Στην Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης προτάσεις τουριστικής προώθησης του νησιού σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία μέσω online διαφήμισης και social media

Προς εξέταση η προβολή σε γερμανόφωνες χώρες

Δύο νέες προτάσεις προβολής της Σύρου που θα εστιάζουν το περιεχόμενό τους σε θεματικούς πυλώνες προώθησης του νησιού σε γερμανόφωνες χώρες, μέσω online διαφήμισης σε υψηλής κυκλοφορίας ιστοσελίδες, αλλά και μέσω αξιοποίησης των social media καλούνται να εξετάσουν αύριο, τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής, αξιολογώντας παράλληλα και τη δημιουργία ή μη παραγωγής ενός νέου βίντεο.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο αναλυτικές προτάσεις που έχουν περιέλθει στη διάθεση της Δημοτικής Αρχής προς αξιολόγηση από αρχές καλοκαιριού, στο περιεχόμενο των οποίων καθίσταται σαφής ο οργανωμένος τρόπος προβολής της Σύρου στο κοινό της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας και μάλιστα σε χρόνο εκτός διαστήματος τουριστικής σεζόν.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικος Σαγκινέτος στην εφημερίδα, στην αυριανή προγραμματισμένη συνεδρίαση, θα παραστεί ο υπεύθυνος επικοινωνίας για τη συγκεκριμένη πρόταση της Hirn und Wanst GmbH, κινηματογραφιστής και video editor, Παναγιώτης Παγώνης προκειμένου να εξηγήσει λεπτομερώς τις βασικές κατευθύνσεις και τη συλλογιστική των δύο προτάσεων που έχουν κατατεθεί ώστε να αποφασισθεί η έγκρισή τους ή μη.

Τρέχει ήδη το web marketing. Η απόφαση έγκρισης ή μη, στα μέλη”

Δεδομένου του χρόνου που κατατέθηκαν οι προτάσεις προς τη Δημοτική Αρχή, δηλαδή αρχές καλοκαιριού του τρέχοντος έτους, ο κ. Σαγκινέτος διευκρίνισε αρχικά πως, ο χρόνος υλοποίησής τους – στην περίπτωση που η αρμόδια Επιτροπή, αποφασίσει σχετικώς για να προτείνει στο δημοτικό συμβούλιο – δεν είναι δεσμευτικός όπως αναφέρεται σε αυτές.

Συγκεκριμένα, αν και στο περιεχόμενο των προτάσεων γίνονται αναφορές σε ενέργειες και δράσεις προώθησης της Σύρου στις τρεις ανωτέρω γερμανόφωνες χώρες σε ημερομηνίες και σε μήνες σε εξαιρετικά άμεσο ορίζοντα, ωστόσο, ο κ. Σαγκινέτος τόνισε πως, “αφού δούμε πρώτα τί θα μας προταθεί, ίσως αποφασίσουμε για το 2018”.

Πιο αναλυτικά, ο ίδιος, σημείωσε πρωτίστως πως, την παρούσα περίοδο “τρέχει” ήδη το web marketing για τη Σύρο, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως, “Αυτές είναι πληρωμένες υπηρεσίες. Να επιλέξουμε κάτι, ξανά, σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν το γνωρίζω. Όμως, έρχεται στο νησί για να μας ενημερώσει. Θα εξετάσουμε οικονομικά τί μπορούμε να κάνουμε και είναι θέμα της Τουριστικής Επιτροπής”.

Δεδομένου ότι τόσο η πρόταση παραγωγής προωθητικού βίντεο για τη Σύρο κοστολογείται από την εταιρεία στο ποσό των 15 χιλ. ευρώ, ενώ αντίστοιχο ποσό αφορά και στην πρόταση marketing τουριστικής προβολής, ο Δομένικος Σαγκινέτος επεσήμανε ως αποτρεπτικό λόγο υλοποίησης αυτών, το υψηλό κόστος.

Αποτρεπτικό για εμάς είναι το οικονομικό κομμάτι. Έχουμε δώσει αρκετά χρήματα και έχουμε δεχθεί έντονη κριτική που λειτουργήσαμε με τον τρόπο που επιλέξαμε στα πρώτα χρόνια της θητείας μας” σχολίασε μεταξύ άλλων, επαναλαμβάνοντας μάλιστα πως, το θέμα θα τεθεί προς συζήτηση στη διάθεση των μελών, αύριο και θα υπάρξει απόφαση του οργάνου.

Ωστόσο, προβαίνοντας σε ένα ιδιαιτέρως λιτό σχόλιο σχετικά με την πρόταση δημιουργίας νέου βίντεο, ο ίδιος εμφανίστηκε σχεδόν απόλυτα αρνητικός, καθώς ήδη ο Δήμος διαθέτει θεματικά βίντεο για λόγους προώθησης του τόπου. “Είναι πρόταση για να την εξετάσουμε. Δημιουργικό video για παράδειγμα έχουμε φτιάξει κι έχουμε ως νησί” ανέφερε, με τις συγκεκριμένες δηλώσεις μάλιστα, να αποτελούν και την αφορμή για να υπενθυμιστεί πως, ήδη ο Δήμος έχει επαρκές πρωτογενές οπτικοακουστικό υλικό στη διάθεσή του προς αξιοποίηση, από τη δημιουργία βίντεο (με μουσικό συγκρότημα και υλικό του Πάσχα), το οποίο όπως – σε δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου – είχε αναφέρει ο Δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί.

Αξίζει να τονισθεί δε, πως, η δημιουργία του εν λόγω βίντεο με τη συμμετοχή συγκροτήματος και το κόστος της, αφού παρέπεμπε και σε προώθηση του ίδιου του συγκροτήματος, αλλά και για τον τρόπο που αρχικώς προέβαλε το νησί, είχε αποσπάσει εξαιρετικά δυσμενή και αρνητικά σχόλια.

“Ανάλογα με το τί θα μας πει, θα δούμε. Θα προτείνουμε κι εμείς και μετά είναι θέμα δημοτικού συμβουλίου αν μπορεί να ξοδέψει αυτό το ποσόν” σημείωσε παρακάτω ο κ. Σαγκινέτος, απαντώντας καταφατικά στην ερώτηση αν τον Δήμο τον ενδιαφέρει η προβολή της Σύρου στις αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας. “Η προβολή μας ενδιαφέρει στις ξένες αγορές” σχολίασε σχετικά, επισημαίνοντας πως, τις αποφάσεις για τις προτάσεις θα τις πάρει η Τουριστική Επιτροπή.

Υπογραμμίζεται πως, στην περίπτωση που γίνει αποδεκτή η πρόταση για την marketing πρόταση προβολής, η διάρκεια της εκτέλεσής της, εκτείνεται σε οκτώ μήνες.

Αθλητισμός, Πολιτισμός, Γεύση (γαστρονομία) οι τρεις “πυλώνες” προβολής

Σύμφωνα με το περιεχόμενο της πρότασης για την διαφήμιση της Σύρου μέσω online υπηρεσιών, αλλά και εντύπων, η εταιρεία, με φόντο τη γνώση για τη Σύρο, το ύφος και τον χαρακτήρα της, υποστηρίζει την προώθησή της, σε τρεις θεματικούς άξονες, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό και τη γεύση.

“Επικεντρωνόμαστε στην online διαφήμιση και την πολύ σημαντική προβολή στα Social Media συμπεριλαμβάνοντας, ωστόσο, και την έντυπη μορφή αυτής. Κάνουμε χρήση της ανάλογης πλατφόρμας για κάθε target group και συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένα ΜΜΕ υψηλής αναγνωρισιμότητας, προσεγγίζοντας τις ομάδες-στόχους πολύ συγκεκριμένα και χωρίς περιστροφές” αναφέρεται στο προλογικό σημείωμα της εν λόγω εταιρείας, ενώ ακολουθούν τα βασικά στοιχεία των συνεργασιών που η ίδια αναπτύσσει.

Αναφορικά με τον αθλητισμό και την προώθηση της Σύρου σε αυτό το πεδίο, γνωστοποιούν πως, συνεργάτης τους είναι “το μεγαλύτερο έντυπο περιοδικό ποδηλασίας της Γερμανίας για όλους τους λάτρεις του ποδηλάτου, το BIKE BILD (Βike-Βild.de), καθώς και το SPIEGEL ONLINE (Spiegel.de), η κορυφαία ιστοσελίδα ειδήσεων στο γερμανόφωνο Διαδίκτυο, με εξειδικευμένη θεματική σελίδα που τιτλοφορείται “Θέμα: Τα ποδήλατα””.

Επιπλέον, στο πεδίο του πολιτισμού αναφέρουν τη συνεργασία τους με το εξειδικευμένο γερμανόφωνο ιστολόγιο Reisedepeschen.de, στο οποίο μάλιστα έχει απονεμηθεί το γερμανικό βραβείο ποιότητας της δημοσιογραφίας στο Διαδίκτυο στην κατηγορία Πολιτισμός & Διασκέδαση, το Grimme Online Award 2011.

Τέλος, στο πεδίο της προβολής της Σύρου μέσω της γαστρονομίας (taste), επισημαίνουν τη συνεργασία τους με τον Stevan Paul (StevanPaul.de) του blog γαστρονομίας NutriCulinary.com, “έναν από τους ευρέως διαβασμένους συντάκτες σε θέματα Γαστρονομικού Τουρισμού και διαμορφωτή γνώμης για ευρύ κοινό στις γερμανόφωνες χώρες (Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία)” όπως χαρακτηριστικά εξηγεί η εταιρεία.

