Αποπροσανατολισμός κατοίκων και επιχειρηματιών της Σύρου, από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή, μέχρι και το τέλος της θητείας, με φόντο την τουριστική καθοδήγηση

Θεατρινισμός και στον “επίλογο”

Η σύμβαση των υπηρεσιών τουριστικής προώθησης, υπεγράφη με διαφορετική εταιρεία και όχι με την MTC Group

Με θεατρινισμούς και υποκριτικό ενδιαφέρον για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου “κλείνει” τη θητεία της η απερχόμενη Δημοτική Αρχή, η οποία παίρνει “άριστα” αποκλειστικά και μόνον στις επιδόσεις αποπροσανατολισμού της τοπικής κοινωνίας σχετικά με την υπόθεση τουριστικής καθοδήγησης του τόπου, αφού, παρά την επίσημη ανακοίνωσή της για απευθείας συνεργασία με την εξειδικευμένη στα θέματα του τουρισμού MTC Group, η ίδια, αποδεικνύεται πως υπέγραψε σύμβαση με διαφορετική εταιρεία.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται από την αναρτημένη απόφαση στη “Διαύγεια” με ΑΔΑ: Ω8Ο4ΩΗΟ-ΒΦΙ, η οποία έχει ημερομηνία 23 Μαΐου 2019 και φέρει την υπογραφή του Αντιδημάρχου Οικονομικών, Αλέξη Αθανασίου, στο περιεχόμενο της οποίας φαίνεται με σαφήνεια πως η συνεργασία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης αναπτύσσεται με την εταιρεία More Greece που έχει έδρα το νησί της Μυκόνου.

Το προσχηματικό ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής του Γιώργου Μαραγκού για την οργανωμένη τουριστική προώθηση και προβολή της Σύρου, έρχεται στην επιφάνεια ξανά, καθώς από την έρευνα που έκανε η “Κοινή Γνώμη”, η τουριστική καθοδήγηση της Σύρου διαπιστώνεται πως αφήνεται στα χέρια εταιρείας που έχει μόλις 7ετη πορεία ζωής, δεν συνδέεται άμεσα με την MTC Group και σαφώς, όπως φαίνεται στην ιστοσελίδα του ΓΕΜΗ, δεν είναι ούτε θυγατρική της.

Ως εκ τούτου, οι διάφορες δημόσιες αναφορές κατά καιρούς, τόσο του Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργου Μαραγκού, όσο και του προέδρου της Τουριστικής Επιτροπής, Δομένικου Σαγκινέτου περί απευθείας ανάθεσης της υπόθεσης της τουριστικής καθοδήγησης της Σύρου σε εταιρεία με πολυετή εξειδίκευση στον χώρο, μόνον ως αποπροσανατολιστικές δηλώσεις και λόγια κενά περιεχομένου λογίζονται.

Η πλευρά της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής δε, βάσει γεγονότων, επιχείρησε να αποπροσανατολίσει την τοπική κοινωνία για τις κινήσεις της αναφορικά με την πολυσυζητημένη υπόθεση, ακόμη και δύο ημέρες πριν τις εκλογές, οπότε και εξέδωσε τη σχετική ανακοίνωσή της (24/5) για τη συνεργασία με εταιρεία, αποκρύπτοντας ξεκάθαρα το όνομα αυτής (More Greece), αλλά χρησιμοποιώντας ξεκάθαρα την MTC Group λόγω του κύρους της και της πολυετούς πορείας της στον συγκεκριμένο χώρο, αναφέροντας εντελώς παραπλανητικά και ψευδώς πως έγινε “η ανάθεση στην MTC Group”.

Τα ερωτήματα που έρχονται στο προσκήνιο για τις ενέργειες της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής πολλά, με κυριότερα εξ αυτών, δύο: Α. Γιατί δεν έγινε απευθείας ανάθεση στην MTC Group των υπηρεσιών τουριστικής καθοδήγησης της Σύρου; και Β. Πώς δεσμεύεται η ίδια απέναντι στην απαίτηση των επιχειρηματιών και των κατοίκων της Σύρου, πως το νησί θα λάβει τις υπηρεσίες τις οποίες κι έχει ανάγκη για την οργανωμένη προώθησή του, αφού η απευθείας ανάθεση έγινε στην More Greece, τη διοίκηση της οποίας έχει η κα Παπαδέα Σπυριδούλα, που σε μια μόνον ανακοίνωση της MTC Group αναφέρεται ως συνεργάτιδά της, για το κομμάτι των social media.

Διευκρινίζεται πως το παρόν άρθρο δεν έχει σκοπό να θίξει τη δραστηριότητα καμίας εταιρείας από τις ανωτέρω, ούτε σαφώς του έμπειρου κι αξιόλογου προέδρου της MTC Group, κ. Μαρτάκη, στο άκουσμα του ονόματος του οποίου οι επιχειρηματίες του τουρισμού υποκλίνονται, παρά μόνον να καυτηριάσει τη στάση και τη συμπεριφορά της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής, η οποία όπως αποδείχθηκε μέχρι και το τέλος της θητείας της, έδρασε αποπροσανατολιστικά απέναντι στους δημότες, οι οποίοι τελικά, με την ψήφο τους, το βράδυ της 26ης Μαΐου, έδωσαν τη δική τους απάντηση...

