Περισσότεροι επισκέπτες ήρθαν φέτος στο νησί το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια

Η Σύρος κερδίζει έδαφος… επισκεψιμότητας τα τριήμερα

Στις 6.608 ανήλθαν οι αφίξεις των ατόμων που αποβιβάστηκαν από τα πλοία στο λιμάνι της Ερμούπολης

Θετικό πρόσημο αναφορικά με την επισκεψιμότητα του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας έλαβε η Σύρος, καθώς τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Σύρου, επιβεβαιώνουν πως το νησί συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις των επισκεπτών.

Ειδικότερα, στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων αποβιβάστηκαν από τα πλοία που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Ερμούπολης, 6.608 πολίτες, αριθμός μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του 2023, όταν και στο νησί είχαν φθάσει 5.302 άτομα.

Η κίνηση του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, τόνωσε την τοπική οικονομία, όπως απαντούν στην “Κοινή Γνώμη” οι εκπρόσωποι της εστίασης και του εμπορικού κόσμου. Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα προήλθε σαφώς και από την προβολή της Σύρου και τις πολλές αναφορές για το καρναβάλι στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο της Αθήνας, όπως και σε αρκετές τηλεοπτικές εκπομπές, με το νησί να φαίνεται πως κέρδισε το στοίχημα του τριημέρου.

Τα παραπάνω, οδηγούν στο συμπέρασμα πως η τοπική αγορά μπορεί να έχει όφελος και σε άλλες αντίστοιχες περιόδους και διαστήματα, που “πέφτουν” μέσα στη νεκρή – τουριστικά – περίοδο, γεγονός που αν τύχει συστηματικής επεξεργασίας και δουλειάς από όλους τους εμπλεκόμενους, θα μπορεί σταθερά να αποδίδει τα επόμενα χρόνια.

Για όλα τα παραπάνω, αλλά και ενόψει του νέου τριημέρου της 25ης Μαρτίου, μίλησαν στην εφημερίδα, ο πρόεδρος της “Τερψιχόρης”, Δημήτρης Αρβανίτης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης και η αντιδήμαρχος Τουρισμού, Χρηστιάννα Πάπιτση.

Τα επίσημα στοιχεία

Απόδειξη της αυξημένης επισκεψιμότητας που υπήρξε στο νησί της Σύρου, το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, συγκριτικά με το παρελθόν, αποτελούν τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Σύρου για τις αφίξεις πολιτών, από το 2019 μέχρι και φέτος. Συγκεκριμένα, το 2019 το αντίστοιχο τριήμερο καταγράφηκαν 3.244 αφίξεις, το 2020, 2.883 αφίξεις, το 2021 με την πανδημία μόλις 353 άτομα, ενώ το 2022 άρχισε να αυξάνεται ξανά η επισκεψιμότητα με 2.402 αφίξεις. Καλύτερη ήταν η εικόνα του τριημέρου της αποκριάς το 2023 με 2.626 αφίξεις, όπως και φέτος που αυτό το τριήμερο οι αποβιβασθέντες ανήλθαν στους 3.595 πολίτες.

Αξίζει να αναφερθεί πως, το διάστημα όλης της εβδομάδας, φέτος καταγράφηκαν 6.608 αφίξεις, ενώ το 2023, είχαν αποβιβασθεί 5.302 επισκέπτες.

Εστίαση: Πλεονέκτημα τα τριήμερα για τον κλάδο

Ικανοποιημένος από την κίνηση στις επιχειρήσεις εστίασης παρουσιάστηκε ο πρόεδρος της “Τερψιχόρης”, Δημήτρης Αρβανίτης. “Σε σχέση με τον μαύρο χειμώνα που περάσαμε ήταν μία ανάσα. Ήταν αρκετά ικανοποιητική η κίνηση και το βασικό είναι ότι ο κόσμος ευχαριστήθηκε και έμεινε ικανοποιημένος. Ελπίζουμε αυτό να μείνει ως παρακαταθήκη για τους επόμενους μήνες”, ανέφερε αρχικά, επισημαίνοντας πως αυτές οι ημέρες απέφεραν έσοδα στις επιχειρήσεις.

“Πέρα από την οικονομική “ένεση”, ας μην ξεχνάμε τον ελληνικό τουρισμό. Ένα μεγάλο μερίδιο επισκεψιμότητας από ανθρώπους που επιλέγουν το νησί και μένουν ευχαριστημένοι, σίγουρα θα το επιλέξουν και για καλοκαιρινό προορισμό”, πρόσθεσε, λέγοντας πως, “πρέπει να “εκμεταλλευτούμε” αυτά τα τριήμερα με μία καλύτερη προβολή, επειδή η Σύρος είναι κοντά στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για εμάς για τις νεκρές μας περιόδους”.

Ερωτηθείς για την ποιότητα των υπηρεσιών, καθώς μεταφέρθηκαν ορισμένα παράπονα στο κομμάτι της εξυπηρέτησης, ο κ. Αρβανίτης ανέφερε: “Εννοείται ότι πρέπει να προσέχουν περισσότερο οι επιχειρηματίες, ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν και περνάει από το χέρι μας ώστε να μείνει ικανοποιημένος ο κόσμος”. Συμπλήρωσε ωστόσο πως, “δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κι εμείς, ερχόμαστε από αρκετούς μήνες “ανομβρίας”. Αρκετά καταστήματα άνοιξαν λόγω του τριημέρου, οπότε αυτό μας πιάνει λίγο αδιάβαστους, από την άποψη ότι και το προσωπικό δεν υπάρχει και ξαφνικά καλούμαστε να δουλέψουμε στα κόκκινα αυτές τις μέρες από εκεί που ήμασταν στο μηδέν. Οπότε, μπορεί να γίνουν λάθη, τα οποία όμως ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να τα αξιολογήσει για να τα διορθώσει”. Κλείνοντας τις δηλώσεις του, τόνισε πως, “ήταν μία καλή αρχή για τη σεζόν. Ευελπιστούμε να συνεχίσουμε έτσι. Η κίνηση ήταν ικανοποιητική και η προβολή για το τριήμερο ήταν παρομοίως ικανοποιητική. Διαφημίστηκε η Σύρος”.

Εμπορικά: Έμμεσο όφελος και παράπονα για κλειστά καταστήματα

Σε παρόμοιο τόνο κινήθηκε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, λέγοντας πως υπήρξε επισκεψιμότητα στο νησί, που κατ΄ επέκταση βοηθά και τα εμπορικά καταστήματα. “Αυτά τα τριήμερα έχουν μία τονωτική ένεση πάρα πολύ καλή. Ήρθε αρκετός κόσμος. Είναι γεγονός. Τα εμπορικά βέβαια έχουν όφελος σε δεύτερο επίπεδο, γιατί έκλεισαν το Σάββατο το μεσημέρι και την Κυριακή και άνοιξαν την Τρίτη. Οπότε, επί της ουσίας όταν ήταν εδώ οι επισκέπτες τα εμπορικά ήταν κλειστά. Όμως, η εστίαση πήγε καλά και τα χρήματα κάνουν κύκλο στην τοπική αγορά. Όταν “πέφτουν” χρήματα στο νησί, όλα μετά είναι “αλυσίδα”. Θα κάνουν αγορές. Άρα, είναι θετική εξέλιξη ότι ήρθε κόσμος και μπροστά μας έχουμε ένα παρόμοιο τριήμερο και θεωρώ ότι και σε αυτό θα έχουμε καλά αποτελέσματα”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Επεσήμανε ακόμη πως, “η Ερμούπολη κερδίζει τους επισκέπτες αυτό το διάστημα, σε μία νεκρή περίοδο, που υπάρχει μία καθίζηση στην αγορά και το εμπόριο έχει έμμεσο όφελος”.

Στην ερώτηση γιατί τα περισσότερα εμπορικά το πρωινό της Κυριακής ήταν κλειστά, γεγονός που μεταφέρθηκε από επισκέπτες ως παράπονο, αλλά και για το αν θα έπρεπε οι καταστηματάρχες να παραμείνουν στην αγορά, ο πρόεδρος ανέφερε: “Όποιο κατάστημα ήθελε να ανοίξει είτε την Κυριακή, είτε τη Δευτέρα μπορούσε. Δεν υπήρχε πρόβλημα. Η Δευτέρα σαν αργία έχει καταργηθεί. Εμείς τη διατηρούμε. Παράλληλα υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα με τους υπαλλήλους αυτές τις δύο ημέρες. Όμως, ένας επαγγελματίας, ιδιοκτήτης μαγαζιού δεν θα είχε πρόβλημα να δουλέψει”. Συμπλήρωσε μάλιστα πως, “κάποια καταστήματα στο κέντρο θα μπορούσαν να ανοίξουν και την Κυριακή τις πρωινές ώρες και μέχρι πριν το καρναβάλι. Από την πλευρά μου παροτρύνω καταστήματα του κέντρου που μπορούν να λειτουργήσουν να το κάνουν σε επόμενα τριήμερα. Κλειστά μαγαζιά σημαίνει έρημη πόλη. Είναι ξεκάθαρο αυτό. Μπορούν να ανοίγουν”.

