Λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου και η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι η 7η Ιουνίου 2024

Καθυστερήσεις στη ναυαγοσωστική κάλυψη της Πάρου

Με λιγότερες από 10 ημέρες να μας χωρίζουν από την επίσημη έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου και στην Πάρο βρίσκονται ακόμη στην αναζήτηση αναδόχου, ο οποίος θα φροντίσει για τη ναυαγοσωστική κάλυψη πέντε σημαντικών παραλιών του νησιού.

Συγκεκριμένα ο Δήμος Πάρου, προχώρησε σε διακήρυξη ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών για τη ναυαγοσωστική κάλυψη πολυσύχναστων παραλίων του νησιού για το έτος 2024. Μάλιστα, η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι η 7η Ιουνίου 2024.

Κ. Μπιζάς: "Δεν βρέθηκε ανάδοχος για τον Ιούνιο και πάμε με μία μορφή ανάθεσης μέχρι να ολοκληρωθεί ο επόμενος διαγωνισμός"

Ο δήμαρχος Πάρου, μιλώντας στη "Κοινή Γνώμη" ανέφερε τους λόγους που οδήγησαν στη συγκεκριμένη καθυστέρηση, τονίζοντας, ότι, "είχαμε προκηρύξει έναν διαγωνισμό αρχικά ως Δήμος, ο οποίος απέβη άγονος. Γι’ αυτό το λόγο θα πάμε για τον μήνα Ιούνιο, με μία προσωρινή διαδικασία και έχουμε προχωρήσει σε ένα νέο διαγωνισμό για το υπόλοιπο διάστημα, από τον Ιούλιο και έπειτα. Δεν πρόλαβαν οι υπηρεσίες μας και δεν βρέθηκε ανάδοχος για τον Ιούνιο και πάμε με μία μορφή ανάθεσης μέχρι να ολοκληρωθεί ο επόμενος διαγωνισμός για την υπόλοιπη περίοδο. Η καθυστέρηση υπήρξε, διότι διοικητικά, γραφειοκρατικά, δεν πρόλαβαν να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες. Στις παραλίες παρόλα αυτά θα υπάρχουν κανονικά ναυαγοσώστες, καθώς υπάρχει μία άτυπη συμφωνία με τον ανάδοχο. Το μόνο που μένει είναι να υπάρξει ανάδοχος για το υπόλοιπο διάστημα, καθώς προχωρήσαμε ήδη σε κάποιες τροποποιήσεις".

Οι περιοχές που θα καλύψει ο ανάδοχος

Η μελέτη αφορά στην υπηρεσία για την ναυαγοσωστική κάλυψη πολυσύχναστων παραλιών του Δήμου Πάρου για το έτος 2024 οι οποίες για το 2023 έχουν χαρακτηριστεί ως πολυσύχναστες λουτρικές εγκαταστάσεις ,και ενδεχομένως θα διατηρηθούν και στα επόμενα έτη και επομένως επιβάλλεται η επιτήρησή τους από ναυαγοσώστες :

1. Παραλία Mαρτσέλο Παροικίας Πάρου έμπροσθεν καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος με διακριτικό τίτλο PARADISO (1πύργος -1 ναυαγοσώστης)

2. Παραλία Λιβάδια Παροικίας από ξενοδοχείο ΑΛΚΥΩΝ Παροικίας Πάρου έως κατάστημα

υγειονομικού ενδιαφέροντος με διακριτικό τίτλο TANGO MAR(1πύργος-1 ναυαγοσώστης)

3. Παραλία Σάντα Μαρία Νάουσας Πάρου (Αλυκές) (1 πύργος- 1 ναυαγοσώστης)

4. Παραλία Λογαρά Μάρπησσας Πάρου(1 πύργος- 1 ναυαγοσώστης)

5. Παραλία Χρυσή Ακτή Μάρπησσας Πάρου (2 πύργοι- 2 ναυαγοσώστες)

Η ναυαγοσωστική κάλυψη θα πραγματοποιείται σε κάθε παραλία, από τους ναυαγοσώστες που θα τοποθετήσει ο ανάδοχος, εξοπλισμένους με τον απαραίτητο εξοπλισμό, καθημερινά, επτά ημέρες την εβδομάδα και σε ωράριο από 10:00 έως 18:00 και μέχρι να ολοκληρωθεί το οριζόμενο χρονικό διάστημα. Οι ναυαγοσώστες πρέπει να είναι απόφοιτοι αναγνωρισμένων σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης και έχουν άδεια ναυαγοσώστη από τη Λιμενική Αρχή σε ισχύ. Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παρέχει όλον το εξοπλισμό και τις υπηρεσίες όπως αυτές ορίζονται αναλυτικά στο Π.Δ. 71/2020 και αναφέρονται επίσης στο κεφάλαιο της συγγραφής υποχρεώσεων της μελέτης.

Τι περιλαμβάνει το κόστος της υπηρεσίας

Η τιμή ανά ναυαγοσώστη και ανά μήνα για την παροχή υπηρεσιών για την ναυαγοσωστική κάλυψη πολυσύχναστων παράλιων του Δήμου Πάρου, περιλαμβάνει:

α) τη χρήση του μηχανολογικού εξοπλισμού, την διάθεση του απαιτούμενου εξοπλισμού, το τακτικό service και συντήρηση του απασχολούμενου εξοπλισμού για την διασφάλιση της άψογης λειτουργίας του, τα άμεσα έξοδα λειτουργίας και κίνησης του εξοπλισμού του (καύσιμα, λιπαντικά, συντήρηση κ.λ.π.)και την ασφαλιστική κάλυψη του απασχολούμενου εξοπλισμού καθώς και διάφορα συναφή τέλη και φόροι.

β) το απαιτούμενο προσωπικό, την αμοιβή του άμεσα απασχολούμενου προσωπικού (μισθοδοσία και εργοδοτικές εισφορές των οδηγών, χειριστών και βοηθητικού προσωπικού) και λοιπά συναφή έξοδα με την απασχόλησή του συμπεριλαμβανομένων όλων των εργοδοτικών και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωπικού συμπεριλαμβανομένων και των επιβαρύνσεων για εργασία κατά το σαββατοκύριακο, όλων των εξόδων για την εκτέλεση της υπηρεσίας και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διακήρυξης και της Σ.Υ. σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία όλων των νόμιμων κρατήσεων.

Οι δαπάνες αφορούν στις δαπάνες μισθοδοσία του προσωπικού (απαιτούμενος αριθμός ναυαγοσωστών, ενός χειριστή ταχυπλόου και ενός υπεύθυνου επόπτη) που θα απασχοληθεί στην εκτέλεση της εργασίας, τις δαπάνες χρήσης του εξοπλισμού και λοιπές λειτουργικές δαπάνες.

Ο εξοπλισμός και η διάθεση από τον Δήμο Πάρου

Ο ανάδοχος οφείλει να εφοδιάζει κάθε ναυαγοσώστη με αδιάβροχο φακό, κιάλια μεγέθυνσης, ναυαγοσωστικό σωσίβιο, σανίδα διάσωσης, σωστικό σωλήνα, φορητό φαρμακείο, αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή με αυτοκόλλητα ηλεκτρόδια, ενηλίκων και βρεφών, πτυσσόμενο φορείο και σανίδα ακινητοποίησης επιπλέουσα, με ιμάντες πρόσδεσης και σύστημα ακινητοποιητή κεφαλής συμβατό με τη σανίδα ακινητοποίησης, σημαντήρες, χρώματος πορτοκαλί, ένδυμα κολύμβησης χρώματος πορτοκαλί, στο οποίο αναγράφεται η ένδειξη ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ-LΙFΕ GUARD καπέλο, στην εμπρόσθια όψη του οποίου αναγράφεται η ένδειξη ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ, γυαλιά ηλίου, ισοθερμικές κουβέρτες, καταδυτικό μαχαίρι, μάσκα βυθού, βατραχοπέδιλα, σημαία ναυαγοσώστη, κινητό τηλέφωνο για κάθε βάθρο, με διαφορετικό αριθμό κλήσης έκαστο, κοινή σφυρίχτρα, πράσινη σημαία (Κολυμπάτε ελεύθερα), κίτρινη σημαία (Κολυμπάτε με προσοχή), κόκκινη σημαία (Απαγορεύεται η είσοδος στο νερό), φορητή συσκευή, κατάλληλη, ειδική, πλαστική ή χάρτινη κάρτα, εντός πλαστικής μεμβράνης ή θήκης, η οποία περιέχει το όνομα του ναυαγοσώστη, τη φωτογραφία του, τον αριθμό πρωτοκόλλου της άδειας ναυαγοσώστη που κατέχει, καθώς και τη Λιμενική Αρχή έκδοσης της άδειας και διάφορα ακόμη απαραίτητα αντικείμενα για τον εξοπλισμό.

Ο Δήμος Πάρου θα διαθέσει στον ανάδοχο τον παραπάνω εξοπλισμό για τους τέσσερις ναυαγοσώστες. Πλην δύο φορητών, αυτόματων εξωτερικών απινιδωτών με αυτοκόλλητα ηλεκτρόδια, ενηλίκων και βρεφών, οι οποίοι θα παρασχεθούν από τον ανάδοχο και η χρέωσή τους δύναται να γίνει απολογιστικά σύμφωνα με το αντίστοιχο άρθρο του προϋπολογισμού, σε περίπτωση που ο Δήμος Πάρου επιθυμεί να τα έχει στην κυριότητά του. Κάθε μέρος του εξοπλισμού που θα παραδίδεται στην κυριότητα του Δήμου Πάρου θα είναι καινούργιο και όπως ορίζεται από το Π.Δ. 71/2020. Κατά την παράδοση-παραλαβή του εξοπλισμού θα συνταχθεί σχετικό πρωτόκολλο. Όποιο μέρος του εξοπλισμού δεν διατεθεί από τον Δήμο Πάρου, ο ανάδοχος οφείλει να τον παρέχει και η χρέωση θα γίνεται απολογιστικά. Επίσης, ο ανάδοχος οφείλει να παραδώσει στον Δήμο Πάρου τον εξοπλισμό στην κατάσταση που το παρέλαβε. Σε περίπτωση αντικατάστασης ναυαγοσωστικού εξοπλισμού βάθρου, αυτός θα παραμένει στην κυριότητα του Δήμου και μετά το πέρας της σχετικής σύμβασης.

Ο προϋπολογισμός και η διάρκεια

Η ενδεικτική δαπάνη της εργασίας υπολογίζεται στο ποσό των 146.196 ευρώ. Ο Δήμος Πάρου θα αναθέσει, μετά από διαγωνισμό την προαναφερόμενη υπηρεσία σε ανάδοχο που θα διαθέτει το απαραίτητο βάσει νομοθεσίας προσωπικό (τον απαιτούμενο αριθμό ναυαγοσωστών και χειριστών ταχυπλόων), τον εξοπλισμό και την τεχνογνωσία και ανάλογη εμπειρία που είναι απαραίτητα για την καλή εκτέλεσή της.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 3 μήνες και συγκεκριμένα από τη 1η Ιουλίου 2024 έως και τη 30η Σεπτεμβρίου 2024.