Παρατηρήσεις για την αναμόρφωση του προύπολογισμού από τη μείζονα μειοψηφία

  • Παρασκευή, 8 Μαρτίου, 2019 - 16:14

Παρατηρήσεις για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού 2019 εξέδωσε σε ανακοίνωση, με βάση όσα ειπώθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Πέμπτη, 7 Μαρτίου, η δημοτική παράταξη Σύρος Ένα Βήμα Μπροστά, με επικεφαλής τον κ. Ανδρέα Γιαλόγλου.

Σύνοψη
Με την επιχειρούμενη αναμόρφωση καλείται το δημοτικό συμβούλιο να προσαρμόσει τον Προϋπολογισμό 2019 στα οικονομικά δεδομένα με βάση τις πραγματοποιηθείσες εισπράξεις και πληρωμές στις 31.12.2018. Ωστόσο, από την επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων προκύπτουν δύο πολύ σημαντικά ζητήματα όσον αφορά την οικονομική κατάσταση του Δήμου Σύρου Ερμούπολης. Το πρώτο ζήτημα αφορά την αύξηση κατά 46% των οφειλών προηγουμένων οικονομικών ετών που θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του 2019 σε σχέση με την κατάσταση που παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο πριν από ακριβώς ένα μήνα. Το δεύτερο σημείο αφορά την μη αντιστοίχηση εσόδων ανταποδοτικών τελών με δαπάνες κατά παράβαση του νομοθεσίας που αναφέρεται αναλυτικά παρακάτω. Καθώς η διαφορά των μη συσχετιζόμενων δαπανών αγγίζει το 1,5 εκ ευρώ γίνεται αντιληπτό ότι αφενός ο προϋπολογισμός του 2019 δεν είναι ισοσκελισμένος και θα πρέπει να περικοπούν αντίστοιχες δαπάνες αφετέρου με την παρούσα κατάρτιση του συνιστά ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του Δήμου.
 
 
Τα στοιχεία του παραπάνω πίνακα αντλήθηκαν από τις παρακάτω πηγές:

Νομοθεσία

 
Τα έσοδα των ΟΤΑ - Φόροι & Ανταποδοτικά τέλη
Τα έσοδα των ΟΤΑ θεσμοθετούνται πάντα βάσει του Συντάγματος (άρθρο 4, 5, 78, 102 κλπ) και της νομοθεσίας. Λόγω της αρχής της νομιμότητας του φόρου, ( άρθρο 78 του Συντάγματος), όσα από τα έσοδα των ΟΤΑ έχουν τα χαρακτηριστικά του φόρου , πρέπει να προβλέπονται από τυπικό νόμο , που καθορίζει το υποκείμενο και το εισόδημα, το είδος της περιουσίας, τις δαπάνες και τις συναλλαγές ή τις κατηγορίες τους στις οποίες επιβάλλεται ο φόρος.
Αντίθετα, τα ανταποδοτικά τέλη μπορούν να επιβάλλονται και με κανονιστική πράξη του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου , αλλά για τον καθορισμό του ύψους τους πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ο κανόνας της αντιστοιχίας μεταξύ παροχής και αντιπαροχής
Καθορίζονται και διέπονται καταρχήν από τις διατάξεις του Β.∆. 24-9/20-10-1958
όπως συμπληρώνεται και ισχύει με σειρά νόμων εγκυκλίων κλπ. ενδεικτικά όπως, το Ν.∆. 318/1969, το Ν.2362/1995 , το Ν.3462/2006, το Ν.3871/2010, το Ν.4270/2014 κλπ
Με σειρά επίσης άλλων νόμων, θεσμοθετήθηκαν τα Έσοδα από φόρους και τέλη, όπως:
Ν. 1080/80 Δημοτικός Φόρος,
Ν. 1828/89 Δυνητικά Τέλη,
Ν. 2130/93 ΤΑΠ κλπ).
Τα τέλη που έχουν πράγματι ανταποδοτικό χαρακτήρα σχετίζονται με τη λήψη συγκεκριμένων υπηρεσιών και το ύψος τους πρέπει να είναι ανάλογο με το κόστος της παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Ο κανόνας αυτός καθιερώνεται νομοθετικά με το πρώτο εδάφιο του άρθρου 17 ν. 1080/80 για το τέλος καθαριότητας και αποκομιδής απορριμμάτων και στο δεύτερο εδάφιο του ίδιου άρθρου για όλα τα ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα που επιβάλλονται από τους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ
 
