Κριτική για τη μη προκήρυξη μέχρι σήμερα του μεγάλου διαγωνισμού προϋπολογισμού 75 χιλ. ευρώ, που θα αφορά το marketing και το branding για τη Σύρο

Καθυστερήσεις για την “επόμενη ημέρα” στον Τουρισμό

Ανενεργή το τελευταίο διάστημα η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Σημαντική καθυστέρηση για την προκήρυξη του διαγωνισμού σχετικά με την αναζήτηση εταιρείας που θα αναλάβει το marketing και το branding για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, καθώς, αν και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού σε δημόσια αναφορά του είχε γνωστοποιήσει πως ο σχετικός διαγωνισμός θα έβγαινε στον αέρα τον Νοέμβριο του 2020, ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν δρομολογηθεί όλες οι βασικές προϋποθέσεις.

Ο Παναγιώτης Κουταβάς και η Δημοτική Αρχή δέχθηκαν κριτική για τη συγκεκριμένη καθυστέρηση από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης, καθώς επισημάνθηκε πως η συγκυρία της πανδημίας, δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για απουσία ενεργειών, όταν το νησί προσδοκά και έχει στοχεύσει και(!) στην τουριστική ανάπτυξη.

Μάλιστα, εκτός από το θέμα του διαγωνισμού ύψους 75 χιλ. ευρώ για την τουριστική καθοδήγηση της Σύρου, ο Παναγιώτης Κουταβάς δέχθηκε κριτική και για την ανενεργή – τους τελευταίους μήνες – Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, τα μέλη της οποίας δεν έχουν συνεδριάσει εδώ και σχεδόν τρεις μήνες.

Ο ίδιος έδωσε τις δικές του απαντήσεις στα λεγόμενα του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, γνωστοποιώντας συγκεκριμένα, πως, ο κύριος λόγος της καθυστέρησης σχετικά με την προκήρυξη του διαγωνισμού είναι η απόφαση της Δημοτικής Αρχής να “μετατοπίσει” χρονικά τις εν λόγω υπηρεσίες, οι οποίες για να αναπτυχθούν απρόσκοπτα προϋποθέτουν την εγκατάσταση της εταιρείας στη Σύρο, για την ορθή καθοδήγηση και(!) των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου.

Από τα ανωτέρω, συνάγεται βεβαίως πως η Σύρος δεν μπορεί να έχει μεγάλες προσδοκίες για τη φετινή σεζόν, αφού – ασχέτως της πανδημίας -, η ανάδειξη αναδόχου για τις προαναφερθείσες υπηρεσίες, θα προκύψει τουλάχιστον μετά από δύο – τρεις μήνες.

Το τουριστικό πλάνο ενσωματώθηκε στον προϋπολογισμό του 2021

Σε αρχική ενημέρωσή του, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Παναγιώτης Κουταβάς γνωστοποίησε πως στο πλάνο του προϋπολογισμού για το έτος 2021 έχει συμπεριληφθεί ο σχεδιασμός για τον τουρισμό με ποσό 130 χιλ. ευρώ, εκ των οποίων τα 75 χιλ. ευρώ αφορούν στον μεγάλο διαγωνισμό για την απόκτηση εταιρείας που θα αναλάβει την τουριστική καθοδήγηση της Σύρου και θα προσδιορίσει πού πρέπει να στοχεύσει το νησί και οι άνθρωποί του.

“Βλέπω έναν αναπτυξιακό προϋπολογισμό, ο οποίος ενσωματώνει το τουριστικό πλάνο που ψηφίσαμε το προηγούμενο διάστημα, το οποίο δια μέσου της Τουριστικής Επιτροπής αλλά και μέσα από την περαιτέρω διαβούλευση έχει την αποδοχή και την έγκριση των επιχειρηματιών και διαψεύδει τις “Κασσάνδρες” που το ήθελαν να μην χρηματοδοτείται” σχολίασε ο κ. Κουταβάς στην τοποθέτησή του, σημειώνοντας μάλιστα πως, το ποσό του τουριστικού πλάνου της Σύρου “είναι στον μέσο όρο όλων των νησιών των Κυκλάδων”.

Επί της ουσίας, υποστήριξε πως, “είναι ένα ρεαλιστικό προς υλοποίηση σχέδιο”, γνωστοποιώντας αμέσως μετά, το γεγονός της προβολής της Σύρου στο περιοδικό Conde Nast Traveller, στο περιεχόμενο αφιερώματος του οποίου, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων προτείνεται ως ένας κορυφαίος προορισμός για το 2021.

“Στο πλαίσιο των ενεργειών του Τμήματος Τουρισμού, να σας ενημερώσω ότι σε δημοσίευμα του έντυπου ταξιδιωτικού οδηγού CNTraveller που απευθύνεται σε υψηλού επιπέδου κοινό, η Σύρος φιγουράρει στην πρώτη θέση ως το κορυφαίο νησί που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος το 2021.

Είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς και πιστεύουμε ότι θα προσελκύσει νέο κοινό για το νησί μας, σε μία δύσκολη σεζόν” υποστήριξε ο Αντιδήμαρχος.

Τέλος, στην αρχική ενημέρωσή του, σχετικά με τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής θέλησε να γνωστοποιήσει πως το Τμήμα Τουρισμού από κοινού με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου προγραμματίζουν τη διοργάνωση της εκδήλωσης Syros Yachting για τον προσεχή Μάιο, υπό την προϋπόθεση πως θα το επιτρέψουν οι συνθήκες και η πανδημία.

