Η τουριστική προβολή της Σίφνου για το 2023

Η τουριστική προβολή για τον επόμενο χρόνο έχει πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων και του προγραμματισμού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων και φυσικά το ίδιο έγινε και για την Σίφνο. Λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου, στις 30 Δεκεμβρίου, στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου αναμένεται να συζητηθεί η έγκριση του προγράμματος τουριστικής προβολής για το έτος 2023, ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Σίφνου. Εισηγήτρια θα είναι η Δήμαρχος και Πρόεδρος της Επιτροπής Μαρία Ναδάλη.

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Σίφνου για το 2023 χωρίζεται αναλυτικά σε 6 υποκατηγορίες οι οποίες αναλύονται παρακάτω:

1. Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό

Προτείνεται η συμμετοχή του Δήμου Σίφνου σε έως 4 διεθνείς εκθέσεις τουρισμού το 2023 υπό την «ομπρέλα» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εξοικονομούνται πόροι και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη συνοχή. Εάν τελικά οι συγκεκριμένες εκθέσεις δεν πραγματοποιηθούν (πχ λόγω της πανδημίας κτλ) ή η ΠΝΑΙ δεν συμμετάσχει (αναμένεται το πρόγραμμα εκθεσιακών συμμετοχών της ΠΝΑ για το 2023), τότε θα αναζητηθούν εναλλακτικές εκθεσιακές λύσεις. 

Για τις εκθέσεις λαμβάνονται υπόψη αγορές ενδιαφέροντος που αποτελούν βασικές «δεξαμενές» του Ελληνικού Τουρισμού όπως Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, αλλά και αγορές που εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική όπως Βέλγιο, Ισραήλ, Σκανδιναβία, Αυστρία. Η επιλογή των εκθέσεων διαμορφώνεται βάσει των εκθέσεων που είχε επιλέξει να συμμετάσχει σε προηγούμενες χρονιές η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παρέχοντας δωρεάν χώρο στους Δήμους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, αλλά και βάσει του νέου προγράμματος εκθέσεων του ΕΟΤ που πιθανώς να ακολουθήσει εν μέρει και η Περιφέρεια. Ωστόσο λόγω των ειδικών συνθηκών πχ νέο πρόγραμμα Περιφέρειας, πανδημία, κλπ ενδέχεται να γίνουν αλλαγές στο πρόγραμμα της Περιφέρειας και γενικά στην τελική επιλογή των εκθέσεων. 

2. Στοχευμένη προσέγγιση σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών

Επιπλέον θα διερευνώνται ειδικές ενέργειες δημοσίων σχέσεων, φυσικές (παρουσιάσεις, roadshows, workshops κλπ) ή εικονικές – ψηφιακές (πχ webinars, διαδικτυακές παρουσιάσεις κλπ), ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες. Το πλεονέκτημα επιλογής αυτού του είδους των ενεργειών δημοσίων σχέσεων είναι η στοχευμένη προσέγγιση σε επιλεγμένο κοινό επαγγελματιών, δημοσιογράφων, bloggers, εκπροσώπων φορέων που συμμετέχουν στη δράση προκειμένου να ενημερωθούν είτε αποκλειστικά για τον προορισμό είτε για μικρή ομάδα περιοχών, ανάλογα με τη φύση της ενέργειας. 

Τέλος, ειδική φροντίδα θα υπάρξει για τη φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και καλεσμένων και γενικότερα για την πραγματοποίηση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού που αποτελούν μία εκ των πλέον αποδοτικών σύγχρονων τρόπων προβολής. Το σκεπτικό είναι να προσκληθούν έγκριτοι δημοσιογράφοι από αγορές ενδιαφέροντος για τη Σίφνο, με την κάλυψη δαπανών αεροπορικών μετακινήσεων, φιλοξενιών κλπ (θα γίνει προσπάθεια για αποφυγή των δαπανών αεροπορικών εισιτηρίων). Ο προϋπολογισμός για την πρώτη δράση θα ανέλθει στα 25.000 ευρώ.