Περισσεύει να υπενθυμιστούν οι ερασιτεχνισμοί της διοίκησης του Γιώργου Μαραγκού δε, καθ΄ όλη τη διάρκεια της θητείας - που σε σύντομο χρονικό διάστημα συμπληρώνεται -, αφού το ενδιαφέρον του για το αν θα βαδίσει ή όχι και σε τουριστική κατεύθυνση το νησί, φάνηκε... και από τον χρόνο που υπεγράφη η σύμβαση για τη απόκτηση τουριστικού manager, δηλαδή μία “ανάσα” πριν το τέλος της 5ετους δημοτικής διοίκησής του.

Η Δημοτική Αρχή έκανε λόγο για “ανάθεση στην MTC Group”

Αναφορικά με τα παραπάνω, αξίζει να γνωστοποιηθεί στο σύνολό της η ανακοίνωση της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής την Παρασκευή 24 Μαΐου 2019, στο περιεχόμενο της οποίας γίνεται σαφής αναφορά σε συνεργασία με την MTC Group, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται από τη σύμβαση της απευθείας ανάθεσης των υπηρεσιών τουριστικής προώθησης της Σύρου.

Αυτούσια η ανακοίνωση έχει ως εξής: “Yπεγράφη την Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 η σύμβαση για την «Παροχή υπηρεσίας υποστήριξης του Δήμου σε επίπεδο Τουριστικού Μάρκετινγκ και Προβολής καθώς και Προώθησης του Τουριστικού Προϊόντος της Σύρου», μεταξύ του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και του αναδόχου του έργου, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 203/17-4-2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η ανάθεση στην MTC Group με σημαντική εξειδίκευση στα συγκεκριμένα αντικείμενα, έχει στόχο την ανάδειξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Σύρου μέσω της εκπόνησης ενός τεκμηριωμένου σχεδίου, με συγκεκριμένες επιμέρους δράσεις προβολής, προώθησης και διαφήμισης, για την στοχευμένη προβολή της στην διεθνή αγορά. Συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ των άλλων, η πρωτογενής έρευνα και αξιολόγηση της υφιστάμενης τουριστικής κατάστασης του νησιού, η κατάρτιση πενταετούς σχεδίου Μάρκετινγκ ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων προβολής – προώθησης της Σύρου, καθώς και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων που θα υλοποιηθούν. Αποτελεί μια ακόμα ενέργεια που εντάσσεται στην συντονισμένη προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής για στοχευμένη προσέλκυση επισκεπτών με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νησιού και την καθιέρωση της Σύρου στην διεθνή τουριστική αγορά.”.

H σύμβαση έγινε με διαφορετική εταιρεία

Ωστόσο, απόσταση παρατηρείται ανάμεσα στα λεγόμενα της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής και τις πράξεις της, αφού η ανάρτηση της απόφασης της υπογραφής της σύμβασης στην ιστοσελίδα της “Διαύγεια”, φέρνει στο προσκήνιο το γεγονός πως η ανάθεση έγινε στην εταιρεία More Greece.

Τα σχετικά επισφραγίζονται και από την ιστοσελίδα “Προμηθεύς”, στην οποία αναρτώνται όλες οι συμβάσεις και υπάρχει συνολικά ο κατάλογος αυτών για κάθε Δήμο.

Συγκεκριμένα, η απόφαση που υπογράφει ο Αλέξης Αθανασίου αναφέρει τα παρακάτω: “Αποφασίζουμε: Α. Αναθέτουμε την εκτέλεση της ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ, ΠΡΟΩΘΗΣΗς ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 6 – 12/2019 ΣΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ: MORE GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ, ΔΡΑΚΟΥΡΙ 1, ΜΥΚΟΝΟΣ 84600 (...) έναντι του ποσού 8.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. (...)”.

Παρομοίως και στο σύστημα “Προμηθεύς”, με μία αναζήτηση με το ΑΦΜ της εν λόγω εταιρείας, αποδεικνύεται πως η παροχή της υπηρεσίας υποστήριξης του Δήμου σε επίπεδο τουριστικού marketing έγινε στην More Greece, με ποσό 8.000 ευρώ για το εξάμηνο Ιουνίου – Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Με φόντο τα στοιχεία του ΓΕΜΗ για τη δραστηριότητα της εταιρείας στην οποία έγινε η ανάθεση κι έχει έδρα τη Μύκονο, διαπιστώνεται πως αυτή συστάθηκε το 2012 και δεν αποτελεί θυγατρική της MTC Group. Επιπλέον, στοιχείο που δείχνει την ενασχόληση της More Greece με το τουριστικό marketing αποτελεί μόνον ο κατάλογος του συστήματος Προμηθεύς, που δείχνει πως έχει παράσχει στο παρελθόν υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα τουρισμού και έχει υπογράψει ανάλογη συνεργασία ενδεικτικά με τον Δήμο Αστυπάλαιας και τον Δήμο Πάρου.