Ειδικότερα:
 
1. Τέλος Ακίνητης Περιουσίας
Το τέλος ακίνητης περιουσίας επιβλήθηκε υπέρ των Δήμων και Κοινοτήτων από 1-1-1993 σύμφωνα με το άρθρο 24 του νόμου 2130/1993
Τα έσοδα του τέλους αυτού διατίθενται υποχρεωτικά κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για την εκτέλεση έργων, καταβολή αποζημιώσεων ρυμοτομούμενων ή απαλλοτριωμένων ακινήτων και αγορά ακινήτων και το υπόλοιπο για την κάλυψη άλλων αναγκών (παρ. 20 άρθρου 24 ν. 2130/93)
 
2. Τέλος οικοδομικών αδειών
  1. Τέλος υπέρ Δήμου 0,5% επί του προϋπολογισμού των υπό έκδοση αδειών δόμησης
Ποσοστό 0,5% για έκδοση οικοδομικών αδειών, επί του Προϋπολογισμού του έργου. (Επιβάλλεται υπέρ δήμου ή κοινότητας, που έχουν σχέδιο πόλης, τέλος επί πάσης άδειας ανεγέρσεως, συμπληρώσεως, προσθήκης, επεκτάσεως ή διαρρυθμίσεως οικοδομών γενικά
Το τέλος υπολογίζεται επί της αξίας των οικοδομικών εργασιών για τις οποίες εκδίδεται άδεια, όπως αυτή προκύπτει από τον εγκεκριμένο από την αρμόδια δημόσια αρχή, προϋπολογισμό δαπάνης και ορίζεται σε μισό τοις εκατό επί προϋπολογισμού, ο οποίος υπερβαίνει τα 293,47 ευρώ. Τα εκ του τέλους έσοδα διατίθενται αποκλειστικώς δι’ έργα και απαλλοτριώσεις δια την εφαρμογήν εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων
(άρθρο 23 του ΒΔ 24- 9/20-10-1958))
Σύμφωνα με το άρθρο 1 ν. 622/77, την παρ. 3 του άρθρου 20 του Ν. 1469/1984 , το τέλος αυτό όπως και όλοι οι καταβαλλόμενοι για την έκδοση των οικοδομικών αδειών πάσης φύσεως φόροι, τέλη, εισφορές και κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή οιουδήποτε τρίτου εισπράττονται από το δημόσιο με βάση σημείωμα της Πολεοδομικής Υπηρεσίας χωρισμένο σε τμήματα ανά δικαιούχο νομικό πρόσωπο και αποδίδονται στους δικαιούχους. Η απόδοση των εισπράξεων στους δικαιούχους Ο.Τ.Α. γίνεται από τις Δ.Ο.Υ. μέσα στον επόμενο από την είσπραξη μήνα
 
  1. Έσοδα από την επιβολή προστίμων σε αυθαίρετα που αποδίδονται στους δήμους, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 του Ν. 1647/1986
Τα έσοδα αυτά, διατίθενται αποκλειστικά για την κατεδάφιση αυθαιρέτων, την εφαρμογή των σχεδίων πόλης και την ανάπλαση περιοχών ( παρ.15 του άρθρου 17 του ν.1337/1983, η οποία προστέθηκε με την παρ.3 του άρθρου 9 του ν.3212/2003)
 