3. Δημιουργία και παραγωγή βίντεο

Η εικόνα και η κίνηση εξελίσσονται πλέον σε ισχυρό εργαλείο του τουρισμού και της προβολής προορισμών. Όπως επιτυχώς έχει κινηθεί ο Δήμος Σίφνου στο παρελθόν, η παραγωγή νέων βίντεο σύντομης διάρκειας, μοντέρνας αισθητικής και γρήγορης σκηνοθεσίας, διανθισμένων με έξυπνα συνθήματα μπορούν να προκαλέσουν δημοσιότητα και να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως π.χ. στα Μ.Μ.Ε., ενημέρωση των Γραφείων Ε.Ο.Τ κ.λπ. Ο προϋπολογισμός για αυτή τη δράση είναι 3.000 ευρώ.

4. Ανάπτυξη και Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) για ένα έτος

Αφορά στην ανάπτυξη και στην ετήσια διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter και Pinterest,). Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί εντυπωσιακά την τελευταία πενταετία και άρα η διατήρηση της συστηματικής επικοινωνίας στα social media, αποτελεί σημαντική «πύλη» επαφής με το ταξιδιωτικό κοινό. Ο προϋπολογισμός εδώ ανέρχεται στα 6.200 ευρώ.

5. Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Τουρισμού

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά ο Δήμος Σίφνου τις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στη σημερινή εποχή που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στην ημερήσια διάταξη, προτείνεται η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει το Δήμο σε ένα εύρος πεδίων όπως Ανάλυση Τουριστικού προορισμού, Ανάλυση στρατηγικής , Συμβουλευτική υποστήριξη σε δράσεις προβολής και άλλα παρεμφερή πεδία. Αντιστοίχως και εδώ ο προϋπολογισμός θα ανέλθει στα 6.200 ευρώ.

6. Στοχευμένες δράσεις προώθησης

Αυτές οι στοχευμένες δράσεις που έχει σκοπό ο Δήμος Σίφνου να πραγματοποιήσει διακρίνονται σε δύο υποκατηγορίες:

Α. Προωθητική δράση σε αγορά ενδιαφέροντος του εξωτερικού και του εσωτερικού, είτε μέσω προβολής σε υπαίθρια ή εξωτερικά μέσα και κεντρικούς χώρους, πχ πλατείες, πολυχώροι, συνεδριακοί/ εκθεσιακοί χώροι και σταθμοί του Μετρό, εμπορικά κέντρα, είτε μέσω διαφήμισης σε διεθνή/ εγχώρια έντυπα, τηλεόραση, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες.

Β. Τουριστικές δράσεις μέσω παρουσίασης παραδοσιακών χορών – εθίμων και προϊόντων της Σίφνου στην Ελλάδα. 

Ο προϋπολογισμός για την πρώτη υποκατηγορία αγγίζει τα 12.000 ευρώ, ενώ για την δεύτερη τα 5.000 ευρώ.

Γενικές δράσεις τουριστικής προβολής

Σε αυτή τη δράση περιέχονται το δημιουργικό κομμάτι, εκτυπώσεις, παραγωγές νέου εντύπου ή άλλου προωθητικού υλικού με το νέο τουριστικό λογότυπο και σύνθημα του Δήμου, μεταφράσεις, προμήθεια αναμνηστικών και προωθητικών αντικειμένων για τη διανομή τους σε τουριστικές εκθέσεις και τη διάθεση σε προσκεκλημένους δημοσιογράφους και επίσημους επισκέπτες, μεταφορές τουριστικού – προωθητικού υλικού, δημιουργία και παραγωγή αναμνηστικής οικολογικής τσάντας, άλλες απρογραμμάτιστες δράσεις κ.ά. Ο προϋπολογισμός για την τελευταία δράση ανέρχεται στα 15.000 ευρώ.

Μ. Ναδάλη “Ανάλογα με την χρηματοδότηση θα επιλεγούν κάποιες δράσεις”

Η Δήμαρχος Σίφνου, Μαρία Ναδάλη, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” ανέφερε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο είναι μία γενική εισήγηση, με το οποίο γίνεται μία πρόβλεψη με 6-7 διαφορετικές δράσεις και μετέπειτα γίνεται εξειδίκευση της κάθε δράσης ξεχωριστά. Σε ότι αφορά στη συμμετοχή σε εκθέσεις ανέφερε, “αρχικά αναφέρουμε το ποσό το οποίο θα δαπανηθεί και κατά τη διάρκεια του χρόνου και αφού πάρουμε τη σχετική έγκριση του Ε.Ο.Τ. εξειδικεύουμε την εκάστοτε δράση και σε ποια έκθεση θα δηλώσουμε συμμετοχή και μετέπειτα αυτό πηγαίνει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.”