Σε BIKE BILD και SPIEGEL on line, η Σύρος παράδεισος για το ποδήλατο και τη φύση

Πιο αναλυτικά για το κομμάτι του αθλητισμού οι άνθρωποι της εταιρείας υπογραμμίζουν πως, η Σύρος μπορεί να γίνει παράδεισος για τους λάτρεις του ποδηλάτου, εκτιμώντας πως, θα μπορεί να συνταχθεί προωθητικό άρθρο με σχετικό φωτογραφικό υλικό, στο οποίο θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και “πληροφορίες για συναρπαστικές διαδρομές καθώς και πρακτικές συμβουλές για το πως κανείς μπορεί να φτάσει στο νησί, για τη διαμονή του εκεί, προτάσεις για ιδιαίτερα εστιατόρια καθώς και γενικές τουριστικές πληροφορίες”.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνονται δε στην πρόταση, “το κεντρικό ταξιδιωτικό ρεπορτάζ του περιοδικού BIKE BILD θα συστήνει τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητες μετακίνησης με ποδήλατο στη Σύρο, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ως ένα νησί κατάλληλο για ποδηλασία, πεζοπορία και γενικότερα ένα νησί για όλους τους λάτρεις της φύσης”.

Για τη συγκέντρωση του απαιτούμενου υλικού και των πληροφοριών θα πρέπει να ταξιδέψουν εξειδικευμένοι συντάκτες και φωτογράφος στο νησί, ενώ αξίζει να επισημανθεί πως, προβλέπεται να προγραμματισθεί ένας διαγωνισμός για τους αναγνώστες του BIKE BILD για ένα ταξίδι στη Σύρο επτά ημερών για δύο άτομα.

Εκτός των ανωτέρω, προβλέπεται η αξιοποίηση των social media, ώστε να ακολουθούν και αναρτήσεις στο facebook τoυ περιοδικού με χαρακτηριστικό φωτογραφικό υλικό.

Παράλληλα, καθίσταται ξεκάθαρα σαφές πως, “ένα άρθρο βασισμένο σε αυτό το ερευνητικό ταξίδι θα εμφανιστεί επίσης στο SPIEGEL ONLINE”, το οποίο αξίζει να αναφερθεί πως γνωρίζει υψηλή επισκεψιμότητα ανά μήνα (18,06 εκατ.). Παρενθετικά, πρέπει να αναφερθεί πως και η έντυπη έκδοση του περιοδικού BIKE BILD φθάνει τα 200.000 αντίτυπα.

Mόνιμη ανάρτηση για τον Πολιτισμό στο Reisedepeschen.de

Σχετικά με τον δεύτερο θεματικό πυλώνα για τη Σύρο, την προβολή της μέσω του Πολιτισμού, η εταιρεία προτείνει τη συνεργασία με την γερμανόφωνη πλατφόρμα Reisedepeschen.de, που όπως εξηγεί, μέσα από “εμπνευσμένα άρθρα ξεσηκώνει το πιστό κοινό της για νέα ταξίδια και περιπλανήσεις”.

Σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής της πρότασης, τονίζεται πως, Η Σύρος θα χαρακτηριστεί ως ο «Χορηγός του Μήνα» στο Reisedepeschen.de, αποκλειστικά και με εγγενή διαφήμιση, με το αντίστοιχο άρθρο να παραμένει μόνιμα αναρτημένο και προσβάσιμο” ενώ θα φιλοξενείται και φωτογραφικό υλικό, καθώς και βίντεο στην περίπτωση που αποδεχθεί τη σχετική πρόταση η Τουριστική Επιτροπή.

Αναφέρεται δε πως, “οι συντάκτες του Reisedepeschen.de, σε συνεννόηση με εμάς, θα συντάξουν και θα αναρτήσουν ένα πλήρες άρθρο για θέματα που θα τους ζητηθούν, εμπνέοντας έτσι τους αναγνώστες να ταξιδέψουν στη Σύρο”. Επισημαίνεται πως, ένα ταξίδι των ίδιων των συντακτών “δεν κρίνεται αναγκαίο”.

Ωστόσο και για την προώθηση της Σύρου μέσω του πολιτισμού της, προτείνεται διαγωνισμός ώστε να κληρωθεί αντιστοίχως “ένα ταξίδι για δύο άτομα που θα περιλαμβάνει είσοδο και ξενάγηση σε σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος (μουσεία κλπ.)”. Η αξιοποίηση της σελίδας του facebook και όχι μόνον (σσ. twitter κλπ) του Reisedepeschen.de προτείνεται με σαφήνεια, ώστε το κοινό που θα έχει την ευκαιρία να πάρει αφορμή να δει τη Σύρο να είναι αυξημένο.