4. Εισφορά 40% ή 75% ΚΗ/1947 Ψηφίσματος (άρθρο 34 Ν 1337/83)
Σε όσους ∆ήµους ή Κοινότητες έχουν µεταβιβαστεί ή µεταβιβάζονται αρµοδιότητες πολεοδοµικών εφαρµογών µε τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρ. 61 του Ν.947/1979, αποδίδονται τα σαράντα εκατοστά (40%) του προϊόντος της κρατήσεως που προβλέπεται από την παρ. 3 του άρθρ. 2 του ΚΗ΄/1947 Ψηφίσµατος όπως ισχύει
Σ` όσους Δήμους ή Κοινότητες μεταβιβάζεται και η αρμοδιότητα έγκρισης πολεοδομικής μελέτης ή τροποποιήσεων κλπ. κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 33 του νόμου αυτού, αποδίδονται στον οικείο Δήμο ή Κοινότητα και άλλα τριανταπέντε εκατοστά (35%) του προϊόντος της πιο πάνω κρατήσεως.
Το μέρος που περιέρχεται στο Δήμο ή Κοινότητα διατίθεται αποκλειστικά για την εφαρμογή ρυμοτομικών σχεδίων τους
Το υπόλοιπο 60% ή 25% καταβάλλεται στη ∆.Ο.Υ. υπέρ του Πράσινου Ταμείου σύµφωνα µε τις ισχύουσες διατάξεις.
 
5. Ειδικά δυνητικά τέλη με βάση κανονιστική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
 
Τα τέλη αυτά είναι:
0471.001 Έσοδα τέλους πολιτιστικών καλλιτεχνικών εκδηλώσεων
(μαζί με τους κωδικούς τους ΠΟΕ 2116.001-3216.001)
 
0471.002 Έσοδα τουριστικού τέλους
(2116.002 -3216.002)
 
0471.005 Δυνητικό ανταποδοτικό τέλος 0,5% επί των οικοδομικών αδειών
(2116.004 3216.004)
 
Τα δυνητικά τέλη έχουν επιβληθεί και καθοριστεί με την 535/28.11.18 και προηγούμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όσον αφορά τα δυνητικά τέλη που αφορούν την πολεοδομία αναγράφεται στην απόφαση ότι τα τέλη αυτά επιβάλλονται βάσει του ΠΔ 30/96 το οποίο όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 22 παρ. 2, του Ν. 2218/94 ορίζει ότι με απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου μπορεί να επιβάλλονται τέλη, δικαιώματα ή εισφορές για υπηρεσίες ή έργα που συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και στην ανάπτυξη της περιφέρειας της Ν.Α. Τα τέλη, τα δικαιώματα και οι εισφορές αυτές έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα. Το ύψος των τελών ή εισφορών, οι υπόχρεοι στην καταβολή τους και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ορίζονται με την απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου.
 
Σημείωση: Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκε πρόχειρος πίνακας που προσπάθησε να καλύψει εν μέρη τις διαφορές που αφορούν την υπηρεσία της πολεοδομίας. Τα στοιχεία αυτά σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν τις παρακάτω διαφορές αφετέρου προσθέτουν δαπάνες 78.072,24 χωρίς να υπάρχει καμία ιδιαίτερη αιτιολόγηση
 

