Ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης δρομολογεί τις διαδικασίες για απόκτηση 18 ατόμων, προκειμένου να ενισχυθεί η Υπηρεσία από τέλη Δεκεμβρίου 2025, έως και τέλη Ιουλίου 2026

Στοχεύει σε ενίσχυση της Καθαριότητας με 8μηνες προσλήψεις

Γ. Μαραγκός: “Το βλέμμα στραμμένο στις μεγάλες ανάγκες λόγω συνεχούς μείωσης του μόνιμου προσωπικού”

Με προσλήψεις 8μηνιτών επιχειρεί να ενισχύσει την Υπηρεσία Καθαριότητας ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης, για το διάστημα από τέλη Δεκεμβρίου έως και τις 31 Ιουλίου του 2026, καθώς το μόνιμο προσωπικό μειώνεται συνεχώς, την ίδια στιγμή που οι ανάγκες για την φροντίδα των κοινόχρηστων και ανοιχτών χώρων, αυξάνονται συνεχώς.

Χθες, στη Δημοτική Επιτροπή εγκρίθηκε ομόφωνα η πρόταση για πρόσληψη 18 ατόμων, τα οποία θα απασχοληθούν για το προαναφερθέν διάστημα, ώστε η εικόνα του νησιού και κυρίως την προσεχή καλοκαιρινή περίοδο να είναι σημαντικά βελτιωμένη, συγκριτικά με φέτος.

Την κατάσταση που επικρατεί σχετικά με το προσωπικό περιγράφει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, μεταφέροντας την αγωνία για το προσεχές διάστημα, κατά το οποίο ακολουθούν και νέες συνταξιοδοτήσεις.

Σημειώνεται πως ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Γιάννης Μαραγκός, μιλώντας για την αναγκαιότητα απόκτησης 8μηνιτών, υπογράμμισε πως η σημερινή πρόταση για 18 άτομα είναι βελτιωμένη για το 2026, σε σύγκριση με τα 13 άτομα που είχε πάρει για το ίδιο διάστημα ο Δήμος, το 2025.

“Δεν καλύπτονται από το συνεχώς μειούμενο προσωπικό”

Πιο αναλυτικά, ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής, Δημήτρης Κοσμάς μετέφερε τα στοιχεία που έχει σημειώσει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος για την Υπηρεσία Καθαριότητας αναφορικά με τις εποχικές, περιοδικές και επείγουσες ανάγκες για το νησί. Σύμφωνα με όσα εξήγησε αυτές αφορούν:

α. στην αύξηση του όγκου των απορριμμάτων, λόγω της τουριστικής δραστηριότητας, που ακολούθως αυξάνει τις ανάγκες σε προσωπικό που ασχολούνται με την αποκομιδή,
β. στην αύξηση της ανάγκης καθαρισμού των κοινόχρηστων χώρων, που προκύπτει από το μεγάλο αριθμό επισκεπτών κατά τα διαστήματα αύξησης της τουριστικής κίνησης,
γ. στην ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τις υπηρεσίες καθαριότητας που προκύπτουν από το πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου.

Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι οι συγκεκριμένες ανάγκες  “είναι αδύνατον να καλυφθούν από το μόνιμο προσωπικό του Δήμου και για το λόγο αυτό απαιτείται η υποβολή αιτήματος για την πρόσληψη προσωπικού ΙΔΟΧ (ορισμένου χρόνου) ανταποδοτικού χαρακτήρα στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων έκτακτου προσωπικού έτους 2025”.

Συγκεκριμένα, η πρόταση αφορά σε προσλήψεις 18 ατόμων με ειδικότητα για καθαριότητα εξωτερικών χώρων και για χρονικό διάστημα 8 μηνών. “Η πρόσληψη του προσωπικού κρίνεται απαραίτητη και επιβεβλημένη, ώστε η Υπηρεσία να ανταπεξέλθει στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της, δεδομένου ότι το μόνιμο και ΙΔΑΧ (αορίστου χρόνου) προσωπικό που απασχολείται σήμερα στο Δήμο μετά τις αποχωρήσεις προσωπικού και τις συνταξιοδοτήσεις δεν επαρκεί για να καλύψει τις εποχικές, περιοδικές και επείγουσες ανάγκες που δημιουργούνται”, σημείωσε ο Δημήτρης Κοσμάς.

Μάλιστα, με επιστολή της η προϊσταμένη της Υπηρεσίας, Ολυμπία Τασσοπούλου παρέθεσε βασικά στοιχεία, τονίζοντας πως “ο αριθμός των απαιτούμενων απασχολούμενων ώστε η Υπηρεσία να ανταπεξέρχεται στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της κατά την προσεχή περίοδο διαμορφώνεται σε 41 υπαλλήλους ΥΕ εργατών καθαριότητας εξωτερικών χώρων.  Ωστόσο, το μόνιμο προσωπικό με την ως άνω ειδικότητα που απασχολείται στο Τμήμα Αποκομιδής και Καθαριότητας Κοινόχρηστων Χώρων, ανέρχεται σε 24 άτομα, ενώ έως και 24 Φεβρουαρίου 2026 θα απασχολούνται στο Τμήμα 18 άτομα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου”.

Από τα παραπάνω, καθίσταται σαφές, πως “όλες οι παραπάνω υπηρεσιακές ανάγκες ανελαστικού χαρακτήρα είναι αδύνατον να καλυφθούν από το μόνιμο προσωπικό του Δήμου”.

Παρέμβαση για την πορεία της Υπηρεσίας Καθαριότητας

Σε συγκεκριμένες ερωτήσεις προέβη ο δημοτικός σύμβουλός της μείζονος μειοψηφίας, Παναγιώτης Κουταβάς ώστε να δοθούν απαντήσεις για το πώς προχωράει μελλοντικά η Υπηρεσία Καθαριότητας. “Τι προσωπικό έχει αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία και επίσης, αυτοί οι άνθρωποι τα 18 άτομα, πότε θα αρχίσουν για το 8μηνο και την κάλυψή του; Υπήρχε δυνατότητα να είναι περισσότεροι από 18 άτομα και τι γίνεται με αυτό που είχατε εξαγγείλει πως ενδέχεται κάποιο κομμάτι να πάει σε ιδιώτη; Πώς θα κινηθείτε σε αυτό το θέμα γιατί βλέπουμε πως όλο το καλοκαίρι υπήρξε αυξημένη επισκεψιμότητα, αλλά υπήρχε και σοβαρό πρόβλημα και τώρα βέβαια έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση, αλλά θα θέλαμε να μας αναλύσετε τον προγραμματισμό σας”, ρώτησε συγκεκριμένα.

Γ. Μαραγκός: “Λύση και ενίσχυση με ΙΔΟΧ”

Αρχικά, ο κ. Μαραγκός έδωσε στοιχεία για τη σημερινή κατάσταση όσον αφορά στο μόνιμο προσωπικό συνολικά. “Το μόνιμο προσωπικό είναι 36 άτομα. Δεν είναι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε δυστυχώς μόνο με αυτά και γι’ αυτό το διάστημα έχουμε τους 20 ΙΔΟΧ που είχε γίνει πρόσληψη αρχές καλοκαιριού. Κάνουμε τον προγραμματισμό τώρα, ώστε αυτά τα άτομα να τα προσλάβουμε - υπολογίζουμε τέλος του χρόνου με αρχές του 2026 – ώστε τον Φεβρουάριο που φεύγουν τα 20 άτομα να μην μείνουμε ξεκρέμαστοι και να έχουμε άτομα”, σημείωσε.

Μάλιστα, το εν λόγω αίτημα, εξήγησε πως κατευθύνεται σε αύξηση των 8μηνιτών. “Αυτά στο προηγούμενο περυσινό διάστημα ήταν 13 άτομα. Εγώ ζήτησα 5 άτομα παραπάνω όπως και το αντίστοιχο θα κάνω και το καλοκαίρι που ήταν 20 άτομα και έχουμε ενημερώσει ήδη πως θέλουμε 30 ΙΔΟΧ το καλοκαίρι”, συμπλήρωσε ο κ. Μαραγκός.

Για την κατάσταση που αντιμετωπίζει σήμερα ο Δήμος, μετά τη θερινή περίοδο, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πρόσθεσε πως “όντως τώρα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση και είναι καλύτερη η λειτουργία. Το καλοκαίρι γενικά ήταν δύσκολο από τη στιγμή που το προσωπικό - και το μόνιμο  που γνωρίζει και καλύτερα και τις περιοχές και όλα -, δυστυχώς συνεχώς μειώνεται. Δυστυχώς είχαμε δύο συνταξιοδοτήσεις μέσα στο καλοκαίρι μόνιμου προσωπικού Καθαριότητας και το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε μία, δύο συνταξιοδοτήσεις ακόμη. Άρα, το μόνιμο προσωπικό φθίνει. Η λύση είναι να προσπαθήσουμε με ΙΔΟΧ”.

Καταλήγοντας στο θέμα, ο κ. Μαραγκός επεσήμανε πως “υπάρχει και η πρόσληψη των 7 εργατών καθαριότητας που τα προσωρινά αποτελέσματα έχουν βγει και κάνουμε κι εκεί προσπάθειες και με τον δήμαρχο ώστε να μιλήσουμε κεντρικά, γιατί απ΄ όσο γνωρίζω υπάρχει δυνατότητα να τα προσλάβουμε και με τα προσωρινά αποτελέσματα. Είναι επτά άτομα, και από εκεί και πέρα, περιμένουμε το πρόγραμμα 1 συν 1, ηλικίας 55 – 67 ετών που θα συνεχιστεί το νέο χρόνο, ώστε να πάρουμε μέσω αυτού, όσα άτομα μπορούμε να επωφεληθούμε ώστε να δυναμώσει αρκετά η Υπηρεσία Καθαριότητας”.