων εντός και εκτός τουριστικής περιόδου
  • Πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν της Άνδρου με έμφαση στη χαλάρωση, τα αξιοθέατα, τα γραφικά χωριά, την τοπική κουζίνα, το εύρος δραστηριοτήτων μακριά από το πρότυπο της μαζικής διασκέδασης, στοιχεία που ευνοούν την τήρηση αποστάσεων, την «πιστοποίηση» από διεθνή ΜΜΕ και την αναζωογόνηση μέσω των ειδικών μορφών τουρισμού.
  • Προνομιακές παροχές που ενδεχομένως μπορούν να δοθούν (η δυνατότητα ενισχύει την αφοσίωση στον προορισμό και αποτελεί επιπλέον όχημα προβολής για νέα προϊόντα όπως τουρισμός off season)
  • Θεματικές δράσεις που πιθανώς μπορούν να δημιουργηθούν, πχ θεματικά 2ήμερα ή 3ήμερα σε εστιατόρια ή επιχειρήσεις, πολιτιστικές/αθλητικές δράσεις, πρωτοβουλίες για αειφορία κλπ. Οι δράσεις αποτελούν εξαιρετικές αφορμές για επικοινωνία και προβολή και συνδυαστικά με τα προηγούμενα συσφίγγουν την επικοινωνία με τον επισκέπτη.

Έχοντας ως βασικό γνώμονα την αβεβαιότητα που επικρατεί και φέτος, λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας, τονίζεται, πως σε αυτό το κλίμα η ανάγκη ενός περιεκτικού και ευέλικτου προγράμματος προβολής για το νέο έτος είναι επιτακτική, πόσο μάλλον όταν γίνεται εμφανές πως η πανδημία επιμένει.

Κλειδί της τουριστικής προβολής θα είναι και φέτος:

  • Η παρακολούθηση των αγορών ενδιαφέροντος και της πορείας της πανδημίας σε συνδυασμό με τον βαθμό κινητοποίησης της τουριστικής βιομηχανίας σε κάθε αγορά
  • Η έρευνα κα ιεξέταση όλων των διαθέσιμων εργαλείων προβολής σε κάθε χρονική περίοδο (εκθέσεις, εικονικές εκθέσεις, webinars, παρουσιάσεις προορισμού, fam trips κλπ)
  • Ο προγραμματισμός δράσεων
  • Ο έλεγχος και η αναπροσαρμογή με βάση τις τρέχουσες συνθήκες και η πραγματοποίηση διορθωτικών κινήσεων

Ως εκ τούτου, προτείνονται δράσεις, όπως συμμετοχή σε εκθέσεις που κρίνεται πως θα πραγματοποιηθούν, ταξίδια δημοσιογράφων ή/και bloggers ή/και τουριστικών πρακτόρων, δημόσιες σχέσεις και παρουσιάσεις του προορισμού, διαφημιστική προβολή σε εγχώρια και διεθνή μέσα, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, διαχείριση και ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Δήμου.

Ετικέτες: