Ένα νέο destination branding λογότυπο, για τη Σίφνο, προέκυψε μέσα από διαγωνιστική διαδικασία, που ολοκλήρωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Σίφνου

Πολιτιστικό “δακτυλικό αποτύπωμα”

Το φως της δημοσιότητας “είδε” το επικρατέστερο λογότυπο, για τους σκοπούς της τουριστικής προώθησης, ως destination branding, το οποίο προήλθε έπειτα από σχετικό διαγωνισμό του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου.

Την πρόταση του graphic designer, illustrator και art director, Γιώργου Προμπονά επέλεξε η Επιτροπή Αξιολόγησης του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου, ως το καταλληλότερο, προκειμένου να μπορέσει να αποτυπώσει καλύτερα, την “προσωπικότητα” του νησιού, για την προώθησή της στους επισκέπτες, μέσα από έναν ανοικτό διαγωνισμό, ο οποίος είχε προκηρυχθεί ήδη από τον Νοέμβριο του 2015.

Μινιμαλιστικό σχέδιο που “λέει” πολλά

«Θα ήταν εύκολο να χρησιμοποιήσω ένα απλό σύμβολο, στο οποίο να βασίσω το σχέδιό μου, ωστόσο το νησί της Σίφνου διαθέτει έναν τέτοιο πλούτο πολιτιστικών χαρακτηριστικών, που θα ήταν αδύνατον να ξεχωρίσω μόνο ένα χαρακτηριστικό. Κατά την άποψή μου, πρόκειται για έναν συνδυασμό τοπίου, τεχνών, αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, που δημιουργεί μία πραγματικά μοναδική ταυτότητα για το νησί», σημειώνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης σε προσωπική του σελίδα στο διαδίκτυο. «Αυτή η σκέψη οδήγησε σε ένα σχεδιασμό, που επιχειρεί να συσσωρεύσει αυτή την ιδέα».

Όπως εξηγεί, «ένα μινιμαλιστικό σκίτσο του περιγράμματος της Σίφνου, έχει χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο, καθώς αποτελεί οπτικά μοναδικό χαρακτηριστικό. Μέσα σε αυτό το περίγραμμα, έξι σύμβολα, που είναι αντιπροσωπευτικά αυτών των μοναδικών χαρακτηριστικών είναι χαραγμένα μαζί, φτιάχνοντας ένα σχέδιο τόσο ξεχωριστό για το νησί, που λειτουργεί ως το πολιτιστικό του “δακτυλικό αποτύπωμα”. Μία δυναμική, αλλά μινιμαλιστική γραμματοσειρά έχει χρησιμοποιηθεί για το όνομα του νησιού, προκειμένου να ολοκληρώσει το σχέδιο».

Σύμφωνα με την ανάλυση των σχεδίων και των χρωμάτων παρακάτω, για τα χρώματα, που προτείνει να πλαισιώσουν το σχέδιο, τα οποία είναι το γαλάζιο, το κεραμιδί και το πράσινο, εμπνεύστηκε από το γαλάζιο του αιγαίου, το χρώμα των πήλινων αγγείων, τα οποία είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στο νησί, αλλά και το ανοιχτό πράσινο χρώμα της κυκλαδίτικης βλάστησης.

Προερχόμενη από πολίτη η πρωτοβουλία

Σε συνέχεια της δημοσίευσης από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σίφνου, του λογότυπου, η εφημερίδα ήρθε σε επικοινωνία με την πρόεδρο του Συλλόγου, κ. Μαρία Ναδάλη.

Η κ. Ναδάλη αρχικά διευκρίνησε, πως το λογότυπο αυτό, δεν πρόκειται να αντικαταστήσει το έως τώρα επίσημο λογότυπο του Δήμου, ούτε να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου. Όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα destination branding logo, ένα σήμα – κατατεθέν, δηλαδή, για την τουριστική προώθηση του νησιού, με στόχο τον επισκέπτη.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Σίφνου, προχώρησε σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες για την διεξαγωγή του διαγωνισμού, όπως η συγκρότηση σχετικής Επιτροπής, η προκήρυξη του, αλλά και η ανώνυμη αξιολόγηση, δεδομένου, ότι τα μέλη, που ανέλαβαν να αξιολογήσουν τις προτάσεις, δεν είχαν γνώση σε ποιον καλλιτέχνη ανήκει κάθε λογότυπο.

Όπως διευκρίνισε, δεδομένου, ότι το αποτέλεσμα της επιλογής του επικρατέστερου λογότυπου, πραγματοποιήθηκε μόλις λίγες ημέρες πριν, το αρμόδιο τμήμα του Δήμου Σίφνου δεν έχει ακόμη προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες, προκειμένου αυτό να κατοχυρωθεί, να περάσει στην κατοχή του Δήμου και αφού εγκριθεί από το Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου, τότε να υιοθετηθεί, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως σήμα κατατεθέν στην τουριστική προώθηση του νησιού. «Ακόμη, δεν έχουμε προχωρήσει σε συνεννόηση, ως προς το πώς θα το διαχειριστούμε», σημείωσε η κ. Ναδάλη, προσθέτοντας, ότι «πρέπει να προχωρήσουμε στις απαραίτητες νόμιμες διαδικασίες, τις οποίες ακόμη δεν μπορούμε να τις ξέρουμε, δεν μπορούμε, δηλαδή, να γνωρίζουμε – σε πλήρες επίπεδο – πόσο γρήγορα θα εξελιχθεί όλο αυτό, αν θα γίνει άμεσα ή μετά το καλοκαίρι».

Αξίζει να αναφερθεί, πως την πρωτοβουλία, προκειμένου η Σίφνος να αναπτύξει το δικό της destination branding, προήλθε από πολίτη του νησιού. «Είχαμε μία πρόταση από έναν πολίτη της Σίφνου, τον κ. Βερνίκο, ο οποίος έχοντας ταξιδέψει σε πολλά μέρη ανά τον κόσμο και έχει διαπιστώσει, πως κάθε προορισμός διαθέτει, ανεξάρτητα από το λογότυπο των φορέων, επίσης ένα σήμα – κατατεθέν, θεώρησε, πως κάτι αντίστοιχο πρέπει να πράξει και η Σίφνος. Υπήρξε άμεση επικοινωνία του συγκεκριμένου πολίτη, με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σίφνου, με αποτέλεσμα να αναλάβει αυτή τη δράση», ανέφερε η κ. Ναδάλη, σημειώνοντας, πως όλη η διαδικασία ακολουθήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη και του Δήμου. «Αν και δεν ήταν δική μας πρωτοβουλία – καθώς προήλθε από τον κ. Βερνίκο – αυτή υιοθετήθηκε και προχώρησε».  

Οι φωτογραφίες του κειμένου ανήκουν στον κ. Γιώργο Προμπονά.

Ετικέτες: