Καμία παραδοχή της αποτυχίας της Σύρου στην κρουαζιέρα, παρά την ενημέρωση για τη συμμετοχή του Λιμενικού Ταμείου Σύρου σε πρόσφατη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ

Ούτε λόγος για τη φετινή πανωλεθρία

Ελπίδες... της διοίκησης για επιστροφή της Celestyal Cruises στο λιμάνι της Ερμούπολης

Συστηματικά αποφεύγεται η παραδοχή της πανωλεθρίας που σημείωσε η Σύρος στην κρουαζιέρα το 2018 από τα μέλη της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, τα οποία ακόμη και στη χθεσινή συνεδρίαση που προχώρησαν στην ενημέρωση για τη συμμετοχή του Φραγκίσκου Βακόνδιου στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ με θέμα και την πορεία της κρουαζιέρας, επέλεξαν την απόλυτη σιωπή για τις απογοητευτικές επιδόσεις... της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Η απουσία αυτοκριτικής επιλέχθηκε ακόμη μία φορά ως συνειδητή στάση των μελών της διοίκησης, τόσο του προέδρου, Δημήτρη Κοσμά, όσο και του μέλους, Φραγκίσκου Βακόνδιου, οι οποίοι αν και αναφέρθηκαν γενικόλογα στο θέμα, με φόντο τη συμμετοχή του ΔΛΤΣ στην ΕΛΙΜΕ, από όπου και λαμβάνουν πληροφόρηση για σοβαρά θέματα που σχετίζονται και με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, ωστόσο, δεν παρέθεσαν κανένα στοιχείο αναφορικά με ενέργειές(;) τους, σχετικά με τις πολυσυζητημένες δεσμεύσεις περί πρόσληψης manager για τον τουρισμό κι εν προκειμένω για την κρουαζιέρα.

Μοναδική ελπίδα... κρουαζιέρας για τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, αποτελεί - ως ο ίδιος ανέδειξε -, η προσπάθεια σε κεντρικό επίπεδο της κυβέρνησης, του ΕΟΤ και της ΕΛΙΜΕ να επιχειρήσουν να καταστήσουν την Ελλάδα ως προορισμό κρουαζιέρας 365 ημερών.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση που πραγματοποίησε ο κ. Βακόνδιος, αλλά και ο ίδιος, εικάζεται προς το παρόν πως η Celestyal Cruises θα επιστρέψει στο λιμάνι της Ερμούπολης, στο πλαίσιο της ανωτέρω κίνησης φορέων του τουρισμού, όπως ο ΕΟΤ.

Μέσω της ΕΛΙΜΕ εξετάζεται η ενδεχόμενη παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις κρουαζιέρας

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της ενημέρωσης που πραγματοποίησε ο κ. Βακόνδιος από τη συμμετοχή του στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ, μετέφερε πρωτίστως το γενικό κλίμα για την κρουαζιέρα, όπως αυτό περιγράφηκε κυρίως από στελέχη του ΕΟΤ και κυρίως την αντιπρόεδρό του, Αγγελική Χονδροματίδου.

“Αυτό που συζητήθηκε αναλυτικά ήταν η κατάσταση στην κρουαζιέρα του 2018, τα αρχικά στοιχεία τα οποία ήταν όπως ανέφερε (σσ. η αντιπρόεδρος) πολύ αρνητικά. Δηλαδή προέβλεπαν ότι η πτώση το 2018 θα ξεπεράσει το 50%. Το τελικό κλείσιμο κινήθηκε στο -10%” γνωστοποίησε ο κ. Βακόνδιος, ο οποίος πρόσθεσε παρακάτω πως, τονίσθηκε η αναγκαιότητα συμμετοχής της χώρας στις διεθνείς εκθέσεις κρουαζιέρας στο Μαϊάμι και στην Πορτογαλία.

“Ανέφερε ποιες κινήσεις έχουν γίνει κι από τον ΕΟΤ και από εκεί και πέρα, αυτό που ειπώθηκε και με την ΕΛΙΜΕ και με τους Οργανισμούς Λιμένων και από τον ΕΟΤ είναι στις επόμενες εκθέσεις που θα γίνουν τόσο στο Μαϊάμι τον Μάρτιο και τον Σεπτέμβριο στην Πορτογαλία, αν είναι δυνατόν να γίνει κάτι συνδυαστικό από τον ΕΟΤ, από την ΕΛΙΜΕ ώστε να είναι ένα περίπτερο πολύ οργανωμένο”. Μάλιστα, σημείωσε πως προς τα μέλη της ΕΛΙΜΕ ζητήθηκε να εξετάσουν αν μπορούν να συνδράμουν και να συμμετέχουν όσο πιο οργανωμένα μπορούν.

Προς επιβεβαίωση της αναγκαιότητας δε, της συμμετοχής σε εκθέσεις, ο κ. Βακόνδιος μεταφέροντας τη συζήτηση στην ΕΛΙΜΕ, πρόσθεσε πως, “Αναφέρθηκε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα προέρχονται από την Αμερική (70-80%), επομένως είναι σημαντικό να είμαστε παρόντες στο Μαϊάμι”.

Ο ίδιος, όπως και άλλα μέλη Λιμενικών Ταμείων, αναφορικά με την εκπροσώπηση των διάφορων ελληνικών προορισμών σε τέτοιου είδους εκθέσεις, εξέφρασαν τον προβληματισμό για το κόστος που θα απαιτηθεί.