“Το Syros Yachting είναι μία δράση που συνδιοργανώνουμε με το Λιμενικό Ταμείο και προσανατολιζόμαστε για τα τέλη Μαΐου. Θα είναι μία πολύ μεγάλη εκδήλωση και θα προσελκύσει φίλους του Yachting και εταιρείες που ασχολούνται με αυτό και θα είναι μία πάρα πολύ σημαντική προβολή για τον τόπο μας” υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ερώτηση για τον διαγωνισμό των 75 χιλ. ευρώ

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο επικεφαλής της παράταξης “Η Σύρος που αξίζουμε”, Γιώργος Μαραγκός θέλησε να επικεντρωθεί στο μεγάλο ζήτημα του διαγωνισμού, το οποίο χρήσιμο θα είναι να προωθηθεί άμεσα, καθώς όπως υποστήριξε το νησί μένει χωρίς καθοδήγηση εδώ και μεγάλο διάστημα.

“Ως προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχαμε μία σύμβαση με την εταιρεία του κ. Μαρτάκη η οποία έληγε τον 12ο μήνα του 2019. Στη συνέχεια, παρότι είχε λάβει τις υποσχέσεις από τη Δημοτική Αρχή ότι θα ανανεωθεί η σύμβασή του, αυτό δεν έγινε. Κύλησε το χρονικό διάστημα μέχρι και το καλοκαίρι. Ωστόσο, σε μία συνέντευξή του σε τοπικό μέσο ενημέρωσης, ο κ. Κουταβάς είχε πει πως κατά τον Οκτώβρη – Νοέμβρη του 2020 θα υπογραφεί νέα σύμβαση με μία εταιρεία η οποία θα μας δώσει την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθεί το νησί μας” ανέφερε αρχικά ο κ. Μαραγκός, ρωτώντας πότε θα προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού, αφού παρατήρησε προηγουμένως πως η Τουριστική Επιτροπή μένει χωρίς έργο το τελευταίο διάστημα.

“Σε συνδυασμό με το γεγονός πως δεν έχει πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής για το νησί μας, γιατί τέτοια αδιαφορία και τέτοια καθυστέρηση σε μείζονος σημασίας θέματα, τα οποία έχουν να κάνουν με την πανδημία και με την τουριστική προβολή;

Πότε προβλέπει ο Αντιδήμαρχος ότι θα είναι σε θέση ο Δήμος να συνάψει επιτέλους αυτήν την αναμενόμενη και υπεσχημένη σύμβαση για την προβολή του νησιού μας;”.

Π. Κουταβάς: Με το βλέμμα στην κανονικότητα

Θέλοντας να απαντήσει στα ανωτέρω και ειδικότερα στο θέμα του διαγωνισμού, ο Παναγιώτης Κουταβάς γνωστοποίησε πως υπήρξε απόφαση από πλευράς Δημοτικής Αρχής, οι εν λόγω υπηρεσίες να παραχθούν για τη Σύρο σε συνθήκες κανονικότητας, με φόντο τη σημερινή κατάσταση που έχει διαμορφώσει η πανδημία.

“Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Αναμένουμε τις επόμενες ημέρες τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και στη συνέχεια θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό” ανέφερε ο Αντιδήμαρχος, διευκρινίζοντας πως, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός “δεν είναι διαγωνισμός για την προβολή αλλά διαγωνισμός marketing και branding, τον οποίον ναι είχα δηλώσει όπως είπε ο κ. Μαραγκός ότι θα “ανέβαινε” τέλος Νοέμβρη, αλλά συνειδητά τον πήγαμε λίγο πίσω γιατί θα είναι μία σύμβαση 9 μηνών και θέλαμε να είναι η αγορά και η κοινωνία σε ρυθμούς κανονικότητας. Κι αυτό, επειδή η εταιρεία θα έρθει εδώ και θα εγκατασταθεί. Θα κάνει διάφορες συναντήσεις με τους φορείς, οπότε θα είναι πιο λειτουργικό να είμαστε σε συνθήκες κανονικότητας”.

Κατόπιν αυτών, ο κ. Κουταβάς θέλησε να σημειώσει πως, παρά την πανδημία οι ενέργειες του Τμήματος Τουρισμού συνεχίζονται, με απτή απόδειξη την προβολή της Σύρου στο έντυπο Conde Nast Traveller, στο Netflix (ντοκιμαντέρ για τη “Συριανή γάτα”), ενώ όπως πρόσθεσε τέλος και σε εκθέσεις που συμμετέχει (διαδικτυακά) η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου.

“Η προβολή δεν σταματά” υποστήριξε ο κ. Κουταβάς, λέγοντας μάλιστα πως σε επόμενο διάστημα θα υπάρξει σύμβαση του Δήμου με εταιρεία για προβολή του νησιού. Μέχρι τότε, δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι λειτουργούν με συστηματικό ρυθμό και τα social media του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Αξίζει να σημειωθεί πως, σχολιάζοντας την κριτική του κ. Μαραγκού, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής υποστήριξε πως ο ίδιος δεν θα πρέπει να εκφράζει τέτοιου είδους θέσεις, καθώς όταν ήταν Δήμαρχος, δεν επέδειξε τίποτα αξιόλογο για τον τουρισμό όσον αφορά το νησί, ενώ είχε παραιτηθεί και από την προεδρία της Τουριστικής Επιτροπής.