Απολογισμός συμμετοχής της Σύρου στη διεθνή έκθεση “IFT 2018” του Βελιγραδίου

Άνοιγμα στην αγορά της Σερβίας

Πρόταση για το 2019 η βράβευση της πρωτεύουσα των Κυκλάδων ως νέου αναπτυσσόμενου τουριστικού προορισμού

Θετικό είναι το πρόσημο της συμμετοχής και παρουσίας της Σύρου στην έκθεση “IFT 2018” του Βελιγραδίου, σύμφωνα με τον αναλυτικό απολογισμό που παρουσίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβος Αρβανίτης, κατόπιν της ολοκλήρωσής της, στην χθεσινή συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Όπως είχε αποφασισθεί προ μηνός και σε παλαιότερη συνεδρίαση των μελών της, η εκπροσώπηση της Σύρου κρινόταν απαραίτητη, αφού η αγορά της Σερβίας αποτελεί μία δεξαμενή τουριστών από την οποία μπορεί να έχει κι έχει όφελος η πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Πέραν των ενεργειών προβολής σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της Σερβίας, όπως επίσης και σε τηλεοπτικό σταθμό, κατά τη διάρκεια της έκθεσης - από 22 έως και 25 Φεβρουαρίου - οι συμμετέχοντες της συριανής πλευράς ανέπτυξαν σημαντικές δημόσιες σχέσεις, όπως επίσης πραγματοποίησαν 27 συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες, εκ των οποίων οι 14 ήταν “κλεισμένες” πριν την άφιξή τους στη Σερβία.

Αναφορικά με την πορεία της Σύρου στη συγκεκριμένη αγορά ο κ. Αρβανίτης παρουσιάστηκε ιδιαιτέρως αισιόδοξος, γνωστοποιώντας μάλιστα πως, σε δείπνο εργασίας με αρμόδια πρόσωπα για τον Τουρισμό στη Σερβία, τέθηκε επί τάπητος η πρόταση να βραβευθεί η Σύρος ως νέος αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός το 2019.

Αξίζει εξ αρχής να αναφερθεί πως, οι εκπρόσωποι της Σύρου, τόσο ο κ. Αρβανίτης, όσο και ο τουριστικός πράκτορας Αντώνης Μαραγκός συνομίλησαν και με την Υπουργό Τουρισμού της Ελλάδος, Έλενα Κουντουρά, η οποία επισκέφθηκε τα περίπτερα των προορισμών, όπως και της Σύρου, στο πλαίσιο της έκθεσης.

Συνεργασία για τη Σύρο με τα κορυφαία πρακτορεία Meditteraneo και Filip Travel

Μιλώντας με σαφή στοιχεία και ειδική ηλεκτρονική παρουσίαση για το όφελος της Σύρου από τη συμμετοχή της στην εν λόγω έκθεση, ο κ. Αρβανίτης έκανε αναφορά πρωτίστως σε αριθμητικά δεδομένα που καταδεικνύουν τον ορίζοντα που υπάρχει για την Ελλάδα και το νησί, από τη συγκεκριμένη αγορά.

“Η Σερβική αγορά είναι μία από τις πλέον δυναμικές αναπτυσσόμενες τουριστικές αγορές μέσα στα Βαλκάνια και συγκεκριμένα, έχει γίνει η νούμερο ένα τουριστική αγορά μεταξύ όλων των άλλων στα Βαλκάνια” σημείωσε κατηγορηματικά ο κ. Αρβανίτης, εξηγώντας πως, “σε ετήσια βάση περίπου 1,5 εκ. Σέρβοι φεύγουν για διακοπές από τη Σερβία και αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως από το 1,5 εκ. αυτών, το 1.150.000 έρχονται στην Ελλάδα”.

Ο ίδιος επανέλαβε αρκετές φορές πως, η Σύρος πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία που της παρουσιάζεται καθώς “η Ελλάδα είναι ο νούμερο ένα προορισμός στη Σερβική τουριστική αγορά” βάσει των αριθμητικών στοιχείων.

Σημείωσε μάλιστα πως, “Πλέον, η έκθεση της Σερβίας από φέτος ονομάστηκε διεθνής και είναι η πρώτη έκθεση σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων και πήρε τη θέση αυτήν την οποία προσπαθούσαμε εμείς στο παρελθόν να καταστήσουμε τη Filoxenia της Θεσσαλονίκης για τα Βαλκάνια”.

Αναφέροντας μάλιστα παρακάτω πως, η Ελλάδα ήταν “η τιμώμενη χώρα φέτος γι αυτό και το τεράστιο περίπτερο του ΕΟΤ ήταν στο κεντρικό σημείο”, ο κ. Αρβανίτης υπενθύμισε πως, η Σύρος συμμετείχε στο περίπτερο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, όπως παρομοίως από τις Κυκλάδες και η Ίος. “Από τις Κυκλάδες ήμασταν εμείς και η Ίος μόνον. Η Ίος τα επόμενα δύο, τρία χρόνια θα εξελιχθεί σε έναν πολύ υπολογίσιμο τουριστικό προορισμό στη Σερβική αγορά” θέλησε να επισημάνει ο ίδιος, γνωστοποιώντας παράλληλα πως, στο σταντ της Σύρου υπήρχε όλο το διαθέσιμο προωθητικό υλικό, που σε επόμενη συμμετοχή στην IFT του Βελιγραδίου, με φόντο την επισκεψιμότητα, θα πρέπει να αυξηθούν αρκετά τα διαθέσιμα τουριστικά έντυπα (περίπου 1.500 με 2.000).