“Από την πλευρά μας, θέλησα να πω, αλλά και αναφέρθηκε και από άλλα Λιμενικά Ταμεία πως δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε τέτοια έξοδα, οπότε, κοιτάζαμε μέσω της ΕΛΙΜΕ πώς μπορεί να γίνει” συμπλήρωσε, επισημαίνοντας πως, “Αξιολογείται το σενάριο”.

Εκτός του ανωτέρω θέματος, ο ίδιος έκανε μνεία και στις αναφορές για την τάση - σε παγκόσμιο επίπεδο – της κατασκευής mega κρουαζιερόπλοιων.

“Το κυριότερο που απασχόλησε τη συνεδρίαση ήταν το θέμα της κρουαζιέρας. Ειπώθηκε ότι είχαν μία συνάντηση με τους εφοπλιστές κρουαζιέρας για το μέλλον της κρουαζιέρας, καθώς απ΄ ό,τι βλέπουν σύμφωνα με τις καινούργιες ναυπηγήσεις πλοίων, μετά από 3 – 4 χρόνια, τα πλοία θα είναι mega κρουαζιερόπλοια, δηλαδή αρκετά μεγάλων διαστάσεων και αρκετά μεγάλης χωρητικότητας επιβατών” σχολίασε σχετικά, σημειώνοντας μάλιστα πως σε πανελλαδικό επίπεδο, η ΕΛΙΜΕ εξετάζει τα λιμάνια που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τέτοιες ανάγκες.

“Κοιτάζουν να δουν ποια λιμάνια είναι ικανά να δεχθούν τέτοιου είδους κρουαζιερόπλοια έως 400 μ” τόνισε, εξηγώντας πως, πλέον γίνεται λόγος για μαζική μεταφορά επιβατών κρουαζιέρας.

“Το ποσοστό αυτών των πλοίων είναι περίπου 50% αλλά η χωρητικότητά τους θα έχει το 70 – 80% των επιβατών κρουαζιέρας” γνωστοποίησε σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε, ενώ ο κ. Ζερβός, ως μηχανικός της τεχνικής υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, διευκρίνισε πως, “Η ναυπήγηση τέτοιων μεγάλων πλοίων δεν θα έχει μεγάλα βάθη όσο έχουν τα παλιά”.

Επικοινωνία με την Celestyal Cruises

Σχετικά με την προσπάθεια του ΕΟΤ για τον στόχο “Ελλάδα - κρουαζιέρα – 365 ημέρες τον χρόνο”, ο ίδιος ο κ. Βακόνδιος μετέφερε την ενημέρωση που είχε στην ΕΛΙΜΕ. “Προσπαθούν να προωθήσουν την Ελλάδα, ως χώρα για κρουαζιέρα και τις 365 ημέρες του χρόνου. Θέλουν να κρατήσουν κάποιες εταιρείες που έχουν στην Ελλάδα και όλον τον χρόνο να κάνουν ταξίδια. Μία πιθανή εταιρεία μπορεί να είναι και η Celestyal όπως αναφέρθηκε και πιθανά λιμάνια που μπορούν να υποδεχθούν τέτοια πλοία είναι η Κρήτη και η Ρόδος”. Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, “ψάχνουν σίγουρα και άλλα λιμάνια”, διευκρινίζοντας πως, “Είναι ένα σενάριο που εξετάζουν και τους επόμενους δύο με τρεις μήνες θα έχουμε νεότερα γι αυτό”.

Με αφορμή τα παραπάνω, ο πρόεδρος του ΔΛΤΣ θέλησε να γνωστοποιήσει την επικοινωνία του με την Celestyal Cruises προκειμένου να έχει γνώση για το αν η Σύρος θα συμπεριληφθεί στους προορισμούς κρουαζιέρας, εκφράζοντας με επιφύλαξη την αισιοδοξία του, για την επιστροφή της εν λόγω εταιρείας, χωρίς όμως να πραγματοποιεί καμία αναφορά για την απώλειά της φέτος το καλοκαίρι. Υπενθυμίζεται πως, σε σχετικό δημοσίευμα η Κοινή Γνώμη είχε αναδείξει το γεγονός πως το καλοκαίρι του 2018, η Celestyal δεν προσέγγισε ούτε μία φορά στη Σύρο.

“Επικοινώνησα με τη μία από αυτές τις εταιρείες, τη Celestyal. Όταν μιλήσαμε γι αυτό το Project των 365 ημερών, δηλαδή και τον χειμώνα να υπάρχει κρουαζιέρα, μου απάντησαν ότι ούτως ή άλλως, μας έχουν μέσα στο πρόγραμμά τους για τον χειμώνα ειδικά, από τη στιγμή που έχουμε μία αγορά που είναι σε λειτουργία, όπως είναι το καλοκαίρι” ανέφερε γενικόλογα, συμπληρώνοντας τέλος, πως, “αυτό μένει να το δούμε βέβαια και στην πράξη”.

Ο Δημήτρης Κοσμάς έκλεισε την ενημέρωσή του, λέγοντας τέλος πως, “Είναι θετικές οι απόψεις, ευελπιστούμε να το δούμε και στην πράξη από όλες τις εταιρείες που τυχόν θα ενδιαφερθούν. Πάντως η Σύρος είναι μέσα στα πλάνα τους από τη στιγμή που η αγορά της δεν έχει καμία αυξομείωση σε σχέση με το καλοκαίρι”.