Αντιδήμαρχος Τουρισμού: Η Σύρος είναι city break προορισμός

Στον σχεδιασμό της αντιδημάρχου Τουρισμού, Χρηστιάννας Πάπιτση είναι η αξιοποίηση των τριήμερων προς όφελος της Σύρου σε επίπεδο επισκεψιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο επεσήμανε την πολιτική που ακολουθεί ο Δήμος. “Μέσα στους στρατηγικούς στόχους προβολής του νησιού της οποίας έχω την ευθύνη, είναι μεταξύ άλλων η αύξηση της επισκεψιμότητας στη διάρκεια των τριήμερων, των γιορτών και του Πάσχα. Και αυτό, γίνεται ήδη από την πρώτη στιγμή που ο δήμαρχος μου ανακοίνωσε ότι θα είμαι η νέα αντιδήμαρχος Τουρισμού. Ως Δημοτική Αρχή εξάλλου είναι προτεραιότητα μας ο Τουρισμός. Και έχω ξαναπεί ότι ο Τουρισμός είναι πηγή εσόδων για τον τόπο μας. Πώς να μη μας ενδιαφέρει;”. Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, η ίδια δίνει έμφαση στην προβολή. “Στην ψηφιακή εποχή που διανύουμε λοιπόν αξιοποιούμε μεταξύ άλλων τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την προβολή του web site της Σύρου και την έμμεση διαφήμιση σε δημοφιλή portals. Η Σύρος είναι city break προορισμός για πολλούς λόγους: Βρίσκεται πολύ κοντά στον Πειραιά, είναι στο επίκεντρο των Κυκλάδων, έχει όλες τις υποδομές, χωριά και παραλίες σε πολύ κοντινή απόσταση. Και κυρίως, έχει την Ερμούπολη, την οποία οι χρήστες της booking.com ψήφισαν ως δεύτερη πιο φιλόξενη πόλη στον κόσμο, καθώς και την Άνω Σύρο”. Ως εκ τούτου, ανέφερε πως, “η μαρμάρινη πολιτεία με τη σπουδαία νεοκλασική και βιομηχανική κληρονομιά, είναι ένας προορισμός με σπουδαία ιστορία, ολοζώντανος και μοναδικός στο Αιγαίο - κάτι που πρέπει να διαφημιστεί ακόμη περισσότερο. Όπως και η Άνω Σύρος, με τη χαρακτηριστική κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική και τα σπουδαία καθολικά μνημεία”.

Σύμφωνα με την κ. Πάπιτση, η Σύρος μπορεί να έχει πραγματικό κέρδος: “Μέσα σε ένα σαββατοκύριακο, ή τριήμερο, ο επισκέπτης μπορεί να αποκομίσει μια πρώτη εικόνα του νησιού, και να θελήσει να ξαναέρθει. Η επαναληψιμότητα, μάλιστα, των επισκέψεων είναι ένας ακόμη από τους στόχους μας”.

Κατά συνέπεια, για το πρώτο τριήμερο του 2024, πρόσθεσε πως, “έφερε στο νησί μας πολλούς πολλούς επισκέπτες και είμαστε χαρούμενοι γι' αυτό. Δουλεύουμε συστηματικά, στοχευμένα και ουσιαστικά. Πιστεύουμε ότι παράλληλα εκτός των άλλων θα λειτουργήσουν το word of mouth και η ανάρτηση posts από τους ίδιους τους επισκέπτες ως επιπρόσθετοι τρόποι προβολής, εφόσον όλοι - Δήμος και επιχειρηματίες - συνεργαστούμε ώστε να προσφέρουμε τις καλύτερες και πληρέστερες υπηρεσίες στους τουρίστες που μας προτιμούν”.