Κατόπιν των ανωτέρω, ο Ιάκωβος Αρβανίτης υπογράμμισε πως πραγματοποιήθηκαν αρκετές συνεργασίες και συζητήσεις με tour operators, με έναν τουριστικό πράκτορα της Σύρου να καταφέρνει να “κλείνει” πακέτα για το φετινό καλοκαίρι με δύο από τα κορυφαία τουριστικά πρακτορεία της Σερβίας.

“Ο Αντώνης Μαραγκός υπέγραψε συμβόλαιο πλέον με τους δύο μεγαλύτερους tour operators της Σερβίας (Mediterraneo και Filip Travel). O πρώτος έφερε πέρυσι 420.000 επισκέπτες στη χώρα και ο άλλος 250.000 – 300.000 επισκέπτες” ανέφερε σχετικά, επισημαίνοντας πως για τη φετινή σεζόν “κλείστηκαν” πακέτα επισκεπτών διάρκειας επτά ημερών, από τα δεκαήμερα πακέτα διακοπών που πραγματοποιούν τα πρακτορεία στην Ελλάδα.

“Όλα τα πακέτα των Σέρβων είναι δέκα ημέρες, δεκατέσσερις ή είκοσι μία ημέρες. Στα δύο συμβόλαια η Σύρος έχει από το δεκαήμερο πακέτο της επτά ημέρες και οι τρεις αφορούν τον προορισμό άφιξης του αεροπλάνου”.

Υπογραμμίζοντας τη σημασία αυτών των επαφών, ακολούθως, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου έκανε λόγο για πραγματοποίηση συνολικά 27 επαγγελματικών συναντήσεων με τουριστικούς πράκτορες κατά την τετραήμερη διάρκεια της έκθεσης, με τα στοιχεία αυτών να τα παραδίδει στη γραμματεία της Τουριστικής Επιτροπής ώστε να δοθούν σε επαγγελματίες του κλάδου από τη Σύρο που ενδιαφέρονται να έρθουν σε επικοινωνία για “κλείσιμο” επιπλέον πακέτων.

Προβαίνοντας σε ένα σχόλιο αναφορικά με τις επαγγελματικές επαφές που αναπτύχθηκαν στην έκθεση, ο κ. Αρβανίτης υπογράμμισε πως ήταν “άκρως θετικό το επαγγελματικό μας κομμάτι”, χαρακτηρίζοντας μάλιστα “επιτυχία” την επικοινωνία και τις συναντήσεις με τους τουριστικούς πράκτορες στην προσπάθεια προώθησης της Σύρου στη Σέρβική αγορά.

 

Πρόταση βράβευσης στην “IFT 2019”

 

Στο πλαίσιο των δείπνων εργασίας που πραγματοποίησαν οι εκπρόσωποι της Σύρου στη διεθνή έκθεση του Βελιγραδίου, ο κ. Αρβανίτης γνωστοποίησε το γεγονός πως προτάθηκε να βραβευθεί το νησί τον επόμενο χρόνο, ως αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός.

“Η πρόταση ήταν πως εάν τα πράγματα κυλήσουν ομαλά τουριστικά από την αγορά της Σερβίας προς τη Σύρο αυτόν τον χρόνο, στην έκθεση του Βελιγραδίου το 2019 η Σύρος θα βραβευθεί κατά τη διάρκεια της έκθεσης ως νέος αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός στη Σερβική αγορά” ανέφερε σχετικά, εκτιμώντας πως η πρωτεύουσα των Κυκλάδων έχει σημαντικό έρεισμα στη συγκεκριμένη αγορά που οφείλει να το αξιοποιήσει δυναμικά.

Μήνυμα προς όσους αμφισβητούν το όφελος των εκθέσεων

Προτού ολοκληρώσει τον απολογισμό της συμμετοχής της Σύρου στην “IFT 2018”, ο κ. Αρβανίτης έκανε αναλυτική αναφορά και στις ενέργειες και δράσεις προβολής της Σύρου, τόσο σε έντυπα και διαδικτυακά μέσα, όσο όμως και σε τηλεοπτικούς σταθμούς.

Επίσης, μίλησε για την προβολή οπτικοακουστικού υλικού και για αφιερώματα (6σελιδα) σε μεγάλης κυκλοφορίας περιοδικά της Σερβίας, ενώ επεσήμανε ως χαρακτηριστική εικόνα του φωτογραφικού υλικού που χρησιμοποιήθηκε στην είσοδο του περιπτέρου της Σύρου, τα Βαπόρια και τον Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου με φόντο το κοινό έντονο Ορθόδοξο θρησκευτικό στοιχείο των δύο λαών.

Ο κ. Αρβανίτης κάνοντας αναφορά τέλος στο ποσό της συμμετοχής (2.450 ευρώ, εκ των οποίων μεγάλο ποσό κατέβαλαν ιδιώτες που συμμετείχαν), απηύθυνε μήνυμα και σε όσους αμφισβητούν το όφελος που δύναται να αποκομίσει η Σύρος από την παρουσία της σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

“Εκτός από την προστιθέμενη τουριστική αξία που παίρνει το νησί, νομίζω προσωπικά πως είναι κι ένα πολύ καλό μήνυμα για όσους κατά κύριο λόγο μειώνουν ή απαξιώνουν ή αμφισβητούν τη σημασία, τη βαρύτητα και τη σπουδαιότητα της συμμετοχής του νησιού στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού. Είμαι κάθετος σε αυτό” δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, γνωστοποιώντας τέλος τη διεξαγωγή του Greek Weekend στην κεντρική πλατεία του Βελιγραδίου το διάστημα 12 – 14 Μαΐου, όπου εκτός από την προβολή και πώληση τουριστικών υπηρεσιών, μπορεί να γίνει και παρουσίαση και πώληση τοπικών προϊόντων.