Αιτιολογικό μειοψηφίας της δημοτικής παράταξης Σύρος Ένα Βήμα Μπροστά

Μειοψηφούμε καθώς δεν υπάρχει πλήρης ισοσκέλιση των ανταποδοτικών τελών με τις δαπάνες των αντίστοιχων Υπηρεσιών όπως αναφέρουν στην παράγραφο Β.3 η ΚΥΑ 38347/25.7.2018 και η ΚΥΑ 29530/25.7.2014, για τα παρακάτω τέλη που εισπράττει και έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό του Δήμου. Ειδικότερα, δεν έχουν αντιστοιχηθεί δαπάνες που αφορούν:
  • Τέλος Ακίνητης Περιουσίας τα έσοδα του οποίου διατίθενται υποχρεωτικά κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για την εκτέλεση έργων, καταβολή αποζημιώσεων ρυμοτομούμενων ή απαλλοτριωμένων ακινήτων και αγορά ακινήτων και το υπόλοιπο για την κάλυψη άλλων αναγκών (παρ. 20 άρθρου 24 ν. 2130/93)
  • Τέλος υπέρ Δήμου 0,5% επί του προϋπολογισμού των υπό έκδοση αδειών δόμησης τα έσοδα του οποίου διατίθενται αποκλειστικώς δι’ έργα και απαλλοτριώσεις δια την εφαρμογήν εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων (άρθρο 23 παρ. 1 ΒΔ 24/9-20/10/1958 και άρθρο 1 ν. 622/77, την παρ. 3 του άρθρου 20 του Ν. 1469/1984)
  • Έσοδα από την επιβολή προστίμων σε αυθαίρετα που αποδίδονται στους δήμους, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 του Ν. 1647/1986, τα έσοδα αυτά, διατίθενται αποκλειστικά για την κατεδάφιση αυθαιρέτων, την εφαρμογή των σχεδίων πόλης και την ανάπλαση περιοχών ( παρ.15 του άρθρου 17 του ν.1337/1983, η οποία προστέθηκε με την παρ.3 του άρθρου 9 του ν.3212/2003)
  • Έσοδα από τα ειδικά δυνητικά τέλη τα οποίο καθορίστηκαν με τις 498/2017 και 535/2018 αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου
Συγκεκριμένα τόσο όσον αφορά την παρούσα απόφαση, όσο και συνολικά των προϋπολογισμό 2019 δεν έχουν να αντιστοιχηθεί με δαπάνες εσόδων
  • Ποσό 100.000 € το οποίο προστίθεται στον κωδικό 0471.005 με την παρούσα αναμόρφωση
  • Ποσό 160.000 € το οποίο προστίθεται στον κωδικό 1514.0001 με την παρούσα αναμόρφωση
  • Δαπάνες 464.816,51 € που αφορούν το σύνολο των ανωτέρων αναφερομένων δυνητικών τελών και έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό 2019, σύμφωνα και με τον συνημμένο πίνακα
  • Δαπάνες 958.801,33 € που αφορούν την διαφορά εισπραχθέντων εσόδων κατά το έτος 2018 από τα παραπάνω ανταποδοτικά τέλη σε σχέση με τις δαπάνες που ορίζει η 498/2017 απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου
Τέλος, επειδή ο πίνακας που μας παρασχέθηκε για την αιτιολόγηση των δυνητικών τελών πριν την έναρξη του συμβουλίου ήταν ανυπόγραφος και δεν ενσωματώθηκε στην εισήγηση της οικονομικής επιτροπής και δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση τo μέγεθος των παραπάνω αναφερομένων διαφορών.
 

Αναλυτική τεκμηρίωση 

 
  1. Οι οφειλές ΠΟΕ πλησιάζουν το 1,5 εκ σε αντίθεση με την αναφορά στην εκτέλεση αποτελεσμάτων τριμήνου 1.018.513,34
 
Αν και η εκτέλεση αποτελεσμάτων Δ΄ τριμήνου 2018 έκανε αναφορά για οφειλές στους προμηθευτές ποσού 1.018.513,34 με την επιχειρούμενη αναμόρφωση το συνολικό ποσό οφειλών που αφορούν προηγούμενα οικονομικά έτη ανέρχεται σε 1.490.076,65 αυξημένο κατά 46%
Αρχικός Προϋπολογισμός 2019 (ΚΑ 81)
967.666,83
Μεταβολές στον KA 81 που προκύπτουν από την αναμόρφωση
473.123,86
Οφειλές στις Σχολικές επιτροπές
49.285,96
Σύνολο
1.490.076,65
 
 
2.Αναντιστοιχία εισπράξεων δυνητικών τελών με δαπάνες
Ο παρακάτω πίνακας παρέχει την τεκμηρίωση της αναντιστοιχίας εισπράξεων δυνητικών τελών με δαπάνες με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία. Ωστόσο, θα πρέπει να αναφερθεί ότι αυτή η τεκμηρίωση θα έπρεπε να παρέχεται από την ίδια την εισήγηση της οικονομικής επιτροπής όπως παρέχεται για άλλα ανταποδοτικά τέλη (π.χ. καθαριότητα) και όπως ορίζει η σχετική εγκύκλιος (ΚΥΑ 38347/25-07-2018) για την κατάρτιση του προϋπολογισμού 2019
 
Από την πλευρά της η Δημοτική Αρχή εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, απαντώντας στην παράταξη του κ. Γιαλόγλου:
 

Διαβάσαμε με έκπληξη τα άρθρα ορισμένων τοπικών ΜΜΕ, αναφορικά με την οικονομική κατάσταση του Δήμου μας, τα οποία περιέχουν στοιχεία ψευδή και παραπλανητικά, που εξυπηρετούν, κατά τη γνώμη μας, αποκλειστικά και μόνο προεκλογικούς σκοπούς, με δεδομένη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που διανύουμε. Για τον λόγο αυτό, οφείλουμε, προς αποκατάσταση της αλήθειας, να διευκρινίσουμε τα παρακάτω:

  1. Εντελώς αβασάνιστα και χωρίς προηγούμενη διασταύρωση των πληροφοριών από έγκυρες και αρμόδιες πηγές, ορισμένα τοπικά ΜΜΕ διατυμπάνισαν με στόμφο ότι οι απλήρωτες δήθεν υποχρεώσεις του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στις 31/12/2018 ανέρχονται στο ιλιγγιώδες ποσό του 1.392.491,06. Όμως, όπως έχει επανειλημμένως τονιστεί με αδιάσειστα στοιχεία από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου μας και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Αλέξη Αθανασίου, το ανωτέρω ποσό αφορά στην καταγραφή υποχρεώσεων του Δήμου στις 31/12/2018 χωρίς να υπάρχουν και να συνυπολογιστούν όλα τα πραγματικά δεδομένα των εκκαθαρισμένων εισροών στον Δήμο, διότι όπως γνωρίζουν όλοι, με τη λήξη του κάθε Οικονομικού Έτους υπάρχουν πάντοτε οικονομικές εκκρεμότητες, οι οποίες αφορούν στην προηγούμενη διαχειριστική περίοδο και δεν απεικονίζουν πλήρως τα πραγματικά δεδομένα. Ειδικότερα, στο προαναφερόμενο ποσό εμπεριέχεται η δόση της Δ.Ε.Υ.Α.Σ., ύψους 371.446,99 ευρώ και η δόση προς τις Σχολικές Επιτροπές, ύψους 49.285,96 ευρώ. Το πραγματικό ύψος των απλήρωτων υποχρεώσεων των Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (Π.Ο.Ε.) ανέρχεται, σύμφωνα και με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στις επόμενες παραγράφους, σε 597.760,11 ευρώ, ποσό ρεκόρ προς τα κάτω, επί ενιαίου Δήμου, και ποσό το οποίο ήδη εξοφλείται με την πρόβλεψη του Προϋπολογισμού για τα Π.Ο.Ε. και την 1η μεγάλη αναμόρφωση του Προϋπολογισμού που ψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο την 7η Μαρτίου 2019.

Ο λόγος που δεν εκταμιεύθηκαν τα χρήματα προς την Δ.Ε.Υ.Α.Σ. και τις Σχολικές Επιτροπές είναι ότι κατατέθηκαν στο Ταμείο του Δήμου στα τέλη Δεκεμβρίου 2018, οπότε, ως γνωστόν από συστάσεως Δήμων, κλείνει το ταμείο για να κλείσει και το Οικονομικό Έτος.

  1. Όσον αφορά στη 2η δόση των τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων για το επίδομα των 176 ευρώ, ποσού 93.998,61 ευρώ, αυτή μεν μπορεί να αναφέρεται ως υποχρέωση του Δήμου στο τέλος του Έτους, όμως η καταβολή του ποσού αυτού έχει συμφωνηθεί με τους 58 εργαζομένους και την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου να γίνει στα τέλη Μαρτίου 2019, δηλαδή σε χρόνο που οι διαδικασίες για τον Προϋπολογισμό θα έχουν ολοκληρωθεί και δε θα διαταραχθεί η ομαλή εκταμίευση αυτών.