Για τα ανωτέρω κλήθηκε τηλεφωνικώς να τοποθετηθεί ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ο οποίος περιορίστηκε μόνον στο να αναφέρει πως ο ίδιος ήλεγξε τη σύμβαση στο τυπικό της μέρος εκ του αντικειμένου του, χωρίς να επιθυμεί να σχολιάσει κάτι περισσότερο.

“Το ποσό είναι 8.000 ευρώ μέχρι το τέλος του 2019 και άλλα 7.000 ευρώ για του χρόνου” ανέφερε πρωτίστως για τη δαπάνη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προσθέτοντας πως, “εγώ υπέγραψα τη σύμβαση. Διάβασα να είναι σωστή. Ήταν όλα έτοιμα από πλευράς Τουριστικής Επιτροπής”. Έκλεισε την τηλεφωνική επικοινωνία που πραγματοποίησε η εφημερίδα, επαναλαμβάνοντας πως, από την πλευρά του, “Ελέγξαμε το κομμάτι της σύμβασης. Να μπορεί να πληρωθεί ο άνθρωπος, ποια θα είναι τα παραδοτέα του και όλα αυτά τα θέματα”.

Με συνειρμούς... η κατοχύρωση της συνεργασίας με την MTC Group

Κατόπιν των ανωτέρω και στο πλαίσιο της έρευνας της εφημερίδας, διαπιστώθηκε πως ο μοναδικός “συνειρμός” που μπορεί να οδηγήσει στην πιθανότητα συνεργασίας της More Greece με την MTC Group κι ως εκ τούτου να απολαύσει η Σύρος τις ποιοτικότερες των υπηρεσιών, πυροδοτείται από μία παλαιότερη ανακοίνωση της διοίκησης της δεύτερης εταιρείας, στην ιστοσελίδα money-tourism.gr στις 16/2/2017, με τίτλο “Νέες συνεργασίες και ανασυγκρότηση του στελεχιακού του δυναμικού”, στο περιεχόμενο της οποίας αναφέρεται η επωνυμία της εταιρείας που θα συνεργαστεί με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, ως συνεργαζόμενης με την MTC.

Για όλα τα παραπάνω όμως, οφείλει η απερχόμενη Δημοτική Αρχή να τοποθετηθεί ξεκάθαρα.

Γνωστοποιείται αυτούσια η σχετική ανακοίνωση: “Με την ένταξη νέων εταιριών στον όμιλο για εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών, νέες συμμαχίες και ανασυγκρότηση του στελεχιακού του δυναμικού, ο όμιλος MTC GROUP γιορτάζει τα 18α γενέθλια από την ίδρυσή του. Συγκεκριμένα, εντάσσονται οι εταιρίες MORE GREECE, με έδρα τη Μύκονο και  KΟNFLIKT, με έδρα το Λος Άντζελες,  με στρατηγικούς συμμάχους τις εταιρίες PROMO GREECE, με έδρα το Λονδίνο και τη GLOBE TRAVEL MEDIA, με έδρα τη Φλώριδα, που δραστηριοποιείται στην τρίτη ηλικία των ΗΠΑ. Μιλώντας σχετικά ο πρόεδρος του ομίλου, Νότης Μαρτάκης, ιδρυτής της εταιρίας MTC GROUP με έδρα την Αθήνα, παρουσίασε  τη νέα σύνθεση που είναι: Αντιπρόεδρος με εποπτεία στο μάρκετινγκ ο επιχειρηματίας Γιώργος Τριβυζάς, Πρόεδρος του Hellenic American Chamber of Tourism, Αντιπρόεδρος με εποπτεία στα οικονομικά η Μαρία Μπιτζίου-Μαρτάκη, Νομικός Σύμβουλος ο Σωκράτης Ράμμος, client service η Ελίνα Γιώτη, αντιπρόσωπος Αιγαίου και corporate relations o Κώστας Σκαγιάς,  p.a. to the president o Στρατής Μουσούρης, promotion&sales o Δημήτρης Παλαιογιάννης, marketing research η Γεωργία Σαλβάνου, special projects η Αλέξια Πετώνη, social media η Σπυριδούλα Παπαδέα, Art Director ο Παντελής Βιταλιώτης , Google Trusted Photographer ο Κώστας Αναστασάκης, English/Chinese translations η Stephanie Shek  και Λογιστήριο ο Γιώργος Μπαστέας. Όπως δήλωσε ο κ. Μαρτάκης, η εταιρία συνεχίζει τις συνεννοήσεις για συνεργασίες και με άλλους διεθνείς οίκους με συναφές αντικείμενο, ενώ στους άμεσους στόχους είναι και η επέκταση στο Hotel Management.”.
 

Σχετικά αρχεία: