Σε αναμονή για τη νέα σύμβαση καθαριότητας
- Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025 - 06:17
Με αφορμή τη λήξη της τρέχουσας σύμβασης για την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων στην Άνδρο, η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου συνεδρίασε εκτάκτως με μοναδικό θέμα την έγκριση όρων διακήρυξης για τον ανοικτό διαγωνισμό σχετικά με τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, καθώς ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε κηρυχθεί άγονος.
Η συνεδρίαση χαρακτηρίστηκε κατεπείγουσα, καθώς η τρέχουσα σύμβαση ολοκληρώνεται και υπήρχε ο κίνδυνος να δημιουργηθεί κενό στην παροχή υπηρεσιών, γεγονός που θα είχε άμεσες επιπτώσεις στην εικόνα και τη λειτουργία του νησιού. Η απόφαση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με αντιρρήσεις που αφορούσαν κυρίως τον χειρισμό της διαδικασίας.
Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα δείξει αν ο Δήμος θα εξασφαλίσει έναν ανάδοχο ικανό να ανταποκριθεί στις πολλαπλές απαιτήσεις, με αποτελεσματικότητα, συνέπεια και σεβασμό στο περιβάλλον.
Θ. Σουσούδης: "Περιμένουμε να στελεχωθούμε σε μόνιμη βάση"
Ο δήμαρχος Άνδρου, Θεοδόσης Σουσούδης μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τον νέο διαγωνισμό, που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, όντας αισιόδοξος ότι θα βρεθεί ο κατάλληλος ανάδοχος.
"Ο προηγούμενος διαγωνισμός, όπως γνωρίζετε, είχε κηρυχθεί άγονος, καθώς δεν υπήρξε η απαιτούμενη συμμετοχή. Αυτό δημιούργησε μια ανησυχία για το αν θα μπορέσουμε να καλύψουμε έγκαιρα τις ανάγκες καθαριότητας του νησιού. Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν προχωρήσει. Βρισκόμαστε ήδη στη διαδικασία νέας υποβολής προσφορών, η οποία, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα ολοκληρωθεί προς το τέλος Σεπτεμβρίου. Υπάρχει ενδιαφέρον από ανθρώπους και εταιρείες, ωστόσο μέχρι να κατατεθούν επίσημα οι φάκελοι δεν μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα για το αποτέλεσμα. Είναι, πάντως, σαφές ότι η διαδικασία αυτή είναι σε εξέλιξη και μας επιτρέπει να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, ο κ. Σουσούδης τόνισε πως "παράλληλα, θέλω να τονίσω ότι έχουμε λάβει υπόψη μας και το θέμα της μόνιμης στελέχωσης. Πρόσφατα υπήρξε προκήρυξη για την πρόσληψη μονίμων εργατών καθαριότητας, οδηγών και χειριστών μηχανημάτων. Επειδή, λοιπόν, περιμένουμε να στελεχωθούμε σε μόνιμη βάση, μειώσαμε και τον αριθμό των εργατών που ζητούμε μέσω εργολαβίας. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσουμε με μια πιο οικονομική λύση, σε σύγκριση με τον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε αποβεί άγονος και είχε δημιουργήσει επιπλέον προβληματισμούς. Θεωρώ πως αυτή τη φορά θα έχουμε θετικό αποτέλεσμα".
"Η προσπάθειά μας είναι συνεχής, ώστε το νησί να προσφέρει μια εικόνα αντάξια των αναγκών του και των επισκεπτών του"
Κλείνοντας, ο δήμαρχος Άνδρου μίλησε και για το φετινό καλοκαίρι και για το πως κύλησαν τα πράγματα στο νησί, σημειώνοντας πως "γενικότερα, παρά τις δυσκολίες, είμαι αισιόδοξος. Το νησί φέτος πήγε αρκετά καλά σε επίπεδο καθαριότητας, παρέμεινε καθαρό, και η εικόνα που δόθηκε στους κατοίκους και στους επισκέπτες ήταν θετική. Φυσικά, το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων παραμένει πάντα μια πρόκληση. Ο ΦοΔΣΑ δεν έχει προχωρήσει ακόμη τη διαδικασία για τον ΧΥΤΥ, κάτι που μας απασχολεί ιδιαίτερα. Ωστόσο, η καθημερινή λειτουργία κύλησε ομαλά, τόσο σε ότι αφορά την καθαριότητα όσο και την ύδρευση. Η προσπάθειά μας είναι συνεχής, ώστε το νησί να προσφέρει μια εικόνα αντάξια των αναγκών του και των επισκεπτών του".
Οι ανάγκες καθαριότητας στο νησί
Η Άνδρος, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, χρειάζεται συστηματική φροντίδα για να διατηρείται καθαρή και ασφαλής. Η νέα σύμβαση αφορά τον καθαρισμό δρόμων, πλατειών, πεζοδρόμων και κοινόχρηστων χώρων στους οικισμούς, με στόχο την καθημερινή περισυλλογή απορριμμάτων, την αποψίλωση και το κλάδεμα όπου απαιτείται, αλλά και τον γενικό ευπρεπισμό του δημόσιου χώρου.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην αντιμετώπιση της αυτοφυούς βλάστησης σε δρόμους και μονοπάτια, καθώς σχετίζεται άμεσα με την πυροπροστασία περιμετρικά των οικισμών και την ασφάλεια διέλευσης πεζών και οχημάτων. Πρόκειται για μια ανάγκη που έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των κλιματικών συνθηκών και των αυξημένων κινδύνων πυρκαγιάς.
Εξειδικευμένες δράσεις
Πέρα από την καθημερινή καθαριότητα, η σύμβαση περιλαμβάνει και ειδικές δράσεις. Σημαντικό μέρος αφορά τη συλλογή και αντικατάσταση κάδων κομποστοποίησης σε συγκεκριμένα σημεία, στο πλαίσιο του προγράμματος διαχείρισης οργανικών αποβλήτων στο οποίο συμμετέχει ο Δήμος. Η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας και στη μείωση του όγκου απορριμμάτων που οδηγούνται σε ταφή.
Επιπλέον, προβλέπονται ασπρίσματα δρόμων και κοινόχρηστων χώρων, μια παραδοσιακή πρακτική που έχει αισθητικό και υγειονομικό χαρακτήρα, συμβάλλοντας στη διατήρηση της εικόνας των οικισμών.
Το ανθρώπινο δυναμικό
Για την εκτέλεση των υπηρεσιών προβλέπεται η απασχόληση 12 εργατών καθαριότητας, οι οποίοι θα καλύπτουν τις ανάγκες σε όλο το νησί. Η παρουσία επαρκούς και εξειδικευμένου προσωπικού θεωρείται απαραίτητη, καθώς το έργο δεν περιορίζεται μόνο στη συλλογή απορριμμάτων αλλά εκτείνεται σε εργασίες πρασίνου, αποψίλωσης και γενικής συντήρησης κοινόχρηστων χώρων.
Το προσωπικό αυτό θα πρέπει να είναι εξοπλισμένο με τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους κατά την εργασία. Η συμβολή τους είναι καθοριστική για την εύρυθμη καθημερινή λειτουργία του νησιού.
Ο απαιτούμενος εξοπλισμός
Η σύμβαση καθορίζει αναλυτικά τον εξοπλισμό που θα χρειαστεί να διαθέτει ο ανάδοχος. Περιλαμβάνονται σακούλες απορριμμάτων διαφόρων μεγεθών, ασβέστες για τα ασπρίσματα, εργαλεία καθαρισμού όπως σκούπες και καρότσια, καθώς και εξοπλισμός για αποψιλώσεις και κλαδέματα, όπως χορτοκοπτικά, φτυάρια, πριόνια και τσάπες.
Ο Δήμος θα συνδράμει παρέχοντας, όπου απαιτείται και εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα, οχήματα για τη μεταφορά υλικών και απορριμμάτων. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται το κόστος για τον ανάδοχο και εξασφαλίζεται η καλύτερη αξιοποίηση των υφιστάμενων δημοτικών πόρων.
Προϋπολογισμός και διάρκεια
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 273.617,90 ευρώ με ΦΠΑ, με διάρκεια περίπου εννέα μηνών από την υπογραφή της. Η δαπάνη θα κατανεμηθεί σε δύο έτη, με 59.037,88 ευρώ να βαρύνουν το 2025 και 214.580,02 ευρώ το 2026. Η σύμβαση περιλαμβάνει δυνατότητα παράτασης, ώστε να καλυφθούν τυχόν πρόσθετες ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.
Η επιλογή του αναδόχου θα γίνει με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, γεγονός που επιδιώκει να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή σχέση κόστους και παρεχόμενων υπηρεσιών.
Αντιδράσεις και ενστάσεις
Παρά την έγκριση, δεν έλειψαν οι αντιρρήσεις. Ορισμένα μέλη τόνισαν ότι η διαδικασία χαρακτηρίστηκε κατεπείγουσα χωρίς να υπάρχουν δεσμευτικές ημερομηνίες που να καθιστούν επιτακτική την άμεση λήψη απόφασης.
Επιπλέον, διατυπώθηκαν ερωτήματα σχετικά με την έλλειψη απολογισμού για τις προηγούμενες δαπάνες στον τομέα της καθαριότητας, που είχαν ανέλθει σε υψηλά ποσά μέσω επεκτάσεων συμβάσεων και απευθείας αναθέσεων.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στρατηγική συνεργασία για το νερό
3 Σεπ. 2025 - 6:18 - Στοχεύοντας στην προβολή του πεζοπορικού της πλούτου
14 Αυγ. 2025 - 6:17 - Τα 12 χρόνια αδράνειας… έφεραν τη ρήξη
4 Αυγ. 2025 - 6:18 - Περνάει σε νέα εποχή η διαδικασία της ανακύκλωσης
8 Ιουλ. 2025 - 6:18 - “Πονοκέφαλος” η υποστελέχωση στον Δήμο Άνδρου
31 Ιουλ. 2024 - 6:18