  2. Η προσμέτρηση στις οφειλές του Δήμου, επιπλέον των ανωτέρω, μιας δόσης του δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας των εργαζομένων, ποσού 280.000 ευρώ, είναι εντελώς παραπλανητική - αν όχι υποβολιμιαία - καθόσον το εν λόγω ποσό μπήκε προκειμένου να λειτουργήσει ως εξασφαλιστική ρήτρα για τους εργαζομένους, σε περίπτωση που δικαιωθούν δικαστικώς ή ρυθμιστεί νομοθετικά η υπόθεσή τους και όχι επειδή θεωρείται ένα μελλοντικά βέβαιο ποσό οφειλής του Δήμου μας.

  3. Ασφαλώς, η μεγάλη σπουδή με την οποία έσπευσαν ορισμένα ΜΜΕ να ασχοληθούν με μια δέσμη οικονομικών δεδομένων, δεν τους επέτρεψε να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο Προϋπολογισμό για να εξακριβώσουν ότι το δυνητικό ανταποδοτικό τέλος 0,5 % επί των οικοδομικών αδειών που αφορά στη διοικητική υποστήριξη Υπηρεσιών Πολεοδομίας στα νησιά Σύρου, Κέας, Κύθνου και Μυκόνου, το οποίο ανήλθε σε 568.018,49 ευρώ, έχει πλήρως ιοσοσκελιστεί με έξοδα στους κωδικούς (ΚΑ40) της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης.

  4. Όσον αφορά στα έσοδα από πρόστιμα πολεοδομικού τύπου, τα οποία ανήλθαν σε περίπου 163.000 ευρώ, έχουν αντιστοιχιστεί με μισθοδοσίες τεχνικών υπηρεσιών και συγκεκριμένα των Τεχνητών Συντηρητών και επομένως είναι ψευδής και παραπλανητικός ο ισχυρισμός ότι δεν εμφανίζονται πουθενά στον Προϋπολογισμό του 2019.

  5. Επειδή, όπως γνωρίζουν όλοι, ο Προϋπολογισμός είναι βασικά προγραμματισμός και πρόβλεψη για τα έσοδα και τα έξοδα του Δήμου για το επόμενο χρονικό διάστημα και αναμορφώνεται κατά καιρούς με βάση τα πραγματικά δεδομένα χωρίς να δημιουργεί αναταράξεις και δυσμενείς συνέπειες στην οικονομική σταθερότητα του Δήμου, αφού η οικονομική διαχείριση είναι μια δυναμική διαδικασία η οποία δεν αρχίζει ούτε τελειώνει με βάση και μόνο το ημερολόγιο, ασφαλώς δικαιολογημένα ο κωδικός 008117 για τις λοιπές δαπάνες περιλαμβάνει το ποσό της Δ.Ε.Υ.Α.Σ., ύψους 371.446,99 ευρώ, και τις 34.000 ευρώ που πρέπει να καταβληθούν στον Ε.Φ.Κ.Α. Κ.Ε.Α.Ο. – Υπόθεση Κ.Ε.Κ. ΦΕΡΕΚΥΔΗΣ.

Όμως, πρέπει πριν ασκήσει κάποιος κριτική στους άλλους για το έργο τους, να είναι καλοπροαίρετος και κυρίως να κατέχει βασικές γνώσεις της λογιστικής και της οικονομίας στη συγκεκριμένη περίπτωση. Για τον λόγο αυτό, συνιστούμε ψυχραιμία, σύνεση και με γνώμονα τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Δήμου και μόνο. Όλα τα υπόλοιπα απασχολούν αυτούς που ενδιαφέρονται για τη δημιουργία εντυπώσεων. Προφανώς, ενόχλησαν οι καλές οικονομικές επιδόσεις του Δήμου την τελευταία διετία. Προσοχή, λοιπόν, γιατί η ώρα της κρίσεως πλησιάζει, πολύ δε περισσότερο για όσους κρίνουν χωρίς στοιχεία και καλή προαίρεση.