Στο κομμάτι της επισκεψιμότητας, παραθέτει η εταιρεία σχετικά νούμερα τα οποία έχουν ως ακολούθως: Unique Users / μήνα: 23.000 και Page Views / μήνα: 65.500. Πρέπει να σημειωθεί πως, σχετική προβολή στο Reisedepeschen έχει απολαύσει επίσης η Μύκονος, η Πάρος και η Νάξος.

ΠΟΠ προϊόντα και παραδοσιακές γεύσεις στη NutriCulinary.com από κορυφαίο blogger γαστρονομίας

Σχετικά με τον τρίτο πυλώνα προώθησης της Σύρου μέσω της γαστρονομίας της, η εταιρεία κάνει λόγο στην προβολή των χαρακτηριστικών προϊόντων του νησιού, όπως το τυρί Σαν Μιχάλη καθώς και στα πεντανόστιμα λουκούμια και γλυκίσματα. “Σύρος, ο απόλυτος παράδεισος για τον ουρανίσκο: ντόπιες γεύσεις και παραδοσιακά γλυκά που παράγονται με αγάπη” αναφέρει μεταξύ άλλων η πρόταση, δίνοντας έμφαση στο πρόσωπο και το έργο του Stevan Paul που προτείνεται να ταξιδέψει στη Σύρο για να προβεί σε καταγραφή και φωτογραφική αποτύπωση της τοπικής γαστρονομίας. “Κανείς δεν μπορεί να τα αναδείξει (σσ. προϊόντα κλπ) καλύτερα στις γερμανόφωνες χώρες από τον δημοσιογράφο και blogger παραδοσιακής κουζίνας, Stevan Paul (StevanPaul.de) και συντάκτη του NutriCulinary.com” υποστηρίζεται στην πρόταση, με την εταιρεία να καθιστά ξεκάθαρο πως, αποτελεί “το πολυδιαβασμένο γερμανόφωνο blog για θέματα γαστρονομίας και τις απολαύσεις του ουρανίσκου”.

Προτού ολοκληρωθεί το περιεχόμενο της πρότασης, τονίζεται πως η αξιοποίηση των social media είναι δεδομένη και για την προώθηση της γαστρονομίας της Σύρου (instagram και facebook).

Στο κομμάτι της επισκεψιμότητας, γνωστοποιείται πως, στα social media o Stevan Paul έχει 10.125 followers ενώ οι επαφές ανά μήνα για το NutriCulinary.com αγγίζουν τις 35.000.

Video για τους λάτρεις του πολιτισμού, της αρχιτεκτονικής και όχι μόνο

Ωστόσο, πέραν της ανωτέρω πρότασης που αναπτύσσεται στους τρεις προαναφερθέντες πυλώνες, η ίδια εταιρεία προτείνει – προς εξέταση - την παραγωγή video για τη Σύρο, με το σχετικό κόστος να αναλύεται επίσης σε 15.000 ευρώ.

“Η Σύρος αποτελεί έναν ιδιαίτερα ελκυστικό ταξιδιωτικό προορισμό και αυτό δεν το οφείλει μόνο στην ποικιλία πολιτιστικών δρώμενων, τον θαυμάσιο καιρό, τις αμμουδιές, την θάλασσα και την αρχιτεκτονική της αλλά κυρίως στους ανθρώπους που κατοικούν εκεί και τον τρόπο με τον οποίο υποδέχονται τους επισκέπτες: φιλόξενα, αυθεντικά και με ξεχωριστή αγάπη στη λεπτομέρεια.

Για το λόγο αυτό στο επίκεντρο του δικού μας video σποτ βρίσκεται ο παράγοντας “Άνθρωπος”” επισημαίνεται στο περιεχόμενο της πρότασης, με την εταιρεία να εξηγεί βήμα προς βήμα τί θα καταγραφεί στο βίντεο (πχ. Χαρακτηριστικά σημεία της Σύρου κλπ) που όπως υπογραμμίζει, επί της ουσίας απευθύνεται σε όλους και προβάλλει τη Σύρο ως ιδανικό προορισμό για οικογένειες, ζευγάρια, ταξιδιωτικά γκρουπ, αθλητές, ανθρώπους που αγαπούν τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική”. “Αυτήν ακριβώς την δυναμική επιθυμούμε να αναδείξουμε, προβάλλοντας στο video σποτ μας διαφορετικούς πρωταγωνιστές, όπου καθένας απ΄ αυτούς βιώνει τη Σύρο με το δικό του τρόπο, καταλήγοντας στην πεποίθηση πως για όλους οι διακοπές στη Σύρο αποτελούν μια αξέχαστη εμπειρία” καταλήγει στην πρότασή της η εταιρεία, αναμένοντας πλέον και για τις δύο αναλυτικές προτάσεις, την απόφαση της Τουριστικής Επιτροπής.